2.
SODOBNE OBLIKE POSPEŠEVANJA PRODAJE V MEDNARODNEM MARKETINGUBarbara Poljanec, 2011, diplomsko delo
Opis: Sodobni načini pospeševanja prodaje v mednarodnem marketingu danes zajemajo širok spekter aktivnosti, ki temeljijo na inovativnosti, individualnosti in drugačnosti in ne toliko na masovnosti, ki je bila bolj poudarjena nekoč. Ker gre za delovanje na globalnih trgih je tudi nujno, da pri zasnovi pospeševanja prodaje ne zanemarimo lokalnih značilnosti. Poudarjen je bolj oseben in bolj intimen pristop preko dnevov odprtih vrat, infotočk, posebnih prireditev pa vse do bolj množičnih mobilnih displejev, brezplačnih testerjev v revijah, promocijah v nakupovalnih centrih in sofisticiranih psihološko razdelanih postavitvah trgovin in pozicij izdelkov na policah, vonjavah, povezovanje z dobrodelnostjo ter apeliranje na človeška čustva ali pojavljanje produktov v medijih, kjer jih ne pričakujemo oz. jih ne dojemamo kot pospeševanje prodaje, kot je na primer v zgodbah filmov ali glasbenih izdelkov. Pospeševanje prodaje se v sodobnem času dogaja tudi na internetu in na najbolj nenavadnih mestih, kot je npr. človeško čelo. Sodobne tehnologije vedno bolj spreminjajo načine pospeševanja prodaje, vedno bolj pridobivajo na veljavi tudi načini, ki vključujejo uporabo interneta, socialnih omrežij, blogov, aplikacij na mobilnih telefonih. Ti načini omogočajo segmentacijo ter dosežejo ciljne skupine, kar poveča učinek pospeševanja prodaje, obenem pa so še toliko novi in zanimivi, da pritegnejo pozornost. Mladi postajajo vedno bolj pomembna ciljna skupina, zaradi njihove povečane kupne moči in vedno večje vloge pri sprejemanju nakupnih odločitev. Pritegniti pozornost mladega potrošnika je danes veliko težje, kot je bilo v preteklosti, saj so že od rojstva navajeni na pospeševanje prodaje in ga pogosto ignorirajo, če ni prilagojeno njim. So tudi izrazito tehnološko usmerjeni, uporaba računalnika, mobilnih telefonov, televizije zavzema velik del njihovega časa in to je potrebno upoštevati tudi pri pospeševanju prodaje za to ciljno skupino.
Ključne besede: Pospeševanje prodaje, postavitev trgovin in pozicij izdelkov na policah, internet, socialna omrežja, mladi potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 13.07.2011; Ogledov: 2708; Prenosov: 260
Celotno besedilo (780,72 KB)