| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 150
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv vegetarijanske/veganske diete na kvaliteto življenja in kazalce zdravja otrok
Lara Flogie, Špela Gajšek, 2022, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: vegetarijanstvo, veganstvo, otroci, mladostniki, prehrana, kvaliteta življenja, PedsQL, kazalci zdravja
Objavljeno v DKUM: 27.01.2023; Ogledov: 51; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

2.
Participacija in odnos mladih do družbenih gibanj na družbenih medijih
Anita Kolar, 2022, diplomsko delo

Opis: Družbeni mediji zagotavljajo participativno medijsko okolje, ki temelji na interaktivni platformi spleta 2.0. Družbeni mediji zaradi te lastnosti predstavljajo pomembno digitalno orodje za vključevanje mladih v družbena gibanja. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri mladi uporabljajo različne vrste družbenih medijev, ali so seznanjeni z družbenimi gibanji, ki se odvijajo na družbenih medijih in, ali v njih tudi aktivno sodelujejo. Izvedli smo raziskovalno študijo s pomočjo spletnega vprašalnika. Dobljene rezultate smo analizirali in ugotovili, da večina mladih največ časa v dnevu posveti omrežjem za deljenje fotografij in videoposnetkov ter družbenim medijem. Kljub rezultatom, ki govorijo o popularnosti uporabe digitalnih orodij med mladimi, večina mladih družbenih medijev ne uporablja za namene državljanske participacije in ima do le-te odklonilen odnos. Rezultati, ki smo jih pridobili, so lahko podlaga za nadaljnjo raziskovanje na področju spletnega aktivizma mladih.
Ključne besede: družbeni mediji, družbena gibanja, mladostniki, participacija
Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 150; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Vpliv izobraževanja o spolnosti na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti
Nika German, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Mladostniško spolno in reproduktivno zdravje ostaja v današnjem svetu izziv. Tvegano spolno vedenje je v mladostniškem obdobju zelo pogosto, posledica tega pa so spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Namen zaključnega dela je ugotoviti, v kolikšni meri izobraževanje o spolnosti vpliva na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti. Metode: V zaključnem delu smo uporabili metodo pregleda literature. Izvedli smo sistematičen pregled literature ter analizirali znanstveno in strokovno literaturo na tematiko spolne vzgoje pri študentih. Literaturo smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed, MEDLINE, ScienceDirect in Web of Science. Postopek iskanja in zbiranja literature smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA, kakovost člankov pa smo kritično ocenili s pomočjo kontrolnih seznamov JBI. Rezultati: Od pridobljenih 168 zadetkov smo glede na primernost v zaključno analizo vključili osem člankov. Ugotovili smo, da ima spolna vzgoja pozitiven vpliv na znanje študentov in njihov odnos do spolnosti, ki pa se kaže tudi v odgovornem spolnem vedenju le-teh. Razprava in zaključek: Celovita spolna vzgoja pripomore k zmanjšanemu pojavljanju tveganih oblik spolnega vedenja in s tem povezanih posledic. Mladostniki imajo pravico do izobraževanja na področju spolne vzgoje in pogovora o teh tematikah z ljudmi, ki jim lahko zaupajo, bodisi je to starš, učitelj ali pa medicinska sestra.
Ključne besede: mladostniki, spolna vzgoja, neželena nosečnost, spolno prenosljive bolezni, medicinska sestra.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 60; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

4.
Intervjuvanje mladoletnikov: storilcev in žrtev kaznivih dejanj : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Marija Mishevska, 2022, diplomsko delo

Opis: Povzetek Otroci kot žrtve, priče ali storilci kaznivih dejanj igrajo aktivno vlogo v dejavnostih, povezanih z raziskavo v okviru forenzičnih zaslišanj. Postopek intervjuvanja otrok, ki pričajo o zlorabah, ima strukturo, vendar je tudi tekoč proces. Ena najpomembnejših stvari pri intervjuvanju otrok, ki so bili žrtve, priče ali storilci kaznivega dejanja, je pridobivanje podrobne in točne informacije na pravno obramben način, brez hkratnega ogrožanja otrok. Uspeh intervjuja je odvisen od sposobnosti, potenciala, spretnosti in količine znanja izpraševalcev. S staranjem nenehno razvijamo svoje kognitivne, socialne in čustvene sposobnosti ter povečujemo svojo sposobnost, da se vključimo v hipotetično in logično odločanje, da si zapomnimo in zanesljivo poročamo o dogodkih ali kakršnih koli informacijah. V diplomski nalogi se raziskuje pot občutljivega in natančnega procesa, imenovanega »forenzični intervju«, s posebnim poudarkom na sklop vprašanj, ki imajo pomembno vlogo pri odkrivanju kaznivih dejanj. Diplomsko delo obravnava izključno mladoletne osebe (otroci do 12 let in mladostniki), katerih položaj je bistveno drugačen od položaja odraslih. Ugotavljamo, da se pričevanja otrok, ki so bili storilci, priče ali žrtve kaznivega dejanja, razlikujejo od pričevanja odraslih. Pri tem raven otrokovega spomina in komunikacijskih sposobnosti močno vpliva na kakovost in uspešnost razgovora. Zato je pri zaslišanju mladoletnikov še toliko bolj pomemben sočuten, strpen in neavtoritativen način zaslišanja, ki ga izvedejo strokovno usposobljeni preiskovalci.
Ključne besede: intervjuvanje otrok, otroci predšolske starosti, otroci šolske starosti, mladostniki, spomin, kognitivni intervjuji, faktor 'X' intervjujev, protokol PEACE, protokol NICHD, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 07.12.2022; Ogledov: 101; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (912,26 KB)

5.
Pomen preventivnih družinskih intervencij pri preprečevanju odvisnosti od psihoaktivnih substanc pri mladostnikih
Tamara Andjela Ivanović, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Odvisnost od psihoaktivnih substanc (PAS) predstavlja svetovni zdravstveni in socialni izziv, s katerim se danes soočamo. Najbolj tvegana populacija za nastanek bolezni odvisnosti so otroci in mladostniki, zato so družine primarno mesto za učinkovite intervencije. Preventivne družinske intervencije imajo pri preprečevanju uporabe PAS pomembno vlogo, ob tem pa tudi različne družinske in šolske preventivne intervencije oz. v družine usmerjeni programi za preprečevanje uporabe PAS pri mladostnikih. Metode: Pri pripravi zaključnega dela smo sistematično pregledali znanstveno literaturo, ki smo jo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah: MEDLINE, CINAHL, Cohrane Library in v iskalniku Google Scholar. Določili smo vključitvene in izključitvene kriterije ter postopek iskanja zadetkov prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Rezultati: V končno analizo smo vključili dvanajst raziskav. Ugotovili smo, da so bili univerzalne preventivne intervencije oz. programi večinoma učinkoviti pri zmanjšanju pogostosti uporabe PAS, vendar še vedno ni močnih in trdnih dokazov o učinkovitosti velikega števila preventivnih intervencij. Razprava in zaključek: Preventivni programi oz. intervencije so lahko učinkoviti, vendar ne popolnoma, njihovi zanesljivejši oceni učinkovitosti se posveča premalo pozornosti. Prihodnje raziskave potrebujejo bolj poglobljeno analizo pri ocenjevanju učinkovitosti preventivnih programov.
Ključne besede: preprečevanje odvisnosti, družinski preventivni programi, mladostniki, psihoaktivne substance
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 101; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

6.
Vrednotenje smisla življenja in postavljanja življenjskih ciljev v povezavi z učno uspešnostjo pri mladostnikih : magistrsko delo
Nina Potočnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Vsak posameznik znotraj svojega življenja išče smisel za katerega je vredno živeti in za katerega si prizadeva biti uspešnejši. Človek, ki v svojem obstoju ne najde smisla, lahko kaj kmalu zapade v tesnobo in občutek brezpredmetnosti. S prizadevanjem, da vsak posameznik najde svoj smisel in svojo življenjsko nalogo, je psiholog in psihoterapevt dr. Viktor Frankl razvil svojo teorijo imenovano logoterapija. Cilj magistrskega dela je preučiti ali je vrednotenje smiselnosti življenja in postavljanja življenjskih ciljev povezano z učno uspešnostjo pri mladostnikih. Za namen raziskovanja in zbiranja podatkov smo uporabili prevzeti vprašalnik PIL (Purpose In Life) ali tako imenovano lestvico življenjskih ciljev. V raziskavi je sodelovalo 656 anketiranih mladostnikov, dijakov in dijakinj 2., 3. in 4. letnikov slovenskih srednjih šol. Ugotovili smo šibko vendar pozitivno povezanost vrednotenja smiselnosti življenja in učne uspešnosti, pri čemer so mladostniki, ki so življenje vrednotili kot bolj smiselno dosegali višjo učno uspešnost. Podobno so pokazale analize glede povezanosti postavljanja življenjskih ciljev in učne uspešnosti. Tudi tukaj so mladostniki, ki so si postavljali cilje dosegali višjo učno uspešnost. Preverjali smo tudi (ne)odločenost mladostnikov, kaj želijo v življenju početi v povezavi z učno uspešnostjo. Mladostniki, ki so odločeni, kaj želijo delati v življenju so dosegali višje akademske uspehe od tistih, ki so neodločeni.
Ključne besede: smisel življenja, življenjski cilji, Viktor Frankl, učna uspešnost, mladostniki
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
Kibernetsko vrstniško nadlegovanje mladostnikov z invalidnostmi/oviranostmi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varstvoslovje
Eva Hadner, 2022, diplomsko delo

Opis: V tem delu se obravnava pojav kibernetskega vrstniškega nadlegovanja mladostnikov z invalidnostjo. Delo je namenjeno dopolnjevanju razumevanja pojava in njegove pogostosti ter intenzivnosti v obliki združene koherentne celote teoretične podlage in lastnih raziskovalnih ugotovitev. Podane so ugotovitve teoretičnega in empiričnega raziskovanja že obstoječih študij in člankov o vrstniškem nadlegovanju, tudi mladostnikov z invalidnostjo, ter podrobneje o kibernetskem vrstniškem nadlegovanju in o vrstniškem nadlegovanju mladostnikov z invalidnostjo v kibernetskem svetu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskovanja pogostosti obravnavanega pojava med invalidnimi mladostniki, ki je potekalo preko polstrukturiranih intervjujev in njihovih transkriptov. Zbrane ugotovitve so bile povzete, analizirane in predstavljene v tematskih abstraktnih skupinah. Ugotovilo se je, da mladi z invalidnostmi pojava niso izkušali v visokih merah pogostosti in intenzivnosti, saj bilo zaznavanje incidenta v kibernetskem svetu omenjeno le v enem intervjuju. Zaradi pomanjkanja srečevanja z obravnavanim pojavom se ni uspelo določiti, na kakšne načine bi se mladostniki odzvali in z njim soočili, a se lahko na podlagi opisanega odziva v realnem svetu sklepa, da bi se nagibali k pasivnim reakcijam. Podani so bili predlogi za zmanjševanje in preprečevanje pojava z boljšim ozaveščanem o invalidnostih v oblikah vrstniškega druženja in strokovnih predavanj.
Ključne besede: kibernetsko vrstniško nadlegovanje, vrstniško nadlegovanje, mladostniki z invalidnostmi, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 11.10.2022; Ogledov: 61; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

8.
Pomen antropometrije otrok in mladostnikov na izbiro simulacijskih lutk za poučevanje temeljnih postopkov oživljenja odrasle osebe
Linda Tot, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Strokovne smernice za učenje otrok in mladostnikov priporočajo uporabo komercialno dosegljive in cenovno dostopne simulacijske lutke. Namen zaključnega dela je raziskati stopnje posnemanja resničnosti simulacijskih lutk ter pomen antropometrije otrok ter mladostnikov na izbiro simulacijske lutke pri poučevanju otrok in mladostnikov TPO odrasle osebe . Metode: Pri pregledu literature smo uporabili opisno metodo dela, pri tem smo uporabili petstopenjski metodološki okvir. Literaturo smo iskali na podlagi iskalnega niza v angleškem jeziku v naslednjih podatkovnih bazah: PubMed, Medline, CINAHL, Cochrane Library in v iskalniku Google Scholar. Rezultati: Najbolj zastopane simulacijske lutke so bile z nizko stopnjo posnemanja resničnosti (19/22; 86,3 %). Najpogostejša vrednost indeksa telesne mase je bila od 16 do 21 (21/22; 95,4 %). V večini raziskav (19/22; 86,3 %) so glede na antropometrijo otrok in mladostnikov, ki je bila v nivoju premajhne ali normalne vrednosti izbrali simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Razprava: Simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti se dobro uporabljajo pri učenju TPO odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da so prav tisti otroci in mladostniki izvajali pravilnejše TPO odrasle osebe, ki so imeli višje antropometrične vrednosti in kjer je bila pri učenju ustrezno izbrana stopnja resničnosti simulacijske lutke.
Ključne besede: antropometrija, otroci, mladostniki, simulacijske lutke, temeljni postopki oživljanja odrasle osebe
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

9.
Učinek spletne izvedbe delavnic A (se) štekaš?!? na duševno zdravje mladostnikov v obdobju srednjega mladostništva : magistrsko delo
Teja Dečman, 2022, magistrsko delo

Opis: Epidemija covida-19 je močno vplivala na duševno zdravje mladostnikov, ki so v tem obdobju predstavljali rizično skupino. Ukrepi za zajezitev epidemije so preprečevali predvsem zadovoljevanje potreb po druženju in osamosvajanju. Rezultat hitro spreminjajočih se ukrepov je poslabšano duševno zdravje in povečano število duševnih motenj, na kar se je opozarjalo vse od začetka epidemije. Projekt A (se) štekaš?!? je projekt univerzalne preventive, katerega namen je krepitev duševnega zdravja in preprečevanje samomorilnega vedenja pri mladostnikih. Učinki projekta so bili že dokazani pri izvedbi v živo. V času epidemije smo delavnice izvajali prek spleta in zanimalo nas je, ali bo imela takšna izvedba podobne učinke na duševno zdravje mladostnikov. Glavni namen raziskave je bil ob primerjavi kontrolne in eksperimentalne skupine preučiti, ali bo prišlo do statistično pomembnih razlik med skupinama in spolom. Ugotovili smo, da tudi izvedba prek spleta pomembno vpliva na izboljšanje duševnega zdravja, saj zmanjša depresivne in anksiozne simptome ter samomorilne ideacije.
Ključne besede: mladostniki, duševno zdravje, epidemija, covid-19
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 170; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

10.
Odnos do rabe socialnih zvrsti med mladimi
Melita Zemljak Jontes, Simona Pulko, 2019, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Socialne zvrsti jezika vzbujajo med raziskovalci zaradi porajajočih se sprememb vse več zanimanja, in sicer z vidika opazovanja jezikovnih zakonitosti, odnosa govorcev do zvrsti in med njimi. Učitelji in šola kot vzgojno-izobraževalna institucija naj bi bili tisti, ki dosledno opozarjajo na problematična mesta v govoru ter tako skozi rabo uzaveščajo pomembnost izbire okoliščinam ustreznega/primernega izraza. Raziskava na vzorcu skoraj tisoč anketiranih prinaša zanimive ugotovitve glede rabe socialnih zvrsti slovenskega jezika in odnosa mladostnikov do teh.
Ključne besede: socialne zvrsti jezika, slovenščina, mladostniki, učni načrti, učbeniški kompleti
Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 110; Prenosov: 8
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici