| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NASTANEK IN RAZVOJ NARODNO-ZABAVNE GLASBE V KULTURNOZGODOVINSKEM KONTEKSTU NA SLOVENSKEM
Simona Strašnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V svoji diplomski seminarski nalogi sem govorila o slovenski narodno-zabavni glasbi, kot po drugi svetovni vojni na novo nastali zvrsti glasbe. Ta glasba iz ljudske glasbe sicer črpa določene ideje, vendar je od nje toliko različna, da teh dveh zvrsti ne gre enačiti. Narodno-zabavna glasba je ob svojem nastanku imela ugodne kulturne, politične, tehnične in druge zgodovinske pogoje, da se je izpopolnjevala in širila. Za to je bil zaslužen predvsem Ansambel bratov Avsenik, ki je v tej glasbi deloval štiri desetletja, postavil njene temelje in jo povzdignil na visoko raven, tudi v tujini. Tega se sodobni izvajalci in glasbeni poznavalci, pa tudi laiki, zavedajo, zato temu glasbenemu fenomenu še vedno priznavajo poseben prostor v zgodovini slovenske glasbe. Ta glasba je tudi pomemben vir identitete Slovencev kot naroda še danes, ko vstopamo v širši evropski prostor. Seveda ima tudi svoje kritike in nasprotnike, a nič ne kaže na to, da bi le-ti kalili njeno splošno priljubljenost med ljudmi. Morda je njena edina "slabost" preusmerjanje pozornosti od pristne, izvirne slovenske ljudske glasbe, ki v njeni senci izgublja zanimanje Slovencev kot ljudstva. Pri izdelavi svoje naloge sem uporabila deskriptivno, komparativno in zgodovinsko metodo proučevanja literature in drugih virov.
Ključne besede: narodno-zabavna glasba, ljudska glasba, Ansambel bratov Avsenik, množična kultura, izumiranje ljudske glasbe
Objavljeno: 09.07.2010; Ogledov: 6156; Prenosov: 1042
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

2.
OTROCI IN MEDIJI
Martina Jelšek, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so v teoretičnem delu predstavljeni mediji in njihov vpliv na otroke. Nadalje je definirana medijska pismenost kot zmožnost dostopa in proizvodnje sporočil v najrazličnejših oblikah ter medijska vzgoja, katere glavna naloga je, da se otroci medijsko opismenijo in razvijajo svoj odnos do medijev. Sledi pregled vsebin vzgoje za medije v osnovnošolskih učnih načrtih. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o pogostosti, količini in kakovosti uporabe ter priljubljenosti različnih medijev, tako v učenčevem domačem kot šolskem okolju. Raziskava je bila izvedena v tretjem in petem razredu osnovne šole in nam je dala vpogled v odnose med otroci in mediji ter v obstoječe razlike med učenci različnega spola in starosti. Ugotavljamo, da učenci vsakodnevno uporabljajo medije v domačem okolju in bi si želeli več uporabe medijev pri pouku. Učenci so med mediji (televizija, internet, radio, tisk) za najpomembnejšega izbrali internet.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otroci, mediji, množična kultura, medijska pismenost, medijska vzgoja, elementarna stopnja
Objavljeno: 18.02.2011; Ogledov: 2554; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (580,62 KB)

3.
POSTANEK NA TRIKOTNI JASI - MARIBORSKO POHORJE KOT PODROČJE ODDIHA
Karmen Cveček, 2014, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomskega dela je bil sociološka obravnava preživljanja aktivnega prostega časa v naravi. V ta namen je bila izvedena analiza člankov v revijah Planinski vestnik in Skozi TAM ter analiza primarne/sociološke in sekundarne literature. Pregledali smo, kako se je spreminjal pomen prostega časa in njegova vloga v vsakdanjem življenju posameznika. Omejili smo se na področje Mariborskega Pohorja in ugotovili, da je urbanistični načrt iz leta 1949 vključeval urejanje zelenih površin, ki bi meščanom Maribora omogočale aktivno preživljanje prostega časa. Človekov odnos do narave se je spremenil, ljudje so v njej začeli uživati. Začetek množičnega obiskovanja Mariborskega Pohorja in množične kulture označujemo z gradnjo Pohorske vzpenjače, ki je omogočila, da Pohorje vidijo tudi tisti, ki ga prej niso. Omenili bomo tudi pohodne čevlje, ki so pomemben del pohodnikove opreme, vendar je njihov pomen dobil novo razsežnost v postmoderni potrošniški družbi.
Ključne besede: prosti čas, narava, pohodništvo, urbanistični načrt, množična kultura
Objavljeno: 16.05.2014; Ogledov: 884; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (862,89 KB)

4.
OSNOVNO GLASBENO IZOBRAŽEVANJE V MODULU AVSENIKOVA GLASBA
Mitja Mastnak, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Osnovno glasbeno izobraževanje v modulu Avsenikova glasba smo razdelili na posamezna poglavja. Predstavili smo nastanek,razvoj in delovanje glasbenega fenomena Avsenik kot popolnoma nove zvrsti glasbe pri nas in v svetu. Cilj tega dela je bil podrobna predstavitev zasedbe, glasbe in načina izvajanja Ansambla bratov Avsenik ter analiza celotnega opusa. V delu smo se osredotočili na okoliščine in prostor nastanka Osnovnega glasbenega izobraževanja v modulu Avsenikova glasba kot pomembnega dela za njeno uradno poustvarjanje. V samem središču sta bili celotna družina Avsenik in Glasbena šola Avsenik, ki sedaj deluje v Begunjah na Gorenjskem. V diplomskem delu smo prikazali tudi vlogo Avsenikov in njihove glasbe za širšo razpoznavnost Slovenije v svetu in podali vizijo za veliko priložnosti v povezavi z njo tudi za čas pred nami
Ključne besede: Avsenikova glasba, Osnovno glasbeno izobraževanje, narodnozabavna glasba, kvintet, polka, valček, koncert, izvajalska praksa, množična kultura
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 539; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici