1. Pripravljenost in zrelost proizvodnih podjetij na industrijo 4.0 : magistrsko deloJan Florjanič, 2022, magistrsko delo Opis: Četrta industrijska revolucija oziroma industrija 4.0 je med nami prisotna že vse od leta 2011, ko so jo prvič predstavili na sejmu v Hannovru. Od tedaj naprej se številna podjetja odločajo za uvedbo novih tehnologij, ki glede na svoje zmožnosti obljubljajo velik napredek. A ker je implementacija novih tehnologij dokaj zahtevna, se je nanjo treba dobro pripraviti. Zaradi tega je v zadnjih letih zahvaljujoč številnim raziskavam moč opaziti porast modelov za ocenjevanje industrije 4.0 v smislu pripravljenosti in zrelosti. Nekaj izmed teh modelov je zato predstavljenih v magistrskem delu, ki na začetku opiše lastnosti in tehnologije, značilne za industrijo 4.0. Ključne besede: Industrija 4.0, model pripravljenosti, model zrelosti Objavljeno v DKUM: 23.09.2022; Ogledov: 251; Prenosov: 45
Celotno besedilo (2,44 MB) |
2. Uvedba koncepta Industrije 4.0 v podjetje RaMaX engineering d.o.o. : magistrsko deloMaša Vidmar, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljen koncept Industrije 4.0. Predstavljene so tehnologije, ki jih Industrija 4.0 zajema, njihove prednosti ter smer v katero se razvijajo. Tehnologije Industrije 4.0 na področjih celovitega upravljanja s podjetjem ter proizvodnega procesa, smo predstavili na primeru iz podjetja RaMaX engineering d.o.o. Raziskali smo tudi postopek implementacije Industrije 4.0 v proizvodna podjetja, pri čemer smo se osredotočili na modele pripravljenosti, ki ocenjujejo stopnjo pripravljenosti podjetij na Industrijo 4.0 ter na modele zrelosti, ki ocenjujejo stopnjo zrelosti podjetij glede na Industrijo 4.0. Enega izmed modelov pripravljenosti smo uporabili za oceno pripravljenosti obravnavanega podjetja RaMaX engineering d.o.o. Ključne besede: Industrija 4.0, tehnologije industrije 4.0, implementacija industrije 4.0, kibernetsko fizični sistem, model pripravljenosti, model zrelosti, RaMaX engineering d.o.o. Objavljeno v DKUM: 12.09.2022; Ogledov: 288; Prenosov: 53
Celotno besedilo (2,84 MB) |
3. Zrelost poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvuMirko Malešič, 2016, magistrsko delo Opis: Vse več organizacij spoznava, da je v današnjem času pravilna, pregledna in pravočasna informacija ter znanje o notranjih in zunanjih dejavnikih poslovanja ključnega pomena. Takšen dostop do informacij omogoča poslovno obveščanje, ki je običajno sestavljeno iz podatkovnega skladišča z ETL procesom in programsko opremo (platformo) za izvajanje poizvedb, analiz, pregleda in tudi napovedi poslovanja. Pri tem slovensko sodstvo ni nobena izjema in se je zaradi zmanjševanja sodnih zaostankov, boljšega kadrovskega pregleda nad poslovanjem ter izpolnjevanja drugih zakonskih zahtev po izdelavi raznih statističnih poročil, odločilo za uvedbo podatkovnega skladišča in poslovnega obveščanja.
Zrelost na področju poslovnega obveščanja v organizaciji se ugotavlja na podlagi zrelostnega modela, kjer se na podlagi uvrstitve v ustrezno hierarhično stopnjo ugotavlja stanje na področju poslovnega obveščanja. Na podlagi petih največkrat omenjenih modelov zrelosti (CMM, AMR, Gartner, HP, TDWI) smo razvili lasten stopenjski zrelostni model za ugotavljanje zrelosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu. Da bi lahko razvili svoj sistem zrelosti se je bilo potrebno seznaniti z evolucijo, zgradbo, gradniki in značilnostmi poslovnega obveščanja, ter z njegovimi vplivi ter koristmi za organizacijo s poudarkom na Kimball-ovem modelu uvedbe poslovnega obveščanja. Prav tako pa je bilo potrebno opraviti analizo in sintezo največkrat uporabljenih petih modelov zrelosti. Na podlagi razvitega stopenjskega modela zrelosti s petimi stopnjami in petimi dimenzijami, smo razvili tudi vprašalnik za ugotavljanje tehnične stopnje zrelosti in vprašalnik za ugotavljanje platformske stopnje zrelosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu. Oba vprašalnika sta služila kot osnova za kvalitativno raziskavo primera tehnične in platformske zrelosti v slovenskem sodstvu.
Poleg tega smo predpostavili, da bi poslovno obveščanje v realnem času še dodatno pripomoglo k večji kakovosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu, to je k še hitrejši odpravi zaostankov. Pri tem se je večina udeležencev raziskave sicer strinjala s trditvijo, da bi pohitrili pridobivanje informacij iz platforme poslovnega obveščanja, vendar obstoječi sistem zaradi narave pravnih postopkov zadošča, uvajanje pa bilo tudi povezano z precejšnimi dodatnimi stroški. Torej ta teza ni potrjena. Raziskava pa je v nadaljevanju potrdila tezo, da se poslovno obveščanje v slovenskem sodstvu nahaja na tretji, to je optimalni, stopnji tehnične zrelosti stopenjskega modela. Prav tako pa je potrdila, da se poslovno obveščanje v slovenskem sodstvu nahaja na tretji, to je na optimalni platformski stopnji poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu. Ključne besede: ETL proces, skladišče podatkov, poslovno obveščanje, zrelostni model, stopnja zrelosti, slovensko sodstvo Objavljeno v DKUM: 26.05.2016; Ogledov: 1430; Prenosov: 124
Celotno besedilo (2,31 MB) |
4. VLOGA MANAGEMENTA SPREMEMB V RAZVOJU PROCESNE ZRELOSTI ORGANIZACJETanja Cebek, 2014, magistrsko delo Opis: Podjetja so vsakodnevno izpostavljena spremembam v okolju, ki jih je vedno težje predvideti in nadzorovati. Podjetja so tako postavljena pred zahtevo po sprotnem, nenehnem in učinkovitem prilagajanju spremembam. Konkurenčnost ni več odvisna le od stroškovne učinkovitosti in kakovosti proizvodov, temveč vedno bolj od prilagodljivosti proizvodnje in odzivnosti podjetij. Odgovor na zahtevo po prilagodljivosti, odzivnosti, prožnosti, inovativnosti ter učinkovitosti in uspešnosti je procesna organiziranost podjetij, ki s poudarkom na optimizaciji in prilagajanju procesov omogoča poslovanje, usmerjeno h kupcu.
Z željo po preživetju in razvoju se podjetja srečujejo z zahtevo po prenovi poslovanja z namenom doseganja čim večje učinkovitosti poslovnih procesov. Procesna organiziranost podjetja omogoča doseganje velike stopnje odzivnosti na spremembe, vendar pa je učinkovita le takrat, ko ima tak sistem delovanja podporo vseh zaposlenih. Za uspešno uvajanje sprememb skrbi management sprememb, ki je odgovoren za planiranje, vodenje in kontroling sprememb ter za vključitev in motivacijo vseh zaposlenih. Kadar so zaposleni pripravljeni žrtvovati čas in potrebno energijo za dosego novih ciljev, je sprememba uspešno uvedena. Procesno delovanje zahteva plosko procesno organiziranost, zaupanje med sodelujočimi v podjetju, podjetnost, inovativnost, prenos odločanja in odgovornosti, nenehno učenje in prenos znanj med zaposlenimi. Skladnost med navedenimi vidiki vpliva na stopnjo procesne zrelosti podjetja, pri čemer večja skladnost pomeni višjo stopnjo procesne zrelosti, večjo prilagodljivost spremembam ter večjo učinkovitost in uspešnost poslovni procesov ter podjetja.
Procesna organiziranost podjetja ni zgodba, ki se z reorganizacijo zaključi. Managerji morajo nenehno motivirati in spodbujati zaposlene, da se lahko ohranja procesno delovanje podjetja. Če sodelujoči v timu izgubijo zagon in vodenje ter odločanje ponovno prevzame management, je procesno delovanje podjetja ogroženo. Po drugi strani pa procesno delovanje zaposlenih prinaša razvoj in stopnjevanje procesne zrelosti podjetja na višjo raven. Model raziskave procesne zrelosti, ki ga bomo uporabili v nalogi, podjetjem pomaga oceniti stopnjo procesne zrelosti, v kateri se nahaja. Ugotovitve na podlagi modela lahko management podjetja izkoristi ter poišče rešitve in ukrepe za lastni razvoj in napredek. Ključne besede: organizacija, procesna organiziranost, poslovni proces, prenova poslovnih procesov, zrelost procesne organizacije, stopnja zrelosti procesne organizacije, management sprememb, organizacijske spremembe, model organizacijske zrelosti, vidiki organizacijske zrelosti podjetja. Objavljeno v DKUM: 28.01.2015; Ogledov: 1775; Prenosov: 320
Celotno besedilo (1,45 MB) |
5. ŽIVLJENJSKI CIKLUS ŠTEDILNIKOV GORENJEMonika Šmigoc, 2012, diplomsko delo Opis: Celotna naloga zajema pojem življenjski cikel izdelka in življenjski cikel Gorenjevih štedilnikov.
V uvodu je na kratko predstavljen razlog, o čem govori celotno delo, predstavljeni so cilji, namen in metode dela.
Nato je v teoretičnem delu opisan življenjski cikel izdelka. Najprej je opredeljen sam pojem življenjskega cikla, ki je opredeljen s pomočjo definicij 4 znanih avtorjev.
V naslednji točki je prikazan življenjski cikel v grafičnem modelu, ki je vsesplošno znan. Sestavljen je iz navpične črte, ki prikazuje prihodke in vodoravne črte, ki prikazuje čas. Nato sta v samem grafu prikazani dve krivulji, in sicer krivulja prodaje in dobička. Potekata skozi 4 posamezne faze: faza uvajanja, faza rasti, faza zrelosti in faza nazadovanja. Kot je že znano, imajo tržniki v vsaki fazi, v katero preide izdelek na voljo določene strategije, s pomočjo katerih lahko sprejemajo določene odločitve. In te strategije so prav tako kot posamezne faze opisane s pomočjo literature in povzetkov znanih avtorjev.
Drugi del dela se navezuje na Družbo Gorenje in njihove štedilnike. V poglavju o Družbi Gorenja najdemo po vrsti opisano zgodovino Gorenje, trenutno situacijo Gorenja, odvisne Družbe v Gorenju in blagovne znamke, ki so v lasti Gorenja. V celotnem opisu najdemo tudi njihovo vizijo, poslanstvo in,razvoj ter določene podatke.
Naslednji del dela se navezuje na štedilnike Gorenje in njihov življenjski cikel. Prvo so opisani štedilniki, ki jih trenutno ponujajo v Gorenju, nato pa je natančno opisan razvoj njihovih štedilnikov od prvotnih štedilnikov na trda goriva do današnjih modernejših in tehnološko naprednejših štedilnikov. Sam življenjski cikel štedilnikov Gorenje je opisan s pomočjo letnih poročil Družbe Gorenje vse od leta 1999 do 2011, s pomočjo podatkov iz vseh njihovi spletnih strani in s pomočjo podatkov, najdenih v različnih virih. Opis življenjskega cikla Gorenjevih štedilnikov je do določene mere opredeljen po mišljenju avtorice in zgoraj omenjenih podatkov. Ključne besede: Življenjski cikel izdelka, faza uvajanja, faza rasti, faza zrelosti, faza nazadovanja, model življenjskega cikla, strategije v fazi uvajanja, strategije v fazi rasti, strategije v fazi zrelosti, strategije v fazi nazadovanja, strategija hitrega pridobivanja dobička, strategija počasnega pridobivanja dobička, strategija hitrega prodora na trg, strategija počasnega prodora na trg, strategija spreminjanja trga, strategija spreminjanja izdelka, strategija spreminjana marketinškega spleta, Družba Gorenje Objavljeno v DKUM: 07.12.2012; Ogledov: 2517; Prenosov: 457
Celotno besedilo (999,45 KB) |
6. PROCESNA ORGANIZACIJA, SODOBNO VODENJE IN MODEL ORGANIZACIJSKE ZRELOSTIMarjan Adamič, magistrsko delo Opis: Poslovanje danes zahteva vse večjo hitrost, uspešnost in učinkovitost. Podjetje, ki da svoj originalni, unikatni proizvod ali storitev prvo na trg, razvije celostni sistem povezav z dobavitelji in izpolni pričakovanja ter naročilo kupcev, ima veliko možnost preživetja v novi ekonomiji. Procesna orientiranost in organiziranost je način, ki pomaga podjetju, da se osredotoči na vprašanje, katere so tiste aktivnosti in naloge, ki prinašajo vrednost za kupce.
Teoretiki in praktiki na področju organizacije in vodenja se praktično od industrijske revolucije neprestano ukvarjajo s podobnimi problemi, to je, kako organizacijo narediti bolj učinkovito, uspešno, prožno, dinamično, inovativno, kako se bolj približati kupcu, poskrbeti za njegovo trajno zaupanje, kako se približati vsem ostalim deležnikom in tudi za njih ustvariti želene učinke. Sodobni razvoj organizacije in vodenja se je izpopolnjeval in razvijal od obdobja, ki je bilo delovno intenzivno, preko obdobja, ki je bilo kapitalsko intenzivno, do današnjega časa, ki je znanstveno tehnološko intenzivno. Naše raziskovanje in analiziranje sodobnih strokovnjakov nakazuje, da razvoj na področju organizacije in vodenja v podjetjih in organizacijah ni končan. Prihaja obdobje, ki bo poleg podpore znanosti in tehnologije od organizacije zahtevalo predvsem kompetentnega, motiviranega posameznika znotraj organizacije. Prihaja obdobje osvoboditve človeka vseh nepotrebnih organizacijskih in drugih spon. Samoiniciativnost, kreativnost, izvirnost, soodločanje, solastništvo, neprestano učenje, razmišljanje, samouresničevanje, iskanje novih poti in sodelovanje v timih, tudi tistih, ki segajo izven organizacije, pripadnost in istovetenje z organizacijo, je tisto, kar bo prineslo uspeh in učinkovitost v organizaciji, kakor tudi njenim članom. Pri sodobnem vodenju organizacij ni več prostora za nepotrebne aktivnosti, kot je na primer nadzor in kontrola nad drugimi sodelavci. Vodenje postaja v bistvu način delovanja, kako vsakega posameznega udeleženca organizacije popeljati na njegov maksimum ob istočasnem izgrajevanju skupnosti.
Današnje poslovno okolje je v konkurenčnem in poslovnem smislu zelo zahtevno. Če k temu dodamo še poslovna nihanja kot posledico finančne in gospodarske krize, je to okolje za mnoge organizacije in podjetja praktično nerešljiva uganka. Edina rešitev za organizacije in podjetja je, sprejeti pot neprestanih prilagajanj na spremembe. Vendar moramo opozoriti, da to ni možno storiti »čez noč«, za to je potrebno sistematično in načrtno dolgotrajno prizadevanje najvišjega vodstva in vseh zaposlenih. Današnja kriza je za mnoga podjetja poslovna priložnost, saj bodo še utrdila in izboljšala svoj položaj. In kje se skriva njihov ključ do uspeha? Skozi naše raziskovanje in analiziranje poskušamo pokazati na tista temeljna področja v organizaciji in izgrajujemo model organizacijske zrelosti, ki podjetju lahko prinese želeno konkurenčno prednost, uspešnost in učinkovitost. Ugotavljamo, da s široko podporo zaposlenih izgrajena procesna organiziranost oziroma orientiranost, skupaj s sodobnimi koncepti vodenja, lahko prinese uspeh. Ploska procesna organiziranost, medsebojno zaupanje med vodstvom in zaposlenimi, usmerjanje organizacije na pota učeče se organizacije, z visoko zmožnostjo reševanja lastnih problemov in tistih v okolju, podjetništvo in inovativnost, to so samo nekateri vidiki modela, ki organizaciji pomagajo doseči njene kratkoročne in dolgoročne cilje. Trdimo, da ko je enkrat organizacija ali podjetje doseglo določeno stopnjo skladnosti z našim modelom, lahko govorimo o organizacijski zrelosti, vendar moramo vedeti, da se ta zgodba tukaj ne konča. Nadaljnja naloga najvišjega vodstva je neprestano motiviranje, vzdrževanje in podaljševanje ustvarjalne napetosti na poti sprememb. Zaposleni z uspehi postanejo samozavestnejši, pripadnejši in dosegajo visoko stopnjo samo-potrditve. Organizacijska kultura se spreminja, kar je dobra osnova za višjo razvojno stopnjo organizac Ključne besede: Ključne besede: organizacija, podjetje, procesna organizacija, procesno orientirana organizacija, izboljševanje procesa, preoblikovanje procesa, merjenje procesnih dosežkov, horizontalna organizacija, six sigma, vitka organizacija, ISO/TS 16949, sodobno vodenje, procesno vodenje, strategija, učeča se organizacija, organizacijska kultura, podjetništvo, inovativnost, uspešnost in učinkovitost organizacije, model organizacijske zrelosti, profil organizacijske zrelosti podjetja, vidiki organizacijske z Objavljeno v DKUM: 03.04.2012; Ogledov: 5849; Prenosov: 1060
Celotno besedilo (1,24 MB) |
7. ANALIZA MOŽNOSTI UPORABE ODPRTE KODE V PODJETJU ACH D.D.Igor Vivoda, 2009, diplomsko delo Opis: Uvajanje novih rešitev v informacijski sistem zahteva od podjetja tehten premislek o stroških ter koristih na drugi strani. Pri programski opremi delovnega mesta je pomembno, da uporabnik hitro in enostavno dostopa do informacijskih virov v podjetju. V tej diplomski nalogi preverjamo, kaj pomeni uvedba odprte kode za uporabo obstoječega informacijskega sistema v podjetju ACH d.d., ki v večini temelji na Microsoft programski opremi.
Odprta koda že sedaj lahko ponudi rešitve, ki so povsem enakovredne Microsoftovim izdelkom. Tudi tehnična podpora za podjetja ni več vezana na nekaj navdušencev, ampak je možno dobiti partnerja, ki nudi podporo na nivoju, kot ga podjetje potrebuje.
Za uvedbo odprte kode na delovne postaje, pa je potrebna jasna strategija in podpora vodstva podjetja. V kratkoročnem obdobju so namreč potrebna večji finančni vložki ter obremenitev oddelka informatike, kot pri nadgradnji IS s pomočjo Microsoft produktov. Vendar pa s prilagoditvijo vseh bistvenih sestavin IS na možnost uporabe tudi z odprto kodo, prekinemo preveliko navezanost celotnega IS na enega ponudnika. Možnost uporabe različnih OS na delovnih postajah pa omogoča podjetju izbiro cenovno najugodnejšega ponudnika, ne pa le iskanje najugodnejšega načina licenciranja kot je to primer pri Microsoftu. Ključne besede: Odprta koda, Operacijski sistem Ubuntu Linux, OSMM (Model zrelosti odprtokodne programske opreme), OpenOffice, Prenova informacijskega sistema Objavljeno v DKUM: 22.10.2009; Ogledov: 2623; Prenosov: 161
Celotno besedilo (6,09 MB) |