1. Odnos voznika do uporabe asistenčnih sistemov ter uporabe mobitela med vožnjo : magistrsko deloPrimož Makuc, 2024, magistrsko delo Opis: Varnost v cestnem prometu in uporaba asistenčnih sistemov postajata vse bolj pomembna tema v sodobni družbi. To delo proučuje odnos voznikov do asistenčnih sistemov in uporabe mobilnega telefona med vožnjo. V trenutni digitalni dobi se tehnologija neprestano razvija in vpliva na vsakdanje življenje, vključno z izkušnjo v cestnem prometu. Raziskava se osredotoča na vprašanja, kot so naklonjenost voznikov do uporabe asistenčnih sistemov, vpliv demografskih dejavnikov, kot sta starost in spol ter ocena nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Delo predstavlja različne asistenčne sisteme vozil, njihovo delovanje in morebitne omejitve. Čeprav lahko asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti in razbremenitvi voznika, lahko povzročijo tudi večjo nevarnost, če so vozniki zaradi njih manj pozorni na cesto. Zaradi višjega zaupanja v varno delovanje asistenčnih sistemov obstaja tudi večja možnost motenj na voznika. Analizirani so bili demografski dejavniki, ki vplivajo na sprejemanje in uporabo teh sistemov ter ocenjujejo različne dejavnosti med vožnjo. Preverjene so bile hipoteze o pozitivni naravnanosti do asistenčnih sistemov, vplivu spola in starosti ter oceni nevarnosti različnih dejavnosti med vožnjo. Na podlagi rezultatov je bila ugotovljena kompleksnost odnosa voznikov do asistenčnih sistemov in potrebo po nadaljnjem raziskovanju ter ozaveščanju voznikov o varni uporabi teh sistemov. Poleg uporabe mobilnega telefona niso zanemarljive tudi vse ostale motnje, s katerimi se voznik srečuje med vožnjo. Še večjo pozornost je potrebno nameniti spodbujanju k odgovornemu ravnanju na cestišču in zmanjšati uporabo mobilnih telefonov med vožnjo, kar bo prispevalo k večji varnosti v cestnem prometu za vse udeležence. Ključne besede: vozniki, asistenčni sistemi, motnje med vožnjo, mobilni telefoni, osebna vozila, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 10.06.2024; Ogledov: 132; Prenosov: 33 Celotno besedilo (1,16 MB) |
2. Mobilni telefon kot dokaz v predkazenskem postopku : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloMarko Furlan, 2023, diplomsko delo Opis: Predmet raziskovanja diplomskega dela je mobilni telefon, katerega storilci kaznivih dejanj, uporabljajo pri izvršitvi kaznivih dejanj, podatki na mobilnem telefonu pa pri preiskavi nato služijo kot ključni dokazi. Do vpogleda v podatke, ki so v mobilnem telefonu, ima pravico policija, vendar le na podlagi pisne izjave lastnika mobilnega telefona, da dovoljuje vpogled in zavarovanje podatkov mobilnega telefona. V kolikor lastnik mobilnega telefona ne dovoljuje vpogleda in zavarovanja podatkov, mora policija oziroma tožilstvo pridobiti odredbo od preiskovalnega sodnika, da lahko vpogled in zavarovanje opravi. Drugače je s podatki, ki jih hrani operater na podlagi telefonske številke naročnika, katere lahko policija pridobi le na podlagi pisne odredbe preiskovalnega sodnika, ki je izdana na upravičeno zahtevo državnega tožilstva, in sicer, če so podani razlogi za sum, da je bilo storjeno, da se izvršuje ali da se pripravlja oziroma organizira kaznivo dejanje, za katero se storilec preganja po uradni dolžnosti in je za odkritje tega kaznivega dejanja ali storilca potrebno pridobiti podatke o prometu v elektronskem komunikacijskem omrežju. V diplomskem delu bomo predstavili, kako lahko mobilni telefon oziroma podatki na njem, služijo kot dokaz v predkazenskem postopku, saj storilci kaznivih dejanj s seboj nosijo mobilne telefone in imajo na njih ključne dokaze. Mobilne telefone policija nato v skladu z zakonom zaseže in izvede preiskovalne ukrepe v skladu z zakonom. Analizirali bomo dva praktična primera, ki sta javno dostopna, kjer je uporaba mobilnega telefona pri izvršitvi kaznivih dejanj služila kot ključen dokaz v predkazenskem in kazenskem postopku (Zakon o kazenskem postopku ZKP, 2021). Ključne besede: mobilni telefoni, dokazi, predkazenski postopek, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 520; Prenosov: 57 Celotno besedilo (1,25 MB) |
