| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi na modnih revijah
Špela Perdigal, 2020, diplomsko delo

Opis: Modne revije so pomemben dogodek, na katerem modni oblikovalci predstavijo svoje kolekcije kupcem, medijem in splošni javnosti. Modne revije se prilagajajo trenutnim trendom in so odraz družbe in njene kulture. Delo diplomskega projekta zajema pet poglavij. Na začetku je definirana moda in predstavljena modna industrija. Nato je poudarek na modnih revijah. Najprej je na kratko opisana zgodovina modnih revij, ki ji sledita predstavitev obstoječih vrst modnih revij in opis največjega modnega dogodka – tedna mode. V četrtem poglavju so s pomočjo primerov iz prakse opisani največji trendi, ki jih je možno zaslediti na trenutnih modnih revijah. Na koncu je opisana prihodnost modnih revij.
Ključne besede: moda, modna industrija, modna revija, teden mode, modni trendi
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 112; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

2.
Vpliv trajnostnih pristopov in modnega aktivizma na izboljšanje delovanja modne industrije
Maja Dimoska, 2019, magistrsko delo

Opis: Modna industrija žal zelo negativno obremenjuje okolje. Da bi uvedli bolj trajnostno modo, so prisotne številne ideje o izboljšavah, pri čemer se ob nekaterih porajajo vprašanja, če so ob hitrem razvoju novih tehnologij vsi pristopi res trajnosti. Pri osveščanju družbe pripomore tudi modni aktivizem, ki spodbuja transparentno trajnostno pot od materiala do izdelka in do kupca vse do vrnitve zavrženega izdelka v ponovni krog uporabe. Ta proces želimo proučiti, analizirati ter podati nove rešitve, ki bodo doprinesle k spremembam v poslovanju in družbi.  
Ključne besede: trajnostna moda, eko-dizajn, etična moda, modni aktivizem
Objavljeno: 07.11.2019; Ogledov: 546; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

3.
Kreacije skozi prizmo japonske
Monika Kuharič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava modo na Japonskem in v Sloveniji. Predstavljeni so znani modni oblikovalci zadnjih let iz obeh držav in ulična moda na Japonskem ter v Sloveniji. Izvedena je primerjava modnih slogov obravnavanih oblikovalcev z namenom poiskati morebitne podobnosti ali razlike v državah s ciljem oblikovati kolekcijo oblačil, katere razvoj sloni na vtisih s potovanja po Japonski, njeni arhitekturi in naravi, ki jo obkroža. Kolekcija sestoji iz osmih modelov, namenjenih vsakodnevni nošnji, ob pravi kombinaciji oblačil in dodatkov pa tudi za svečane in/ali večerne priložnosti, ki so prikazane z izdelanim modelom iz kolekcije.
Ključne besede: modni oblikovalci, moda na Japonskem in v Sloveniji, japonska in slovenska ulična moda, konstrukcija oblačil
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 444; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (5,74 MB)

4.
Razvoj kolekcije kopalk in več-funkcionalnih dodatkov za kopalno modo
Marcela Kolarič, 2019, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo predstavili kolekcijo kopalk in več-funkcionalnega izdelka, ki temelji na zgodovini, prikazani kot razvoj kopalne mode v različnih zgodovinskih obdobjih. Spoznali smo se z različnimi konteksti, oblikami, materiali, kroji in tehnološkimi novostmi, ki so se spreminjali čez čas. Izrisani modeli kopalk temeljijo na inspiracijskem panoju, ki definira nabor izbranih poletnih barv, ki nas asociirajo na svežino letnega časa. V kolekciji enodelnih in dvodelnih kopalk so uporabljeni idejni vzorci. Za vizualni vtis smo kombinirali tehnike šivanja, tiskanja in pletenja, saj smo ugotovili, da kopalk s temi motivi ni na tržišču ali pa se uporabljajo v zelo majhnem deležu. Izdelane modne skice smo nadgradili s konstrukcijskimi skicami, na podlagi katerih je možno realizirati skico v krojne dele. Kot dodatek h kopalni modi smo še oblikovali več-funkcionalni modni dodatek, ki smo ga posebej opredelili in predstavili na načine, ki nam jih izdelek lahko nudi.
Ključne besede: razvoj, kopalke, kolekcija, kopalna moda, več-funkcionalni dodatki
Objavljeno: 26.04.2019; Ogledov: 577; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

5.
Neuporabna in nezaželena oblačila in možnost njihovega modeliranja v nova
Maksi Stožir, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočam na možnosti premodeliranja neuporabnih in nezaželenih oblačil v nova, uporabna, modna in estetsko drugačna oblačila oziroma modne dodatke. V teoretičnemu delu predstavljam problematiko zavrženih oblačil z vidika oblačil, zgodovino predelave oblačil nekoč in danes, upcylcing, konstruiranje in modeliranje temeljnih krojev. V drugi polovici pa se bom posvetila sami temi naslova te diplomske dela.
Ključne besede: oblačila, reciklaža, modeliranje, moda
Objavljeno: 04.10.2018; Ogledov: 430; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (4,77 MB)

6.
Hitra moda v maloprodajnem okolju
Klavdija Hötzl, 2017, diplomsko delo

Opis: Hitra moda je v zadnjih nekaj letih doživela velik razcvet. S ponudbo oblačil po nizkih cenah in hitrem menjavanju trendov so ponudniki hitre mode dobili veliko pozornost odjemalcev, še posebej mladih žensk, ki so rade v trendu. Ker so uspeli skrajšati čas proizvodnje in dobave na minimum, lahko neprestano predstavljajo novosti na prodajnih policah, s čimer še bolj privabijo odjemalce. Porabnik namreč prav zaradi tega prodajalne obišče večkrat, da vidi, če je kaj novega na voljo. Prav tako zaradi nizkih cen odjemalec ne čuti nekega finančnega bremena ob nakupu tovrstnih oblačil, zaradi česar po nakupu ne čuti velike krivde. Nekateri pa ravno zaradi nizkih cen potrošijo preveč denarja in kupujejo impulzivno, kar pa vodi v negativne ponakupne posledice. Po drugi strani pa vse ni tako enostavno, kot se zdi. Ponudniki morajo biti ves čas v koraku s časom, da na policah predstavljajo le najnovejše trende, ki pa so lahko moderni zgolj malo časa. Prisiljeni so dobro spremljati povpraševanje in ob pravem času porabnikom ponuditi izdelek, ki si ga želijo. V ozadju vsega tega pa stoji mnnožična proizvodnja in maksimiranje dobička. Če želi ponudnik dati na trg nek izdelek po tako nizki ceni, mora dobavljati po zelo nizkih stroških, s čimer se proizvodnja seli v manj razvite države in se med drugim spodbuja nizko plačano delo. Poleg tega tudi kvaliteta izdelkov ni najboljša, saj so uporabljeni slabši materiali, da lahko proizvajajo s čim manjšimi stroški.
Ključne besede: maloprodaja, hitra moda, kvaliteta, potrošnja, vedenje odjemalcev
Objavljeno: 14.12.2017; Ogledov: 899; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (945,97 KB)

7.
Raziskava ženskih oblačilnih podob 20. stoletja v zbirkah Pokrajinskega muzeja Maribor
Andreja Najvirt, 2017, diplomsko delo

Opis: Oblačilna podoba se je skozi 20. stoletje zelo intenzivno spreminjala. Na to so vplivale različne gospodarske spremembe, ki so bile tako ekonomsko kot tudi družbeno pogojene. Z vpogledom v modo dvajsetega stoletja sem želela predstaviti oblačilno podobo žensk na evropskih in slovenskih tleh. Pri preučevanju mode tega obdobja sem primerjalno, skozi zbirko oblačil iz Pokrajinskega muzeja Maribor, ugotovila, da je bilo to stoletje družbeno zelo razgibano, kar se je odražalo na oblačilni podobi in pri uporabljenih tekstilnih materialih. Ko se je v času globalizacije na slovenskih tleh začela spreminjati gospodarska situacija, opažamo največje spremembe v modi in posledično v načinu oblačenja. Zbirke v muzeju so tako pripomogle k celostni primerjavi mode v širšem evropskem in slovenskem prostoru.
Ključne besede: oblačilna podoba žensk, dvajseto stoletje, Pokrajinski muzej Maribor, zgodovinski oris, moda
Objavljeno: 18.10.2017; Ogledov: 534; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

8.
Uporaba slikarskih tehnik v modni ilustraciji
Sabina Kapus, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na modno ilustracijo, ki jo lahko obravnavamo z različnih zornih kotov. Teoretični del raziskave je sestavljen iz treh delov. V prvem delu so predstavljeni glavni mejniki modne ilustracije skozi zgodovino. Drugi del obsega predstavitev slikarskih tehnik in materialov. V tretjem delu pa je opisano kako karakteristike materialov vplivajo na videz tekstila oz. delov oblačilne celote. V eksperimentalnem delu diplomske naloge smo na podlagi fotografij treh izbranih oblačilnih podob izdelali analize videza materialov za vsako oblačilno podobo posebej. Sledijo študije materialov, izdelane z različnimi slikarskimi tehnikami. Primeri z najustreznejšim videzom so glede na izbrane fotografije nadalje uporabljene pri izdelavi modnih ilustracij. S kakšnim namenom je izbrana določena slikarska tehnika za določen material, je opisano v rezultatih in diskusiji. Videz modne ilustracije se je skozi časovna obdobja spreminjal. Ne glede na pojavne oblike je bil vseskozi izredno pomemben del predstavitve modnih izdelkov in je bil zato pomemben skozi vsa obdobja, kar velja še danes.
Ključne besede: moda, modna ilustracija, slikarske tehnike, videz tekstilij
Objavljeno: 11.10.2017; Ogledov: 498; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

9.
Pomen marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji Slovenije
Bruno Završnik, 2005, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku je predstavljen del raziskave o uporabi marketinškega komuniciranja v oblačilni industriji v Sloveniji. Ugotoviti smo želeli, kako naša tekstilna podjetja uporabljajo instrumente marketinškega komuniciranja za prestavitve svojih izdelkov oz. blagovnih znamk. Raziskava je potrdila, da se sestava komunikacijskega spleta v slovenski oblačilni industriji bistveno ne razlikuje od sestave komunikacijskega spleta, kot jo navajajo priznani avtorji s tega področja v svetu. Oglaševanje je izpostavljeno kot najpomembnejši instrument komuniciranja v skupni analizi slovenske oblačilne industrije, sledi osebna prodaja, pospeševanje prodaje in odnosi z javnostmi. Dejstvo pa je, da imajo naša tekstilna podjetja premalo lastnih blagovnih znamk, ki bi jih lahko promovirala na domačem in tujem trgu. Marketinško komuniciranje opravi svojo funkcijo in pripomore k uspešnosti poslovanja podjetja šele takrat, ko ima podjetje kakovostno in modno zasnovano kolekcijo oblačil, ustrezne cene izdelkov in učinkovito distribucijo.
Ključne besede: oblačilna industrija, moda, modni izdelki, blagovna znamka, marketing, trženje, tržno komuniciranje, oglaševanje, Slovenija
Objavljeno: 31.08.2017; Ogledov: 645; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (660,25 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
OBLAČILNA KULTURA 19. STOLETJA NA SLOVENSKEM ŠTAJERSKEM, V PRIMERJAVI S HRVAŠKIM ZAGORJEM
Lucija Krajger, 2016, diplomsko delo

Opis: Dolgo 19. stoletje je obdobje, ko so se v svetu mode zgodile številne spremembe. Največji vpliv na to je imela francoska revolucija ob koncu 18. stoletja, kasneje pa je bil bistven razvoj industrije, ki je omogočil cenejšo in hitrejšo proizvodnjo blaga za izdelovanje oblačil. Pozneje se je razvila tudi konfekcija, ki je oblačila še pocenila ter jih naredila dostopna širši množici ljudi. Konfekcijska oblačila so prav tako zmanjšala razliko v oblačilnem videzu med različnimi družbenimi sloji. V začetku stoletja so prevladovala oblačila, ki so bila osvobojena neudobnih steznikov in krinolin, s časom pa so se ti kosi vrnili v modo. Sredi stoletja so ponovno prevladovala oblačila, ki so močno spominjala na modo 18. stoletja. Stezniki, ki so bili ob dolgotrajni noši škodljivi za notranje organe, in nepraktične krinoline so bili ponovno opuščeni na prelomu 20. stoletja. Takrat so se pojavila reformirana, udobnejša in preprostejša ženska oblačila. Moška moda se skozi stoletje ni spreminjala tako drastično kot ženska. V prvi polovici stoletja je prišlo do opustitve dokolenskih hlač, prevladale pa so dolge in oprijete hlače, imenovane pantalone. Najpomembnejši moški kos oblačila v celem stoletju je bil frak, ob koncu stoletja pa se je pojavil smoking, ki je aktualen še danes. Štajersko meščanstvo in plemstvo je modo večjih evropskih modnih središč posnemalo skoraj sočasno, morda le v nekoliko skromnejši in bolj zadržani izvedbi. Največji vpliv na oblačilni videz prebivalstva Štajerske je imel zagotovo cesarski Dunaj. Pomembna so bila tudi bližnja velika mesta, kot sta Gradec in Trst. Moda se je v naše kraje širila predvsem z modnim tiskom, ki je objavljal grafike najnovejših smernic velikih modnih prestolnic. Na tem področju ni zaostajalo niti hrvaško Zagorje, kjer se je moda razvijala sočasno s tisto na Štajerskem.
Ključne besede: moda, oblačilni videz, krinolina, steznik, Štajerska, Zagorje, 19. stoletje, šivalni stroj, konfekcijska oblačila, materiali
Objavljeno: 21.09.2016; Ogledov: 2124; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici