1. Investigating the impact of supply chain management practices on customer relationship management objectives : doctoral dissertationNourhan Ahmed Saad, 2023, doktorska disertacija Opis: Mikro, mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MMSP) imajo pomembno vlogo pri gospodarski rasti in razvoju zlasti držav v razvoju in vzponu. Nedavna pandemija Covid-19 je močno prizadela sektor MMSP, kar je vplivalo na ponudbo in povpraševanje ter posledično na preživetje organizacij. Ob tem se je uspešnost sektorja MMSP dramatično zmanjšala, stranke pa niso mogle zadovoljiti svojih potreb in zahtev, kar je povzročilo ranljivost oskrbovalnih verig in manjše zadovoljstvo strank. Ob omenjenem izzivu se je naša raziskava osredotočila na izboljšanje medorganizacijskega upravljanja odnosov s strankami oziroma partnerji v MMSP z razvojem okvira, ki upravlja dejavnosti in prakse oskrbovalnih verig v organizacijah.
V naši raziskavi je bila izvedena empirična študija egiptovskega sektorja MMSP z uporabo kvalitativnih in kvantitativnih raziskovalnih metod. Najprej je bil za vse raziskovalne spremenljivke opravljen poglobljen sistematični pregled literature v dveh pomembnih znanstvenih bazah (Scopus in Web of Science) v skladu s smernicami PRISMA. S tem smo raziskali vzročno povezanost med raziskovalnimi spremenljivkami, na podlagi katerih je bil razvit teoretični okvir. Nato so bili na podlagi teoretičnih ugotovitev izvedeni polstrukturirani intervjuji z deležniki MMSP, da bi analizirali trenutne razmere v egiptovskem sektorju MMSP in potrdili prej razvit teoretični okvir. V ta namen smo uporabili analizo vsebine na podlagi programskih paketov NVivo, s katerimi je bil določen konceptualni okvir. Nazadnje je bil končnim potrošnikom MMSP razdeljen anketni vprašalnik, da bi s pomočjo pametnega modeliranja strukturnih enačb (PLS-SEM) raziskali vzročno povezanost med spremenljivkami raziskave. Na osnovi slednjega smo opredelili ključne spremenljivke, ki vplivajo na egiptovski sektor MMSP, in oblikovali priporočila in načrt za deležnike MMSP, da bi se ti lahko čim bolj kakovostno spopadli z dinamičnim poslovnim okoljem in zadovoljili potrebe svojih potrošnikov.
Ugotovitve pričujoče raziskave so pokazale vzročno povezanost med praksami upravljanja oskrbovalne verige in cilji upravljanja odnosov s strankami (tj. zadovoljstvo in zvestoba strank) prek operativne uspešnosti MMSP, pri čemer je SEM analiza rezultirala v opredelitvi glavnih dejavnikov, ki vplivajo na egiptovski sektor MMPS. Rezultati so pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji v oskrbovalnih verigah, praks upravljanja odnosov s strankami, ravni in kakovosti izmenjave informacij ter vitkih praks upravljanja na operativno uspešnost MMSP. Prav tako so rezultati pokazali pozitiven statistično značilen vpliv strateškega partnerstva z dobavitelji, ravni izmenjave informacij, vitkih praks upravljanja oskrbovalnih verig na zadovoljstvo strank. Ob tem operativna uspešnost pomembno vpliva na zadovoljstvo strank, ki nadalje pozitivno vpliva na dolgoročno zvestobo strank. Uspešna operativna izvedba ima hkrati pomemben vpliv na odnos med partnerji v oskrbovalnih verigah (tj. strateškim partnerstvom z dobavitelji, praksami upravljanja odnosov s strankami, ravnijo izmenjave informacij, kakovostjo izmenjave informacij in vitkimi praksami) in zadovoljstvom strank. Na koncu je bil kot rezultat raziskave zainteresiranim stranem MMSP predstavljen načrt za izboljšanje njihove operativne uspešnosti in zadovoljstva strank, zlasti med pandemijami in podobnimi kriznimi situacijami. Ključne besede: prakse upravljanja oskrbovalne verige, operativna uspešnost, zadovoljstvo strank, zvestoba strank, mikro, mala in srednje velika podjetja Objavljeno v DKUM: 22.07.2024; Ogledov: 185; Prenosov: 21 Celotno besedilo (9,71 MB) |
2. Vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetjuDoroteja Kolenko, 2023, diplomsko delo Opis: Motivacija in komunikacija sta ključ do uspešnega vodenja in prav zato imajo značilnosti vodenja pomemben vpliv na njiju. Značilnosti vodenja, kot so jasna vizija, delegiranje odgovornosti, priznanje dosežkov, odprtost za komunikacijo, dosledna komunikacija in spodbujanje sodelovalne komunikacije, so ključni dejavniki, ki vplivajo na motivacijo in komunikacijo zaposlenih v podjetju. V diplomskem delu smo raziskali vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetju. V prvem delu diplomskega dela smo se osredotočili na pojem vodenja, stile vodenja, temeljne teorije vodenja, opredelili smo kriterije za mikro in velika podjetja ter kako se vodenje razlikuje v mikro in velikih podjetjih. Sledi predstavitev motivacije in komunikacije. Pri motivaciji smo najprej opisali sam pojem, vrste motivov, katere motivacijske teorije in dejavnike vse poznamo ter kako značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo. Pri komunikaciji smo opredelili sam pojem, načine, vrste in sloge komuniciranja, kakšne so značilnosti in opredelili razlike v mikro in velikem podjetju. Ob koncu teoretičnega dela smo opredelili vplive značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo. V empiričnem delu smo opravili raziskavo med vodji v mikro in velikem podjetju. Pripravili smo vprašanja za intervju, skozi katera smo nato analizirali, kako same značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo in komunikacijo v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da se vodenje, komunikacija in motivacija razlikujejo v mikro in velikih podjetjih. V obeh vrstah podjetij je treba oblikovati sistem motivacije, zato morajo biti managerji posebej pozorni na relativno vrednost nagrad. V mikro podjetjih se vodje lažje povežejo z zaposlenimi in zato jih tudi bolje poznajo in jih na takšen način lažje motivirajo. V velikih podjetjih se vodje osredotočajo predvsem na napredovanje, razvoj kariere in sisteme nagrajevanja. Prav tako je v mikro podjetjih komunikacija neposredna, fleksibilna in enostavna, kar omogoča tesen stik med vodstvom in zaposlenimi ter hitro izmenjavo informacij. V velikih podjetjih prevladuje formalna komunikacija z uporabo različnih tehnoloških orodij, pri čemer se poudarja delegiranje nalog. Ključne besede: značilnosti vodenja, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija, mikro podjetja, velika podjetja. Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 424; Prenosov: 76 Celotno besedilo (1,17 MB) |
3. Vpliv zaznanih sprememb večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetjaSabina Veršič, 2022, doktorska disertacija Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo raziskovali vpliv hitro spreminjajočega se nepredvidljivega večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja. Zanimalo nas je kako in v kakšni meri navedeni dejavniki povzročajo negotovost (zunanjega) okolja podjetja in kako ta negotovosti vpliva na izbiro poslovnih strategij podjetja. V okviru poslovnih strategij podjetja smo se omejili na dve dobro uveljavljeni in pogosto citirani tipologiji poslovnih strategij podjetja avtorjev Miles in Snow (1978; 2003) ter Porter (1980; 1985). Nadalje pa smo empirično preverili še kako izbira poslovnih strategij vpliva na (finančno in nefinančno) uspešnost podjetja.
V empirično raziskavo smo vključili 378 podjetij. Anketirali smo največ lastnikov, ki so tudi vrhnji managerji/glavni direktorji podjetja (151 oseb ali 39,90 %), 147 lastnikov podjetja (ali 38,90 %) in 80 vrhnjih managerjev/glavnih direktorjev podjetja (ali 21,20 %). Izključno vrhnji managerji/glavni direktorji in lastniki podjetja so bili v raziskavo vključeni zato, ker le-ti tudi sprejemajo strateške poslovne odločitve vezane na izbiro poslovnih strategij podjetja, ki jim bodo podjetja sledila. V empiričnem delu doktorske disertacije smo po osnovni deskriptivni statistiki izvedli eksploratorno faktorsko analizo za oblikovanje konstruktov (večdimenzionalnih spremenljivk) raziskave ter analizo veljavnosti in zanesljivosti merjenja. Testiranje konceptualnega modela (ter preverjanje hipotez Hi, i = 1, 2,..., 9) je temeljilo na uporabi komfirmatorne faktorske analize.
Tema doktorske disertacije je še posebej pomembna in aktualna v času epidemije COVID-19, ki je pokazala kako zelo je (zunanje) okolje podjetja nepredvidljivo in kakšen vpliv lahko ima na delovanje, rast, razvoj ter tudi obstoj podjetja. Pomemben prispevek doktorske disertacije se kaže v oblikovanih merskih lestvicah za ugotavljanje nepredvidljivosti (zunanjega) okolja podjetja, tipa poslovnih strategij podjetja in uspešnosti podjetja. Obstoječi merski instrumenti namreč preučujejo posamezne vidike (zunanjega) okolja podjetja, v pričujoči doktorski disertaciji pa smo se sinergijsko osredotočili na več izbranih vidikov (zunanjega) okolja podjetja.
Skladno z rezultati empirične raziskave je bilo ugotovljeno, da vsi vidiki (zunanjega) okolja podjetja, razen tehnično-tehnološkega okolja podjetja, vplivajo na strateško poslovno osredotočenost podjetja (izraženo s poslovnimi strategijami podjetja). Ugotovljeno je bilo, da različne poslovne strategije podjetja različno vplivajo na izbrane vidike finančne in nefinančne uspešnosti podjetja. Rezultati pričujoče doktorske disertacije so primerni za aplikativno uporabo v praksi (npr. za podjetja, združenja podjetij, nosilce ekonomske politike idr.). Skladno z rezultati in spoznanji pričujoče doktorske disertacije izpostavljamo pomen nepredvidljivega in dinamičnega (zunanjega) okolja podjetja, ki ga morajo podjetja in druge organizacije upoštevati pri sprejemanju strateških in drugih poslovnih odločitev. Spremljanje razmer in trendov v (zunanjem) okolju ter temu skladno ukrepanje je v času nepredvidljivega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja ključnega pomena za rast, razvoj in obstoj podjetja. Ključne besede: (zunanje) okolje podjetja, poslovne strategije podjetja, strateški management, proces planiranja poslovnih strategij, nepredvidljivost, mikro, mala in srednje velika podjetja, Slovenija, uspešnost podjetja Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 760; Prenosov: 170 Celotno besedilo (17,85 MB) |
4. Model kompetenc managementa v letalskih mikro podjetjihSandi Knez, 2022, doktorska disertacija Opis: Na področju letalstva in praktično v vseh organizacijah, je za ustrezno delovanje, učinkovito in uspešno doseganje ciljev, potrebno ustrezno znanje zaposlenih. Ob znanjih, ki se predvidevajo v naboru potrebnih in izhajajo iz formalnega izobraževanja, je vedno bolj v ospredju nabor znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti, ki jih je moč združiti v okviru kompetenčnega modela. Še posebej na področju letalstva, ki predstavlja zahtevno obvladovanje kompetenc zaposlenih, je pomembno izpostaviti pomen vključevanja zaposlenih z ustreznim naborom znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti. Ključne besede: model kompetenc, management, letalska industrija, integrirani sistem managementa, letalska mikro podjetja Objavljeno v DKUM: 12.04.2022; Ogledov: 1102; Prenosov: 112 Celotno besedilo (2,94 MB) |
5. Uporaba družbenih omrežij za namene marketinškega komuniciranja v mikro podjetjihTina Krajnc, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu raziskujemo vlogo in pomen marketinškega komuniciranja na družbenih omrežjih za mikro podjetja. Delo smo razdelili na dva dela, teoretični in empirični del. V prvem delu bomo opredelili pojma marketing in marketinško komuniciranje. Razložili bomo, kaj so mikro podjetja, našteli njihove značilnosti in tudi družbena omrežja. Zanimala nas bo njihova opredelitev in marketinško komuniciranje na družbenih omrežjih za mikro podjetja ter kakšne so prednosti in slabosti uporabe družbenih omrežij za namene marketinškega komuniciranja. Težko si predstavljamo dan, preživet brez mobilnega telefona, računalnika ali katere koli druge pametne naprave, ki nam omogoča hitro povezavo do interneta. Spletna orodja ponujajo podjetjem, da na lahek in cenovno ugoden način zadovoljujejo svoje potencialne in obstoječe stranke.
V drugem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo, kjer smo uporabili metodo zbiranja podatkov in metodo obdelave podatkov. Zbrane podatke smo obdelali in izdelali statistično analizo ter prišli do zanimivih ugotovitev. Ena od njih je ta, da mikro podjetja večinoma nimajo posebej zaposlenega, ki bi se ukvarjal samo z marketinškim komuniciranjem na družbenih omrežjih. To komuniciranje največkrat opravlja kar direktor/direktorica oziroma lastnik/lastnica podjetja, ki velikokrat nima ustrezne strokovne izobrazbe na tem področju. Več kot polovica vprašanih mikro podjetij za marketinško komuniciranje na spletu še vedno najpogosteje uporablja družbeno omrežje Facebook in ne Instagram ali katero od ostalih. Ključne besede: mikro podjetja, marketinško komuniciranje, družbena omrežja, Facebook Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 1256; Prenosov: 105 Celotno besedilo (3,46 MB) |
6. Poznavanje zunanjega revidiranja v malih in mikro podjetjih in razlogi za njegovo uporaboGregor Presker, 2018, magistrsko delo Opis: Delovanje podjetij je izpostavljeno številnim poslovnim tveganjem in negotovostim. Podjetja si lahko pomagajo z zunanjim revidiranjem obvladovati poslovna tveganja in s tem zagotoviti varnejše in uspešnejše delovanje. Zunanje revidiranje daje tudi zagotovilo, da so računovodski izkazi in računovodsko poročanje v skladu s predpisi in z zakoni.
Zunanje revidiranje je obvezno za velike in srednje kapitalske družbe, dvojne družbe, banke, zavarovalnice in druge družbe, katerim je zakonsko predpisano. Za mala in mikro podjetja zakonske podlage ne zahtevajo obveznega zunanjega revidiranja. Vendar pa dopuščajo možnost, da se za prostovoljno zunanje revidiranje odločijo sama.
Prostovoljno zunanje revidiranje lahko pripomore k večji verodostojnosti računovodskih izkazov, k vzpostavitvi ali izboljšanju notranjih kontrol, k izboljšanju zaupanja med lastniki in managerji ter med podjetjem in ostalimi deležniki (banke, dobavitelji, zaposlenci, država itd.).
V magistrskem delu smo si zastavili cilj, odgovoriti na naslednji vprašanji:
– Ali obstajajo razlike med malimi in mikro podjetji v splošnem poznavanju zunanjega revidiranja ter poznavanju koristi, ki jih prinaša uporaba zunanjega revidiranja?
– Ali je najpogostejši razlog, zaradi katerega se preučevana mikro in mala podjetja odločijo za zunanje revidiranje, boljše pogajalsko izhodišče za pridobitev boljših pogojev kreditiranja pri posojilodajalcih ali za samo pridobitev posojil, katerega je morda celo zahteval potencialni posojilodajalec?
V ta namen smo najprej opredelili osnovno teorijo o zunanjem revidiranju, ki je zajemala: pojem, namen in vrste zunanjega revidiranja, pravna, strokovna in etična načela zunanjega revidiranja, posebnosti zunanjega revidiranja v malih podjetjih, obvladovanje tveganj v povezavi z zunanjim revidiranjem in revidiranje računovodskih podatkov ter notranjih kontrol.
S pomočjo tuje literature in opravljenih raziskav v tujini na temo prostovoljnega zunanjega revidiranja smo opredelili teoretične možne razlage za odločitev podjetij za prostovoljno zunanje revidiranje.
Opravili smo raziskavo med slovenskimi mikro in malimi podjetji glede poznavanja in uporabe prostovoljnega zunanjega revidiranja med njimi. Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Nadaljevali smo s statistično analizo podatkov, ki nam je omogočila preveriti zastavljene hipoteze in odgovoriti na raziskovalni vprašanji. Ključne besede: prostovoljno zunanje revidiranje, mala in mikro podjetja, poznavanje, stanje in razširjenost uporabe, razlogi za uporabo Objavljeno v DKUM: 26.06.2018; Ogledov: 1210; Prenosov: 116 Celotno besedilo (2,37 MB) |
7. Planiranje politike in nasledstva v mikro družinskih podjetjihUrška Kranjec, 2017, magistrsko delo Opis: Družinska podjetja so gonilna sila svetovnega gospodarstva. Večina podjetij, tako v svetu kot doma, je v družinskih rokah. Samo v Sloveniji prispevajo družinska podjetja več kot 67 odstotkov vse dodane vrednosti slovenskih podjetij. Skoraj 95 odstotkov je mikro in malih podjetij z manj kot 50 zaposlenimi, ki delo nudijo skoraj 70 odstotkom delovno aktivnim prebivalcem. Njihov uspeh je pogojen z uspešnim upravljanjem podjetja, s fleksibilnostjo poslovanja, s pravočasnim in uspešnim planiranjem politike podjetja ter uspešnim prehodom na naslednjo generacijo. Ravno vprašanje nasledstva pa je tista kritična točka, na kateri večina podjetij preneha s poslovanjem.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del raziskovanja. Znotraj teoretičnega dela smo najprej začeli z opredelitvijo pojma družinskega podjetja vključno z značilnostmi in posebnostmi, ki jih najdemo pri družinskih podjetjih. V nadaljevanju smo pozornost usmerili še na posebnosti in razvojne možnosti mikro podjetij kot pogoste pojavne oblike družinskega podjetja. S proučitvijo MER – ovega modela smo lahko opredelili politiko podjetja na splošno, kot tudi politiko družinskega podjetja s pripadajočimi posebnostmi. Na tej točki smo spoznali, da družina s skladnostjo vrednot in interesov udeležencev lahko odločilno vpliva na snovanje, oblikovanje in izbiro politike podjetja. Ker gre za družinska podjetja smo se pri raziskovanju ustavili še pri vprašanju nasledstva, ki bega marsikatero družino.
Z aplikativnim delom naloge smo pridobljena znanja in spoznanja iz teoretičnega dela prenesli na primer izbranega družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p. Po celoviti predstavitvi podjetja in ugotovljenih spremembah v razvoju, smo se osredotočili predvsem na politiko podjetja s pripadajočim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji. Do sedaj je imelo podjetje zapisano le vizijo družinskega podjetja, ni pa imelo zastavljene, niti zapisane celovite politike podjetja. V nadaljevanju smo v sklopu raziskovalno prognostičnih procesov podrobneje proučili vrednote in interese udeležencev proučevanega podjetja, prednosti in slabosti podjetja ter iz okolja izhajajočih nevarnosti in priložnosti za podjetje. S problemom nasledstva smo se soočili z ugotavljanjem nasledstvenih možnosti izbranega podjetja in razdelanim profilom družinskih članov, v našem primeru očeta in hčerke ter sina, ki sta potencialna naslednika družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p.
Na podlagi raziskovalno–prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog politike družinskega podjetja Slikopleskarstvo Čopič s.p., vključno z možno obliko formalnega zapisa politike podjetja. S pomočjo navedenih nasledstvenih možnosti in proučitvijo članov družine pa smo ob koncu podali še predlog planiranja nasledstva v družinskem podjetju Slikopleskarstvo Čopič s.p. Ključne besede: družinsko podjetje, mikro podjetje, politika podjetja, nasledstvo, nasledstvene možnosti, planiranje nasledstva, družinsko podjetje Slikopleskarstvo Čopič s.p. Objavljeno v DKUM: 14.07.2017; Ogledov: 1376; Prenosov: 136 Celotno besedilo (1,49 MB) |
8. IZBRANE ZNAČILNOSTI MIKRO, MALIH, SREDNJE VELIKIH IN VELIKIH PODJETIJ NA PRIMERU PODJETIJ IZ ZASAVJAAna Jurić, 2016, diplomsko delo Opis: Za slovensko gospodarstvo so pomembna tako mikro, mala in srednje velika kot velika podjetja. Vsako podjetje, ne glede na svojo velikost, ima svoje prednosti. Mikro podjetja so najmanjša podjetja, njihova prednost pa je, da npr. pri pravni obliki samostojni podjetnik (s. p.) ustanovitelj ne potrebuje začetnega kapitala, tudi ustanovitev je preprosta. Mala podjetja se zaradi majhnosti lahko veliko hitreje prilagodijo spremembam kot velika podjetja. Srednje velika podjetja lahko izkoriščajo prednosti tako majhnosti kot velikosti. V vseh treh predstavljenih velikostnih razredih je lastnik izredno pomembna oseba pri razvoju in poslovanju podjetja. Zaposleni pri delu upoštevajo lastnika, njegove želje in vrednote. Srednje velika podjetja ponekod že predajo poslovodenje managerjem. Tudi po številu zaposlenih se že lahko bližajo velikim podjetjem. Vsa ta so zelo pomembna, saj zagotavljajo nova delovna mesta. Velika podjetja dajejo velik pomen družbeni odgovornosti in programu promocije zdravja na delovnem mestu. Vključujejo se tudi v razna združenja in sodelujejo s skupnostjo, v kateri poslujejo. Velika podjetja imajo večji tržni položaj kot mikro, mala in srednje velika podjetja. Prav tako imajo boljši finančni položaj, večjo možnost rasti in boljše konkurenčne prednosti. V diplomskem projektu podrobneje predstavimo mikro, malo, srednje veliko in veliko podjetje. V vsakem poglavju prikažemo značilnosti, po katerih se ta podjetja razlikujejo oz. ujemajo. V praktičnem delu diplomskega projekta predstavimo analizo anketnega vprašalnika podjetij iz regije Zasavje. Strnemo tudi ugotovitve in priporočila za prakso. Ključne besede: mikro podjetja, mala podjetja, srednje velika podjetja in velika podjetja, značilnosti MSP, značilnosti velikih podjetij. Objavljeno v DKUM: 01.12.2016; Ogledov: 2804; Prenosov: 261 Celotno besedilo (1,21 MB) |
9. DAVČNA MORALA SLOVENSKIH MALIH IN MIKRO PODJETIJSimona Mlinar, 2016, diplomsko delo Opis: Plačevanje davkov je privilegij davkoplačevalcev in države, saj ravno davki so nujno potrebni za delovanje države. V delu ugotavljamo ali davčni zavezanci prilagajo svoje davčne osnove. Ključne besede: slovenska mala in mikro podjetja, davki, računovodska etika, obdavčenje, optimiranje, stroški, prihodki, zbiranje podatkov, kvantitativne metode Objavljeno v DKUM: 02.11.2016; Ogledov: 1203; Prenosov: 101 Celotno besedilo (1,60 MB) |
10. ALTERNATIVNO REŠEVANJE SPOROV, S POUDARKOM NA MEDIACIJI V MIKRO IN MALIH PODJETJIH V SLOVENIJIBeno Gregorec, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Postopki alternativnega reševanja sporov postajajo vse bolj prepoznavni tudi na področju razreševanja sporov v gospodarstvu. Alternativno reševanje sporov predstavlja alternativo sodnim postopkom, saj gre za način mirnega reševanja sporov brez zavezujoče odločitve sodišča. Podjetja lahko nastale spore učinkovito rešujejo s postopkom mediacije, ki velja za najbolj razširjen postopek alternativnega reševanja sporov. Gospodarske družbe in podjetja se za postopek mediacije v splošnem odločajo predvsem zaradi nizkih stroškov postopka, prihranka časa, ohranitve dobrega poslovnega odnosa z nasprotno stranko, dobrega imena in poslovnega ugleda. Prav tako pa pri odločitvi za uporabo mediacije v gospodarstvu predstavlja veliko vlogo zagotovitev zaupnosti samega postopka, kar je iz vidika nadaljnjega delovanja gospodarskih družb velikokrat zelo pomembno. S pomočjo mediacije je sprtim stranem dana možnost, da skupaj ob sodelovanju mediatorja najdejo najbolj optimalno rešitev, ki je usmerjena v prihodnost. S pomočjo mediacije se spori, ki nastajajo v podjetjih, razrešijo na bolj »civiliziran« način, saj se tako vodstvu kot tudi drugim sodelavcem v podjetju prihrani veliko časa in energije, hkrati pa se ohranja delovna motivacija ter se krepijo pozitivni odnosi in dobro vzdušje tako med zaposlenimi kot med poslovnimi partnerji. Ključne besede: alternativno reševanje sporov, mediacija, mikro in mala podjetja, reševanje sporov v podjetju, mediacija v gospodarskih sporih Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1416; Prenosov: 290 Celotno besedilo (1004,35 KB) |