| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MODEL DIFUZIJE PREDLAGANE NOVOSTI V SVETOVALNEM CENTRU
Jasmina Mujkić, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Podjetja in vodstva podjetij se zavedajo, da je v današnjem procesu globalizacije, ki je razširil trg in poslovanje na najvišjo raven, potrebno biti dolgoročno konkurenčen in si izboriti konkurenčno prednost pred ostalimi tekmeci na trgu. V podjetjih je potrebno spodbujati ustvarjalnost, inovativnost, vlagati finančna sredstva v raziskave in razvoj novih izdelkov oziroma storitev ter izboljševati kakovost poslovnih procesov in proizvodov, če želijo doseči napredek in razvoj. Podjetje vodi do inovacije dolga pot. Začne se z idejo, ki se razvije v invencijo, ta v potencialno inovacijo in na koncu v inovacijo, ki za odjemalce pomeni dokazano koristno novost, kar potrdijo z nakupom in uporabo. Vzporedno z razvojem novosti teče proces difuzije, ki pomeni uveljavljanje novosti, saj mora novost priti do končnih uporabnikov. Uveljavljanje novosti lahko za različne možne odjemalce, ki so v različnih okoljih, traja različno dolgo. Hitrost in uspešnost difuzije je odvisna tudi od uporabljenih komunikacijskih kanalov. Ko gre posameznik skozi proces odločanja o novosti išče informacije, da bi zmanjšal negotovost glede znanja ki ga ima o prednostih, ki jih ponuja novost. Potencialni odjemalci želijo vedeti kakšne so relativne prednosti novosti v primerjavi s prejšnjo alternativo. Možnim odjemalcem lahko pomagajo agenti spreminjanja ali kot jim pravimo tudi promotorji novosti. Njihova naloga je prepričati odjemalce k sprejemu novosti, v kar morajo vložiti veliko truda in časa. Zgodi se, da pri tem potrebujejo pomoč, ki jo dobijo od mnenjskih vodij, ki so bolj homofilni z odjemalci, zato prepričevanje o sprejetju poteka lažje. Prepričevanje o sprejemu novosti bo uspešno le s spremembo in usmeritvijo miselnosti možnih odjemalcev. Kot že nakazuje naslov raziskovalne naloge sem difuzijo predlagane novosti preučevala v svetovalnem centru. Svetovalni center je javni zavod, ki deluje na področju vzgoje in izobraževanja. Njihova primarna dejavnost je dejavnost svetovanja otrokom in mladostnikom pri učnih in drugi težavah, svetovanje njihovim staršem, kako se spoprijeti z otrokovo problematiko in svetovanje odraslim v stiski. V zavodu trenutno vodijo vso dokumentacijo svojih strank in arhiv ročno, vse se beleži z roko, veliko je papirologije. Delo se podvaja, več krat pride do situacije, da se dosje izgubi ali založi. Zaposleni veliko svojega časa posvečajo administraciji namesto svoji primarni dejavnosti. Da bi za zaposlene v svetovalnem centru bilo lažje, preglednejše, vsa dokumentacija na enem mestu in dostopna vsem hkrati ob istem času, sem predlagala uvedbo novosti, to je računalniškega programa. Ta bi deloval kot interna aplikacija, dostopna na računalniku vsakega posameznega zaposlenega. V programu bi se hranili vsi podatki obravnavanih strank, to so osebni podatki, vsebina obravnav in strokovna mnenja, skratka vse, kar se zdaj zapisuje z roko. Poleg tega bi se letna statistika po različnih parametrih lahko izdelala veliko hitreje in natančneje. Tekom raziskave sem med zaposlenimi izvedla tudi anketo, da bi ugotovila ali bi novost sprejeli, so nanjo sploh pripravljeni, kakšne koristi vidijo iz njene uporabe in kako si predstavljajo oziroma želijo, da bi računalniški program izgledal. Katere specifike in funkcionalnosti bi naj imel? Ocenjujem, da uvedba novosti prinaša veliko koristi tako za zaposlene, kot za direktorja zavoda in njegovo ustanoviteljico, tj. Mestno občino Maribor. Delovanje celotnega zavoda bo zaradi spremenjenega sistema dela transparentejše in učinkovitejše. Racionaliziralo se bo poslovanje in stroški. Zaposleni bodo lahko svojim strankam posvečali več časa. Priprave na obravnavo bodo daljše in kakovostnejše, kar bodo občutili tudi klienti. Pred uvedbo novosti je potrebno zaposlenim in vsem sodelujočim v tem procesu predstaviti prednosti predlagane novosti, konkretne izboljšave in razbremenitve, ki jih čakajo pri njihovem delu. Spremeniti je potrebno njihovo mišljenje o novosti v takšni smeri, da bodo
Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, inovativnost, inovacije, difuzija/uveljavljanje/širjenje novosti, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, proces odločanja, elementi difuzije, svetovalni center, računalniški program, izboljšan sistem delovanja, koristi.
Objavljeno: 27.10.2011; Ogledov: 1165; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (920,95 KB)

2.
FOTOVOLTAIČNI MATERIALI
Marko Budler, 2011, diplomsko delo

Opis: Fotovoltaika je veda, ki preučuje pretvorbo sončne energije v električno s pomočjo polprevodnikov, pri katerih pride do fotovoltaičnega efekta. Njen pomen narašča sorazmerno s pomanjkanjem fosilnih goriv in stroški le-teh, zato je vsakršno udejstvovanje na tem področju pomembno. V nalogi smo preučili fotovoltaične materiale, ki se uporabljajo v sončnih celicah, njihove karakteristike pa v primerjalni analizi razvrstili v več sklopov. Ugotovili smo, da se lastnosti fotovoltaičnih materialov razlikujejo. Poleg komparativnih metod smo z anketnim vprašalnikom preverili poznavanje inovacij in tehnologije sončnih celic. Izkazalo se je, da ljudje vedno bolj natančno pojmujejo opredelitve s področja terminologije invencijsko-inovacijskega managementa, prav tako pa so vedno bolj informirani na področju solarne tehnologije.
Ključne besede: fotovoltaika, fotovoltaični materiali, polprevodniki, dopiranje, okoljski vplivi, inovacije, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, difuzija novosti
Objavljeno: 14.05.2013; Ogledov: 807; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

3.
Inoviranje z uporabo procesa difuzije novosti v manjšega podjetja
Nina Leš, 2015, diplomsko delo

Opis: Razvoj gospodarstva je posamezne ustanovitelje organizacij sčasoma privedel do uporabe sistemskega razmišljanja, s katerim na ustvarjalen način ter s pravilnimi strategijami pridobivajo nove priložnosti na trgu ter s tem dosegajo konkurenčno prednost. Pri tem je pomembno, da podjetje deluje v inovativnem okolju, v katerem s spremembami posegajo v različna področja poslovanja, pri čemer dosegajo napredek in razvoj. Ključno vlogo pri tem ima proces difuzije novosti, ki se opredeljuje skozi štiri glavne elemente, kot proces s katerim je inovacija v določenem času preko določenih kanalov in s komuniciranjem prenesena med člane družbenega sistema. Inoviranje, pri katerem gre za dejavnost, ki uporablja specifično lastnost imenovano inovativnost za dosego nastanka invencije, najdemo tudi v proučevanem podjetju. Ker je to manjše podjetje, nas je zanimal pristop širjenja novosti med potencialne kupce; ali podjetje razume pomen posameznih elementov difuzije ter uporabo komunikacijskih kanalov.
Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, difuzija novosti, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, cvetličarna
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 345; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

4.
TEORIJA DIFUZIJE INOVACIJ IN DRUŽBENO OMREŽJE INSTAGRAM
Vanesa Štefanovski, 2016, magistrsko delo

Opis: Živimo v digitalni dobi, za katero je značilno hitro širjenje novosti med uporabniki ter nenehno uveljavljanje sprememb. Danes predstavlja temeljni vir informacij svetovni splet. V zadnjih nekaj letih smo priča fenomenu na svetovnem spletu, in sicer družbenim omrežjem, ki uporabnikom omogočajo cel spekter različnih storitev, od interakcije s prijatelji, deljenja različnih vsebin, iskanja informacij in trendov, itd. Med najbolj rastoče družbeno omrežje na svetu raziskave uvrščajo družbeno omrežje Instagram, ki je v 6 letih od ustanovitve že preseglo 400 milijonov aktivnih uporabnikov. Cilj raziskovalnega dela je ugotoviti, katere so tiste lastnosti omenjenega družbenega omrežja Instagram, ki so vplivale na uspeh, ki je po rasti presegel celo giganta med družbenimi omrežji – družbeno omrežje Facebook. Za proučevanje uspešnosti družbenega omrežja Instagram je primerna uporaba Rogersove teorije difuzije inovacij. Teorija difuzije inovacij si prizadeva pojasniti kako, zakaj in pod kakšnimi pogoji se nove ideje in tehnologije širijo med člani družbenega sistema. Profesor Everett Rogers je opredelil štiri temeljne sestavine, ki vplivajo na proces difuzije inovacije, in sicer inovacija, čas, komunikacijski kanali in družbeni sistem, katere bodo podrobno raziskane na primeru družbenega omrežja Instagram. V zadnjem času je zaslediti veliko priljubljenost omrežja tudi med podjetji, ki slednjega uporabljajo kot komunikacijski kanal za širjenje informacij o novosti. V tem delu bo družbeno omrežje Instagram proučevano kot komunikacijski kanal, pri tem pa se bo ugotavljalo ali uporaba slednjega omrežja s strani podjetij vpliva na povečan sprejem novosti oziroma ali predstavlja primeren komunikacijski kanal za podjetja. Prav tako pa se bo ugotavljala vloga mnenjskih vodij na družbenem omrežju Instagram in njihov vpliv na sprejem novosti.
Ključne besede: inovacija, teorija difuzija inovacij, komunikacijski kanal, družbeno omrežje Instagram, mnenjski vodje
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 965; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici