1. Analiza možnosti vpeljave modela poslovne odličnosti v organizacijoNik Bizjak, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu sta predstavljena pojem in pomen kakovosti za organizacijo. V okviru diplomskega dela so prikazani načini in orodja za izboljševanje kakovosti in sistematično vpeljavo stalnih izboljšav. Posebej je predstavljen sodoben pristop za izvedbo samoocene kakovosti in odličnosti v organizaciji, to je model EFQM, ki je akronim za European Foundation for Quality Management (EFQM, 2019). Struktura modela je zasnovana tako, da omogoča celosten pogled na organizacijo, in sicer od vizije in strategije do rezultatov. V nadaljevanju je predstavljeno orodje RADAR, ki omogoča enostavno in učinkovito ocenjevanje celotne organizacije. Na osnovi teoretičnih spoznanj so podane smernice in izdelan priročnik za vpeljavo modela v podjetje. V zaključnem delu diplomsko delo sestoji iz interpretacije ugotovitev in sklepnih spoznanj. Ključne besede: organizacija, poslovna odličnost, model EFQM, orodje RADAR, bolnišnica Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 812; Prenosov: 99
Celotno besedilo (1,39 MB) |
2. CSR EMAT is an opportunity for responsible decision-makingNora Berkes Rodek, 2017, izvirni znanstveni članek Opis: Corporate social responsibility is an expected behaviour in Western countries, but the approach still does not have a clear interpretation in Hungary. As a result of the increasing prestige of the CSR approach, socially responsible thinking and action also are expected from the companies operating in Hungary. Company executives carry out CSR activities in many cases – but not consciously. The objective of this research therefore was the development of a guidance and evaluation criteria that can support managers in responsible decision-making and applying the CSR approach to a strategic level. On the other hand, this management tool allows the measurement of CSR excellence in companies; therefore, they become comparable in their CSR performance, which offers opportunities for further research. The study presents the development of CSR EMAT and the results achieved through the measurements. Ključne besede: corporate social responsibility, EFQM excellence model, CSR EMAT, CSR excellence management, assessment tool Objavljeno v DKUM: 03.05.2018; Ogledov: 1238; Prenosov: 192
Celotno besedilo (395,08 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Primerjava efqm modela v ups slovenija in ups španijaTanja Karlovčec, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrskem delu se obravnava predstavitev obravnavanega podjetja UPS na podlagi katerega je bila tudi izvedena analiza Modela odličnosti EFQM za UPS Slovenija in UPS Španija. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo pridobili podatek, da se v podjetju UPS, velja za Španijo in Slovenijo uporablja dvosmerna komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi in vodstvom. Zaposleni se strinjajo, da so dobro obveščeni in da se njihova mnenja upoštevajo. Podjetje se trudi napredovati v odnosih, saj so le ti pomembni za uspešno poslovanje.
Vodstvo podjetja UPS zaposlene v Sloveniji in Španiji spodbujajo k daljnosežnemu gledanju in k stalnemu inoviranju in izboljševanju, ki dodajata vrednost. Iz devetih načel, na katerih je temeljila naša raziskava smo razvili nadaljnjo raziskavo, katere smo se lotili zaradi zanimanja poslovne odličnosti v enakem podjetju v različnih državah. Ključne besede: EFQM model odličnosti, merila modela, uporaba modela, Španija, Slovenija Objavljeno v DKUM: 28.08.2017; Ogledov: 1697; Prenosov: 183
Celotno besedilo (2,98 MB) |
4. Ocenjevanje odličnosti poslovanja univerz v republiki slovenijiUrška Krajišnik, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: V Republiki Sloveniji se vse bolj ukvarjamo z izboljšanjem izobraževalnega procesa oziroma sistema, vendar pa se v današnjih časih pojavljajo afere, ki pa kažejo javnosti in odjemalcem javnih univerz prav nasprotno (opis afer sledi v naslednjih poglavjih). V tem delu smo se ukvarjali z ocenjevanjem poslovne odličnosti javnih univerz v Republiki Sloveniji s pomočjo EFQM modela. Analizirali smo vseh osem področij, ki jih ta model obsega. Odjemalcem teh ustanov smo dali v izpolnjevanje vprašalnik, s katerim smo merili, kakšno je njihovo mnenje o poslovanju slovenskih javnih univerz. S pomočjo analize in sinteze ter s pomočjo EFQM modela smo preučili, na katerem izmed osmih področij so potrebne izboljšave javnih univerz. Glede na pridobljene podatke ugotavljamo, da odjemalci javnih univerz (0,21% celotne populacije študentov in 0,18% populacije delodajalcev) še vedno verjamejo v izpolnjevanje nalog javnih univerz v RS. Ključne besede: ocenjevanje poslovne odličnosti, Univerza v Mariboru, Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, EFQM model odličnosti poslovanja Objavljeno v DKUM: 05.06.2017; Ogledov: 2486; Prenosov: 272
Celotno besedilo (767,09 KB) |
5. Izboljšanje dimenzij voditeljstva in človeških virov v modelu poslovne odličnosti EFQMMateja Langerholc, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Namen magistrskega dela je raziskati povezanost dimenzij dejavnika »voditeljstvo« z dimenzijami dejavnika »zaposleni«; omenjena dejavnika sta ključna za vse dogajanje v katerikoli organizaciji, ne glede na to, ali ta deluje v zasebnem ali javnem sektorju. Raziskava temelji na anketnem vprašalniku, s pomočjo katerega smo zbrali podatke na vzorcu zaposlenih na Zavodu Republike Slovenije za transfuzijsko medicino (ZTM). Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo opisnih statistik, kanonične korelacije, t-testa ter enojne analize variance (ANOVA).
Rezultati so pokazali, da ima dejavnik voditeljstvo zelo velik vpliv na dejavnik zaposleni, saj znaša koeficient kanonične korelacije kar 0,926. Anketiranci menijo, da je najpomembnejša naloga vodstva doseči fleksibilnost, s katero bi lahko zavod obvladoval spremembe. Visoko postavljajo tudi primerne motivacijske metode in priznanje, da se ceni vse zaposlene. Od vodstva nadalje pričakujejo ustvarjanje pozitivnega vzdušja, v katerem bi zaposleni dobili občutek, da vsi delajo za isti cilj, in v katerem bi bila prepoznana inovativnost in razmišljanje. Kot pomembno štejejo tudi stalno spremljanje poslovanja in izboljševanje sistema managementa. Na drugi strani anketiranci na najvišje mesto postavljajo kadrovsko politiko in nagrajevanje zaposlenih ter skrb zanje. Kot pomembne faktorje štejejo usposobljenost zaposlenih za opravljanje delovnih nalog in prenos znanja med sodelavci (1), odprto in pozitivno komunikacijo, kjer se konflikti odpravljajo z dialogom (2), in obveščanje ter pretok informacij, ki tečejo nemoteno v vse smeri oziroma med vsemi organizacijskimi enotami (3). Testi skupin so dokazali, da demografski dejavniki, ki opredeljujejo anketirance v naši raziskavi, to so spol, starost, izobrazba, staž na ZTM in nivo na ZTM, na rezultate raziskave niso imeli vpliva.
Na osnovi rezultatov raziskave smo podali smernice za zboljšanje obeh dejavnikov. Na prvo mesto postavljamo spremembo organizacijske kulture, ki lahko že sama po sebi prinese spremembe tudi na drugih področjih. Nadalje predlagamo izobraževanje vodstvenega kadra za vodenje, zavezo vodstva k organizacijskim spremembam, ustanovitev strateške pisarne in uvedbo ključnih kazalnikov poslovanja. Vodstvo bi moralo promovirati timsko in projektno delo ter z ustreznimi ukrepi izboljšati komunikacijo. Pomembno se nam zdi tudi, da bi se na ZTM izgradila kadrovska politika in ustvarilo okolje, kjer bi se z ustrezno motivacijo, prenosom znanja med sodelavci in pooblaščanjem zaposlenih ustvarila primerna organizacijska klima, v kateri bodo zadovoljni zaposleni prispevali k boljšemu delovanju ZTM. Ključne besede: zdravstvena dejavnost, model poslovne odličnosti EFQM, vodenje, vizija, organizacijska kultura Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1715; Prenosov: 197
Celotno besedilo (3,80 MB) |
6. EFQM model in/ali družbena odgovornostAnja Kmetec, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Naloga govori o modelu EFQM in družbeni odgovornosti, s poudarkom na njuni povezavi. Osredotočili smo se na raziskavo med ocenjevanjem delavcev in samoocenjevanjem vodstva podjetja Tehnika Set, d. d., po modelu EFQM. Raziskava, ki je temelj naloge, vključuje mnenja delavcev o vodenju vodstva podjetja in mnenja vodstva. Na podlagi enakega anketnega vprašalnika smo izvedli primerjalno analizo med delavci in vodstvom. Z njim smo ugotavljali razlike med ocenjevanjem obeh ciljnih skupin. Naloga prikazuje rezultate raziskave vseh devetih načel, kot jih predvideva model EFQM. Na podlagi tega smo poskusili poiskati povezavo med modelom in družbeno odgovornostjo podjetja. Namen naloge je na konkretni raziskavi pokazati princip modela EFQM in morebitno povezavo z družbeno odgovornostjo. Namen naloge je tudi ugotoviti, ali izbrano podjetje deluje v skladu z družbeno odgovornostjo in kje se to najbolj izraža. Ključne besede: model odličnosti EFQM, družbena odgovornost, ISO 26000, standardizacija, odličnost Objavljeno v DKUM: 28.06.2016; Ogledov: 1839; Prenosov: 261
Celotno besedilo (2,18 MB) |
7. Analiza razvrščanja stroškov kakovosti na primeru treh podjetij v dejavnosti predelave aluminijaDanijela Ravnjak, 2015, magistrsko delo Opis: Podjetja poslujejo v stalno spreminjajočem se okolju, in če želijo preživeti, morajo biti sposobna ustvarjati takšne proizvode ali storitve, ki jim konkurenca ne bo sposobna slediti. Glavna prednost podjetja je, da si ustvari ugled, kateremu bodo odjemalci zaupali in verjeli v kakovost proizvodov ali storitev. Kakovost proizvodov in storitev je glavni vir, ki prinaša podjetju dobiček ter konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Če pa želijo podjetja proizvajati in prodajati kakovostne proizvode ali storitve, so s tem povezani tudi stroški, to so tako imenovani stroški kakovosti poslovanja ali učinkov, ki se morajo obvladovati, podjetja pa morajo ob optimalnem višanju kakovosti skrbeti tudi za nižanje stroškov na področjih, kjer je to moč storiti.
Magistrsko delo je nastalo na podlagi spoznanja, da je kakovost tista, ki omogoča podjetjem obstoj in razvoj na trgu. Z zagotavljanjem in izboljševanjem kakovosti pa se zadovoljujejo potrebe odjemalcev ter z višanjem vrednosti podjetja tudi zadovoljstvo in blagostanje vseh udeležencev podjetja. V našem delu smo se tako osredotočili na kakovost poslovanja kot tudi na stroške, ki pri tem nastanejo.
Delo vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični del je osredotočen na pojmovanje kakovosti na podlagi mnenj različnih avtorjev, izboljševanje in zagotavljanje kakovosti ter metode in orodja za zagotavljanje le-te. Opredeljeni so tudi stroški kakovosti poslovanja, ki vključujejo vrste stroškov kakovosti poslovanja, modele merjenja ter možnosti zniževanja le-teh.
V empiričnem delu smo se osredotočili na proučevanje celovitega obvladovanja kakovosti treh izbranih podjetij v dejavnosti predelave aluminija, katerih imena niso razkrita. Glavni namen je proučiti prakso vodenja kakovosti in sistem razvrščanja stroškov kakovosti poslovanja v izbrani dejavnosti ter ugotoviti enakosti in razlike med posameznimi podjetji.
Glavna ugotovitev magistrskega dela je, da se sistem razvrščanja stroškov kakovosti nanaša na posamezno podjetje in ne na dejavnost poslovanja podjetij. Prav tako tudi, da podjetja običajno razvrščajo stroške kakovosti poslovanja na preventivne stroške (to so stroški preprečevanja nastanka napak), stroške ocenjevanja in nadzora ter notranje oziroma zunanje izgube podjetja. Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, ISO standardi, EFQM model, stroški kakovosti Objavljeno v DKUM: 20.11.2015; Ogledov: 1655; Prenosov: 227
Celotno besedilo (1002,54 KB) |
8. Upgrading of the management review on the basis of the EFQM excellence modelAnton Petrič, Boštjan Gomišček, 2011, izvirni znanstveni članek Opis: Suppliers in the automotive industry can use for strategical planning a number of different approaches and tools, which can upgrade the quality management systems (ISO 9001, ISO/TS 14696) to achieve the breakthrough power to meet needs in order to achieve a significant role in the automotive supplying chain. One of the very popular and positively accepted tools to achieve continually improving is implementing of the principles of excellence, according to the EFQM model.
On the basis of case studies is in the article analysed and represented a useful value of the implementation of the quality management system audits and management review according to ISO/TS and their positive impact on the development of key indicators of the company TPV d.d. from Novo mesto, which is mounted as a development supplier in the automotive industry. With the implementation of self assessment according to the model of excellence EFQM we demonstrate the added value of the take up of the principles of excellence, according to the present system auditing according to ISO standards and the implementation of management review according to ISO/TS requirements.
We upgraded in the existing management system performing of management review as manager's tool, which came directly from the requirements of standard ISO/TS, on to the level of the fundamental principles of excellence by EFQM model and mark it as one of the more effective managers tools with which you can still effectively introduces the leadership of the continuous improvements and strategically manages the company. Ključne besede: quality management standard, EFQM excellence model, auditing, self-assessment, management review Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1909; Prenosov: 415
Celotno besedilo (822,99 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. The steps of Slovenian organisations on the way to business excellenceBoštjan Gomišček, Anja Pibernik, 2011, izvirni znanstveni članek Opis: This research was carried out among the winners of the Slovenian business excellence prize (PRSPO), finalists and those who received special diplomas as a recognition level reached by applicants in implementing the business excellence model. Based on the findings of the research, we defined eight steps that organizations can consider as a guide on the path towards excellence.
The purpose of the study was to examine how the previous winners of the PRSPO began their journey towards excellence, which were the key factors, what problems they encountered and how they managed to win the diploma or award.
The analysis of the survey showed that the ISO 9001 standard is considered a first step towards the Slovenian business excellence award - in fact, it is a prerequisite for further improvements in the organization. The second step involves top management commitment and support for the introduction of excellence into business processes. The top management, in cooperation with all the employees, defines the areas for improvement and also confirms the method of implementation, both conceptually and financially. It is also necessary to take environmental aspects into consideration, which is provided by a third step along with the introduction of the ISO 14001. Once an organization defines the processes, it begins to introduce the business excellence model in the fourth step and carries out the self-assessment process. The key opportunities for improvement identified by the self-assessment process are further introduced in the business. In doing so, the organization can use various quality management approaches (the fifth step) and the first application for the PRSPO. In the sixth step, the organization encourages its employees to follow continuous education and innovation and, in the seventh step, participates again in the competition for the Slovenian business excellence award. As the required business excellence level is achieved, the organization receives the award for business excellence (PRSPO). Ključne besede: business excellence, EFQM excellence model, Slovenian business excellence prize, quality management approaches Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1643; Prenosov: 358
Celotno besedilo (980,55 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. KAKOVOST KOT KLJUČ DO UČINKOVITEGA IN USPEŠNEGA PODJETJAAleš Lupše, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko zagotavljanja kakovosti v poslovnem procesu. V teoretičnem delu predstavljamo model celovitega obvladovanja kakovosti – TQM in model poslovne odličnosti EFQM. Predstavimo tudi področje odnosov s kupci – CMR. Teorija je nujno potrebna za razumevanje kakovosti in odločitev podjetja, katera orodja in tehnike bo izbralo za svojo čim boljšo učinkovitost ter uspešnost na trgu. V drugem, empiričnem delu smo z raziskavo, ki smo jo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika v srednje velikem podjetju, ugotavljali, kako naši kupci opredeljujejo kakovost, in ugotavljali tudi njihovo zadovoljstvo. Z anketo smo želeli pripomoči k oblikovanju izhodišč podjetja za naslednje leto. Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti – TQM, model poslovne odličnosti EFQM, odnosi s kupci, zadovoljstvo Objavljeno v DKUM: 08.11.2013; Ogledov: 1583; Prenosov: 189
Celotno besedilo (320,01 KB) |