3. Vpliv rabe računalnika in mobilnega telefona na znanje angleščine kot tujega jezikaLea Krajnc, 2020, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je bil ugotoviti, ali raba računalnika in mobilnega telefona pozitivno vplivata na znanje angleščine kot tujega jezika, v smislu izboljšanja ustnega sporočanja ter pisnih spretnosti tega jezika. V magistrskem delu smo želeli predstaviti stališča učencev 5. in 6. razredov osnovne šole glede uporabe interneta, računalniških in spletnih videoiger ter aplikacij na telefonu in njihov vpliv na znanje angleščine kot tujega jezika. V raziskavi je sodelovalo 237 učencev iz petih različnih osnovnih šol. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi pedagoškega raziskovanja. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili učencem, smo ugotovili, da učenci veliko več uporabljajo mobilne telefone kot računalnike. Več kot dve tretjini anketiranih učencev vsak dan gleda videoposnetke v angleščini, posluša glasbo v angleščini in igra igre v angleščini. Ugotovili smo, da se več kot polovica vseh učencev strinja, da jim je uporaba aplikacij v angleščini, igranje iger v angleščini, branje/poslušanje/gledanje blogov v angleščini in gledanje videoposnetkov v angleščini izboljšalo znanje angleščine kot tujega jezika. Ugotovili smo tudi, da učenci menijo, da jim znanje angleščine, pridobljeno v šoli, pomaga pri uporabi računalnika in mobilnega telefona, kjer so vsebine iger ali različnih aplikacij v angleščini in da so se z uporabo računalnika in mobilnega telefona naučili veliko dodatnega besednjaka in jezikovnih struktur, ki jih pri urah angleščine v šoli niso spoznali. Ključne besede: učenci, angleščina kot tuji jezik, računalniki in mobilni telefoni, igranje iger, spremljanje blogov Objavljeno v DKUM: 30.07.2020; Ogledov: 1386; Prenosov: 188 Celotno besedilo (2,46 MB) |
4. Mobilni telefoni med varno uporabo in sredstvom nasilja med osnovnošolciMihaela Cvek, 2019, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji smo obravnavali uporabo mobilnih telefonov med osnovnošolci v Sloveniji. V teoretičnem delu smo izpostavili različne vidike mladostnikovega razvoja ter vlogo družine, vrstnikov in šole pri tem. Osvetlili smo mesto in vlogo mobilnih telefonov v sodobni družbi in v življenju mladostnikov ter opozorili na možne nevarnosti in pasti uporabe mobilnih telefonov med mladostniki. Prikazali smo nekaj primerov pozitivne uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu in opozorili na morebitne pasti uporabe mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posebno pozornost smo namenili različnim vrstam nasilja med mladostniki, zlasti nasilju s sodobno tehnologijo ter strategijam za njihovo preprečevanje in odpravljanje.
Empirični del je bil zasnovan na triangulacijskem pristopu in je združeval kombinacijo kvantitativnega in kvalitativnega pedagoškega raziskovanja. Temeljna ugotovitev kvantitativnega dela raziskave, izvedene od marca do junija 2016, v kateri je sodelovalo 843 učencev 6. in 9. razredov in 158 učiteljev razrednikov iz osnovnih šol vseh statističnih regij Slovenije, je, da so mobilni telefoni močno vpeti v življenje učencev. Raziskava je potrdila, da uporabljajo učenci mobilne telefone v šoli tudi nedovoljeno. Glede na imetje in način uporabe mobilnih telefonov med učenci so mobilni telefoni statusni simbol in sredstvo socialnega povezovanja.
Le približno polovica učencev je navedla, da se zavedajo škodljivosti sevanja mobilnih telefonov. Raziskava je pokazala, da so mobilni telefoni sredstvo, zaradi katerega in s katerim se izvaja nasilje. Po navedbah učencev je bila približno desetina žrtev različnih oblik medvrstniškega nasilja, ki se je dogajalo zaradi mobilnih telefonov, slabi trije odstotki učencev so že bili žrtev nasilja z mobilnimi telefoni, dober odstotek učencev pa žrtev happy slappinga. Učitelji so kot najučinkovitejšo strategijo preprečevanja nasilja z mobilnimi telefoni ocenili dosledno ukrepanje v primeru kršitev v skladu z zapisanimi pravili, kot najbolj učinkoviti strategiji odpravljanja nasilja z mobilnimi telefoni pa resno jemanje in takojšnjo obravnavo vsakega znaka nasilja ter pogovor z žrtvijo in nudenje žrtvi podpore in pomoči. V povezavi z odgovorno in varno uporabo mobilnih telefonov so izrazili največje potrebe po izobraževanju o vsebinah, povezanih z nasiljem z mobilnimi telefoni. Raziskava je pokazala tudi, da so učenci bolj kot učitelji naklonjeni uporabi mobilnih telefonov v vzgojno-izobraževalnem procesu, učitelji pa se bolj kot učenci zavedajo možnih posledic tovrstne uporabe.
Kvalitativni del raziskave je temeljil na polstrukturiranih intervjujih ravnateljev in analizi dokumentov šol (vzgojni načrt, šolska pravila in hišni red). Intervjuji z ravnatelji iz osmih osnovnih šol, ki so bile zajete tudi v kvantitativni del raziskave, so pokazali, da se, po navedbah ravnateljev, šole redko soočajo z nasiljem z mobilnimi telefoni. Ravnatelji so opozorili na slabo ozaveščenost o možnih nevarnostih uporabe mobilnih telefonov med učenci in učitelji. Kot najbolj učinkovito strategijo preprečevanja nasilja z mobilnimi telefoni so navedli ozaveščanje učencev in kot najbolj učinkovito strategijo za odpravljanje tovrstnega nasilja razgovore z učenci. Ravnatelji so navedli, da imajo različne vizije preprečevanja in ukrepanja ob pojavu nasilja z mobilnimi telefoni. Analiza dokumentov šol je pokazala raznoliko in deloma pomanjkljivo urejenost pravil uporabe mobilnih telefonov v šolah ter pristopov ukrepanja ob neupoštevanju pravil.
Na osnovi dobljenih rezultatov smo v zaključku doktorske disertacije podali smernice za spodbujanje odgovorne in varne uporabe mobilnih telefonov med osnovnošolci. Ključne besede: mobilni telefoni, učenci, statusni simbol, sredstvo povezovanja oz. izključevanja, elektromagnetno sevanje, nasilje z mobilnimi telefoni, preprečevanje in odpravljanje nasilja z mobilnimi telefoni Objavljeno v DKUM: 28.05.2019; Ogledov: 2098; Prenosov: 362 Celotno besedilo (3,32 MB) |
5. |
6. Vpliv tehnologije na izobraževanjeTimotej Ribič, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Tehnologija se nenehno razvija in nas spremlja na vsakem koraku, zato so potrebe po njeni uporabi vedno večje. Vsakodnevno smo odvisni od nje, saj je ključna za naše delovanje in obstoj v modernem svetu, vendar za njeno uporabo potrebujemo tudi določeno znanje.
V izobraževalnih ustanovah ni predmetov, namenjenih prav razumevanju uporabe in delovanja tehnologije, kljub temu pa se njena uporaba spodbuja, saj pri pouku postaja nepogrešljiva. Čezmerna uporaba tehnologije lahko vpliva na učenčevo uspešnost in na odnose med njim in učiteljem. V nekaterih primerih so mobilni telefoni označeni tudi kot moteči dejavnik.
Večji poudarek na uporabi tehnologije za namen poučevanja posledično vpliva na vse manjši delež praktičnega pouka in ročnega ustvarjanja, ki sta neločljivo povezana s pridobivanjem delovnih navad in izkušenj.
Vpeljava novih informacijskih sistemov v obstoječi šolski sistem zaposlenim predstavlja tudi morebitno dodatno delo, kar lahko vodi do preobremenjenosti. Ključne besede: Izobraževanje, tehnologija, odnosi, mobilni telefoni Objavljeno v DKUM: 30.08.2018; Ogledov: 1771; Prenosov: 231 Celotno besedilo (1,44 MB) |
7. Predlog vpeljave koncepta prinesi lastno napravo v podjetje Aerodrom Ljubljana, d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnostJure Pogačnik, 2017, diplomsko delo Opis: Uporaba računalnika se je v zadnjih letih močno spremenila. Še pred nedavnim zaposleni niso imeli druge izbire kot delati v pisarni podjetja na njihovem stacionarnem računalniku. Teh časov je že zdavnaj konec, saj so se mobilne naprave z razvojem brezžičnih omrežij in naprednih tehnologij razvile v prave žepne računalnike.
V diplomski nalogi je v prvem delu prikazan koncept BYOD — katere so njegove prednosti in slabosti ter tveganja vpeljave tega koncepta v podjetje. Predstavljeni so štirje najbolj uporabljeni operacijski sistemi, centralno upravljanje in nadzor mobilnih naprav ob uporabi koncepta ter primerna varnostna politika. Pregledali smo dobro prakso in morebitno prihodnost samega koncepta BYOD.
V drugem delu je predstavljen predlog, kako koncept BYOD vpeljati v podjetje Fraport Slovenija, d. o. o. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo uporabili anketni vprašalnik in ga poslali zaposlenim v podjetju Fraport Slovenija, d. o. o., ki uporabljajo službene mobilne naprave. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili odgovor na obe zastavljeni hipotezi.
Z diplomsko nalogo smo želeli preveriti stopnjo varnosti, s katero zaposleni uporabljajo službene mobilne naprave, ter poznavanje koncepta BYOD med zaposlenimi in pripravljenost na sprejetje le-tega. Ključne besede: mobilne naprave, mobilni telefoni, prenosni računalniki, operacijski sistemi, varnostna politika, informacijska varnost, BYOD, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 31.05.2017; Ogledov: 1836; Prenosov: 133 Celotno besedilo (458,70 KB) |
8. Nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu : magistrsko deloNiki Tomović, 2017, magistrsko delo Opis: Motena vožnja dandanes predstavlja resnejšo grožnjo za vse udeležence cestnega prometa. Motečih dejavnikov je sicer lahko veliko, magistrsko delo pa temelji na nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu. Z magistrskim delom smo želeli opozoriti na tovrstno problematiko in prispevati k ozaveščenosti med ljudmi, saj lahko uporaba mobilnih naprav med vožnjo vodi k številnim resnim posledicam, ki se kažejo predvsem v cestnoprometnih nezgodah. V teoretičnim delu magistrskega dela smo obravnavali razloge za uporabo mobilnih naprav, načine uporabe, slovensko in tujo zakonodajo, nevarnosti in posledice rabe mobilnih naprav in rešitve ter ukrepe za zmanjšanje uporabe mobilnih naprav med vožnjo.
V empirični del magistrskega dela je vključena Raziskava o uporabi mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu in statistične analize, s katerimi smo ugotavljali, v kolikšni meri posamezniki uporabljajo mobilne naprave, na kakšne načine jih uporabljajo in ali se zavedajo nevarnosti uporabe tovrstne tehnologije. V raziskavi, ki je zajemala 50 spremenljivk oz. trditev, je sodelovalo 285 respondentov, njihovi odgovori so nam pomagali pri preverjanju naših šestih zastavljenih hipotez. Rezultati opravljene raziskave nakazujejo na to, da kar 79 % anketirancev uporablja mobilne naprave med vožnjo za različne namene, kot so telefoniranje, pošiljanje SMS sporočil, uporaba navigacije, fotografiranje, pregledovanje in objavljanje na socialnih omrežij. Analiza podatkov nam je pokazala, da se posamezniki zavedajo nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vožnjo, a jih vseeno uporabljajo. V prihodnosti bo zato potrebno narediti korak naprej pri zmanjševanju in preprečevanju uporabe mobilnih naprav med vožnjo, obenem pa se moramo zavedati, da je uporaba mobilne naprave v določenih situacijah vendarle lahko koristna in neizogibna. Ključne besede: promet, cestni promet, prometna varnost, varna vožnja, mobilne naprave, mobilni telefoni, posledice, ukrepi, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 15.05.2017; Ogledov: 1691; Prenosov: 168 Celotno besedilo (834,55 KB) |
9. Programske rešitve lociranja pametnih mobilnih telefonov v primeru tatvine ali izgube : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnostSimon Makarič, 2016, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela se osredotočamo na programske rešitve, ki jih ponujajo mobilni operacijski sistemi za lociranje pametnega mobilnega telefona v primeru izgube ali tatvine. Vsi najpogostejši operacijski sistemi (iOS, Android, Windows 10 Mobile in BlackBerry 10) ponujajo svojo programsko rešitev. Pri vsaki rešitvi smo napisali pogoje za aktivacijo, delovanje in praktično uporabo. Naredili smo tudi primerjavo med programskimi rešitvami posameznih mobilnih operacijskih sistemov.
Zaradi večje funkcionalnosti pametnih mobilnih telefonov je na njih shranjeno vse več osebnih in službenih podatkov, ki jih prenašamo s seboj. Odtujitev pametnih mobilnih telefonov je vse bolj pogosta zaradi vrednosti naprav, podatkov, prenosljivosti in funkcionalnosti, s katerimi se lahko nepridipravi okoristijo. Ker pametni mobilni telefoni vsebujejo vse več podatkov ter dostopov do podatkov, ki so lahko službene ali osebne narave in hkrati pomenijo visoko vrednost za posameznika ali organizacijo, je zavarovanje teh naprav za posameznika še bolj pomembno. K temu varovanju pripomorejo tehnične in organizacijske rešitve. K tehničnim rešitvam sodijo tudi programske rešitve za lociranje pametnega mobilnega telefona. Slednje pod določenimi pogoji pokažejo lokacijo pametnega mobilnega telefona in omogočajo oddaljen dostop do mobilne naprave.
Raziskovalni del diplomskega dela obsegata raziskava in statistična analiza, s katero smo ugotavljali, koliko uporabnikov pametnih mobilnih telefonov uporablja varnostne mehanizme za zaščito podatkov na svoji napravi ter v kolikšni meri poznajo in uporabljajo programske rešitve za lociranje pametnih mobilnih telefonov v primeru izgube ali tatvine. Ključne besede: mobilne naprave, mobilni telefoni, pametni telefoni, operacijski sistemi, mobilne aplikacije, lociranje, pozicioniranje, mobilna omrežja, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 05.12.2016; Ogledov: 2195; Prenosov: 148 Celotno besedilo (4,53 MB) |
10. Kritični dejavniki uporabniške izkušnje mobilnih aplikacijJasna Kuhar, 2016, magistrsko delo Opis: Vpliv mobilnih naprav se je v zadnjih nekaj letih dramatično povečal. Naprave postajajo vse bolj sofisticirane in uporabniki lahko z njimi izvajajo vrsto različnih nalog, čeprav so v gibanju. V času namiznih osebnih računalnikov je bil spletni brskalnik primarni način dostopa do teh virov, kar pa se je spremenilo z eksplozijo pametnih telefonov in tablic. Čeprav je vsak telefon opremljen z mobilnim brskalnikom, uporabniki za številne funkcije, kot so prenašanje datotek ter poslušanje glasbe in ogled videov ali prebiranje novic, raje izberejo aplikacije.
Trgovina z mobilnimi aplikacijami je bolj konkurenčna kot kdaj prej, saj so na voljo aplikacije, ki uporabniku, ki je povezan s spletom, pomagajo storiti vse, kar hoče. Mobilne aplikacije se spreminjajo v dobičkonosen posel. Gartner je predvidel, da bodo do leta 2017 prenesli več kot 268 milijard mobilnih aplikacij, kar pomeni, da bo zaslužek presegel 77 milijard dolarjev.
Mobilna industrija se mora spopasti z vse večjimi zahtevami uporabnikov po funkcionalnosti in z zahtevami po visoki kakovosti. Če hočejo preživeti, morajo podjetja, ki razvijajo mobilne aplikacije, ne le zadovoljiti zahteve uporabnikov, temveč jim morajo ponuditi več: zadovoljivo uporabniško izkušnjo.
Današnji uporabniki mobilnih telefonov imajo visoka pričakovanja. Mobilni trg postaja vse bolj nasičen in za uspeh na trgu je ključna aplikacija, ki takoj pritegne pozornost uporabnika, je preprosta za uporabo in ponuja resnično vrednost. iPhone, iPad touch, Blackberry, naprave android, iPad in druge tablice prinašajo različne uporabniške izkušnje. Na voljo so kjerkoli in kadarkoli - ne le v pisarni ali doma - imajo majhen zaslon, snemalnik glasu, kamero, lokacijo in zaslon na dotik, zato se izkušnja zelo razlikuje od tiste pri osebnem računalniku.
Toda niso vse mobilne aplikacije enake. Aplikacije segajo od preprostih, statičnih, do tistih, ki uporabniku prinašajo sofisticirano in zelo interaktivno izkušnjo. Številne aplikacije, ki so se na začetku pojavile v trgovini z aplikacijami, so bile zabavne in so pritegnile pozornost, a večini podjetij se niso zdele pomemben in kredibilen kanal. Danes se na trgu pojavlja nov val aplikacij - aplikacije naslednje generacije, ki ne prinašajo le izjemne uporabniške izkušnje, temveč so tudi zelo uporabne. Te aplikacije ponujajo pomembne informacije na personaliziran način, ki pritegne pozornost in podjetja jih končno vidijo kot pomemben nov kanal poslovanja. Ključne besede: uporabniška izkušnja, mobilne aplikacije, mobilni operacijski sistemi, pametni telefoni Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 2166; Prenosov: 214 Celotno besedilo (19,00 MB) |