| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
METODE VREDNOTENJA OSNOVNIH SREDSTEV IN NALOŽBENIH NEPREMIČNIN V SLOVENSKIH PODJETJIH
Simona Bagola, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Osnovna sredstva in naložbene nepremičnine običajno predstavljajo pomembno postavko sredstev podjetja, s tem pa tudi pomemben element in vplivni dejavnik kakovosti računovodskih informacij za presojanje premoženja z računovodsko finančnega položaja in poslovne uspešnosti večine organizacij. Vrednost sredstev podjetja je odvisna tudi od metode vrednotenja sredstev. Podjetje lahko izbira med modelom nabavne vrednosti in modelom prevrednotenja oz. modelom poštene vrednosti. Ta izbira pa posledično vpliva tudi na poslovni izid in obdavčitev podjetja, saj osnovna sredstva postopno prenašajo vrednost na nove poslovne učinke, podvržena so torej procesu amortiziranja. Slovenska podjetja imajo prosto izbiro, za kateri model se bodo odločala. To določata dva zakona, in sicer SRS in ZGD-1. Nimajo pa proste izbire glede amortizacijske stopnja, saj ZDDPO-2 določa maksimalno priznano amortizacijsko stopnjo, ki znižuje davčno osnovo. Za cilj diplomskega seminarja smo si zadali, da ugotovimo, katere metode uporabljajo slovenska podjetja ter kakšno amortizacijsko stopnjo določajo podjetja. V raziskavo smo vključili 120 podjetij, od tega 60 družb z omejeno odgovornostjo in 60 delniških družb. Ugotovili smo, da podjetja bolj uporabljajo model nabavne vrednosti, amortizacijsko stopnjo določijo glede na pričakovano dobo koristnosti sredstev, uporabljajo pa enakomerno časovno amortizacijo. Kljub gospodarski krizi podjetja še vedno investirajo v osnovna sredstva, saj so ta pogoj za nemoteno poslovanje.
Ključne besede: amortizacija, model prevrednotenja, model nabavne vrednosti, obdavčitev, sredstva, poslovni izid, davčni izkaz
Objavljeno: 21.09.2012; Ogledov: 3205; Prenosov: 604
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici