| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
MODEL PRIDOBIVANJA FINANČNIH SREDSTEV SLOVENSKIH PODJETIJ IZ SKLADOV EVROPSKE UNIJE
Saša Sveršina, 2010, specialistično delo

Opis: Številna evropska podjetja, zlasti mikro, mala in srednje velika podjetja, se soočajo s posebnimi težavami pri dostopu do financiranja. To ne ogroža samo razvoja podjetij, temveč pogosto predstavlja oviro že za njihovo ustanovitev. Zato je nujno, da se podjetjem zagotovi privlačno finančno okolje z namenom pospeševanja podjetništva in s tem rasti v Evropi. Evropska unija se je prav iz tega vzroka resno lotila tega izziva in razvila številne različne oblike finančne pomoči za tovrstna podjetja.V nalogi smo razjasnili možnosti, ki jih ponuja Evropska unija za financiranje podjetij, zahtevane postopke in oblike pomoči, ki jih imajo podjetja na voljo v procesu pridobivanja sredstev iz skladov Evropske unije. V empiričnem delu naloge pa smo s pomočjo raziskave ugotavljali, kako uspešna so slovenska podjetja pri črpanju sredstev iz skladov Evropske unije.
Ključne besede: Mikro, mala in srednje velika podjetja (MMSP), Evropska unija (EU), skladi Evropske unije, črpanje sredstev iz skladov Evropske unije, strukturni skladi, Evropski socialni sklad (ESS), pobude skupnosti
Objavljeno: 19.08.2010; Ogledov: 2963; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

2.
ANALIZA KRITIČNIH TVEGANJ ZAGONA PODJETJA NA PRIMERU DOMA ZA OSTARELE
Sabina Zagomilšek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Glavni problem, o katerem smo pisali v diplomskem seminarju so tveganja, ki lahko ogrozijo poslovanje podjetja. Namen tega diplomskega seminarja je, da opredelimo možna tveganja, ki lahko tako ali drugače vplivajo na poslovanje podjetja ter spoznati kako se tem tveganjem izogniti oziroma jih znati reševati in obvladovati. V prvem delu diplomskega seminarja smo opredelili podjetništvo kot tveganje, tveganja, vzroke zakaj prihaja do tveganj, vrste tveganj, kakšne odnose do tveganj poznamo, njihovo obvladovanje ter oceno tveganj. V nadaljevanju smo opredelili tveganja na treh ravneh, in sicer, tveganja na makro ravni, mikro ravni ter simulirana poslovna tveganja. Predstavili smo tudi tveganja, povezana z ustanovitvijo podjetja in analizo tveganja. V praktičnem delu smo najprej predstavili dom za ostarele, nato smo opredelili možna tveganja, ki bi lahko tako ali drugače ogrozila poslovanje doma za ostarele, ter ukrepe s katerimi bi ta tveganja lahko odpravili. Opisali smo tudi izkušnje, ki smo jih pridobili s pisanjem diplomskega seminarja ter probleme s katerimi smo se srečevali pri samem pisanju.
Ključne besede: Kritična tveganja, analiza tveganj, obvladovanje tveganj, zagon podjetja, dom za ostarele, podjetje, poslovanje podjetja, mikro raven, makro raven, simulirana poslovna tveganja.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 2485; Prenosov: 509
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

3.
ORGANIZACIJA AKTIVNOSTI V ZVEZI S PRIDOBITVIJO NEPOVRATNIH SREDSTEV IZ EVROPSKEGA SOCIALNEGA SKLADA
Gordana Jelenko, 2011, diplomsko delo

Opis: Številna slovenska podjetja se soočajo s posebnimi težavami pri dostopu financiranja. To seveda ogroža razvoj posameznih podjetij. Nujno je, da se zagotovi podjetjem tako privlačno finančno okolje z namenom pospeševanja podjetništva kakor tudi dostopnost in poenostavljenost vse dokumentacije, pogojev in meril za vključevanje podjetij v posamezne projekte in črpanje virov financiranja evropskih skladov. Evropska unija se je prav iz tega vzroka resno lotila tega izziva in razvila številne različne oblike finančne pomoči za tovrstna podjetja. Vendar se pogosto zatakne pri slovenskih izvajalcih te politike – finančne podpore, saj z zaostrovanjem kriterijev, nejasnimi in nesmiselno postavljenimi pogoji onemogočajo optimalno in racionalno realizacijo posameznih projektov v podjetjih. V teoretičnem delu naloge smo razjasnili možnosti, ki jih ponuja Evropska unija za financiranje podjetij, zahtevane postopke in oblike pomoči, ki jih imajo podjetja na voljo v procesu pridobivanja sredstev iz skladov Evropske unije. Prav tako so predstavljene slovenske institucije, ki razpisujejo ta sredstva ter postavljajo kriterije, pogoje in merila za udeležbo v projektih sofinanciranja. V empiričnem delu naloge pa smo s pomočjo raziskave ugotavljali na kakšne ovire je naletelo podjetje Asistent, d. o. o., pri organizaciji svojega projekta, ki ga je kot podjetje – prijavitelj skušalo realizirati v skladu z odobrenimi resursi, ki so bili navedeni v razpisni dokumentaciji. Rezultati anketiranja so pokazali, da so zaposleni v podjetju, ki niso bili formalno člani projektne skupine, opravljali večino dela, ki naj bi ga praviloma realizirali člani interdisciplinarne skupine. Vendar jih zaradi prenizke stopnje izobrazbe podjetje ni moglo imenovati v razpisno dokumentacijo. Kljub temu pa je Javni razpis vplival na večino zaposlenih v podjetju, da so začeli intenzivno razmišljati in se tudi vključevati v različne oblike izobraževanja, z namenom pridobitve višje stopnje izobrazbe, specialističnega naziva ali znanja tujih jezikov.
Ključne besede: Mikro, mala in srednje velika podjetja (MMSP), Evropska unija (EU), skladi Evropske unije, črpanje sredstev iz skladov Evropske unije, strukturni skladi, Evropski socialni sklad (ESS), pobude skupnosti.
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 1906; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (907,63 KB)

4.
ANALIZA IN PROJEKTIRANJE ORGANIZACIJE IGOR BERK S.P. - TELSIM
Živa Berk, 2013, diplomsko delo

Opis: Tako kot svetovno se je tudi slovensko gospodarstvo znašlo sredi gospodarske krize. Zato je zelo pomembno, kako se podjetje znajde v teh turbulentnih časih, saj preživijo samo tista podjetja, ki se znajo najbolj prilagoditi novim pogojem, ki vladajo na trgu. To pomeni, da ne glede na to, kako dobro je podjetje poslovalo pred krizo, je pomembno, kako podjetje posluje v času same krize. Kajti le s pravilnimi in hitrimi odločitvami bo podjetje uspešno krmarilo skozi turbulentne razmere na trgu in ostalo konkurenčno. Propad podjetja je le posledica niza slabih in neracionalnih odločitev. Mala in mikro podjetja so v takšnih časih še posebej ranljiva, zato je še posebej pomembno, da spremljajo in analizirajo razmere na trgu, skušajo predvideti, kaj se bo zgodilo in se čim hitreje prilagoditi razmeram na trgu. Za storitvena podjetja, takšno kot je na primer Igor Berk s.p. - TELSIM, je pomembno, da se v okviru svojih sposobnosti reorganizirajo, če jim seveda same razmere v podjetju le-to omogočajo. Sama reorganizacija pa ni vedno ključ do uspeha. Pomembno je tudi, da podjetje opravi storitve kakovostno in po ceni, za katero so kupci pripravljeni odšteti določen znesek in takšno ceno, ki podjetju še omogoča eksistenco. Če tega ni, je podjetje obsojeno na propad. Pomembno pa je tudi, da se podjetje poskuša čim bolj držati načela finančnega poslovanja in pokrivati svoje finančne obveznosti čim bolj v roku, saj vsaka zamuda plačila samo še poslabša položaj podjetja. To pomeni, da se lahko neplačila samo še kopičijo in vodijo v finančno nelikvidnost. Za torej je za podjetje zelo pomembno, da je pravilno organizirano, saj mu le dobra organizacija podjetja omogoča obstoj na trgu.
Ključne besede: Pomen analize in organizacije v podjetju; metode, vrste in namen analize; projektiranje organizacije; opredelitev organizacije; organizacijske strukture; proces projektiranja organizacije; metode projektiranja; svetovna kriza in slovensko gospodarstvo; pomen analize za mala in mikro podjetja; kriza v storitveni dejavnosti in sposobnost reorganizacije
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 1921; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (322,26 KB)

5.
RAZVOJ PROGRAMSKE REŠITVE V MIKRO PODJETJE
Tjaša Burnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V podjetju A so spoznali, da tudi na področju administracije za prevozne storitve podjetja potrebujejo modernizacijo. Podjetje je mikro velikosti, ki premore strokovna znanja, računalniških pa jim primanjkuje. Do naše izdelave programske rešitve so vso administracijo vodili ročno (list + svinčnik). V tem diplomskem delu je predstavljen razvoj ter uvedba programske rešitve v podjetje A. Raziskali smo tudi, kakšno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo uporabljajo v mikro podjetjih v Sloveniji. Predstavili smo, na kakšne težave je naletelo podjetje A, ko se je odločilo, da bo v svoje poslovanje uvedlo ustrezno programsko opremo. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili razvoj programske rešitve za podjetje A. Podjetje se ukvarja z avto vleko, prevozom oseb, prevozom stvari in trgovino na drobno. Programska rešitev je bila izdelana s pomočjo MS Access-a 2007 za prevozne storitve podjetja. Rešitev podpira pisanje računov ter pregled in urejanje plačil le-teh. Omogoča različne preglede nad izdanimi računi, pregled naročnikov, različne preglede nad opravljenimi storitvami, pregled stroškov voznega parka, pregled nad stroški dela ter pregled nad ostalimi stroški podjetja. V programu je moč izdelati tudi potni nalog za prevoz oseb, prevozni list ter nalog za službeno potovanje. Prav tako omogoča informativni izračun cene prevoza.
Ključne besede: programska oprema, mikro podjetja, razvoj programske rešitve, MS Access
Objavljeno: 08.10.2013; Ogledov: 1004; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
OGLAŠEVANJE MIKRO IN MALIH PODJETIJ
Sonya Gašparić, 2013, magistrsko delo

Opis: Področje raziskovanja tega magistrskega dela so trenutni trendi oglaševanja mikro in malih podjetij. Na podlagi modela AIDA sem ugotovila, kako so različne metode oglaševanja učinkovite oziroma uspešne. Internet je spremenil svet, a hkrati postal medij za oglaševanje preko družbene mreže, spletne strani, elektronske pošte itn. Skratka, postal je glavni trend in vir iskanja informacij. Podjetja vse bolj oglašujejo na spletu, zato je postal, za mikro in mala podjetja, eden od glavnih načinov komunikacije s kupci. Za raziskavo sem izbrala mikro in mala podjetja, ker so ključna za evropsko gospodarstvo. Hrvaška je to poletje vstopila v EU in ima podobno strukturo podjetij v gospodarstvu in je zato tudi primerna za raziskavo. Mikro, male in srednje trgovske družbe sestavljajo 99,6 % skupnega števila registriranih trgovskih družb in zaposlujejo 66 % delavcev v hrvaških podjetjih (leta 2011), kar prav tako govori o pomembnosti mikro, malih in srednjih podjetij na Hrvaškem. Podjetje, na katerem sem opravila raziskavo, se imenuje Code2Future in je iz Zagreba. Primerjala sem uspešnost različnih načinov oglaševanja, ki jih je podjetje izvajalo. S svojo deskriptivno raziskavo in sekundarnimi podatki o trendih v oglaševanju na evropskem in hrvaškem območju sem ugotovila, da mikro in mala podjetja danes pogosteje uporabljajo spletne oblike oglaševanja kot tradicionalne. Z analizo povprečja in analizo ANOVA sem preverjala uspešnost različnih načinov spletnega oglaševanja in ugotovila, da so določeni načini spletnega oglaševanja veliko uspešnejši od ostalih. V svoji raziskavi sem se omejila na spletno oglaševanje, ker sem pred tem ugotovila, da mikro in mala podjetja pogosteje uporabljajo spletne oblike od tradicionalnih. Le-te uporablja tudi Code2Future, mikro podjetje, ki sem ga izbrala za raziskavo. Spletno oglaševanje je nova oblika oglaševanja, ki se močno razvija in je danes zelo popularna, ker ima veliko možnosti, velik doseg in je poceni.
Ključne besede: Mikro podjetja, mala podjetja, model AIDA, promocijski splet, oglaševanje, uspešnost, spletno oglaševanje.
Objavljeno: 15.01.2014; Ogledov: 1277; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

7.
STRES IN IZGORELOST NA DELOVNEM MESTU NA PRIMERU MIKRO PODJETIJ
Nevenka Stojan, 2014, magistrsko delo

Opis: Stres lahko opredelimo kot intenziven in neprijeten občutek napetosti. Ta nastane zaradi situacije, ki v nas zbuja močan odpor ne moremo pa je več kontrolirati. Vsi ljudje pa se ne odzivamo enako na stres. Izgorelost, ki jo doživlja posameznik pri delu, prinaša v življenje določene spremembe. Predvsem prihaja do nerazumevanja, neupoštevanja in negiranja znakov sindroma. Vsaka preobremenjenost pa sicer še ne vodi v izgorelost. V uvodnem delu smo predstavili problem, cilje, raziskovalne hipoteze, predpostavke in predvidene metode raziskovanja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili stres na delovnem mestu, njegove razsežnosti, vzroke zanj in seveda posledice. Prav tako smo predstavili izgorelost, njene simptome in stopnje. Predstavili smo, kako se izviti iz primeža izgorelosti, in posledice, ki nam jih prinaša. V raziskovalnem delu smo predstavili stres in izgorelost v mikro podjetjih na Koroškem. Statistično smo obdelali in razložili rezultate.
Ključne besede: stres na delovnem mestu, izgorelost, stopnje izgorelosti, mikro podjetja.
Objavljeno: 07.03.2014; Ogledov: 1199; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

8.
ORGANIZACIJSKA KLIMA IN DOBRO POČUTJE (ZADOVOLJSTVO) ZAPOSLENIH V MIKRO PODJETJIH KOROŠKE REGIJE (NA PODROČJU RADELJ OB DRAVI)
Mateja Ladinek, 2015, magistrsko delo

Opis: Organizacijsko klimo lahko opredelimo kot vzdušje, ki prevladuje v organizaciji in se ravno zaradi dejavnikov, ki vplivajo nanjo, razlikuje od drugih. Klima pojasnjuje tudi, kako se posameznik počuti v organizaciji in kakšni medsebojni odnosi prevladujejo. Zadovoljstvo zaposlenih pa je sestavljeno iz zadovoljstva delavca z delovnim mestom in posameznimi elementi dela. Če so zaposleni zadovoljni, veliko pripomorejo k delu in večji uspešnosti podjetja. V uvodnem delu smo predstavili problem, cilje, raziskovalne hipoteze, predpostavke in predvidene metode raziskovanja. Magistrsko delo pa je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili organizacijsko klimo in sorodne pojme, kot sta organizacijska kultura in zadovoljstvo zaposlenih ter povezava med njimi. Predstavili bomo pojem organizacijske klime, kako jo merimo in proučujemo. Opredelili smo tudi ukrepe za vzpostavitev spodbudne organizacijske klime ter kakšen je postopek spreminjanja le-te na boljše. Ugotavljali smo tudi vpliv organizacijske klime na poslovanje in uspešnost podjetja ter vedenje ljudi. Posebej smo opisali tudi najbolj pogoste dimenzije organizacijske klime. Prav tako smo opredelili pojem zadovoljstva zaposlenih ter kaj to pomeni za podjetje in kako ga merimo. V raziskovalnem delu smo predstavili organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih v mikro podjetjih na Koroškem, natančneje v občini Radlje ob Dravi. Statistično smo obdelali in razložili rezultate.
Ključne besede: organizacijska klima, organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, dimenzije organizacijske kulture, mikro podjetja.
Objavljeno: 09.09.2015; Ogledov: 715; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

9.
Instrumenti proučevanja zunanjega okolja za potrebe razvojnega planiranja mikro podjetja
Katja Plahuta, 2015, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko je za podjetja bistvenega pomena poznavanje razvojnih možnosti in zmožnosti. Za dolgoročni obstoj podjetji morajo ta svoj trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, za kar pa je potrebno proučevanje zunanjega okolja. Vsako podjetje bi moralo zaradi trenutne situacije, ki jo je prinesla finančna kriza, izvesti analizo, kot smo jo izvedli na proučevanem podjetju in nato razviti predloge strategij. Magistrsko nalogo sestavljata dva dela – teoretični in empirični. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na mikro podjetja, njihove prednosti, slabosti in jih nato primerjali s srednje velikimi in velikimi podjetji. Razmejili smo vrste mikro podjetij ter opredelili njihove razvojne posebnosti. Prav tako v teoretičnem delu opisujemo procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa in po različnih avtorjih proučujemo metode, ki smo jih izbrali, saj menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja. V drugem delu magistrske naloge smo proučevano podjetje predstavili od njegove ustanovitve do danes ter njegov razvoj s ključnimi spremembami v rasti in razvoju. S pomočjo metod, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge in jih uporabili na primeru proučevanega podjetja, smo proučili zunanje okolje podjetja.
Ključne besede: zunanje okolje podjetja, mikro podjetje, analiza interesnih udeležencev, Porterjev pristop, matrika panoge, metoda scenarija, sinteza zunanjih dejavnikov.
Objavljeno: 07.03.2016; Ogledov: 496; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

10.
PODJETNIŠKE PREVARE V MIKRO IN MALIH PODJETJIH
Eva Čokelc, 2016, magistrsko delo

Opis: Prevara je v Slovarju slovenskega knjižnega jezika opredeljena kot dejanje, s katerim kdo z določe¬nim namenom zavede koga v zmoto (2014, str. 268). Najbolj znano razvrščanje prevar je »drevo prevar«, ki ga je opredelilo Združenje preiskovalcev prevar (ACFE). Na takšno delitev prevar se sklicuje tudi večina slovenskih in tujih avtorjev. Prevare (drevo prevar) lahko razvrstimo v tri glavne skupine, in sicer korupcijo, poneverbo sredstev in prikrojevanje računovodskih izkazov. Cilj magistrske naloge je bil preučevanje podjetniškega okolja mikro in malih podjetij oziroma stanje prevar in korupcije pri mikro in malih podjetnikih v Sloveniji, v letu 2014, ter dejavnikov, ki vplivajo na njihov nastanek. Za preučevanje dejavnikov prevar in korupcije smo izvedli raziskavo. V raziskavi je sodelovalo 467 podjetij, ki so samostojno izpolnjevala vprašalnik v pisni obliki ali preko spleta. Podatke smo nato obdelali s programom SPSS. Mikro in mala podjetja so zaznala prikrojevanje računovodskih izkazov pri konkurentih ali poslovnih partnerjih v 31 odstotkih, od tega so mikro podjetja statistično pomembno pogosteje kakor mala podjetja zasledila prikrojevanje računovodskih izkazov pri poslovnih partnerjih ali konkurentih. Deset odstotkov anketiranih je priznalo prikrojevanje računovodskih izkazov ter izkazovanje manjšega dobička, prav tako je deset odstotkov anketiranih priznalo prikrojevanje računovodskih izkazov zaradi posojil, razpisov ali konkuriranja. Podjetniške prevare je zasledilo 16 odstotkov vprašanih, sum prevare pa 7 odstotkov. Podjetja so v največjem odstotku odkrila krajo materiala, blaga, izdelkov in inventarja. Ob sklenitvi posla je pri poslovnem partnerju skoraj polovica vprašanih zaznala pričakovanja koristi. Največ vprašanih je zaznalo pričakovanja provizije, sledi pričakovanje daril in podkupnine. Med tistimi, ki so zase pričakovali ugodnost pred sklenitvijo posla ali po njej prevladujejo poslovni partnerji, sledijo državni uslužbenci, člani političnih strank in bančni uslužbenci.
Ključne besede: mikro podjetja, mala podjetja, prevare, korupcija, prikrojevanje računovodskih izkazov, poneverba sredstev, podjetništvo v Sloveniji
Objavljeno: 14.06.2016; Ogledov: 921; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici