1. ePolicist v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloPrimož Skumavec, 2021, diplomsko delo Opis: Policija je s ciljem odprave administrativnih ovir, olajšanjem dela policistov na terenu, racionalizacijo stroškov in doseganjem večjih pozitivnih učinkov, pristopila k uvedbi elektronskega poslovanja. Le-to je z uvedbo aplikacije ePolicist nadgradila tudi v elektronsko mobilno poslovanje, ki bi olajšalo in skrajševalo postopke policistov pri preverjanju podatkov v evidencah in izdaji plačilnih nalogov. Z uvedbo aplikacije so bili opredeljeni tudi operativni cilji, in sicer zmanjšati potrebo po komunikaciji z Operativno-komunikacijskimi centri, pohitriti izvedbo celotnega postopka, zmanjšati število pritožb na postopek, zmanjšati administrativne obremenitve uslužbencev, prihraniti pri tiskovinah in poštnih storitvah, omogočiti, da policist vnaša podatke le enkrat in zmanjšati možnost napak pri vnašanju podatkov.
Aplikacija ePolicist predstavlja pomemben napredek pri opravljanju nalog policistov s področja varnosti cestnega prometa. Ugotavljamo, da je elektronsko mobilno poslovanje, seveda pod pogojem, da deluje brezhibno, zelo poenostavilo postopek izdaje plačilnega naloga in tudi ostalih obrazcev. Aplikacija v primerjavi s klasičnim papirnim poslovanjem, omogoča poenostavljene postopke zadolževanja in razdolževanja plačilnih nalogov, zmanjša možnosti napak pri izpolnjevanju, do katerih prihaja pri papirnem poslovanju. Velika prednost se kaže tudi pri vnosu podatkov v evidenco prekrškov. Ko policist zaključi postopek izdaje plačilnega naloga, se podatki avtomatsko vnesejo že na kraju ugotovljenega prekrška, na ta način pa je razbremenjena tudi administracija. Statistični podatki kažejo na to, da policisti, tako na območju Policijske uprave Kranj, kot na nivoju Republike Slovenije še vedno izdajo več papirnih kot elektronskih plačilnih nalogov. Razlogi za to so različni. V diplomskem delu smo poskušali ugotoviti, ali so doseženi učinki, ki so bili pričakovani ob uvedbi aplikacije. Ugotavljamo, da se je komunikacija policistov z operativno-komunikacijskimi centri zaradi preverjanja vsekakor zmanjšala, saj policisti precejšnje število preverjanj opravijo sami s pomočjo aplikacije. Postopek izdaje plačilnega naloga od zadolževanja, do izdaje in vnosa podatkov v centralno evidenco, se je vsekakor pohitril, s tem pa se je nedvomno tudi razbremenila administracija na policijskih postajah, vsekakor pa so se zmanjšali tudi stroški pri tiskovinah. Statistični podatki o zmanjšanju pritožb zoper postopke policistov na področju varnosti cestnega prometa tega ne morejo potrditi, saj je število pritožb precej povezano s številom izdanih plačilnih nalogov in ne na konkretno izdane papirne ali elektronske plačilne naloge. Mnenje vodstev policijskih postaj na območju Policijske uprave Kranj o aplikaciji ePolicist je pozitivno. Z rezultati uporabe aplikacije, pa večinoma niso zadovoljni. Menijo, da so policisti dovolj usposobljeni in seznanjeni z delovanjem aplikacije, vendar se pri uporabi pogosto srečujejo s težavami, ki so razlog, da je policisti ne uporabljajo. Ključne besede: policija, elektronsko poslovanje, mobilno elektronsko poslovanje, aplikacija ePolicist, administrativne ovire, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1267; Prenosov: 117
Celotno besedilo (1,44 MB) |
2. Elektronsko bančništvoMonika Gradišnik, 2017, diplomsko delo Opis: Razvoj informacijske in komunikacijske tehnologije je eden izmed najpomembnejših razlogov za neverjetno hitre spremembe na področju poslovanja. Na področju delovanja podjetij se nezadržno širi elektronsko poslovanje. Nastajanje novih modelov, kot so spletno bančništvo, spletna trgovina in podobno, je pospešilo razvoj spleta.
Ob hitrem napredku spleta in tehnologij za varno poslovanje si danes življenja brez elektronskega bančništva skoraj ne znamo več predstavljati. Plačevanje položnic s tem sicer ni postalo užitek, je pa veliko bolj znosno, saj nam ni več treba čakati v vrstah pred bančnim okencem. Elektronsko bančništvo nudi veliko prednosti za nas in za banke, pa tudi slabosti.
Za temo diplomskega projekta sem si izbrala elektronsko bančništvo. Predstavila sem elektronsko poslovanje, njegove prednosti in slabosti ter varnost pri uporabi. Predstavila sem tudi elektronsko bančništvo in njegove storitve. Kot primer sem izbrala banko Abanka d. d. Na temo elektronskega bančništva sem se osredotočila predvsem zato, ker sama uporabljam storitve elektronskega in mobilnega bančništva prej omenjene banke. Predstavila sem spletno banko Abanet, mobilno aplikacijo Abamobi ter mobilno storitev Abasms. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, storitve elektronskega bančništva, abanka d.d., elektronsko in mobilno bančništvo Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 3202; Prenosov: 716
Celotno besedilo (749,92 KB) |
3. Spletno bančništvo s primerjalno analizo spletnih bančnih storitevNino Šildenfeld, 2016, diplomsko delo Opis: Tehnološke spremembe so z razvojem interneta v svetu povzročile velike spremembe. Te spremembe so vplivale na področje elektronskega poslovanja in s tem tudi na področje elektronskega bančništva. Elektronsko bančništvo uspešno izpodriva klasični način poslovanja. Glavna prednost je, da so se z uporabo interneta zabrisale časovne in lokacijske meje. Danes praktično vse banke ponujajo storitve spletnega bančništva. S tem želijo pridobiti nove komitente in obdržati že obstoječe. Spletno bančništvo tako postaja najpogostejša oblika komunikacije z banko, saj so storitve na voljo štiriindvajset ur na dan, vse dni v letu. Komitenti tako od bank zahtevajo vedno nove, učinkovite in kvalitetne storitve. Število storitev in uporabnikov narašča, kljub temu pa nekateri še vedno ne zaupajo novim tehnologijam oziroma nimajo potrebnega znanja.
V diplomskem delu smo najprej predstavili pojma elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo. Opisali smo zgodovino in razvoj, predstavili prednosti in slabosti ter našteli sodobne elektronske prodajne poti. Nadaljevali smo s spletnim bančništvom. Opisali smo razvoj spletnega bančništva, storitve ter njihove prednosti in slabosti. Sledilo je poglavje o varnosti spletnega poslovanja. Nenehna dostopnost storitev spletnega bančništva prinaša tudi nevarnosti v obliki spletnega kriminala. Bančni sistemi uporabljajo najsodobnejše varnostne elemente, uporabniki spletnega bančništva pa morajo za varnost poskrbeti tudi sami.
V zadnjem delu smo najprej opisali spletna mesta, njihove elemente ter značilnosti. Predstavili smo spletne strani dveh izbranih bank, jih opisali glede na oblikovno podobo, vsebino, uporabnost in primerjali spletne storitve. Ugotovili smo, da banke ponujajo podobne, vendar kvalitetne storitve spletnega bančništva. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, mobilno bančništvo Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 2107; Prenosov: 236
Celotno besedilo (1,15 MB) |
4. RAZVOJ IN UVAJANJE BANČNIH STORITEV MOBILNEGA BANČNIŠTVA V POSLOVNE BANKEMaja Grušovnik, 2013, magistrsko delo Opis: Hitrost razvoja tehnologije in tehnike, predvsem tempo življenja, nas sili v uporabo mobilnih tehnologij in pripomočkov. Z drugega zornega kota, pa nas gospodarska kriza, ki nas je zajela leta 2008, sili v iskanje cenejših storitev in izdelkov, šele potem se sprašujemo za varnost, kljub temu pa sta ti dve postavki zelo močno skupaj in tudi med seboj prepleteni. Veliko je na področju varnosti mobilnega poslovanja izboljšanega zaradi digitalnega podpisovanja in pametnih kartic. Zaradi tega tudi prihranimo čas, ki ga na koncu porabimo zopet za delo, saj smo z mobilnimi storitvami vedno bolj oddaljeni od družabnega življenja oziroma nas takšne inovacije silijo v nenehno delo. Mobilno bančništvo je eden izmed novih in ključnih storitev v mobilnem poslovanju in ima že kar nekaj uporabnikov, vendar še vedno je premalo izkoriščenega, glede na to kaj storitev mobilnega poslovanja ponuja. Po drugi strani, pa je mobilno poslovaje ena izmed cenejših rešitev poslovanja, saj potrebujemo za delo manj zaposlenih, s strani pridobivanja nepovratnih evropskih sredstev, pa imamo velike možnosti financiranja. Največji strošek pa še vedno ostaja izguba podatkov, zaradi izgube mobilnih telefonov in računalniških tablic. Južnoafriški trg je tvegal z investicijami najprej v infrastrukturo mobilnega signala in s tem pridobil pokritost signala sto odstotno, kar je že izhodišče za vsa težko dostopna področja, kjer lahko razvijajo poslovne prednosti s pomočjo mobilnega poslovanja. Sicer drzna investicija se je izkazala za najbolj uspešno. Ključne besede: mobilno poslovanje, mobilno bančništvo, rešitve mobilnega bančništva, elektronsko bančništvo, digitalno podpisovanje, varnost poslovanja, stroški mobilnega bančništva, investicije Objavljeno v DKUM: 13.01.2014; Ogledov: 1416; Prenosov: 276
Celotno besedilo (1,16 MB) |
5. ELEKTRONSKO BANČNIŠTVOSamo Lampret, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo najprej zaradi razjasnitve pojmov opisali elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva ter njegov razvoj in rabo. Predstavil sem tudi storitve elektronskega bančništva kot so bančni avtomati, plačilne kartice, spletno bančništvo, mobilno bančništvo in telefonsko bančništvo. V nadaljevanju smo opisali tudi prednosti in slabosti elektronskega bančništva za komitenta in banko in predstavili banko Novo KBM ter nekatere storitve, ki jih ponuja svojim komitentom.
Elektronsko bančništvo je ena izmed najpogosteje uporabljenih oblik komuniciranja z banko in komitentom ponuja dostop do poslovanja 24 ur na dan, vse dni v tednu. Poslujejo lahko od kjerkoli, s tem pa se zmanjšajo tudi čakalne vrste. Zaradi manjšega obsega papirnatih opravil je bankam omogočeno hitrejše in učinkovitejše servisiranje strank.
Stranke so se razvadile in imajo vedno večje potrebe, želje in pričakovanja glede bančnih storitev, zato zahtevajo kakovostne, hitre in varne storitve in to jim elektronsko bančništvo danes že lahko omogoča. Ključne besede: Elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva, elektronske prodajne poti, mobilno bančništvo, Bank@Net. Objavljeno v DKUM: 22.11.2013; Ogledov: 2794; Prenosov: 208
Celotno besedilo (698,56 KB) |
6. VPLIV MOBILNIH APLIKACIJ NA ELEKTRONSKO POSLOVANJEErik Frangež, 2013, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na vpliv mobilnih aplikacij na elektronsko poslovanje, natančneje, zanima nas, kako mobilne aplikacije vplivajo na poslovne procese v podjetjih. Za ugotavljanje omenjenega smo uporabili sistematični pregled literature – metodo, s katero smo identificirali, ocenili in interpretirali vse dosegljive raziskave, ki so odgovarjale na zastavljena raziskovalna vprašanja. Na podlagi ugotovitev zaključujemo, da je vpeljava mobilnih aplikacij v koncept podjetij dvignila nivo kakovosti in zanesljivosti poslovanja ter tudi produktivnost samega podjetja. Mobilne aplikacije v celoti podpirajo elektronsko poslovanje, saj vplivajo na to, da je opravljanje storitev v podjetjih učinkovitejše; ključni faktor za uspešno poslovanje podjetja pa je prav odzivnost uporabnika, zato podjetja/organizacije ne izboljšujejo le svojih storitev, pač pa zadovoljujejo tudi potrebe svojih strank. Ključne besede: Elektronsko poslovanje, mobilno poslovanje, mobilne aplikacije, vpliv, kvaliteta poslovanja, zanesljivost poslovanja, produktivnost podjetja. Objavljeno v DKUM: 19.09.2013; Ogledov: 1757; Prenosov: 282
Celotno besedilo (2,37 MB) |
7. INTEGRACIJA ELEKTRONSKIH PRODAJNIH POTI NA PRIMERU BANKE KOPER D.D.Jasmina Miklavc, 2013, diplomsko delo Opis: Elektronsko bančništvo omogoča enostavno poslovanje kadarkoli in kjerkoli brez obiska bančnih poslovalnic. Pri elektronskem bančništvu ne govorimo le o poslovanju preko spletne banke, ampak tudi o poslovanju s pomočjo pametnih mobilnih aparatov, osebnega ali tabličnega računalnika, interneta, POS terminalov, bankomatov, elektronskega denarja itd. V svojem diplomskem delu, z naslovom Integracija elektronskih prodajnih poti na primeru Banke Koper, sem ugotovila, da gotovinsko poslovanje iz dneva v dan izgublja na pomenu. Elektronsko bančništvo vse bolj izriva klasični način poslovanja z banko. Sodobne storitve so popolnoma avtomatizirane, dosegljive kjerkoli in kadarkoli in dovolj varne za uporabnika.
Zaradi življenjskega ritma danes ljudje enostavno nimajo časa za obiske v bančnih poslovalnicah. Elektronsko bančništvo jim omogoča, da ne po nepotrebnem izgubljajo časa s čakanjem v vrstah, saj lahko večino bančnih storitev opravljajo kar od doma, izven pisarne, na vlaku ali dopustu, ne glede na kraj in čas. Cene storitev so občutno nižje v primerjavi s storitvami na bančnem okencu, zlasti pri večjih zneskih. Imajo večjo preglednost, enostavno uporabo in hkrati tudi večjo zasebnost kot v poslovalnici. Skratka, komitenti se danes vedno bolj usmerjajo k ciljem sodobnih bank in tako izrivajo standardne transakcije.
Elektronsko bančništvo pa ne prinaša ugodnosti samo komitentom, ampak tudi banki. Z uvedbo elektronskega bančništva banka pridobi številne ugodnosti in prednosti, kot so boljši nadzor finančnega poslovanja, diskretnost, varnost, enostavna uporaba, nizki stroški in kar je seveda najbolj bistveno, prihranek na času. Hkrati pa s kakovostnimi bančnimi izdelki in storitvami ugodi željam in potrebam komitentom.
Število uporabnikov elektronskega bančništva iz dneva v dan narašča, vendar se najdejo tudi posamezniki, zlasti starejša populacija, ki se oklepajo tradicionalnega načina poslovanja in dolgih vrst pri bančnem okencu. Razlog je predvsem v tem, da ne zaupajo novi tehnologiji oziroma nimajo dovolj potrebnega znanja za uporabo sodobnega bančništva.
Zadnje poglavje diplomskega dela sem v celoti posvetila predstavitvi Banke Koper in njenim elektronskim prodajnim potem, od klasičnih do najsodobnejših. Osrednjo vlogo ima pri negotovinskem poslovanju, na področju poslovanja s karticami pa opravlja storitve za tretjino bank po vsej državi. Banka Koper je kot prva v Sloveniji ponudila prvo osebno spletno banko in omogočila komitentom opravljanje bančnih in drugih finančnih storitev z uporabo sodobnih bančnih poti. Predstavlja izredno bistveno novost na slovenskih tleh, saj poslovanje poteka na osnovi najsodobnejših tehnoloških rešitev. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, elektronske prodajne poti, bančne storitve, bankomat, plačilne kartice, mobilno bančništvo, telefonsko bančništvo, varnost poslovanja Objavljeno v DKUM: 26.03.2013; Ogledov: 1913; Prenosov: 196
Celotno besedilo (1,38 MB) |
8. ELEKTRONSKO PLAČEVANJE V SPLETNIH TRGOVINAHTina Gogić, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi sem opredelila zgodovino elektronskega poslovanja ter posamezne dele elektronskega plačevanja, kot so elektronsko-plačilni sistemi, elektronsko bančništvo, mobilno plačevanje, ter plačilni sistem PayPal. Najbolj sem se osredotočila na del elektronskega poslovanja, ki se imenuje spletna trgovina. Spletna trgovina je bila tudi rdeča nit tega diplomskega dela. Izvedla sem tudi kratko raziskavo o odnosu ljudi do spletnega nakupovanja in plačevanja preko spleta. Prišla sem do ugotovitev, da bodo slovenske in tuje spletne trgovine morale v očeh slovenske javnosti vzpostaviti nekakšno zaupanje, saj večina slovenskih potrošnikov v elektronsko plačevanje ne zaupa, saj se boji možnost zlorabe plačilnih ali kreditnih kartice. Moje ugotovitve so tudi, da bi možnost nakupovanja preko spleta predstavili starejšim generacijam, saj bi jim ta možnost bistveno pripomogla k lažjemu in manj stresnemu življenju. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko plačevanje, mobilno plačevanje, elektronsko bančništvo, spletna trgovina, Paypal Objavljeno v DKUM: 02.07.2012; Ogledov: 2062; Prenosov: 265
Celotno besedilo (729,28 KB) |
9. Mobilno bančništvo : diplomsko deloSabina Mikolič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: banke, bančno poslovanje, aktivnosti, storitve, plačilni instrumenti, poslovne banke, transakcije, prenosni sistemi, elektronsko poslovanje, procesna tehnika, telebanking, plačilni sistemi, prenos podatkov, elektronsko bančništvo, modernizacija, plačila, Slovenija, tržne poti, mobilno poslovanje, finančno poslovanje, mobilna tehnologija, plačilni promet, mreže, finančne ustanove, prilagajanje, denarni tokovi Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1944; Prenosov: 97
Celotno besedilo (696,90 KB) |
10. Informacijska podpora plačilnega sistema SEPA : diplomsko deloBarbara Vidmar, 2008, diplomsko delo Ključne besede: plačilni sistemi, plačilne kartice, infrastruktura, mobilno poslovanje, elektronsko bančništvo, plačilni instrumenti, banke, Slovenija, EU, informacijska tehnologija Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 1490; Prenosov: 62
Celotno besedilo (837,09 KB) |