1. REŠEVANJE PROBLEMA SIVE EKONOMIJELucija Kos, 2015, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega seminarja smo obravnavali temo reševanja problema sive ekonomije. Delo diplomskega seminarja vsebuje dva dela, teoretični in praktični del.
V teoretičnem delu smo natančneje definirali pojem sive ekonomije ter predstavili vzroke za nastanek le te in posledice. Teoretični del vsebuje tudi teoretična izhodišča za tehnike metod ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, ki smo jih uporabili v praktičnemu delu.
V praktičnemu delu naloge smo najprej predstavili obseg sive ekonomije v nekaterih članicah Evropske Unije. Nadalje smo v praktičnemu delu naredili statistično analizo glede na število pregledov in število ukrepov dela na črno. Za lažje reševanje problema z metodami, smo v praktičnemu delu predstavili ukrepe v Sloveniji, ki jih Vlada Republike Slovenije že izvaja. S tehniko šestih vprašanj, tehniko petih zakajev in z miselnim vzorcem, smo definirali naš problem. Poleg definicije smo z omenjenimi tehnikami dobili tudi rešitve, s katerimi bi lahko zmanjšali obseg sive ekonomije. Tehniko zapisovanja idej smo naredili skupinsko z vodji mikro podjetij na področju gradbeništva, lesarstva in frizerstva. Dobljene rezultate s tehniko zapisovanja idej, smo analizirali z analizo vtisov. Nazadnje smo vse izvedene tehnike med seboj primerjali. Ključne besede: siva ekonomija, tehnika šestih vprašanj, tehnika petih zakaj-ev, miselni vzorec, zapisovanje idej. Objavljeno v DKUM: 24.03.2016; Ogledov: 1494; Prenosov: 170
Celotno besedilo (842,50 KB) |
2. VLOGA DISPOZICIJE PRI NASTAJANJU POUSTVARJALNEGA BESEDILAPolonca Domonkoš, 2014, magistrsko delo Opis: Pisanje poustvarjalnega besedila je del učnega načrta v zadnjem triletju osnovne šole. Tako se učenci spoznajo z različnimi oblikami besedil vseh treh literarnih zvrsti, vendar pa učni načrt pred pisanjem poustvarjalnega besedila ne zahteva priprave dispozicije in je tudi ne predvideva, le omenja nebesedne spremljevalce besedila (a le pri jezikovnem delu pouka), ki jih učenci morajo znati poiskati v besedilu in predstaviti njihovo vlogo. Prav tako priprave dispozicije pred pisanjem ne ponujajo navodila v berilih založbe Rokus Klett in Mladinske knjige, zato je od vsakega učitelja posebej odvisno, v kolikšni meri bo učence naučil pisanja poustvarjalnega besedila s pomočjo pripravljene dispozicije. Tako lahko učenci dispozicijo pripravijo sami, lahko jo naredijo skupaj z učiteljem ali pa učitelj učencem že ponudi svojo vnaprej pripravljeno dispozicijo. V raziskavi, ki smo jo izvedli na osnovni šoli K med učenci 6.–9. razreda, smo učencem ponudili pripravo dispozicije v obliki miselnega vzorca, ključnih besed/točk in zaporedja dogodkov. 74 % učencev je pred pisanjem uporabilo dispozicijo, od tega jih jo je 21 % pripravilo v obliki miselnega vzorca, 79 % pa v obliki zaporedja dogodkov. Raziskava je potekala v kombinirani obliki pouka. Ključne besede: dispozicija, poustvarjalno besedilo, miselni vzorec, ključne besede/točke, zaporedje dogodkov, kombinirani pouk Objavljeno v DKUM: 27.10.2014; Ogledov: 2681; Prenosov: 473
Celotno besedilo (976,77 KB) |
3. USTVARJALNO REŠEVANJE PROBLEMOV REVŠČINE V SLOVENIJI S SOCIALNIM PODJETNIŠTVOMSara Tratnik, 2013, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu smo predstavili metode za definiranje problemov in priložnosti in metodo za generiranje idej ter podrobneje opredelili socialno podjetništvo, revščino in brezdomstvo.
V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili Posredovalnico rabljenih predmetov Stara roba - nova raba, ki je projekt Društva za pomoč in samopomoč brezdomcev Kralji ulice ter brezdomstvo, s katero smo v sodelovanju izvedli tehniko Zapisovanje idej. S pomočjo tehnik za spodbujanje in ustvarjalno reševanje problemov, sami smo se odločili za štiri tehnike in sicer za tehniko W (s katero smo opisali problem), tehniko PETIH ZAKAJEV (iskali rešitve), tehniko miselni vzorec (razčlenili problem) in tehniko zapisovanje idej, smo v praktičnem delu reševali problem revščine in brezdomstva v Sloveniji s socialnim podjetništvom.
Ugotovili smo, da je problem povečanja brezdomstva in revščine v Sloveniji sila nevaren, saj revščina in brezdomstvo ogrožata človeka ter da je izhod iz revščine mogoč s pomočjo socialnega podjetništva. Z njim se lahko nudi stanovanjska varnost in nova delovna mesta. Potrebna bi bila tudi statistika o brezdomstvu, da bi ga lahko lažje nadzorovali, vendar je to težje izvedljivo zaradi skritega brezdomstva, saj veliko ljudi ne gre v zavetišča, kjer se lahko beleži njihovo število. Ključne besede: ustvarjalno reševanje problemov, tehnika W, tehnika PETIH ZAKAJEV, tehnika miselni vzorec, tehnika zapisovanje idej, socialno podjetništvo, revščina, brezdomstvo, stanovanjska varnost, nova delovna mesta Objavljeno v DKUM: 11.11.2013; Ogledov: 2398; Prenosov: 367
Celotno besedilo (1,49 MB) |
4. ISKANJE NOVIH VIROV FINANCIRANJA OOZ RADOVLJICA PO PREHODU IZ OBVEZNEGA V PROSTOVOLJNO ČLANSTVO S POMOČJO TEHNIK ZA REŠEVANJE PROBLEMOVPetra Ambrožič, 2013, diplomsko delo Opis: Namen dela diplomskega seminarja je najti nove vire financiranja Območne obrtno-podjetniške zbornice Radovljica po prehodu iz obveznega v prostovoljno članstvo s pomočjo tehnik za reševanje problemov.
Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so predstavljene tehnike za definiranje problemov in tehnike za generiranje idej, s pomočjo katerih smo v praktičnem delu reševali problem iskanja novih virov financiranja Območne obrtno-podjetniške zbornice Radovljica po prehodu iz obveznega v prostovoljno članstvo. V praktičnem delu smo najprej predstavili obrtno-zbornični sistem, njegovo financiranje ter Predlog spremembe Obrtnega zakona (MGRT 2012). V nadaljevanju smo s tehnikama za definiranje problemov natančneje opredelili problem in že dobili prve ideje za pot do rešitve. S tehnikama za generiranje idej smo dobili veliko novih idej o virih financiranja Območne obrtno-podjetniške zbornice Radovljica po uveljavitvi spremenjenega Obrtnega zakona (MGRT 2012). Na koncu smo preverili rezultate izbranih tehnik in jih med seboj primerjali. V praktičnem delu dela diplomskega seminarja smo ugotovili tudi, da so spremembe v obrtno-zborničnem sistemu nujno potrebne, kajti obrtno-podjetniška zbornica je izgubila rdečo nit delovanja in obstajanja. Prenovljen program dela je treba članom predstaviti takoj, kajti samo tako bomo z uveljavitvijo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Obrtnega zakona (MGRT 2012) lahko obdržali nekaj članstva. Poleg prostovoljnega članstva pa se bo treba na trgu uveljavljati z različnimi dejavnostmi, o katerih smo pridobili zamisli s tehnikama za generiranje idej, predvsem z zapisovanjem idej.
Ugotovili smo tudi, da so tehnike za reševanje problemov zelo koristne in nujno potrebne. Zaposleni na Območni obrtno-podjetniški zbornici Radovljica bodo z njihovo pomočjo našli ustrezne rešitve novih virov financiranja, ki jim bodo zagotovile nadaljnjo poslovno pot. Ključne besede: Prostovoljno članstvo, ustvarjalno reševanje problemov, tehnika W, ribja kost, zapisovanje idej, miselni vzorec, predlog spremembe Obrtnega zakona, viri financiranja. Objavljeno v DKUM: 17.07.2013; Ogledov: 1999; Prenosov: 191
Celotno besedilo (382,74 KB) |
5. NASTANEK IN UPORABA MISELNIH VZORCEV V KONTEKSTU POUČEVANJA PREDMETA NARAVOSLOVJE IN TEHNIKAJasmina Šebjanič, 2013, diplomsko delo Opis: V Diplomskem delu z naslovom »Nastanek in uporaba miselnih vzorcev v kontekstu poučevanja predmeta naravoslovje in tehnika« smo proučili stališča učiteljev in učencev do miselnih vzorcev ter njihovo uporabo v pedagoškem procesu, natančneje pri predmetu naravoslovje in tehnika v drugem triletju devetletne osnovne šole.
Predmet naravoslovje in tehnika je kompleksen predmet, saj je nadgradnja predmeta spoznavanje okolja in se v višjih razredih še nadgrajuje. Ker je zelo raznolik in pester, omogoča, da so tudi miselni vzorci raznoliki in pestri. Uporaba miselnih vzorcev pri naravoslovju in tehniki je priporočljiva in smiselna, kajti učna snov sčasoma postaja obsežnejša, miselni vzorci pa učencem omogočajo lažje učenje in učinkovitejšo zapomnitev nove snovi. Hkrati jih navaja na tak način dela, da jim postane bolj praktičen in se zaradi izkušenj za uporabo miselnih vzorcev odločajo tudi kasneje v življenju. Uporabo miselnih vzorcev predmet omogoča v vseh etapah učnega procesa.
V teoretičnem delu je opisano, kaj so miselni vzorci, kakšen je potek njihovega nastajanja in na kaj vse moramo biti pozorni pri izdelavi, da dobimo čim bolj kakovosten in uporabnejši miselni vzorec. Prav tako je opisano, kako lahko miselne vzorce uporabljamo pri pouku in kako jih uvajamo ter približamo učencem. Omenjene so vse prednosti v primerjavi z ustaljenimi zapiski ter vse koristi tako učenja kot tudi poučevanja z njihovo pomočjo. Opredeljen pa je tudi sam predmet naravoslovje in tehnika.
V empiričnem delu naloge smo s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika pri učiteljih proučili vlogo starosti oziroma trajanja delovne dobe na uporabo miselnih vzorcev pri pouku, pri učencih pa vlogo spola pri uporabi miselnih vzorcev za učenje. Prav tako smo proučili pomen oziroma vlogo lokacije šole (mestna ali primestna) na rabo miselnih vzorcev pri pouku in vpliv učiteljev na učence na tem področju.
Rezultati so pokazali, da v odgovorih učiteljev na zastavljena vprašanja glede na trajanje njihove delovne dobe ni opaziti večjih razlik. Prav tako ni razlik v odgovorih glede na lokacijo šole (mestna ali primestna), na kateri anketirani učitelji poučujejo. Razliko je bilo opaziti le v pogostosti uporabe miselnih vzorcev in njihovem načinu uporabe.
Tudi v odgovorih po vprašanjih učencem glede na spol in lokacijo šole ne obstajajo velike razlike. Nekoliko več razlik je opaziti le v poznavanju miselnih vzorcev in v motiviranosti za njihovo uporabo. Ključne besede: miselni vzorec, možganska nevihta, učenje, naravoslovje in tehnika, razredni pouk Objavljeno v DKUM: 08.07.2013; Ogledov: 2967; Prenosov: 348
Celotno besedilo (1,42 MB) |
6. TVORJENJE MISELNEGA VZORCA PRI OPISU PREDMETA IN PRETVORBA V ZAPISANO BESEDILOVida Štuhec Kuri, 2010, diplomsko delo Opis: Pri obravnavi neumetnostnih besedil v četrtem razredu osnovne šole, se drugi funkcionalni cilj glasi: Učenci sprejemajo in tvorijo svoji starosti ustrezna pisna besedila. Iz tega funkcionalnega cilja izhaja podrejeni cilj, ki pravi: Učenci berejo strokovna in publicistična besedila ter sami tvorijo podobna strokovna besedila. Tukaj v učnem načrtu zasledimo poljudnoznanstvena besedila, povezana s temami drugih predmetnih področij, kot so opis življenja, opis predmeta, navodilo za delo, ipd.
Izbor moje teme za diplomsko nalogo je povezan prav z opisom predmeta. Po branju neumetnostnega besedila, opis predmeta, sem preverjala ali so učenci sposobni izluščiti iz besedila ključne besede in bistvene podatke. Preverjala in primerjala sem razumevanje prebranega neumetnostnega besedil med dvema skupinama, samostojno izdelavo miselnega vzorca ter pretvorbo le-tega v zapisano besedilo. Obenem sem preverjala tudi besedišče učencev četrtega razreda. Dve skupini učencev sem izbrala in interpretirala rezultate glede na uporabo različnih didaktičnih gradiv; saj je skupina A pri pouku slovenščine uporabljala gradivo iz katerega so bile naloge, skupina B pa je pri pouku slovenščine uporabljala drugo gradivo, ki ima drugačen sistem reševanja nalog. Didaktično gradivo, ki ga pri pouku slovenščine uporabljajo učenci skupine B, ne vsebuje pojmovnih map in hkrati delo z njimi ni predvideno. Torej sem pričakovala, da bodo rezultati skupine A boljši, kajti navajeni so na sistem dela, ki ga narekuje delovni list. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo reševanja nalog, ki je potekalo na dveh šolah pod natanko enakimi pogoji. Ključne besede: bralno razumevanje, opis predmeta, miselni vzorec, ključne besede, bistveni podatki Objavljeno v DKUM: 08.07.2010; Ogledov: 5452; Prenosov: 511
Celotno besedilo (4,76 MB) |