1. Metodika učenja skupinske taktike v nogometu (sodelovanje dveh igralcev v napadu in obrambi) : diplomsko deloMinas Koren, 2025, diplomsko delo Opis: Naloga predstavlja metodologijo učenja skupinske taktike med dvema igralcema, in sicer v napadu in v obrambi. Obravnavana je sistematičnost učenja, postopnost in pomen drugih nogometnih veščin za uspešno izvajanje taktičnih elementov. Učenje skupinske taktike je ključno za doseganje zastavljenih ciljev na treningu. S to metodo lahko igralci postopoma in pravilno osvojijo potrebne taktične elemente. Ker je razumevanje taktičnih zahtev v sodobnem nogometu izjemno pomembno, je smiselno, da se že pri mlajših selekcijah vključuje učenje taktičnih elementov v trening. Ključne besede: nogomet, taktika, skupinska taktika, sodelovanje dveh igralcev, nogometna tehnika, sodobni model nogometne igre, metodika učenja Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (3,36 MB) |
2. Model igre in taktika nogometnega kluba Ajax v ligi prvakov v sezoni 2018/2019 : diplomsko deloJan Puhner, 2024, diplomsko delo Opis: Model igre in taktika v obrambi in napadu sta ena izmed ključnih faktorjev za doseganje vrhunskih moštvenih dosežkov v nogometu. Model in taktika morata biti razdelana in premišljena glede na tip nasprotnika proti kateremu ekipa igra. V primeru, da ima ekipa odlično razdelan model ter taktiko tako v napadu kot v obrambi, ne potrebuje največjih zvezdnikov nogometne igre za doseganje vrhunskih rezultatov. Dokaz temu je bila mlada ekipa Ajaxa, ki je v Ligi prvakov v sezoni 2018/2019 prišla v polfinale preko poraza močnega Real Madrida ter Juventusa in bila le par minut oddaljena od velikega finala lige prvakov.
Namen diplomske naloge je predstaviti model nogometne igre in taktiko v nogometu, kar je opisano v začetku diplomske naloge, kjer je prav tako predstavljen razvoj lige prvakov ter zgodovina nogometnega kluba Ajax. Rezultate video analize in analize statističnih podatkov so prikazani ter opisani v drugem delu diplomske naloge. Cilj analiz je bil raziskati model igre in taktiko, ki je prinesla ekipi Ajaxa odličen rezultat v Ligi prvakov v sezoni 2018/2019. Pridobljeni podatki in rezultati so prikazani v tabelah ter med seboj grafično primerjani. Ključne besede: nogomet, model igre, taktika, analiza podatkov Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 397; Prenosov: 61
Celotno besedilo (4,04 MB) |
3. Razvoj prototipa modularne balvanske plezalne stene za učence razredne stopnje v osnovnih šolah : magistrsko deloŽiga Seušek, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil idejno zasnovati modularno balvansko plezalno steno, ki je alternativa že obstoječim plezalnim stenam, nahajajočih se v šolah, kasneje takšno plezalno steno izrisati kot 3D model ter izdelati maketo takšne stene. Hkrati je smoter naloge oblikovati način, kako bi se takšna plezalna stena vključila v pedagoški proces razredne stopnje. Plezanje ima namreč veliko pozitivnih učinkov na gibalni razvoj otrok. Čeprav se pri plezanju razvija celo telo, se pogosto zaradi raznih težav ne vključuje v pouk na OŠ. Pregledali smo plezalne stene, ki se nahajajo v slovenskih osnovnih šolah in pogostost njihove uporabe ter razloge za neuporabo teh plezalnih sten. Preučili smo vse potrebno za izdelavo modularne plezalne stene, torej potrebne materiale in ustrezne varnostne zahteve, ki so potrebni za izdelavo ter uporabo balvanske plezalne stene. Nato smo izdelali 3D model modularne balvanske plezalne stene, ki je izhajal iz idejne zasnove. Kasneje je bila izdelana še maketa, narejena iz balza lesa. Zasnova takšne plezalne stene skuša rešiti nekaj težav, s katerimi se učitelji srečujejo in zaradi katerih se plezanje redkeje vključuje v pouk. Hkrati so bili izdelani še praktični primeri aktivnosti, v oblikah didaktičnih iger, ki se lahko uporabijo na razredni stopnji in vključujejo uporabo plezalne stene. Ključne besede: modularna balvanska stena, gibalni razvoj otrok, 3D model, maketa, didaktične igre, razredna stopnja Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 527; Prenosov: 62
Celotno besedilo (8,90 MB) |
4. Sistem in model igre NK Maribor v 1. SNLBlaž Kores, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati model igre NK Maribor v 1. SNL na 4 tekmah (2 domačih in 2 gostujočih tekmah) in ga primerjati z modelom igre nasprotnih ekip. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti nogometne igre NK Maribor in njegovih nasprotnikov pri prehodu iz obrambe v napad, v pripravi in zaključku napada. Zanimalo nas je, v čem se igra NK Maribora razlikuje od igre ostalih ekip. Analizirali smo 4 tekme.
V diplomskem delu smo najprej predstavili nekaj malega o nogometu na splošno. Nato smo se osredotočili na temo. Začeli smo s sistemom in modelom nogometne igre na splošno, kaj sploh je sistem igre in kaj model igre, saj pri nogometu oz. nogometni igri model in sistem igre predstavljata nekakšno osnovno sredstvo.
V diplomskem delu smo se osredotočili tudi na motorične sposobnosti, ali so pomembne pri nogometu, katere so, in nato tudi opisali najpomembnejše motorične sposobnosti.
Prikazali pa smo tudi metodični postopek učenja oz. primerne praktične vaje, različnih modelov igre glede na tipe igralcev v napadu. Vaje so prikazane za srednje visoke napadalce in hitre krilne napadalce, saj menimo, da se velikokrat uporabita napačen (neprimerni) sistem in model igre, ki posledično vplivata na slabo igro – na slabe rezultate.
Model igre NK Maribor pa smo tudi primerjali z ostalimi odmevnimi evropskimi klubi, kot sta AC Milan in FC Barcelona. Ključne besede: nogomet, sistem igre, model igre, motorične sposobnosti, metodični postopki učenja, srednje visoki napadalci, hitri krilni napadalci. Objavljeno v DKUM: 23.03.2021; Ogledov: 1274; Prenosov: 101
Celotno besedilo (1,98 MB) |
5. Ustvarjanje igre v napaduNejc Šprinzer, 2019, diplomsko delo Opis: Nogomet je moštvena igra, ki daje posamezniku možnost dokazovanja hkrati pa ga omejuje. Posameznik s svojim tehničnim znanjen z žogo in brez žoge vpliva na moštvo tako kot moštvo taktično vpliva na njega. Prav tako se velik pomen daje kondicijski in psihološki pripravi športnika. Bolj ko posameznik uspešno sodeluje z moštvom, večji bodo uspehi.
Cilj nogometne igre je doseči več zadetkov kot nasprotnik v časovno omejenem okvirju. Nogometna igra v napadu sestoji iz prehoda iz obrambe v napad, priprave napada in zaključka napada. Za dosego zadetka je potrebna medsebojna usklajenost, prepoznavanje igralnih situacij in tehnično ter taktično znanje. Naloga trenerja je, da pripravi primerne vaje za razvijanje igre v napadu.
Namen diplomskega dela je predstaviti in opisati področje nogometne igre v napadu, opisati model dveh trenutno vodilnih klubov, predstaviti različne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost nogometne igre, na praktičnih vajah prikazati nove smernice za ustvarjanje igre v napadu in na osnovi teh vaj razviti lastni sistem in model igre za članska moštva. Ključne besede: Nogomet, igra v napadu, taktika, model igre, trening Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1338; Prenosov: 132
Celotno besedilo (2,59 MB) |
6. PRIMERJAVA MODELA IGRE V NAPADU NK MARIBOR IN NK ZAVRČMatjaž Medved, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi predstavlja predmet proučevanja sodobni model nogometne igre v fazi napada dveh nogometnih klubom, NK Maribor ter NK Zavrč. Problem, ki sem ga preučeval, je vezan na analizo modela igre v fazi napada obeh omenjenih klubov v sezoni 2014/2015. Na osnovi predmeta in problema preučevanja sem s pomočjo že obstoječih analiz in raziskav s področja nogometnih tekem ter s pomočjo analize tekem omenjenih klubov predstavil značilnosti modela igre v fazi napada nogometnih klubov NK Maribor in NK Zavrč. Za analizo naloge je bila uporabljena komparativna metoda izbranih spremenljivk. Želel sem ugotoviti, kateri parametri modela nogometne igre v napadu so ključno vplivali na potek ter uspešnost igre nogometnih moštev NK Maribor in NK Zavrč. Podatke sem zbral na osnovi treh tekem ter jih analiziral s pomočjo merskega instrumenta, ki sem ga priredil na podlagi obrazca iz diplomskega dela iz leta 1996, z naslovom Analiza modela igre nogometne reprezentance Slovenije v napadu, avtorja Renata Vrhovskega. Ključne besede: nogomet, model igre v napadu, primerjave napadov Objavljeno v DKUM: 05.08.2016; Ogledov: 1621; Prenosov: 124
Celotno besedilo (992,64 KB) |
7. PRIMERJAVA MODELA IGRE FINALISTOV LIGE PRVAKOV V SEZONI 2014/2015Blaž Vampl, 2016, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti modela igre nogometnih klubov FC Barcelona in Juventus FC, finalistov Lige prvakov sezone 2014/2015. Dobljene rezultate smo primerjali, da bi ugotovili glavne razlike v načinu igre teh dveh klubov.
Podatke smo pridobili z opazovanjem vseh tekem, ki sta jih oba kluba odigrala v omenjeni sezoni Lige prvakov. Vsak klub je odigral po šest tekem v skupinskem delu tekmovanja in po šest tekem v izločilnih bojih ter še zadnjo, finalno tekmo, v kateri sta se kluba pomerila med seboj. V finalnem dvoboju je Barcelona premagala Juventus z rezultatom 3 : 1.
Opazovane spremenljivke se nanašajo na model igre obeh klubov. Razdelili smo jih v dve tabeli. V prvi tabeli so osnovni statistični podatki z vsake tekme, v drugi tabeli pa so izbrane spremenljivke, ki smo jih na vsaki tekmi opazovali za oba kluba.
Na koncu smo za vsako spremenljivko, z osnovnimi postopki opisne statistike, izračunali povprečja na tekmo. Dobljene rezultate smo primerjali med seboj in tako sklepali o značilnostih modela igre tako Barcelone kot Juventusa. Ključne besede: nogomet, model igre, Liga prvakov, FC Barcelona, Juventus FC, analiza igre, primerjava Objavljeno v DKUM: 29.07.2016; Ogledov: 1814; Prenosov: 85
Celotno besedilo (1,39 MB) |
8. POVEZAVA POSAMEZNIH OSEBNOSTNIH LASTNOSTI Z IGRANJEM IGER NA SREČOSeta Šalamun, 2015, magistrsko delo Opis: Veliko raziskovalcev meni, da lahko individualne razlike v osebnostnih lastnostih igrajo pomembno vlogo pri razlagi tveganja za nastanek patološkega hazardiranja. Osebnostne lastnosti nam lahko pojasnijo, zakaj določeni ljudje sploh začnejo z igranjem iger na srečo in zakaj se takšno vedenje pri njih ohranja. Osrednji cilj pričujoče študije je bil pri posameznikih, ki igrajo igre na srečo, raziskati vlogo osebnostnih lastnosti in preveriti, katere izmed dimenzij osebnosti se s problematičnim igranjem iger na srečo najbolj povezujejo. Dodatno smo želeli preveriti tudi, ali med posamezniki, ki igrajo igre na srečo, obstajajo določene razlike glede na spol, starost in pogostost igranja. Končni vzorec je zajemal 195 naključno izbranih udeležencev (104 moški, 95 žensk), starih od 17 do 69 let. V raziskavi smo uporabili Triažni vprašalnik za ugotavljanje patološkega hazardiranja (SOGS) in Vprašalnik petih velikih faktorjev (BFI). Rezultati so pokazali, da med osebnostnimi lastnostmi in igranjem iger na srečo obstaja statistično pomembna povezava. Z možnim patološkim hazardiranjem se povezujejo tri izmed petih dimenzij osebnosti, in sicer visok nevroticizem ter nizka odprtost in vestnost. Moški so imeli v primerjavi z ženskami več težav, povezanih z igranjem iger na srečo. Podatki so pokazali, da imajo posamezniki, ki pogosteje igrajo igre na srečo, več težav, kot tisti, ki jih igrajo redkeje ali jih sploh ne igrajo. Ugotovili smo, da rezultata, doseženega na vprašalniku SOGS, statistično pomembno ne napovedujejo vse dimenzije osebnosti in spol, temveč le dimenzija nevroticizem in spol. Rezultati raziskave nedvomno kažejo na pomembnost raziskovanja osebnostnih lastnosti kot enega izmed dejavnikov tveganja za nastanek patološkega hazardiranja. Ključne besede: Igre na srečo, patološko hazardiranje, dejavniki tveganja, osebnostne lastnosti, petfaktorski model osebnosti Objavljeno v DKUM: 13.10.2015; Ogledov: 2284; Prenosov: 227
Celotno besedilo (610,74 KB) |
9. PROGRAM ZA IGRANJE IGRE TEXAS HOLD'EM POKER - SIT'N GOMitja Cof, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljamo program za igranje pokra, ki zna igrati tako proti realnim kot tudi proti virtualnim igralcem ter je specializiran samo za turnirsko igro Sit'n go. V prvem delu diplomskega dela opišemo igro poker, njene različice, zgodovino ter razvoj računalniških igralcev pokra. V nadaljevanju predstavimo vse najpomembnejše statistične podatke, ki jih zbiramo o nasprotnikih in ki jih s pomočjo posebnega algoritma obdelamo in hranimo v podatkovni bazi. Prav tako opišemo nekaj najpomembnejših matematičnih modelov, ki jih uporabljamo v strategiji igranja, na podlagi katere se računalniški igralec odloča za potezo. Opišemo tudi delovanje našega programa ter z njim povezane implementirane strategije in algoritme. V sklepnem delu nato podamo natančno analizo podatkov, ki smo jih pridobili, potem ko smo program preizkusili v turnirski igri Sit'n go. Ključne besede: poker, turnir, pričakovana vrednost, karte, tipi igre, Texas hold'em, neodvisen model žetonov, strategija Objavljeno v DKUM: 23.09.2013; Ogledov: 3046; Prenosov: 177
Celotno besedilo (2,98 MB) |