| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Model mobilnega vplačevanja listkov za loto
Polona Zorman, 2011, magistrsko delo

Opis: Mobilne in brezžične tehnologije se razvijajo izredno hitro, visoko razviti mobilni telefoni pa postajajo cenovno dostopni. Sočasno se stopnjuje tudi sama raba mobilnih telefonov za pošiljanje kratkih sporočil, brskanje po spletu, nakupovanje ipd. Vedno bolj se uveljavljata mobilno poslovanje in mobilno plačevanje, pri slednjem je izredno pomembna hitrost, varnost in enostavnost. Na področju mobilne infrastrukture je bilo že marsikaj narejeno, saj je le-ta že vzpostavljena tako kot tudi sama tehnologija. Obenem je pri mobilnem plačevanju poskrbljeno še za varnost – identifikacija uporabnika oziroma kupca z digitalnim certifikatom, katerega že poznamo iz uporabe spletne banke. Problem, ki smo ga izpostavili, je nevzpostavljena mobilna aplikacija za izbiranje loto številk ter hkrati tudi vplačevanje loto listkov preko mobilnika. Torej bo glavnina naloge vzpostavitev m-aplikacije za vnos oziroma izbor številk ter sistema za mobilno vplačevanje loto listkov z m-računom z uporabo že obstoječe sodobne mobilne tehnologije. Pri poteku plačevanja m-računa preko mobilnega telefona je za varnost uporabljena tehnologija WPKI (Wireless Public Key Infrastructure), ki zagotavlja uporabnikom mobilnih telefonov preverjanje avtentikacije na področju bančništva, mobilnih operaterjev in mobilnih omrežij, kjer je infrastruktura javnih ključev, pomaknjena v mobilni svet.
Ključne besede: mobilno plačevanje, mobilni račun, mobilna aplikacija, WPKI, loto
Objavljeno: 01.08.2011; Ogledov: 1684; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

2.
ELEKTRONSKO PLAČEVANJE V SPLETNIH TRGOVINAH
Tina Gogić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem opredelila zgodovino elektronskega poslovanja ter posamezne dele elektronskega plačevanja, kot so elektronsko-plačilni sistemi, elektronsko bančništvo, mobilno plačevanje, ter plačilni sistem PayPal. Najbolj sem se osredotočila na del elektronskega poslovanja, ki se imenuje spletna trgovina. Spletna trgovina je bila tudi rdeča nit tega diplomskega dela. Izvedla sem tudi kratko raziskavo o odnosu ljudi do spletnega nakupovanja in plačevanja preko spleta. Prišla sem do ugotovitev, da bodo slovenske in tuje spletne trgovine morale v očeh slovenske javnosti vzpostaviti nekakšno zaupanje, saj večina slovenskih potrošnikov v elektronsko plačevanje ne zaupa, saj se boji možnost zlorabe plačilnih ali kreditnih kartice. Moje ugotovitve so tudi, da bi možnost nakupovanja preko spleta predstavili starejšim generacijam, saj bi jim ta možnost bistveno pripomogla k lažjemu in manj stresnemu življenju.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko plačevanje, mobilno plačevanje, elektronsko bančništvo, spletna trgovina, Paypal
Objavljeno: 02.07.2012; Ogledov: 1222; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (729,28 KB)

3.
VIDIKI ZAUPANJA UPORABNIKOV OB UPORABI STORITEV MOBILNEGA PLAČEVANJA
Tina Schweighofer, 2012, magistrsko delo

Opis: Mobilno plačevanje, skupaj z mobilnimi tehnologijami, postaja vse bolj razširjeno, njegovo rast pa napovedujejo tudi v prihodnjih letih. Definirano je kot plačevanje preko mobilne naprave za dobrine ali storitve. V okviru magistrskega dela smo se ukvarjali z vplivi različnih dejavnikov na zaupanje uporabnikov v mobilno plačevanje, oblikovali pa smo tudi raziskovalni model faktorjev vpliva. Z empiričnim raziskovalnim pristopom smo ugotavljali morebiten vpliv izbranih dejavnikov na zaupanje uporabnikov, v okviru tega pa izvedli raziskovalni metodi anketa in eksperiment. Kot rezultat magistrskega dela smo predstavili statistično zanesljive rezultate, ki opisujejo vplive različnih dejavnikov na zaupanje. Analize so pokazale, da na zaupanje uporabnikov v mobilno plačevanje vplivajo zaznana grožnja zasebnosti in zaznana varnostna zaščita ob uporabi, ugled ponudnika storitev mobilnega plačevanja, zaupanje v plačevanje preko spleta, varnostni mehanizmi v sistemu in varnostni incidenti povezani z mobilnim plačevanjem.
Ključne besede: mobilno plačevanje, zaupanje, varnost, zasebnost, varnostni mehanizmi, varnostni incidenti
Objavljeno: 29.08.2012; Ogledov: 1372; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

4.
BREZSTIČNI MOBILNI PLAČILNI SISTEMI Z UPORABO TEHNOLOGIJE NFC
Borut Vodušek, 2013, magistrsko delo

Opis: Brezstično mobilno plačevanje z uporabo tehnologije NFC je v zadnjem času zelo vroča tema, ko teče pogovor o naprednih plačilnih rešitvah za mobilne naprave. Uporaba te tehnologije se pogosto navaja kot najboljša izbira med trenutno razpoložljivimi rešitvami, ki jih je mogoče uporabiti za lokalno plačevanje z mobilnim telefonom. Takšno prepričanje ni naključje in temelji na realnih predpostavkah, vendar se vse do danes ni uspelo, razen z nekaj izjemami, širše potrditi v praksi. Zdi se, da še vedno obstaja veliko ovir, ki to preprečujejo. Spoznavanje različnih dimenzij teh ovir je glavni cilj tega magistrskega dela, v katerem se najprej osredotočam na predstavitev splošnih značilnosti in razširjenosti mobilnega plačevanja, s poudarkom na brezstičnem mobilnem plačevanju NFC. Sledi obravnava značilnosti tehnologije NFC in njene arhitekture v mobilnem telefonu, ki jo nadaljujem s predstavitvijo teoretičnega modela ekosistema brezstičnega mobilnega plačilnega sistema NFC. Zgradbo in delovanje tega ekosistema nato pojasnjujem s predstavitvijo značilnosti posameznih deležnikov, ki ga sestavljajo, ter na ta način oblikujem teoretično izhodišče za obravnavo potencialnih poslovnih modelov in scenarijev implementacije, ki jih lahko deležniki uporabijo pri izgradnji brezstičnega mobilnega plačilnega sistema NFC. Pridobljena spoznanja iz te obravnave nadgrajujem z obravnavo ključnih faktorjev izgradnje uspešnega ekosistema brezstičnega mobilnega plačilnega sistema NFC. Izbrane scenarije implementacije nato povežem z izbranimi primeri iz prakse. V zaključnem delu magistrskega dela se osredotočam na vrednotenje primernosti različnih pristopov k mobilnemu plačevanju za izvedbo lokalnih plačil, ter ponazoritvijo trenutnega stanja in trendov na tem področju. Sinteza pridobljenih spoznanj vodi do zaključka, da kompleksnost izgradnje in vzdrževanja ekosistema brezstičnega plačilnega sistema NFC presega kompleksnost izgradnje in vzdrževanja kartičnega plačilnega sistema. Prisotnost storitev z dodano vrednostjo v sistemu brezstičnega mobilnega plačevanja NFC je zato nujen pogoj za zagotavljanje dolgoročne vzdržnosti tega sistema. Izkazalo se je tudi, da tehnologija NFC kljub svojim prednostim ni najboljša izbira za vsakogar, ki želi ponuditi storitev lokalnega plačevanja z mobilnim telefonom. Potencialni ponudnik brezstičnih mobilnih plačilnih storitev, ki želi zagotoviti svojo prisotnost v fizičnem svetu plačilnih terminalov, mora zato dobro preučiti vse razpoložljive pristope in se na podlagi lastne presoje odločiti, katerega bo izbral.
Ključne besede: mobilno plačevanje, NFC, tehnologija NFC, brezstično mobilno plačevanje, lokalno plačevanje, elektronske oznake, standardi NFC, arhitektura NFC, poslovni modeli, ekosistem, ključni faktorji, projekti, pilotski, komercialni, trendi, prognoze
Objavljeno: 19.06.2013; Ogledov: 1766; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

5.
MODEL ZA MOBILNO PLAČEVANJE Z UPORABO QR KOD
Lea Mrše, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je podan predlog mobilne aplikacije, s katero bi bilo mogoče na enostaven in uporabniku prijazen način opravljati plačila med fizičnimi osebami, za izvedbo le-teh pa bi bil potreben le mobilni telefon in nič drugega. Za boljše razumevanje tematike diplomske naloge je tako v prvem delu predstavljena teorija v zvezi z mobilnim plačevanjem in varnostjo le-tega, sledijo pa predstavitve različnih načinov m-plačevanja in obstoječih rešitev za m-plačevanje. Sledi statistika o plačevanju in m-plačevanju, narejena na podlagi obstoječih raziskav. Drugi del diplomske naloge predstavlja papirni prototip rešitve za mobilno plačevanje z uporabo QR kod, ki je zasnovana kot mobilna aplikacija, s katero uporabniki lahko nakazujejo denarna sredstva fizičnim osebam (posojanje, vračanje denarja, nakazila štipendij, itd…) samo z uporabo mobilnega telefona, brez uporabe druge opreme (plačilna kartica, NFC sprejemnik, terminal,…). Uporabo aplikacije bi se dalo brez večjih posegov razširiti tudi na P2B področje. Poleg opisa funkcionalnosti so narejene tudi ekranske slike za lažjo predstavo opisanih funkcionalnosti/rešitev. Za vrednotenje rešitve, predstavljene v drugem delu naloge, je bila pripravljena spletna anketa. Iz rezultatov le-te lahko zaključimo, da bi bila implementacija predlagane rešitve smiselna, saj na podlagi prejetih odgovorov lahko sklepamo, da je v populaciji kar 82% potencialnih uporabnikov, 39% pa je takih, ki bi bili pripravljeni aplikacijo takoj uporabljati. V zaključku so povzete ugotovitve do katerih smo prišli pri pisanju diplomske naloge. Opredeljena so tudi določena vprašanja, ki jih diplomska naloga pušča odprta za morebitno nadaljnje delo.
Ključne besede: pametni telefon, aplikacije za pametne telefone, mobilno plačevanje, M-plačila, QR koda
Objavljeno: 25.09.2014; Ogledov: 767; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

6.
7.
8.
RAZVOJ NOVEGA MODELA MOBILNEGA PLAČEVANJA V SLOVENIJI IN ZAGOTOVITEV USTREZNE ORGANIZACIJSKE IN PROCESNE PODPORE
Maja Drozg, 2016, magistrsko delo

Opis: Razmah mobilnih telefonov, ki smo mu bili priča konec prejšnjega stoletja in razmah pametnih telefonov, ki mu je sledil, sta poleg sprememb v načinu komuniciranja prinesla spremembe tudi na področju plačilnih navad potrošnikov. Medtem ko smo potrošniki še do nedavnega plačevali predvsem z gotovino in s plačilnimi karticami, so danes poleg slednjih, vse bolj v porastu še druge oblike brezgotovinskih plačil, kamor sodijo tudi spletna in mobilna plačila, meje med njimi pa so vse bolj zabrisane. Za analizo delovanja mobilnih plačil smo v tem magistrskem delu preučevali Sistem Moneta, ki je prisoten samo v Sloveniji, ter PayPal, Google in Apple, ki nudijo storitve globalno in sodijo med vodilne ponudnike mobilnih plačil na svetu. Poleg analize storitev, ki jih nudijo, smo med drugim preverili tudi način ustvarjanja prihodkov iz naslova zagotavljanja storitev, v največji meri pa smo se osredotočili na organizacijsko in procesno podporo, ki sta potrebni za delovanje in izvajanje mobilnih plačil. V okviru analize organizacijske podpore smo preverjali, kateri udeleženci jo tvorijo in kakšne so povezave med njimi, v okviru procesne podpore pa smo preverjali, kateri procesi se odvijajo znotraj organizacijske podpore, da se lahko proces mobilnega plačevanja odvija. Tako smo preučevali procese pristopa uporabnikov k storitvam, procese plačilne transakcije ter procese finančnih poravnav, s katerimi se plačilna transakcija zaključi. Na osnovi izvedenih analiz smo izvedli primerjavo Sistema Moneta z navedenimi vodilnimi ponudniki mobilnih plačil ter ugotovili, da ponudba Sistema Moneta v primerjavi s ponudbo obravnavanih vodilnih ponudnikov zaostaja, njegova organizacijska in procesna podpora pa sta vzpostavljeni tako, da uporabnikom svojih storitev večinoma ne more zagotavljati prednosti, kot jih pri uporabi storitev zagotavljajo vodilni ponudniki. Razlog leži v dejstvu, da slednji pri zagotavljanju storitev koristijo organizacijske in procesne podpore kartičnih shem, medtem ko ima Sistem Moneta vzpostavljeno svojo lastno podporo, ki ni odvisna od delovanja kartičnih ali drugih shem. Čeprav je Sistem Moneta z organizacijskega in s procesnega vidika gledano vzpostavljen na skoraj enak način kot kartične sheme, mu to onemogoča zagotavljanje ponudbe, ki bi bila primerljiva ponudbi vodilnih ponudnikov. Zato smo na osnovi analiz in primerjav pripravili predlog novega modela mobilnega plačevanja, ki bi se pri svojem delovanju prav tako opiral na kartične sheme, s čimer bi slovenskim uporabnikom brezgotovinskih plačil zagotovili ponudbo, primerljivo ponudbi vodilnih ponudnikov mobilnih plačil. Poleg predloga novega modela smo podali tudi okviren načrt njegove uvedbe v prakso. Načrt smo pripravili v obliki projekta, v katerem smo najprej zastavili namenski in objektni cilj ter za tem ključne mejnike projekta. V okviru slednjih smo preverili posamične sklope aktivnosti, s katerimi bi zastavljene mejnike tudi dosegli. Posamične sklope aktivnosti smo z uporabo ocenjevalne in izkustvene metode tudi časovno ovrednotili ter na osnovi tega podali predvideno oceno trajanja celotnega projekta, s katerim bi idejno zasnovo novega modela mobilnega plačevanja lahko uvedli v prakso.
Ključne besede: mobilno plačevanje, organizacijska in procesna podpora, Sistem Moneta, PayPal, Google Wallet, Apple Pay
Objavljeno: 30.06.2016; Ogledov: 368; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (964,16 KB)

9.
Pametni telefon kot plačilno sredstvo
Klemen Hrastnik, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo na začetku predstavili področje mobilnega plačevanja z vidika delovanja, vključenih akterjev, področja varnosti in različnih pristopov. Predstavili smo stanje in rešitve razvoja mobilnega plačevanja v Sloveniji in po svetu. V nadaljevanju smo predstavili ponudnike programskih vmesnikov, ki omogočajo integracijo storitev mobilnega plačevanja v mobilne aplikacije. Za vsakega izmed ponudnikov storitev plačevanja smo predstavili proces integracije programskega vmesnika v mobilno aplikacijo na operacijskem sistemu Android. Cilj magistrskega dela je preučitev obstoječih programskih vmesnikov, ki omogočajo mobilno plačevanje, pri čemer smo se osredotočili na učinkovitosti in zmožnosti uporabe le-teh. Obravnavane programske vmesnike smo ovrednotili in ocenili po preferencah in potrebah razvijalca mobilnih rešitev.
Ključne besede: mobilno plačevanje, primerjava, varnost, programski vmesnik, API, integracija
Objavljeno: 09.05.2018; Ogledov: 213; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

10.
Primerjalna analiza mobilnega bančništva za prebivalstvo na primeru NLB in N26
Brina Gomboc, 2019, diplomsko delo

Opis: Mobilno bančništvo je ena izmed najbolj obetavnih tehnologij v zadnjih letih, ki ima pomembno vrednost tako za banke kot za stranke. Gre za opravljanje bančnih poslov z uporabo mobilnih naprav. Danes si življenja brez slednjih ne znamo predstavljati, zato želimo poenostaviti tudi vsakodnevna opravila z njihovo uporabo. Omogočajo nam tudi plačevanje položnic, prenakazilo denarja in opravljanje ostalih bančnih poslov. Mobilno bančništvo nudi za uporabnike veliko prednosti, predvsem zmanjšanje stroškov glede časa in denarja. Pri uporabi mobilnega bančništva in mobilnega plačevanja se pojavlja tudi vprašanje varnosti, ki je za veliko uporabnikov edina ovira pri odločitvi za uporabo mobilnega bančništva. Najnovejše tehnologije nam pri tem ponujajo veliko možnosti. V zadnjih nekaj letih je v ospredju predvsem avtentikacija uporabnika s pomočjo prepoznave obraza ali prstnih odtisov. Ker danes že večina bank ponuja mobilno bančništvo, smo v okviru tega diplomskega projekta izvedli primerjalno analizo. Primerjali smo značilnosti dveh izbranih bank, med katerima je ena povsem mobilna.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, mobilno bančništvo, mobilno plačevanje, primerjalna analiza
Objavljeno: 25.07.2019; Ogledov: 227; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici