1. Razvoj sistema za realnočasovni prenos zvočnega posnetka v lokalnem omrežju : diplomsko deloAljaž Šimunić, 2021, diplomsko delo Opis: Pri glasbenih nastopih v živo nastaja težava, ko glasbeniki ne slišijo svojega petja oz. igranja. Ta težava se rešuje s t. i. monitorji – zvočniki, ki se uporabljajo za spremljanje igranja in petja posameznega glasbenika. Obstoječi sistemi so učinkoviti, vendar cenovno dragi. V diplomskem delu se predlaga nov sistem, ki temelji na mobilnih tehnologijah. Za zajemanje zvoka se uporabi digitalna mešalna miza, ki je povezana s strežnikom, za oddajanje zvoka pa se uporabi ločen usmerjevalnik na frekvenci 5 GHz. Uporabniki zvok sprejemajo s svojimi mobilnimi telefoni, podprtimi z operacijskim sistemom Android ali iOS. Predlagana rešitev je cenovno ugodnejša od obstoječih sistemov, saj za svoje delovanje uporablja nenamenske strojne komponente. Ključne besede: mobilne tehnologije, Android, iOS, realnočasovni prenos podatkov, prenos zvočnega posnetka Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 707; Prenosov: 56 Celotno besedilo (995,30 KB) |
2. Mobilne denarniceSabina Šuster, 2021, magistrsko delo Opis: Tehnološke inovacije, nedavne regulativne spremembe, COVID-19 in spremenjena potrošnikova pričakovanja so popolnoma spremenila potrošnikove nakupovalne in plačilne navade. Plačevanje se nezadržno seli na pametne naprave, ki postajajo digitalna verzija naših fizičnih denarnic. Plačevanje z mobilnimi denarnicami najpogosteje poteka z uporabo brezstične ali NFC tehnologije. Največje uporabne vrednosti mobilnih denarnic so priročnost, hitrost in enostavnost izvedbe mobilnega plačila. Mobilna denarnica izkorišča več funkcij tehnologije pametnih telefonov, kot so kamera, bralniki prstnih odtisov, biometija itd., s pomočjo katerih je mogoče opraviti varno avtentikacijo ter tako preprečiti morebitne goljufije. Varnost je najpomembnejši vidik mobilnih denarnic pri digitalnih, mobilnih plačilih. Ljudje vedno raje uporabljamo način plačila, ki zagotavlja visoko raven varnosti. Plačilne kartice, shranjene v mobilni denarnici, so zaradi več vgrajenih varnostnih mehanizmov bolj varne kot fizične plačilne kartice. Podatki o kartici niso shranjeni v telefonu ali uri, temveč transakcija poteka preko tokenizacije – enkratnih žetonov oziroma ključev, kar zagotavlja večjo varnost.
Z vstopom fintech podjetij na področje finančnih storitev in ponudbe lastnih mobilnih denarnic, so tudi banke morale pohiteti v svet digitalizacije s prilagoditvijo IT sistemov, da so lahko ostale konkurenčne pred tehnološko močnejšimi izzivalci. Naložbe v razvoj novih tehnologij in bančnih storitev so tako nujne, saj lahko občutno izboljšajo uporabniško izkušnjo ter omogočijo dolgoročno znižanje stroškov poslovanja. S PSD2 regulativo o plačilnih storitvah in odprtem bančništvu, kjer banke omogočijo dostop do komitentovih podatkov tudi tretjim zainteresiranim osebam, so banke zavezane k upoštevanju še višjih varnostnih standardov, saj zakonodaja želi potrošnika še bolj zaščititi. Soočanje bank s tehnološki fintech velikani pa ne pomeni le povečanja konkurence, ampak tudi možnost izkoriščanja sinergij in ustvarjanja priložnosti napredka med obema udeležencema na področju mobilnih plačil in novih tehnologij. Ključne besede: mobilne denarnice, NFC, brezstično plačevanje, mobilne naprave, finančne tehnologije, digitalizacija Objavljeno v DKUM: 30.06.2021; Ogledov: 1019; Prenosov: 151 Celotno besedilo (1,77 MB) |
3. OTS 2019 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik štiriindvajsete konference, Maribor, 18. in 19. junij 20192019, zbornik strokovnih ali nerecenziranih znanstvenih prispevkov na konferenci Opis: Prispevki, zbrani v zborniku že 24. strokovne konference Sodobne informacijske tehnologije in storitve, naslavljajo izjemno aktualne izzive, s katerimi se informatiki, programski inženirji, računalničarji, podatkovni znanstveniki, arhitekti, razvijalci ter upravljalci informacijskih rešitev in storitev srečujemo pri svojem vsakdanjem delu. Avtorji predstavljajo inovativne rešitve in skozi konkretne projekte pridobljene izkušnje s/z:
vpeljavo tehnologij strojnega učenja in obogatene inteligence,
uporabo tehnologij in platform veriženja blokov,
razvojem šibko sklopljenih mikrostoritev,
popolno virtualizacijo in izkoriščanjem porazdeljenih infrastruktur,
zagotavljanjem kibernetske varnosti, zaupnosti in zasebnosti,
skaliranjem agilnih metod v porazdeljenih projektnih skupinah,
vpeljavo agilnih pristopov v sklopu avtomatiziranih in neprekinjenih procesov razvoja, testiranja, integracije in dostave,
posodobitvijo in nadgradnjo obstoječih informacijskih sistemov,
razvojem uporabniško prijaznih spletnih in mobilnih rešitev in
uvajanjem sodobnih programskih jezikov in razvojnih okolij. Ključne besede: informatika, strojno učenje, virtualna okolja, zborniki, kibernetska varnost, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, obogatena inteligenca, tehnologija veriženja blokov, porazdeljene infrastrukture, mikrostoritve, agilne metode, spletne tehnologije, mobilne aplikacije, programski jezik Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 1568; Prenosov: 480 Celotno besedilo (27,55 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. UPORABA MOBILNIH TEHNOLOGIJ V PROMOCIJI ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA SLOVENIJE IN HRVAŠKEPeter Planinc, 2016, magistrsko delo Opis: Živimo v času, ko je žepna pametna mobilna naprava postala zmogljivo večnamensko orodje, ki nam omogoča pomembno komunikacijo preko mobilnega svetovnega spleta takoj in od koderkoli. Lahko celo zatrdimo, da mobilna tehnologija v osnovi spreminja navade in stil našega življenja, tako v načinu pridobivanja željenih informacij kot tudi v načrtovanju in izvajanju turističnega udejstvovanja. Z izvedeno raziskavo, ki je temeljila na dveh tehničnih analizah in hevrističnem ocenjevanju, smo preverili, kako so se ponudniki slovenskega zdraviliškega turizma prilagodili in integrirali rešitve, ki uporabnikom mobilnih naprav omogočajo učinkovito pridobivanje informacij preko njihovih spletnih strani. Ugotovili smo, da je večina slovenskih ponudnikov zdraviliškega turizma že optimizirala svoje spletne strani, tako da te zagotavljajo kakovostno uporabniško izkušnjo tudi koristnikom mobilnih naprav. Primerjave podatkov z nam konkurenčnim zdraviliškim turizmom na Hrvaškem kažejo, da so njihove spletne strani manj optimizirane za ustrezno mobilno uporabo, kar bi lahko ocenili kot konkurenčno prednost slovenskega zdraviliškega turizma. Ključne besede: mobilne tehnologije, mobilna naprava, zdraviliški turizem, e-turizem, mobilni internet Objavljeno v DKUM: 23.09.2016; Ogledov: 1727; Prenosov: 227 Celotno besedilo (3,34 MB) |
5. ZAGOTAVLJANJE UPORABNIŠKE IZKUŠNJE IN UPORABNOSTI NA MOBILNI APLIKACIJI ZA JAVNE PREVOZERoman Herlah, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se osredotočamo na problem javnih prevozov, natančneje, poskušamo razviti mobilno aplikacijo, ki bi uporabnikom olajšala uporabo javnih prevozov. Aplikacija bo omogočala prikaz trenutne lokacije na zemljevidu, postajališča v bližini, vozni red, opis, dodatne informacije o poti ter iskanje po imenu postajališča. Aplikacija bo uporabniku predlagala najbolj optimalno pot glede na podane zahteve. V raziskovalnem delu bomo s pomočjo ankete in eksperimenta odgovorili na vsa raziskovalna vprašanja in s tem poskušali čim bolj natančno opredeliti pojem zagotavljanja uporabniške izkušnje ter uporabnosti. Ključne besede: javni prevozi, pametne mobilne naprave, mobilne aplikacije, spletne tehnologije, uporabniška izkušnja, uporabnost Objavljeno v DKUM: 20.05.2016; Ogledov: 1754; Prenosov: 184 Celotno besedilo (3,84 MB) |
6. Analiza zmogljivosti mobilnih aplikacij, temelječih na spletnih tehnologijahAndreja Fajfar, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi raziskujemo analizo zmogljivosti mobilnih aplikacij, temelječih na domorodnih in spletnih tehnologijah. V uvodnem delu naloge predstavimo področje razvoja mobilnih aplikacij, njihove prednosti in slabosti ter razvojna orodja. V nalogi smo predlagali model za ocenjevanje zmogljivosti mobilnih aplikacij, ki smo ga preverili s pomočjo eksperimenta, v okviru katerega smo analizirali zmogljivost, zadovoljstvo uporabnikov in uporabniško izkušnjo. Predlagani model smo ovrednotili na primeru aplikacij Facebook, Twitter, YouTube in GMail. Na osnovi empiričnih podatkov, pridobljenih v eksperimentu, smo analizirali in primerjali dojemanje odzivnosti, hitrosti, enostavnosti uporabe, vizualne izdelave, uporabniške izkušnje in zadovoljstva uporabnikov. Rezultati na osnovi empiričnih podatkov so pokazali višjo stopnjo dojemanja uporabniške izkušnje ob uporabi domorodnih mobilnih rešitev v primerjavi z njihovimi spletno zasnovanimi rešitvami. Ključne besede: Mobilne aplikacije, spletne tehnologije, zmogljivost, analiza zmogljivosti, zmogljivost mobilnih aplikacij, spletne mobilne aplikacije, domorodne aplikacije Objavljeno v DKUM: 09.05.2016; Ogledov: 1511; Prenosov: 146 Celotno besedilo (3,51 MB) |
7. KLJUČNI DEJAVNIKI USPEŠNEGA RAZVOJA MOBILNIH APLIKACIJDanijel Kociper, 2015, magistrsko delo Opis: Hiter razvoj mobilne tehnologije, mobilnih omrežij in njenih storitev je prispeval k hitremu razvoju mobilnega poslovanja, ki je trenutno najhitreje rastoči način poslovanja, kateri vključuje izjemen napredek pri razvoju mobilnih omrežij in tehnologij mobilnih naprav, kot so pametni telefoni, tablice itd. Vse to se odraža pri izjemni prodaji mobilnih naprav, ki narašča vsako leto in s tem vse bolj utrjuje svojo vlogo primarnega načina poslovanja v današnjem času. Mobilno poslovanje je v mnogih pogledih bolj uporabno od elektronskega poslovanja, saj sta njeni odločilni prednosti mobilnost naprav in nenehna povezanost preko spleta kadarkoli in kjerkoli se nahajamo.
Vse od leta 2007, ko so se začeli uveljavljati in razvijati pametni telefoni, je sledil sočasno izjemen razvoj mobilnih aplikacij, ki vsako leto dosega fenomenalno rast na globalnem tržišču. Danes je uporabnikom na voljo več milijonov mobilnih aplikacij preko različnih spletnih trgovin in njihovo število nenehno raste. Razvijalci in podjetja, ki razvijajo in tržijo svoje mobilne aplikacije preko spletnih trgovin, se celo srečujejo z vse večjimi izzivi. Konkurenca postaja vsako leto vse bolj ostra, večina mobilnih aplikacij uporabniki nikoli ne prenesejo ali uporabijo, le majhen delež razvitih aplikacij je uspešnih, tako v številu prenosov, v njihovi dolgoročni uporabi s strani uporabnikov, v uspešnem trženju in donosnosti.
Ugotovili smo, da je mobilno poslovanje postala prevladujoča oblika poslovanja na svetu, zaradi izjemnih prednosti, kot so nenehno opravljanje storitev preko spleta, iskanje in določanje lokacije itd. Razvoj aplikacij za operacijske sisteme se razlikuje, kot se tudi razlikuje način trženja preko različnih spletnih trgovin. Ključni dejavniki uspešnega razvoja mobilnih aplikacij so uporabnost, enostavnost in privlačnost aplikacij. Pomembno je, da aplikacije razvijemo za končne uporabnike, pri tem preučimo njihovo vedenje, potrebe, zahteve in želje ter na tej osnovi razvijemo aplikacije, ki jih bodo pritegnile. Aplikacije bi naj nudile unikatno vrednost, v smislu udobnosti, zabave in koristnosti za uporabnike. Ključne besede: Mobilno poslovanje, mobilna omrežja, mobilne tehnologije, mobilni operacijski sistemi, mobilne aplikacije. Objavljeno v DKUM: 08.01.2016; Ogledov: 2124; Prenosov: 236 Celotno besedilo (1,43 MB) |
8. RAZVOJ SPLETNE STORITVE IN MOBILNE APLIKACIJE »KIVI Q«Tadej Jevševar, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomski seminar opisuje razvoj spletne storitve ter izdelave mobilne aplikacije za obstoječo mobilno platformo z uporabo programskih orodij od ideje do objave aplikacije v spletno trgovino in splet, dostopne prek mobilnih telefonov.
V teoretičnem delu so predstavljene različne mobilne platforme, njihove tehnologije in orodja za izdelavo aplikacij ter postopki za namestitev aplikacij. Teoretični del naloge tudi predstavi in primerja obstoječa orodja in programske jezike, s katerimi razvijalci ustvarjajo in razvijajo ter objavljajo lastne aplikacije.
Praktični del naloge pa opisuje postopek izdelave spletne storitve in mobilne aplikacije na konkretnem primeru – aplikacije »Kivi Q« – od osnovne ideje do izdelave, optimizacije za mobilno platformo kot tudi splet ter možnosti njene razširitve oz. nadgradnje vse do objave v spletni trgovini, dostopni prek mobilnih telefonov. Ključne besede: mobilne aplikacije, spletne rešitve, mobilne tehnologije. Objavljeno v DKUM: 27.11.2014; Ogledov: 1973; Prenosov: 218 Celotno besedilo (6,20 MB) |
9. RAZVOJ IZOBRAŽEVALNE MOBILNE IGRE Z UPORABO ODPRTIH PODATKOV NA SPLETUAleš Kolarič, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo pojasnili pojme podatek, informacija in znanje. Osredotočili se bomo predvsem na odprte podatke na spletu ter raziskali, po čem se ločijo od ostalih podatkov. Razložili bomo, kaj je semantični splet, ter predstavili zanj značilne tehnologije.
V praktičnem delu smo raziskali delovanje dveh rešitev semantičnega spleta, ki podpirata uporabo odprtih podatkov: Freebase in DBpedia. Podatke, ki smo jih z njiju pridobili, smo uporabili za razvoj izobraževalne igre - kviza za mobilne naprave Android. Poskrbeli smo za grafično podobo in pravilno delovanje aplikacije, za prenašanje podatkov pa smo si pomagali z uporabo spletnega strežnika in namizne aplikacije. Ključne besede: odprti podatki, semantične tehnologije, mobilne aplikacije, Freebase, DBpedia, Android Objavljeno v DKUM: 29.03.2013; Ogledov: 1909; Prenosov: 175 Celotno besedilo (3,64 MB) |
10. Integracija lokacijskih storitev in pretvorbe glasu v besedilo v poslovni procesMarko Justinek, 2012, magistrsko delo Opis: Raziskava obravnava razvoj prototipne aplikacije za mobilno napravo iPhone. Cilj raziskave je bil razviti aplikacijo, ki omogoča vodenje evidence službenih poti z uporabo naprednejših tehnologij, kot sta sistem globalnega pozicioniranja in prepoznavanje govora.
Z analizo obstoječega stanja smo ugotovili, da lahko v majhnih podjetjih zaradi preobremenjenosti prihaja do zanemarjanja službenih obveznosti. Raziskali smo, ali lahko z razvojem aplikacije na pametnem mobilnem telefonu in uvedbo le-te v poslovni proces razbremenimo zaposlene. V okviru raziskave so bile preverjene možnosti uporabe sistema globalnega pozicioniranja ter prepoznavanje govora kot možnost prostoročnega vnosa podatkov v mobilno aplikacijo.
Z upoštevanjem rezultatov analize obstoječega stanja je bil pripravljen simulacijski model sistema. Simulacija sistema z orodjem Powersim je razkrila dolgoročno finančno izgubo podjetja zaradi zanemarjanja službenih obveznosti. Simulacija je tako potrdila potrebo po uvedbi spremembe v poslovnem procesu.
V raziskavi je bilo uporabljeno objektno programiranje v jeziku Objective-C, ki se primarno uporablja za programiranje aplikacij za mobilno napravo iPhone.
Prototip aplikacije je bil preverjen v laboratorijskih in realnih pogojih. Ugotovljeno je bilo, da lahko razvita aplikacija le deloma pomaga pri spremembi in podpori poslovnemu procesu vodenja evidence potnih nalogov za zaposlenega v majhnem podjetju. Kljub temu so pridobljeni rezultati pomagali pri predstavitvi možnosti za nadaljnji razvoj aplikacije za podporo poslovnemu procesu. Ključne besede: mobilne tehnologije, iOS, lokacijske storitve, prepoznavanje govora, potni nalog Objavljeno v DKUM: 11.03.2013; Ogledov: 1635; Prenosov: 134 Celotno besedilo (13,08 MB) |