1. ePolicist v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloPrimož Skumavec, 2021, diplomsko delo Opis: Policija je s ciljem odprave administrativnih ovir, olajšanjem dela policistov na terenu, racionalizacijo stroškov in doseganjem večjih pozitivnih učinkov, pristopila k uvedbi elektronskega poslovanja. Le-to je z uvedbo aplikacije ePolicist nadgradila tudi v elektronsko mobilno poslovanje, ki bi olajšalo in skrajševalo postopke policistov pri preverjanju podatkov v evidencah in izdaji plačilnih nalogov. Z uvedbo aplikacije so bili opredeljeni tudi operativni cilji, in sicer zmanjšati potrebo po komunikaciji z Operativno-komunikacijskimi centri, pohitriti izvedbo celotnega postopka, zmanjšati število pritožb na postopek, zmanjšati administrativne obremenitve uslužbencev, prihraniti pri tiskovinah in poštnih storitvah, omogočiti, da policist vnaša podatke le enkrat in zmanjšati možnost napak pri vnašanju podatkov.
Aplikacija ePolicist predstavlja pomemben napredek pri opravljanju nalog policistov s področja varnosti cestnega prometa. Ugotavljamo, da je elektronsko mobilno poslovanje, seveda pod pogojem, da deluje brezhibno, zelo poenostavilo postopek izdaje plačilnega naloga in tudi ostalih obrazcev. Aplikacija v primerjavi s klasičnim papirnim poslovanjem, omogoča poenostavljene postopke zadolževanja in razdolževanja plačilnih nalogov, zmanjša možnosti napak pri izpolnjevanju, do katerih prihaja pri papirnem poslovanju. Velika prednost se kaže tudi pri vnosu podatkov v evidenco prekrškov. Ko policist zaključi postopek izdaje plačilnega naloga, se podatki avtomatsko vnesejo že na kraju ugotovljenega prekrška, na ta način pa je razbremenjena tudi administracija. Statistični podatki kažejo na to, da policisti, tako na območju Policijske uprave Kranj, kot na nivoju Republike Slovenije še vedno izdajo več papirnih kot elektronskih plačilnih nalogov. Razlogi za to so različni. V diplomskem delu smo poskušali ugotoviti, ali so doseženi učinki, ki so bili pričakovani ob uvedbi aplikacije. Ugotavljamo, da se je komunikacija policistov z operativno-komunikacijskimi centri zaradi preverjanja vsekakor zmanjšala, saj policisti precejšnje število preverjanj opravijo sami s pomočjo aplikacije. Postopek izdaje plačilnega naloga od zadolževanja, do izdaje in vnosa podatkov v centralno evidenco, se je vsekakor pohitril, s tem pa se je nedvomno tudi razbremenila administracija na policijskih postajah, vsekakor pa so se zmanjšali tudi stroški pri tiskovinah. Statistični podatki o zmanjšanju pritožb zoper postopke policistov na področju varnosti cestnega prometa tega ne morejo potrditi, saj je število pritožb precej povezano s številom izdanih plačilnih nalogov in ne na konkretno izdane papirne ali elektronske plačilne naloge. Mnenje vodstev policijskih postaj na območju Policijske uprave Kranj o aplikaciji ePolicist je pozitivno. Z rezultati uporabe aplikacije, pa večinoma niso zadovoljni. Menijo, da so policisti dovolj usposobljeni in seznanjeni z delovanjem aplikacije, vendar se pri uporabi pogosto srečujejo s težavami, ki so razlog, da je policisti ne uporabljajo. Ključne besede: policija, elektronsko poslovanje, mobilno elektronsko poslovanje, aplikacija ePolicist, administrativne ovire, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1267; Prenosov: 116 Celotno besedilo (1,44 MB) |
2. Sodobne poti do mobilne banke na primeru bank NLB Klikin in SKB Moj@skbDanijel Ćosić, 2020, diplomsko delo Opis: Sodobne tržne poti banke v današnjem času neizogibno zamenjujejo klasični, tradicionalni način poslovanja v bankah na bančnem okencu. Banke svojim komitentom pospešeno tržijo raznovrstne tržne poti do banke (elektronska banka, telefonska banka …), da bi se izognili nepotrebnim vrstam na bančnem okencu. Cilj bank je z mobilnim bančništvom znižati stroške tako komitentov kot bank samih in olajšati poslovanje. V času digitalizacije se za sodobne tržne poti odloča vse več uporabnikov predvsem mlajše generacije. Na slovenskem trgu je konkurenca bank velika. Poleg bank samih so tudi Pošta Slovenije in druga prodajna mesta pooblaščena za izvajanje plačil položnic na blagajnah. Sodobne tržne poti, predvsem mobilno bančništvo, so prihodnost, ki se neprenehoma razvija. Banke se zavedajo, da se morajo prilagoditi tehnologiji in se odzvati na vsako spremembo na trgu. V prvem delu diplomskega dela smo na kratko predstavili mobilno bančništvo in mobilno poslovanje. V nadaljevanju naloge smo se osredotočili predvsem na slovenski trg sodobnih poti in podrobneje predstavili mobilno banko NLB KLIKIN in SKB MOJ@SKB ter v zaključku naloge opravili primerjalno analizo mobilnih bank KLIKIN in MOJ@SKB. Ključne besede: Nova Ljubljanska banka, SKB banka, mobilno poslovanje, mobilna banka, mobilno bančništvo, sodobne tržne poti. Objavljeno v DKUM: 24.06.2020; Ogledov: 1686; Prenosov: 166 Celotno besedilo (670,37 KB) |
3. Elektronsko bančništvoMonika Gradišnik, 2017, diplomsko delo Opis: Razvoj informacijske in komunikacijske tehnologije je eden izmed najpomembnejših razlogov za neverjetno hitre spremembe na področju poslovanja. Na področju delovanja podjetij se nezadržno širi elektronsko poslovanje. Nastajanje novih modelov, kot so spletno bančništvo, spletna trgovina in podobno, je pospešilo razvoj spleta.
Ob hitrem napredku spleta in tehnologij za varno poslovanje si danes življenja brez elektronskega bančništva skoraj ne znamo več predstavljati. Plačevanje položnic s tem sicer ni postalo užitek, je pa veliko bolj znosno, saj nam ni več treba čakati v vrstah pred bančnim okencem. Elektronsko bančništvo nudi veliko prednosti za nas in za banke, pa tudi slabosti.
Za temo diplomskega projekta sem si izbrala elektronsko bančništvo. Predstavila sem elektronsko poslovanje, njegove prednosti in slabosti ter varnost pri uporabi. Predstavila sem tudi elektronsko bančništvo in njegove storitve. Kot primer sem izbrala banko Abanka d. d. Na temo elektronskega bančništva sem se osredotočila predvsem zato, ker sama uporabljam storitve elektronskega in mobilnega bančništva prej omenjene banke. Predstavila sem spletno banko Abanet, mobilno aplikacijo Abamobi ter mobilno storitev Abasms. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, storitve elektronskega bančništva, abanka d.d., elektronsko in mobilno bančništvo Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 3202; Prenosov: 715 Celotno besedilo (749,92 KB) |
4. Primerjalna analiza mobilnih rešitev CRMRok Žerdin, 2017, magistrsko delo Opis: V današnjem času morajo podjetja za svoj obstoj in uspeh na trgu, zaradi povečanja konkurence, poleg ponujanja kakovostnih izdelkov ali storitev, imeti vzpostavljene dobre odnose s strankami. Podjetja uporabljajo koncept upravljanja odnosov s strankami, ki jim pomaga na enem mestu hraniti pomembne informacije o strankah, na podlagi katerih lahko stranke bolje spoznavajo in jim prilagajajo svojo ponudbo. Gre za računalniške sisteme, imenovane rešitve CRM, ki so povezljive tudi z obstoječimi procesi v podjetju, kar podjetjem olajša uvedbo rešitve v podjetje.
Ker živimo v času, ko želimo imeti vse informacije na voljo, kjerkoli smo, temu trendu sledijo tudi rešitve CRM. Uporabnikom so na voljo mobilne rešitve CRM, ki omogočajo dostop do podatkov, zabeleženih v sistemu kjerkoli in kadarkoli. Uporabniki tako lahko pregledujejo, urejajo in dodajajo ključne informacije tudi na poti. Da pa je delovanje mobilnih rešitev sploh mogoče, je potrebna tehnologija mobilnega poslovanja, in sicer mobilna omrežja in mobilne naprave.
V prvem delu magistrskega dela smo opredelili področje upravljanja odnosov s strankami, z zgodovinskim razvojem in opredelitvijo postopka uvedbe rešitev CRM. Preverili smo tudi stanje na trgu rešitev CRM. Opredelili smo področje mobilnega poslovanja in njegovo tehnologijo. Navedli smo prednosti in slabosti mobilnega poslovanja ter opredelili področje varnosti.
V drugem delu smo podrobneje opredelili mobilne rešitve CRM ter predstavili štiri mobilne rešitve CRM, in sicer Intrix CRM, Microsoft Dynamics CRM, Zoho CRM in Salesforce1 mobile CRM. Te smo v primerjalni analizi po izbranih merilih med seboj tudi primerjali in obrazložili rezultate analize. Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, mobilno poslovanje, rešitve CRM, mobilne rešitve CRM, primerjalna analiza Objavljeno v DKUM: 19.10.2017; Ogledov: 1237; Prenosov: 144 Celotno besedilo (2,63 MB) |
5. MOBILNO POSLOVANJE NA PRIMERU UPORABE MICROSOFT DYNAMICS CRMTamara Duh, 2016, diplomsko delo Opis: Hitro razvijajoči se svet nas spodbuja k hitremu reagiranju na novosti, ki se pojavljajo na trgu. Prav zaradi tega je danes zelo pomembno upravljati z mobilnimi napravami, da se lahko hitro in brez težav soočimo z morebitnimi težavami oz. zagatami. Prav iz tega razloga je mobilno poslovanje ena izmed inovativnih rešitev, ki ljudem omogoča seznanjenost z informacijami na vsakem koraku in omogoča hiter odziv na spremembe. Prav ta rešitev omogoča podjetjem, da so konkurenčna in hkrati lahko hitreje dosegajo rast in razvoj.
Pri poslovanju se v večini primerov poslužujejo uporabe osebnih računalnikov, saj nam omogočajo lažji pregled in tudi večje število informacij na enem zaslonu. Vendar je vse bolj pomembno, da imamo informacije vedno na voljo in da tudi sproti vnašamo podatke. Zato se v ospredje postavlja mobilnost in ažurne ter točne informacije v vsakem trenutku. Iz tega razloga se mobilno poslovanje nenehno razvija in prilagaja uporabnikom.
Upravljanje odnosov s strankami, s kratico CRM (Customer Relationship Management), je koncept, ki se ukvarja z odnosi s strankami, saj je to ena izmed konkurenčnih prednosti podjetja. S tem sistemom lahko gradimo baze podatkov o strankah, spremljamo njihovo vedenje, pridobivamo nove stranke, načrtujemo akcije in pričakovano dobičkonosnost, izoblikujemo priložnosti ter drugo. Veliko podjetij še te rešitve ne uporablja in bi bilo primerno, da bi se odločile za tovrstno rešitev.
Namen diplomskega projekta je podrobnejša seznanitev z mobilnim poslovanjem na primeru CRM kot tudi sam pomen besede CRM in njegovo uporabo ter značilnostmi. Ključne besede: mobilno poslovanje, CRM-upravljanje odnosov s strankami, Microsoft Dynamics CRM, analitični CRM, operativni CRM, organizacijski CRM Objavljeno v DKUM: 17.11.2016; Ogledov: 1350; Prenosov: 74 Celotno besedilo (1,63 MB) |
6. Spletno bančništvo s primerjalno analizo spletnih bančnih storitevNino Šildenfeld, 2016, diplomsko delo Opis: Tehnološke spremembe so z razvojem interneta v svetu povzročile velike spremembe. Te spremembe so vplivale na področje elektronskega poslovanja in s tem tudi na področje elektronskega bančništva. Elektronsko bančništvo uspešno izpodriva klasični način poslovanja. Glavna prednost je, da so se z uporabo interneta zabrisale časovne in lokacijske meje. Danes praktično vse banke ponujajo storitve spletnega bančništva. S tem želijo pridobiti nove komitente in obdržati že obstoječe. Spletno bančništvo tako postaja najpogostejša oblika komunikacije z banko, saj so storitve na voljo štiriindvajset ur na dan, vse dni v letu. Komitenti tako od bank zahtevajo vedno nove, učinkovite in kvalitetne storitve. Število storitev in uporabnikov narašča, kljub temu pa nekateri še vedno ne zaupajo novim tehnologijam oziroma nimajo potrebnega znanja.
V diplomskem delu smo najprej predstavili pojma elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo. Opisali smo zgodovino in razvoj, predstavili prednosti in slabosti ter našteli sodobne elektronske prodajne poti. Nadaljevali smo s spletnim bančništvom. Opisali smo razvoj spletnega bančništva, storitve ter njihove prednosti in slabosti. Sledilo je poglavje o varnosti spletnega poslovanja. Nenehna dostopnost storitev spletnega bančništva prinaša tudi nevarnosti v obliki spletnega kriminala. Bančni sistemi uporabljajo najsodobnejše varnostne elemente, uporabniki spletnega bančništva pa morajo za varnost poskrbeti tudi sami.
V zadnjem delu smo najprej opisali spletna mesta, njihove elemente ter značilnosti. Predstavili smo spletne strani dveh izbranih bank, jih opisali glede na oblikovno podobo, vsebino, uporabnost in primerjali spletne storitve. Ugotovili smo, da banke ponujajo podobne, vendar kvalitetne storitve spletnega bančništva. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, mobilno bančništvo Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 2107; Prenosov: 233 Celotno besedilo (1,15 MB) |
7. KLJUČNI DEJAVNIKI USPEŠNEGA RAZVOJA MOBILNIH APLIKACIJDanijel Kociper, 2015, magistrsko delo Opis: Hiter razvoj mobilne tehnologije, mobilnih omrežij in njenih storitev je prispeval k hitremu razvoju mobilnega poslovanja, ki je trenutno najhitreje rastoči način poslovanja, kateri vključuje izjemen napredek pri razvoju mobilnih omrežij in tehnologij mobilnih naprav, kot so pametni telefoni, tablice itd. Vse to se odraža pri izjemni prodaji mobilnih naprav, ki narašča vsako leto in s tem vse bolj utrjuje svojo vlogo primarnega načina poslovanja v današnjem času. Mobilno poslovanje je v mnogih pogledih bolj uporabno od elektronskega poslovanja, saj sta njeni odločilni prednosti mobilnost naprav in nenehna povezanost preko spleta kadarkoli in kjerkoli se nahajamo.
Vse od leta 2007, ko so se začeli uveljavljati in razvijati pametni telefoni, je sledil sočasno izjemen razvoj mobilnih aplikacij, ki vsako leto dosega fenomenalno rast na globalnem tržišču. Danes je uporabnikom na voljo več milijonov mobilnih aplikacij preko različnih spletnih trgovin in njihovo število nenehno raste. Razvijalci in podjetja, ki razvijajo in tržijo svoje mobilne aplikacije preko spletnih trgovin, se celo srečujejo z vse večjimi izzivi. Konkurenca postaja vsako leto vse bolj ostra, večina mobilnih aplikacij uporabniki nikoli ne prenesejo ali uporabijo, le majhen delež razvitih aplikacij je uspešnih, tako v številu prenosov, v njihovi dolgoročni uporabi s strani uporabnikov, v uspešnem trženju in donosnosti.
Ugotovili smo, da je mobilno poslovanje postala prevladujoča oblika poslovanja na svetu, zaradi izjemnih prednosti, kot so nenehno opravljanje storitev preko spleta, iskanje in določanje lokacije itd. Razvoj aplikacij za operacijske sisteme se razlikuje, kot se tudi razlikuje način trženja preko različnih spletnih trgovin. Ključni dejavniki uspešnega razvoja mobilnih aplikacij so uporabnost, enostavnost in privlačnost aplikacij. Pomembno je, da aplikacije razvijemo za končne uporabnike, pri tem preučimo njihovo vedenje, potrebe, zahteve in želje ter na tej osnovi razvijemo aplikacije, ki jih bodo pritegnile. Aplikacije bi naj nudile unikatno vrednost, v smislu udobnosti, zabave in koristnosti za uporabnike. Ključne besede: Mobilno poslovanje, mobilna omrežja, mobilne tehnologije, mobilni operacijski sistemi, mobilne aplikacije. Objavljeno v DKUM: 08.01.2016; Ogledov: 2124; Prenosov: 235 Celotno besedilo (1,43 MB) |
8. Učinki aplikacij interneta stvari na poslovanje podjetja: analiza primeraTamara Srebot, 2015, magistrsko delo Opis: Poslovno obveščanje je danes sestavni del vsake organizacije, saj lahko strateško obvladovanje velike količine podatkov podjetju prinese konkurenčno prednost pred drugimi. Internet nam ponuja ogromno prednosti, predvsem z vidika zagotavljanja velike količine informacij na enem mestu, kjerkoli in kadarkoli. Z razvojem poslovanja v oblaku je računalništvo postalo še bolj dostopno tako posameznikom kot organizacijam. To pomeni, da je bil narejen evolucijski korak pri prenosu sodobnih tehnologij v poslovna in domača okolja. Danes si življenja ne znamo več predstavljati brez interneta, mobilne telefonije in najrazličnejših aplikacij, zato lahko temu rečemo tudi doba Interneta stvari. Internet stvari predstavlja enega izmed stebrov interneta prihodnosti, ki bo zagotovo spremenil naše vsakdanje življenje. V prihodnosti lahko pričakujemo, da bo vedno več vsakdanjih stvari povezanih v internet. Te stvari bodo komunicirale med sabo ali s končnimi uporabniki in pošiljale podatke o realnem stanju. S tem bodo postale aktivne udeleženke procesov na različnih področjih človekovega udejstvovanja.
V prvem delu magistrske naloge je predstavljen teoretični okvir, ki zajema poslovno obveščanje, poslovanje v oblaku, internet stvari ter telematiko in mobilno senzoriko. Vsako poglavje je podrobneje opisano s posameznimi definicijami za kasnejše lažje razumevanje namena in učinkov aplikacij Interneta stvari na poslovanje podjetja.
V drugem delu magistrske naloge smo se osredotočili na analizo primera, s katero bomo skušali ugotoviti, kako lahko storitve v oblaku pripomorejo k boljšemu poslovanju podjetja. V izbranem podjetju bomo opravili eksperiment, ki nam bo pokazal, kako se pokrivajo zahteve podjetja z učinki, ki jih ponuja poslovanje v oblaku in Internet stvari. Na podlagi rezultatov primerjalne analize poslovnih izzivov z učinki ULU v podjetju bomo preverili zastavljene hipoteze. Ključne besede: poslovno obveščanje, mobilno poslovno obveščanje, poslovanje v oblaku, mobilno poslovanje v oblaku, Internet stvari, telematika in mobilna senzorika Objavljeno v DKUM: 10.11.2015; Ogledov: 2063; Prenosov: 346 Celotno besedilo (1,69 MB) |
9. Integracija mobilnega poslovanja z obstoječim ERP sistemom v podjetju Mariborski vodovodAleš Erker, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrskem delu z naslovom Integracija mobilnega poslovanja z obstoječim ERP sistemom v podjetju Mariborski vodovod smo reševali problematiko delovnih nalogov in izrednih dogodkov, ki se kaže v neprilagojenem sistemu za delo na terenu in ne izkorišča možnosti pametnih mobilnih naprav. S preučitvijo obstoječega sistema, z uporabo IKT-tehnologij, z vključevanjem mobilne aplikacije z nekaj prilagoditvami in integracijo v obstoječ sistem smo zadostili poslovnim potrebam podjetja in sistem prilagodili delu na terenu. Predlagana rešitev z mobilno funkcionalnostjo optimizira poslovni proces, izboljša dokumentiranost omrežja, zmanjšuje papirno poslovanje in dosega boljšo informiranost terenskih delavcev. Ključne besede: integracija, ERP sistem, mobilno poslovanje, e-poslovanje, e-arhiv, delovni nalog, proces Objavljeno v DKUM: 12.05.2015; Ogledov: 1578; Prenosov: 254 Celotno besedilo (3,34 MB) |
10. RAZVOJ IN UVAJANJE BANČNIH STORITEV MOBILNEGA BANČNIŠTVA V POSLOVNE BANKEMaja Grušovnik, 2013, magistrsko delo Opis: Hitrost razvoja tehnologije in tehnike, predvsem tempo življenja, nas sili v uporabo mobilnih tehnologij in pripomočkov. Z drugega zornega kota, pa nas gospodarska kriza, ki nas je zajela leta 2008, sili v iskanje cenejših storitev in izdelkov, šele potem se sprašujemo za varnost, kljub temu pa sta ti dve postavki zelo močno skupaj in tudi med seboj prepleteni. Veliko je na področju varnosti mobilnega poslovanja izboljšanega zaradi digitalnega podpisovanja in pametnih kartic. Zaradi tega tudi prihranimo čas, ki ga na koncu porabimo zopet za delo, saj smo z mobilnimi storitvami vedno bolj oddaljeni od družabnega življenja oziroma nas takšne inovacije silijo v nenehno delo. Mobilno bančništvo je eden izmed novih in ključnih storitev v mobilnem poslovanju in ima že kar nekaj uporabnikov, vendar še vedno je premalo izkoriščenega, glede na to kaj storitev mobilnega poslovanja ponuja. Po drugi strani, pa je mobilno poslovaje ena izmed cenejših rešitev poslovanja, saj potrebujemo za delo manj zaposlenih, s strani pridobivanja nepovratnih evropskih sredstev, pa imamo velike možnosti financiranja. Največji strošek pa še vedno ostaja izguba podatkov, zaradi izgube mobilnih telefonov in računalniških tablic. Južnoafriški trg je tvegal z investicijami najprej v infrastrukturo mobilnega signala in s tem pridobil pokritost signala sto odstotno, kar je že izhodišče za vsa težko dostopna področja, kjer lahko razvijajo poslovne prednosti s pomočjo mobilnega poslovanja. Sicer drzna investicija se je izkazala za najbolj uspešno. Ključne besede: mobilno poslovanje, mobilno bančništvo, rešitve mobilnega bančništva, elektronsko bančništvo, digitalno podpisovanje, varnost poslovanja, stroški mobilnega bančništva, investicije Objavljeno v DKUM: 13.01.2014; Ogledov: 1416; Prenosov: 276 Celotno besedilo (1,16 MB) |