| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Simulacija gretja, prezračevanja in hlajenja (HVAC) vozil z uporabo 1d metod
Tadej Bogdan, 2021, diplomsko delo

Opis: Razvoj najsodobnejših vozil zahteva, napredne tehnike simulacij sistemov ogrevanja, ventilacije in klimatizacije (HVAC) za določanje porabe energije in emisij. Glavni ilj diplomske naloge je bil izboljšati AVL-ov proces razvoja, testiranja in integracije HVAC sistemov v novo razvita vozila. To je bilo doseženo s vzpostavitvijo simulacijskega modela avtomobilske klimatske naprave in simulacijo le-tega v treh različnih 1D simulacijskih orodjih (Cruise M, KULI in GT -Suite), ki se trenutno uporabljajo za modeliranje HVAC sistemov. Na podlagi ovrednotenja rezultatov je bilo ugotovljeno, katero orodje je najbolj primerno za simulacijo HVAC sistemov. Tak sistem je običajno zgrajen iz komponent, ki predstavljajo tipični hladilni krog električnega vozila na današnjem trgu – kompresor, kondenzator, dva termostatska ekspanzijska ventila in dva uparjalnika. En uparjalnik se uporablja za hlajenje kabine vozila, drugi za hlajenje baterije. Zaradi nizkih temperaturnih omejitev strukture Li-ionskih baterij (< 55°C), hlajenje s konvencionalnimi hladilnimi sistemi, ki se uporabljano za motorje z notranjim izgorevanjem, ni možno pri temperaturah okolice nad 30°C. Za hlajenje baterije se v ta namen uporablja parno-kompresijski sistem s hladilnimi sredstvi kot so R134a, R134yf – v tej diplomski nalogi je bil uporabljen R134a. Na začetku diplome je na kratko predstavljeno termodinamično ozadje hladilnih procesov, ki mu sledi opis komponent in njihove vloge v sistemu. Sledi mu definiranje geometrijski in fizikalnih parametrov komponent v vsakem od treh orodij, ter primerjava le-teh med različnimi orodji. Vsaka izmed komponent je bila kalibrirana, da se njeno obnašanje v modelu ujema s podatki proizvajalca oz. dobavitelja same komponente. Odstopanja med obnašanjem posameznih komponentam v vsakem orodju so predstavljena s pomočjo diagramov. Modelom so nato dodane regulacijske tehnike, kot so regulacija hitrosti kompresorja na podlagi vstopnega tlaka v kompresor, ter regulacija pregretja za uparjalnikom s spreminjanjem odprtja termostatskega ekspanzijskega ventila. Simulacija modelov je potekala pri enakih robnih pogojih; temperature okolice 30 °C in relativni vlažnosti zraka 50%. Rezultati vseh treh modelov se primerjajo po kakovosti rezultatov kalibriranja komponent in samega sistema, vrednotenju težavnosti pri modeliranju modela in simulacijskega časa. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da sta orodji KULI in GT-Suite primerni za simulacijo zahtevnejših HVAC sistemov in omogočata vključitev takih HVAC modelov v sistemske simulacije, medtem ko orodje Cruise M mogoča le osnovno simulacijo HVAC sistemov pri konstantnih robnih pogojih.
Ključne besede: HVAC sistemi, 1D simulacijsko orodje, model klimatizacije vozila, primerjava rezultatov, GT-Suite, Cruise M, KULI hvac.
Objavljeno: 15.06.2021; Ogledov: 144; Prenosov: 0

2.
Odločitveni model optimalne nabave tovornih vozil
Ines Fras, 2018, magistrsko delo

Opis: Vodstva, predvsem majhnih in srednjih podjetij, se pogosto srečujejo s težavo najoptimalnejšega izbora financiranja nabave tovornih vozil. Namen tega dela je razviti in v praksi preizkusiti dinamični model, ki bo z upoštevanjem spremenljivih trenutnih tržnih pogojev različnih oblik možnega financiranja nabave cestnih tovornih vozil omogočil izbor najbolj racionalne nabave tovornega vozila.
Ključne besede: tovorna vozila, stroški transportnega podjetja, točka preloma, model nabave
Objavljeno: 02.10.2018; Ogledov: 500; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

3.
Odločitveni model za izbiro gasilskega vozila
Matjaž Lapi, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Občini Trbovlje in Hrastnik sta zaradi zastarelosti gasilskega voznega parka in za ustrezno požarno zaščito njunih prebivalcev, namenili v svojih proračunih sredstva za nabavo novega gasilskega vozila. Poleg zadovoljstva ob zagotovljenih finančnih sredstvih, pa je nastal problem izbire najustreznejše ponudbe gasilskega vozila. Zato smo za podporo tej odgovorni in pomembni odločitvi razvili odločitveni model s programskim orodjem za večparametrsko odločanje DEXi, ki je v našem primeru, v fazi vrednotenja in analize variant, precej očitno nakazal najugodnejšo varianto. Kljub temu smo opravili še podrobnejšo analizo, s katero so bili prikazani ključni parametri, na osnovi katerih je prišlo do razlik. Pri tem smo si dodatno pomagali z računalniškim programom Vredana, ki je rezultate programa DEXi ustrezno dopolnil in potrdil. Dodana vrednost razvitega modela je poleg predloga odločitve, tudi v določitvi pomembnih kriterijev, ki vplivajo na izbor, njihova urejenost in preglednost, predvsem pa prepričljiv grafični prikaz rezultatov.
Ključne besede: izbira gasilskega vozila, odločitveni model, program DEXi
Objavljeno: 13.10.2016; Ogledov: 587; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
MODELIRANJE PROCESOV SERVISNE LOGISTIKE V FUNKCIJI RACIONALNEGA VZDRŽEVANJA ŽELEZNIŠKIH POTNIŠKIH VLEČNIH VOZIL NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH
Ludvik Pevec, 2016, magistrsko delo

Opis: Zapletena gospodarska situacija v preteklem obdobju je vplivala tudi na železniški promet v celoti, ki je stagniral, kar se je odražalo tudi v Republiki Sloveniji; hkrati pa se je v podobnem položaju znašla tudi vzdrževalna dejavnost železniških vozil. Edina družba za vzdrževanje železniških vozil na področju RS, ki deluje v okviru Slovenskih železnic je kar v 90% dela vezana na nacionalnega železniškega operaterja, kar prinaša določene prednosti, predvsem zagotovljen obseg dela, hkrati pa tudi pomanjkljivost, kot neambicioznost v razvoju, tehnološko zaostajanje, neracionalno poslovanje, zato bo morala družba v prihodnosti bistveno spremeniti in optimizirati način poslovanja na vseh segmentih, da bo lahko ohranila prevladujoč položaj na področju vzdrževanja železniških vozil. Na Slovenskih železnicah se je izvedla reorganizacija celotnega poslovnega sistema, v osnovi se je organizacija prilagodila v skladu z evropskimi direktivami in zakonodajo in hkrati tudi s potrebami in specifiko prometnega in logističnega sistema Republike Slovenije, kar se posledično izkazuje v novih odvisnih družbah in njihovih povezavah. Glede na trenutno politiko vlade RS in zakonodajo naj bi v prihodnosti ostala železniška infrastruktura še naprej v 100% državni lasti, ostale družbe pa bi se lahko delno, ali tudi v celoti privatizirale. Te spremembe imajo in bodo imele odločilen vpliv v vzdrževalni dejavnosti železniških vozil in servisni logistiki, ki ni optimalna, ter prilagojena trenutnim in prihodnjim razmeram na trgu železniških storitev. Družbe, ki izvajajo železniški transport, iščejo najugodnejši način vzdrževanja za svoja vozila, tako že prihaja do velikega pritiska na optimizacijo vzdrževanja železniških vozil, servisno logistiko in s tem posledično na trenutno edinega vzdrževalca železniških vozil. Zaostrene razmere na trgu železniških storitev v RS pomenijo za edinega vzdrževalca železniških vozil prilagajanje tržnim razmeram in tudi poslovne priložnosti, saj lahko nudi svoje storitve vzdrževanja železniških vozil novim operaterjih železniških prevozov, na javni železniški infrastrukturi RS. Družba za vzdrževanje železniških vozil, ki deluje v okviru SŽ se prilagaja prihodnjim pogojem delovanja, to pa pomeni znotraj družbe prenovo poslovnih procesov, kar pomeni, izboljšati organizacijo na vseh področjih, zvišanje tehnološkega nivoja znanja in dela, kadrovsko prestrukturiranje, tržna preusmeritev in optimizacija logističnih procesov, prenova nabavnih procesov, predvsem pa je potrebno odpraviti najbolj pereč problem, ki je posledica več faktorjev, to pa je podaljševanje normiranih stojnih časov železniških vozil v rednih servisnih pregledih, kar posledično pomeni, manjšo razpoložljivost vozil v prometu in manj prihodkov. To problematiko je potrebno podrobno analizirati in jo reševati po delih s formiranjem modela servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, s pomočjo katerega bo mogoče ugotoviti bistvene dejavnike, ki vplivajo na čas zadrževanja železniških potniških vozil v servisnih pregledih, predvideti možne scenarije, ter podati rešitve z določeno mero verjetnosti. Kot rezultat raziskovanja je nastal model servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, ki omogoča analizo vpliva vseh ključnih dejavnikov (elementov) v procesu proizvodnje rednih planiranih servisnih storitve vzdrževanja železniških potniških vlečnih vozil, ki je bil verificiran in ga je pod določenimi pogoji mogoče uporabiti tudi pri vzdrževanju drugih vrste železniških vozil.
Ključne besede: servisna logistika, racionalno vzdrževanje železniških vozil, železniška potniška vlečna vozila, servisiranje železniških vlečnih vozil, elementi modela servisne logistike, model servisne logistike.
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 914; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

5.
Vrednotenje stroškov uporabe vozil v vojaški logistiki
Leon Grašič, 2016, doktorska disertacija

Opis: Redno in dosledno izvajanje postopkov vzdrževanja vozil v vojaški logistiki predstavlja ključni pogoj za doseganje ustrezne zanesljivosti delovanja vojaških bojnih in nebojnih vozil. Slednje ima ključni vpliv na doseganje visoke stopnje razpoložljivosti vozil ter s tem povezane operativne zmogljivosti in odzivnosti enot, kar se še posebej izraža pri izvajanju nalog in obveznosti enot na mednarodnih vojaških operacijah in mirovnih misijah. Ekstremni pogoji in način uporabe vojaških vozil narekujejo specifičen pristop pri obravnavanju, organiziranju in načrtovanju vzdrževanja, pri izvajanju tehnoloških postopkov vzdrževanja in ne nazadnje tudi pri vrednotenju stroškov vzdrževanja in uporabe. V okviru doktorskega dela je oblikovan analitični model, ki je prilagojen specifičnim konstrukcijskim zahtevam in karakteristikam vojaških vozil, profilu (pogojem in načinu) uporabe ter tehnološkim postopkom preventivnega in kurativnega vzdrževanja vozil v vojaški logistiki. Model vrednotenja omogoča vnaprejšnjo ekvivalentno primerjavo skupnih stroškov uporabe podobnih vozil različnih proizvajalcev skozi celotno dobo trajanja (življenjsko dobo). V okviru oblikovanja modela so jasno opredeljeni začetni (vstopni) in robni pogoji. Implementacija analitičnega modela zagotavlja vrednotenje in načrtovanje stroškov vzdrževanja in stroškov direktne uporabe vozil v vojaški logistiki že ob nabavi novih vozil, prav tako pa tudi vrednotenje optimalne dobe trajanja (življenjske dobe) vozil, kar vodi do povečanja zanesljivosti in razpoložljivosti, s tem pa tudi do večje učinkovitosti uporabe vozil v vojaški logistiki.
Ključne besede: vojaška vozila, življenjska doba, stroški uporabe, analitični model, vstopni in robni kriteriji, analiza učinkovitosti
Objavljeno: 05.02.2016; Ogledov: 1488; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

6.
Validacija numeričnega modela vozila TB11 za testiranje cestnih varnostnih ograj
Aleš Horvat, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazan potek validacije numeričnega modela vozila TB11. To je osebno vozilo teže 900 [kg]. Namen uporabe modela je simuliranje obnašanja cestnih varnostnih ograj pri trku vozila. Osnovni model vozila je bil povzet po javno dostopnih knjižnicah. Modelu vozila je bila spremenjena njegova geometrija, ter lastnosti njegovih komponent. Njegovo obnašanje in lastnosti so bile preizkušene s pomočjo simulacij. Te so bile izvedene s programom Ls-Dyna, za pripravo modelov pa je bil uporabljen program Ls-Prepost. Rezultati simulacij so bili ovrednoteni. Na njihovi podlagi so bile izvedene nadaljnji popravki modela vozila. Po zaključenih simulacijah je bil izdelan model vozila, katerega gibanje je primerljivo z gibanjem realnega vozila. Nastali model je primeren za simuliranje trka vozila v cestno varnostno ograjo. S pomočjo teh simulacij se zmanjša število potrebnih simulacij pri razvoju novih cestnih varnostnih ograj.
Ključne besede: Numerične simulacije, model vozila, cestna varnostna ograja, končni elementi
Objavljeno: 27.10.2015; Ogledov: 1184; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)

7.
MODELIRANJE ODLOČITVENEGA ZNANJA PRI IZBIRI OPREME ZA OBRAČUNAVANJE PARKIRNINE
Tomaž Čarman, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga obravnava izbiro opreme za obračunavanje parkirnine in sistemov za polnjenje električnih vozil. Pri načrtovanju parkirnih sistemov za posamezno lokacijo je potrebno celostno upoštevati več vidikov, kot na primer: potrebe uporabnikov parkirišča, umestitev parkirišča v območje infrastrukture, način plačevanja parkirnine in podobno. V ta namen je bil razvit praktično preizkušen in kritično vrednoten model za izbiro opreme, ki je najprimernejša za konkretno lokacijo.
Ključne besede: znanje za odločanje, odločitveni model, parkirni sistemi, električna vozila, polnilne postaje, DEXi
Objavljeno: 28.01.2015; Ogledov: 787; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,87 MB)

8.
Projektno učno delo z Raspberry Pi
Mitja Utroša, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil kartični računalnik Raspberry Pi in vzroke za izbiro le-tega med množico ostalih primerljivih produktov, ki so trenutno na tržišču. Opisal sem programsko opremo SolidWorks in Fritzing, ki sta uporabljeni za načrtovanje praktičnega dela. V diplomski nalogi sem predstavil tiste periferne naprave in osnove njihovega delovanja, ki sem jih uporabil v praktičnem delu naloge. Osnova vsakega kvalitetnega izdelka sta dober načrt in dobra organizacija dela. Zato sem izbral in v diplomski nalogi predstavil tudi didaktično metodo projektno učno delo. Bistvo te metode je, da učenci z aktivnim odnosom do vsebin rešujejo konkretne naloge. Je tudi način dela, s katerim se učenci učijo postopkov vodenja, organiziranja dela in izvajanja projektnega učnega dela od zamisli, načrtovanja izdelka, izdelave, predstavitve in na koncu tudi evalvacije celotnega poteka in tudi izdelka. V osrednjem delu diplomske naloge sem predstavil primer projektnega učnega dela z uporabo Raspberry Pi-ja kot krmilnega elementa za izdelavo daljinsko vodenega vozila. Projektno učno delo sem zaradi obsežnosti in narave dela načrtoval v okviru dni dejavnosti in tehničnih dni. Le-ti so namenjeni tudi medpredmetnemu povezovanju, nadgradnji in uporabi pridobljenih znanj v praksi oziroma na praktičnih primerih. V diplomskem delu predstavljen praktični primer projektnega učnega dela, združuje znanje iz predmetov Tehnika in tehnologija, Računalništvo, Elektrotehnika, Elektronika z robotiko in Fizika.
Ključne besede: Raspberry Pi, projektno učno delo, tehnični dnevi, medpredmetno povezovanje, model vozila, kompetence 21. stoletja
Objavljeno: 27.10.2014; Ogledov: 1999; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

9.
VODENJE SKLOPA HIBRIDNEGA POGONA
Aljaž Kramberger, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj določenih komponent za vodenje prototipa hibridnega pogona. V ta namen smo izdelali modele posameznih sklopov kot so: interpolacija izmerjenega izkoristka bencinskega motorja, osnoven model baterije in sklop za identifikacijo režima delovanja v katerem se trenutno nahaja hibridno vozilo. Ti modeli so se na to integrirali v matematični model vozila. Na podlagi skupnega modela je bilo razvito enostavno preklopno vodenje. Simulacija se je izvedla na podlagi ECE-15 voznega cikla. Podrobno so opisani modeli komponent hibridnega pogona. Opisani so tudi režimi delovanja vozila s hibridnim pogonom z vsemi stanji in prehodi med njimi. Za vsak modeliran sklop so prikazani rezultati simulacij.
Ključne besede: Vodenje, hibridni pogon, hibrid, simulacija, vozni cikel ECE-15, model vodenja, matematični model vozila, stanja
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 1948; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

10.
RAČUNALNIŠKO VODENA ELEKTROMOTORNA ENOTA ZA MEHANSKO OBREMENJEVANJE
Mitja Gubenšek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj programa za aktivno obremenjevanje prototipa hibridnega pogona. V ta namen je najprej razvit matematični model lahkega dostavnega vozila za katerega je bil hibridni pogon dimenzioniran. Nato je izvedena simulacija vožnje vozila po voznem ciklu ECE-15 z možnostjo spremembe naklona vozišča. Podrobno je opisan celotni hibridni pogonski sklop in laboratorijsko preizkuševališče .Opisana je tudi realizacija programa za aktivno obremenjevanje pogonskega sklopa z elektromotorno enoto za obremenjevanje. Prikazani so tudi rezultati eksperimenta.
Ključne besede: hibridni pogon, hibrid, matematični model vozila, aktivno obremenjevanje, simulacija, preizkuševališče hibridnih pogonov, vozni cikel ECE-15
Objavljeno: 14.01.2011; Ogledov: 2176; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (782,53 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici