| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Inovacijske mreže – uspešne inovacije
Klemen Kos, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo na kratko opisali invencijo, inovacijo in trajnostni razvoj. Nato se bomo podrobneje osredotočili na inovacijske mreže, tako po svetu kot tudi v Evropi. Prav tako bomo podrobneje opisali množično zbiranje idej in množično financiranje. Predstavili bomo analizo potenciala inovacijskih mrež, množičnega zbiranja idej ter množičnega financiranja, zraven pa podali osebni komentar, kako se naj naše okolje uspešno vključi v uporabo teh metod. Ugotovili smo, da se v Evropi inovacijske mreže na področju množičnega zbiranja idej in množičnega financiranja pospešeno ustanavljajo.
Ključne besede: Inovacija, inovacijske mreže, množično zbiranje idej, množično financiranje
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 60; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

2.
Izdelava spletne platforme množičnega financiranja in donatorstva za spodbujanje podjetništva v osnovnih šolah
Petra Kmetič, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetništvo se tako v osnovnih kot tudi srednjih šolah počasi vpeljuje na seznam izbirnih krožkov in ponudbo na šolah. V okviru magistrskega dela smo izdelali model prototipa slovenske platforme za množično financiranje in zbiranje donatorskih surovin za razvoj. S pomočjo spletne platforme smo želeli otrokom omogočiti, da opišejo svoje ideje, dodajo slikovni material in del poslovnega načrta ter zaprosijo za materiale, mentorstvo ali denar, ki ga potrebujejo pri realizaciji ideje; mentorjem in staršem smo želeli podati nekaj informacij pravnega značaja, da bi vedeli, na kakšen način lahko donatorska sredstva prejmejo; donatorjem ali drugim investitorjem pa smo želeli omogočiti vpogled v projekte in ponuditi možnost sodelovanja z uporabniki.
Ključne besede: spletna platforma, množično financiranje, podjetništvo
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 93; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

3.
Projekt pridobivanja finančnih sredstev na spletni platformi za množično financiranje
Žiga Potočnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Množično financiranje predstavlja nov način zbiranja finančnih sredstev na spletu in temelji na ideji, da čim večje število posameznikov prispeva čim več manjših zneskov denarja. Ljudje ne investirajo v podjetje, temveč investirajo v produkt oziroma zamisel produkta ter za svojo podporo pridobijo določeno nagrado. Investicije so lahko v obliki posojila, donacije, odkupa deleža ali prednaročila produkta. To je ustvarilo nov razred investitorjev, ki ne iščejo finančnega donosa, ampak svoje zadovoljstvo dobijo s podporo projekta. Najbolj priljubljen model financiranja ustvarjalnih, družbenih in podjetniških projektov je z nagrajevanjem. Podporniki za svoj prispevek prejmejo nagrado, ki temelji na stopnjevanju, torej večji kot je prispevek, boljša oziroma večja je nagrada. S tem modelom podjetnik pridobi kapital, ne da bi moral plačevati obresti ali se odreči poslovnemu deležu podjetja. Prav tako mu uspešnost zbiranja sredstev ob enem tudi pomeni testiranje trga, saj veliko število podpornikov pomeni večjo možnost za uspeh na trgu in v redni prodaji. V magistrskem delu smo predstavili celovito izpeljavo projekta na spletni platformi Kickstarter – od snovanja ekipe in raziskave trga do izpolnjevanja naročil in ohranjanja odnosov s podporniki. Preden se lotimo priprave projekta za spletno platformo je potrebno temeljito raziskati trg in prepoznati potencial produkta. Kampanje, ki jih vodi ekipa, zberejo 3-krat več sredstev kot kampanje, ki jih vodi posameznik, zato se je potrebno prepričati, da izberemo takšne ljudi, na katere se lahko zanesemo, imajo potrebne spretnosti in z nami delijo veliko strast do projekta. Spletna stran, socialna omrežja in nenehno iskanje kontaktov so osnovni elementi predkampanje. Spletna stran za Kickstarter kampanjo in spletna stran za redno prodajo se zelo razlikujeta po namenu, postavitvi in vsebini. Poglavitni cilj spletne strani za kampanjo na spletni platformi je pridobivanje elektronskih naslovov in predstavitev produkta. Na spletno stran privabljamo obiskovalce iz socialnih omrežij, tako moramo biti prisotni na tistih, na katerih se zadržujejo potencialni podporniki in na katerih lahko gradimo skupnost ljudi, ki so zainteresirani za naš produkt in nas bodo zato podprli na Kickstarterju ter širili glas o projektu. Struktura Kickstarter strani ni toliko pomembna, kot je pomembna njena vsebina. Zgodbo običajno predstavimo z videoposnetkom, saj nam omogoča, da osebno nagovorimo potencialne podpornike in se z njimi čustveno povežemo. Kampanje, ki predstavijo svojo zgodbo skozi videoposnetek, imajo kar 50 % uspešnost zbiranja sredstev, medtem ko imajo kampanje brez videoposnetka le 30 % uspešnost. Čeprav lahko dobimo približno 30 % podpornikov s same platforme, je potrebno preostalih 70 % pripeljati skozi različne marketinške kanale. Dejstvo je, da če ljudje ne vedo o projektu, ga ne morejo podpreti. Zato je smiselno skleniti sodelovanje z marketinško agencijo, ki je specializirana za promocijo Kickstarter projektov ter ima vzpostavljene povezave v svetovno priznanih spletnih medijih. Ne glede na to ali je kampanja po zaključku zbiranja sredstev uspešna ali ne, nas čaka še veliko pomembnega dela. Pustiti moramo pozitiven vtis na podpornike, zbrati njihove podatke in postaviti temelje za dolgoročno sodelovanje.
Ključne besede: projekt, projektni management, Kickstarter, množično financiranje
Objavljeno: 20.08.2020; Ogledov: 234; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

4.
Množično financiranje
Tjaša Ocvirk, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetje potrebuje za namoteno poslovanje finančna sredstva, ki jih lahko pridobi iz različnih virov. Nekatera podjetja ne morejo dobiti finančnih sredstev po tradicionalni poti, ker so jim takšna sredstva predraga ali nedostopna, in zato uporabljajo alternativne načine. Z nastankom finančne krize v svetu so se pojavile spletne platforme množičnega financiranja kot pomoč za mala in srednje velika podjetja, ki potrebujejo kapital za uresničitev svojih podjetniških idej. Podjetje na spletni platformi predstavi svoj inovativni produkt z namenom zbiranja manjših finančnih sredstev od več ljudi. V zameno za prispevke ponudi delež v podjetju, plačilo obresti ali ekskluzivne nagrade oziroma izdelke, upoštevati pa mora, da več kot je posameznik vložil, boljše ugodnosti mu mora ponuditi. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu bomo na kratko opredelili lastniške in dolžniške vire financiranja in podrobno predstavili množično financiranje. V drugem delu bomo primerjali in analizirali izbrane tradicionalne vire z množičnim financiranjem po vnaprej določenih kriterijih.
Ključne besede: financiranje, množično financiranje, viri financiranja, spletne platforme
Objavljeno: 23.12.2019; Ogledov: 428; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (726,81 KB)

5.
Uporaba globalne platforme za množično financiranje Kickstarter za lansiranje izdelka za športne aktivnosti v vodi imenovanega Skippy
Martin Hostnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bo predstavljeno množično financiranje kot optimalna alternativa zbiranja denarnih sredstev za posameznika na začetku podjetniške poti. Opisano bo delovanje najpopularnejše globalne platforme za množično financiranje Kickstarter ter pomen skupnosti in komunikacije za izvedbo uspešne kampanje. Prav tako bo predstavljena lastna izkušnja uporabe globalne platforme Kickstarter za lansiranje izdelka za športne aktivnosti v vodi, imenovanega Skippy, ter potrditev zanimivo postavljene teorije o delovanju globalne platforme.
Ključne besede: množično financiranje, globalna platforma Kickstarter, Skippy, komuniciranje, skupnost
Objavljeno: 23.09.2019; Ogledov: 359; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

6.
Davčni vidiki financiranja start-up podjetij v Sloveniji v primerjavi z nekaterimi drugimi državami
Polona Poznič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Namen magistrske naloge je preučiti davčno neenakost lastniških in dolžniških virov financiranja in vpliv takšne davčne ureditve na razvoj start-up podjetij. Financiranje zgodnjih faz razvoja podjetja se razlikuje od financiranja podjetij v zrelih fazah življenjskega ciklusa, saj imajo start-up podjetja zaradi večje tveganosti otežen dostop do tradicionalnih virov financiranja. Davčni sistemi v večini držav spodbujajo dolžniško financiranje preko odbitka obrestnih odhodkov na prejeto posojilo, medtem ko ne predvidevajo te možnosti tudi za donos na kapital, ki je predmet obdavčitve tako v primeru izplačila kapitalskih dobičkov kot izplačila dividend. Zaradi dvoma v upravičenost takšne davčne obravnave lastniških in dolžniških virov financiranj so nekatere države že uvedle mehanizme, ki delujejo v smeri zagotovitve davčne enakosti. Mehanizmi, ki zmanjšujejo davčno neenakost med dolžniškimi in lastniškimi viri financiranja gredo ali v smeri omejitve odbitka obrestnih odhodkov od davčne osnove (sistem CBIT) ali v smeri uvedbe odbitka za lastniške vire financiranja (sistem ACE) oziroma v smeri kombinacije obeh vrst. Ker so tradicionalni viri financiranj za inovativna start-up podjetja ponavadi težje dostopni, se v zadnjem času pojavljajo različne možnosti nebančnega financiranja preko t.im. platform za množično financiranje in skladov tveganega kapitala. Zaradi relativno novega načina financiranja se tako pravna kot davčna zakonodaja, ki urejata področje alternativnih virov financiranja dopolnjujeta skladno z razvojem teh oblik financiranja.
Ključne besede: start-up podjetje, viri financiranj, obdavčitev dividend, obrestni davčni ščit, davčni odtegljaj, sistem ACE, sistem CBIT, množično financiranje, tvegani kapital
Objavljeno: 10.12.2016; Ogledov: 1174; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

7.
KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE USPEŠNIH SLOVENSKIH KAMPANJ NA KICKSTARTERJU
Matej Vinkovič, 2016, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema magistrskega dela so komunikacijske strategije uspešnih slovenskih kampanj na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje. V magistrski nalogi se seznanimo z množičnim financiranjem in spletno platformo Kickstarter, ki je namenjena tovrstnemu zbiranju zagonskih sredstev. Opredeljen je pojem kampanja, posebej pa je opisana tudi vsaka izmed komunikacijskih strategij, ki se jih poslužujejo snovalci uspešnih kampanj na Kickstarterju. Prav tako so predstavljene prepričevalne tehnike, s pomočjo katerih se lažje doseže zastavljeni cilj. Na podlagi predhodne teorije je drugi del naloge posvečen analizi izbranih uspešnih slovenskih kampanj, ki so na Kickstarterju dosegle svoj cilj in si zagotovile zagonski kapital za uspešen začetek poslovne poti.
Ključne besede: Kickstarter, Množično financiranje, Komunikacijske strategije, Prepričevalne tehnike, Kampanja
Objavljeno: 25.08.2016; Ogledov: 690; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

8.
KRITIČNA OCENA MNOŽIČNEGA FINANCIRANJA
Natalija Jug, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu je svetovna finančna kriza otežila pridobivanje osnovnega kapitala, kar je danes zelo pogosta ovira, s katero se soočajo mnogi podjetniki in organizacije, ki skušajo zagnati nov posel. Pridobivanje osnovnega kapitala s pomočjo tradicionalnih oblik financiranja prinaša številne težave, ki so pri množičnem financiranju izvzete, in prav zaradi težav pri pridobivanju finančnih sredstev se manjša mlada podjetja v zadnjem času raje poslužujejo množičnih virov financiranja (crowdfunding oziroma »množicanje«) prek spletnih platform. Zbiranje denarnih sredstev prek množičnega financiranja je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. V zadnjih nekaj letih smo tako našteli že več kot 150 slovenskih projektov, ki so skupaj zbrali skoraj 4 milijone dolarjev. Najbolj znana in priljubljena crowdfunding platforma je Kickstarter, ki že od leta 2009 pomaga mladim podjetjem. V tem času je pomagal več kot 100.000 projektom ter pridobil več kot 2 milijardi dolarjev podpore podjetjem v glasbi, filmu in videu, ki jim sledita založništvo in umetnost. Na začetku diplomske naloge se osredotočamo na prevladujoče oblike financiranja malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, saj predstavljajo večinski delež vseh podjetij tako v Sloveniji kot v Evropski uniji. V nadaljevanju raziščemo značilnosti množičnega financiranja, izvedemo raziskavo uspešnosti projektov množičnega financiranja in podamo napotke za zagon kampanje.
Ključne besede: viri financiranja, množično financiranje, mala in srednje velika podjetja, Kickstarter
Objavljeno: 25.07.2016; Ogledov: 775; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
Potencialni množičnega financiranja za start-up podjetja, na primeru slovenskih podjetij
Saša Ruis, 2015, diplomsko delo

Opis: Vzpodbujanje podjetništva je ključnega pomena za gospodarski razvoj države. Inoviranje bo postalo motor gospodarstva na vseh ravneh in v vseh organizacijah. Inoviranje pa nastaja tam, kjer je veliko podjetniških talentov z visokim potencialom. Podjetja ambicioznih podjetnikov, ki najdejo in udejanjajo poslovne priložnosti rastejo hitro in pri tem dodatno zaposlujejo. To so start-up podjetja, ki prispevajo k hitremu razvoju novih tehnologij, ustvarjajo velik del delovnih mest, prispevajo h gospodarski rasti držav, v gospodarskem sistemu vnašajo dodatno dinamiko in konkurenčnost ter spreminjajo vrednote družbe in prinašajo nov miselni vzorec, skladen z družbo znanja in ustvarjalnosti. Največji izziv tem podjetjem predstavlja pridobitev finančnih virov za zagon podjetja. Podjetnik se mora od samega začetka truditi, da pridobi zaupanje vlagateljev in potencialnih strank ter si upati tvegati. Start-up podjetja potrebujejo kapital že v zelo zgodnjih fazah, saj želijo vstopiti na trg z inovativno idejo, ki pa za realizacijo na trgu potrebuje dolgo pot, veliko znanja, časa in vztrajnosti. Ob tem pa mora imeti start-up podjetje ekipo različnih talentov, kjer vsak prispeva svoje znanje in spretnosti. Posamezniki pa za uresničitev svojih idej potrebujejo zagonska sredstva pri katerih pa lahko nastane problem, saj so tradicionalni viri financiranja zelo omejeni. In ker se Slovenija že nekaj časa sooča s krizo, ki se najbolj kaže v podjetništvu so začeli podjetniki iskati alternativne metode financiranja. Pred nekaj leti se je tako v ZDA pojavil nov trend imenovan množično financiranje. Deluje po principu kolektivne akcije zbiranja sredstev za določen projekt na izbrani spletni platformi. Ta način financiranja poteka tako, da s predstavitvijo inovativne ideja, na izbrani spletni platformi ,podjetniki spodbudijo množico ljudi in jih pripravi do investiranja manjših zneskov, v znak podpore projektu. Ker se že skozi vsa leta množično financiranje izkazuje kot zelo uspešna metoda so se te metode začeli posluževat tudi Slovenci. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov – iz teoretične osnove, kjer bomo na grobo opisali osnovne pojme s področja start-up podjetij in podrobneje predstavili množično financiranje. V praktičnem delu pa smo predstavili uspešne slovenske Kickstarter projekte, ki so bili financirani s množičnim financiranjem. Izmed vseh slovenskih Kickstarter projektov smo izbrali štiri najuspešnejše in to so FlyKly, Chipolo, Lumu in Musguard. Osrednji del raziskave izhaja iz aktualnih člankov in intervjujev, ki se nanašajo na štiri slovenske Kickstarter projekte. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšen je bil njihov finančni cilj, kakšna je njihova zgodba, kdo sestavlja ekipo, kaj so predstavili na platformi Kickstarter in kakšni so bili njihovi rezultati.
Ključne besede: Start-up podjetje, financiranje, inovacije, množično financiranje, Kickstarter, slovenski Kickstarter projekti
Objavljeno: 12.11.2015; Ogledov: 1302; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (958,00 KB)

10.
MNOŽIČNO ZUNANJE IZVAJANJE IN PRIMERJAVA POSLOVNIH MODELOV MNOŽIČNEGA ZUNANJEGA IZVAJANJA
Stanislav Brunčič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo spoznali z množičnim zunanjim izvajanjem, ter podrobneje predstavili njegove oblike. Množično zunanje izvajanje postaja v globalnem merilu pomemben ekonomski dejavnik v podjetjih in tudi za posameznike. Z razvojem interneta se je pogostost uporabe množičnega zunanjega izvajanja precej povečala in na ta način omogoča dostop do več virov sredstev. Podrobneje bomo predstavili dva poslovna modela množičnega zunanjega izvajanja, oba poslovna modela sta predstavnika oblike mikrodela. Naš cilj je bil spoznati različne oblike množičnega zunanjega izvajanja ter ugotoviti možnosti in pogostost uporabe v Sloveniji. Prav tako smo želeli ugotoviti, če lahko množično zunanje izvajanje omogoči dodaten vir zaslužka ali celo primarni vir zaslužka prebivalcem Slovenije.
Ključne besede: množično zunanje izvajanje, množično financiranje, množično glasovanje, modrost množice, mikrodelo, mikrofinanciranje, Microworkers, Crowdflower
Objavljeno: 22.06.2015; Ogledov: 920; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.4 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici