| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Poznavanje zunanjega revidiranja v malih in mikro podjetjih in razlogi za njegovo uporabo
Gregor Presker, 2018, magistrsko delo

Opis: Delovanje podjetij je izpostavljeno številnim poslovnim tveganjem in negotovostim. Podjetja si lahko pomagajo z zunanjim revidiranjem obvladovati poslovna tveganja in s tem zagotoviti varnejše in uspešnejše delovanje. Zunanje revidiranje daje tudi zagotovilo, da so računovodski izkazi in računovodsko poročanje v skladu s predpisi in z zakoni. Zunanje revidiranje je obvezno za velike in srednje kapitalske družbe, dvojne družbe, banke, zavarovalnice in druge družbe, katerim je zakonsko predpisano. Za mala in mikro podjetja zakonske podlage ne zahtevajo obveznega zunanjega revidiranja. Vendar pa dopuščajo možnost, da se za prostovoljno zunanje revidiranje odločijo sama. Prostovoljno zunanje revidiranje lahko pripomore k večji verodostojnosti računovodskih izkazov, k vzpostavitvi ali izboljšanju notranjih kontrol, k izboljšanju zaupanja med lastniki in managerji ter med podjetjem in ostalimi deležniki (banke, dobavitelji, zaposlenci, država itd.). V magistrskem delu smo si zastavili cilj, odgovoriti na naslednji vprašanji: – Ali obstajajo razlike med malimi in mikro podjetji v splošnem poznavanju zunanjega revidiranja ter poznavanju koristi, ki jih prinaša uporaba zunanjega revidiranja? – Ali je najpogostejši razlog, zaradi katerega se preučevana mikro in mala podjetja odločijo za zunanje revidiranje, boljše pogajalsko izhodišče za pridobitev boljših pogojev kreditiranja pri posojilodajalcih ali za samo pridobitev posojil, katerega je morda celo zahteval potencialni posojilodajalec? V ta namen smo najprej opredelili osnovno teorijo o zunanjem revidiranju, ki je zajemala: pojem, namen in vrste zunanjega revidiranja, pravna, strokovna in etična načela zunanjega revidiranja, posebnosti zunanjega revidiranja v malih podjetjih, obvladovanje tveganj v povezavi z zunanjim revidiranjem in revidiranje računovodskih podatkov ter notranjih kontrol. S pomočjo tuje literature in opravljenih raziskav v tujini na temo prostovoljnega zunanjega revidiranja smo opredelili teoretične možne razlage za odločitev podjetij za prostovoljno zunanje revidiranje. Opravili smo raziskavo med slovenskimi mikro in malimi podjetji glede poznavanja in uporabe prostovoljnega zunanjega revidiranja med njimi. Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Nadaljevali smo s statistično analizo podatkov, ki nam je omogočila preveriti zastavljene hipoteze in odgovoriti na raziskovalni vprašanji.
Ključne besede: prostovoljno zunanje revidiranje, mala in mikro podjetja, poznavanje, stanje in razširjenost uporabe, razlogi za uporabo
Objavljeno: 26.06.2018; Ogledov: 523; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

2.
IZBRANE ZNAČILNOSTI MIKRO, MALIH, SREDNJE VELIKIH IN VELIKIH PODJETIJ NA PRIMERU PODJETIJ IZ ZASAVJA
Ana Jurić, 2016, diplomsko delo

Opis: Za slovensko gospodarstvo so pomembna tako mikro, mala in srednje velika kot velika podjetja. Vsako podjetje, ne glede na svojo velikost, ima svoje prednosti. Mikro podjetja so najmanjša podjetja, njihova prednost pa je, da npr. pri pravni obliki samostojni podjetnik (s. p.) ustanovitelj ne potrebuje začetnega kapitala, tudi ustanovitev je preprosta. Mala podjetja se zaradi majhnosti lahko veliko hitreje prilagodijo spremembam kot velika podjetja. Srednje velika podjetja lahko izkoriščajo prednosti tako majhnosti kot velikosti. V vseh treh predstavljenih velikostnih razredih je lastnik izredno pomembna oseba pri razvoju in poslovanju podjetja. Zaposleni pri delu upoštevajo lastnika, njegove želje in vrednote. Srednje velika podjetja ponekod že predajo poslovodenje managerjem. Tudi po številu zaposlenih se že lahko bližajo velikim podjetjem. Vsa ta so zelo pomembna, saj zagotavljajo nova delovna mesta. Velika podjetja dajejo velik pomen družbeni odgovornosti in programu promocije zdravja na delovnem mestu. Vključujejo se tudi v razna združenja in sodelujejo s skupnostjo, v kateri poslujejo. Velika podjetja imajo večji tržni položaj kot mikro, mala in srednje velika podjetja. Prav tako imajo boljši finančni položaj, večjo možnost rasti in boljše konkurenčne prednosti. V diplomskem projektu podrobneje predstavimo mikro, malo, srednje veliko in veliko podjetje. V vsakem poglavju prikažemo značilnosti, po katerih se ta podjetja razlikujejo oz. ujemajo. V praktičnem delu diplomskega projekta predstavimo analizo anketnega vprašalnika podjetij iz regije Zasavje. Strnemo tudi ugotovitve in priporočila za prakso.
Ključne besede: mikro podjetja, mala podjetja, srednje velika podjetja in velika podjetja, značilnosti MSP, značilnosti velikih podjetij.
Objavljeno: 01.12.2016; Ogledov: 1445; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
DAVČNA MORALA SLOVENSKIH MALIH IN MIKRO PODJETIJ
Simona Mlinar, 2016, diplomsko delo

Opis: Plačevanje davkov je privilegij davkoplačevalcev in države, saj ravno davki so nujno potrebni za delovanje države. V delu ugotavljamo ali davčni zavezanci prilagajo svoje davčne osnove.
Ključne besede: , slovenska mala in mikro podjetja, davki, računovodska etika, obdavčenje, optimiranje, stroški, prihodki, zbiranje podatkov, kvantitativne metode
Objavljeno: 02.11.2016; Ogledov: 539; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

4.
ALTERNATIVNO REŠEVANJE SPOROV, S POUDARKOM NA MEDIACIJI V MIKRO IN MALIH PODJETJIH V SLOVENIJI
Beno Gregorec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Postopki alternativnega reševanja sporov postajajo vse bolj prepoznavni tudi na področju razreševanja sporov v gospodarstvu. Alternativno reševanje sporov predstavlja alternativo sodnim postopkom, saj gre za način mirnega reševanja sporov brez zavezujoče odločitve sodišča. Podjetja lahko nastale spore učinkovito rešujejo s postopkom mediacije, ki velja za najbolj razširjen postopek alternativnega reševanja sporov. Gospodarske družbe in podjetja se za postopek mediacije v splošnem odločajo predvsem zaradi nizkih stroškov postopka, prihranka časa, ohranitve dobrega poslovnega odnosa z nasprotno stranko, dobrega imena in poslovnega ugleda. Prav tako pa pri odločitvi za uporabo mediacije v gospodarstvu predstavlja veliko vlogo zagotovitev zaupnosti samega postopka, kar je iz vidika nadaljnjega delovanja gospodarskih družb velikokrat zelo pomembno. S pomočjo mediacije je sprtim stranem dana možnost, da skupaj ob sodelovanju mediatorja najdejo najbolj optimalno rešitev, ki je usmerjena v prihodnost. S pomočjo mediacije se spori, ki nastajajo v podjetjih, razrešijo na bolj »civiliziran« način, saj se tako vodstvu kot tudi drugim sodelavcem v podjetju prihrani veliko časa in energije, hkrati pa se ohranja delovna motivacija ter se krepijo pozitivni odnosi in dobro vzdušje tako med zaposlenimi kot med poslovnimi partnerji.
Ključne besede: alternativno reševanje sporov, mediacija, mikro in mala podjetja, reševanje sporov v podjetju, mediacija v gospodarskih sporih
Objavljeno: 03.10.2016; Ogledov: 670; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1004,35 KB)

5.
VPLIV STRATEŠKEGA PLANIRANJA NA USPEŠNOST MALIH IN MIKRO PODJETIJ
Petra Pucko, 2016, magistrsko delo

Opis: Mala in mikro podjetja igrajo veliko vlogo v razvoju gospodarstva države, služijo kot sredstvo trdnega in razvijajočega se gospodarstva, saj vplivajo na nižjo brezposelnost in istočasno predstavljajo nov vir zaposlovanja. »Umrljivost« malih podjetij je zelo visoka. Zato je preživetje malih podjetij postalo strateški faktor v državah v razvoju in v razvitih državah. Že več opravljenih raziskav je pokazalo, da je pomanjkanje strateškega planiranja v malih podjetjih eden izmed ključnih dejavnikov za njihov propad. Strateško planiranje je mišljeno kot ključno orodje uspešnosti podjetja. Z uporabo strateškega planiranja lahko lastniki malih in mikro podjetij v Sloveniji predvidijo turbulentne dejavnike okolja, ki vplivajo na podjetniško obnašanje. Predvidevanje in upravljanje z dejavniki okolja lahko vpliva na manjši indeks umrljivosti podjetij. Namen te naloge je bilo ugotoviti ali strateško planiranje vpliva na uspešnost malih in mikro podjetij v Sloveniji v Podravski in Pomurski regiji. Študija primera je zajela 10 malih in mikro podjetij. Rezultati naloge kažejo na pomembno povezavo med procesom strateškega planiranja in njegove implementacije z uspešnostjo podjetij.
Ključne besede: strateško planiranje, uspešnost podjetij, mala in mikro podjetja
Objavljeno: 03.08.2016; Ogledov: 716; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

6.
ANALIZA OVIR ZA VSTOPANJE MIKRO, MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ IZ PODRAVJA NA TUJE TRGE
Anamarija Škof Sabler, 2016, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem projektu se ukvarjamo s problematiko vstopa mikro, malih in srednje velikih podjetij (MMSP) iz Podravja na tuje trge. Osredotočili smo se na primerjavo položaja teh podjetij na nacionalni ravni ter na ravni Evropske unije. Na podlagi podrobne opredelitve internacionalizacije MMSP ter institucionalne podpore pri internacionalizaciji smo predstavili poglavitne cilje diplomskega projekta. Sledila je analiza ovir za vstopanje MMSP iz podravske regije na tuje trge. Za tematiko diplomskega projekta smo se odločili zaradi ključne okoliščine – pomanjkanja empiričnih podatkov o vstopanju MMSP iz Podravja na tuje trge, čeprav predstavljajo obravnavana podjetja največji delež med vsemi podjetji. Poglobili smo se v ovire, s katerimi se ta podjetja srečujejo pri mednarodnih aktivnostih, ter poskušali ugotoviti, kako se z njimi soočajo pri izvedbi mednarodnih poslov. V analizi smo razlikovali med notranjimi in zunanjimi ovirami MMSP. Med cilji diplomskega projekta smo izpostavili ovire pri vstopu na tuje trge oziroma soočanje MMSP s temi ovirami v določeni situaciji. Izpostavili smo tudi pomen internacionalizacije v povezavi s trenutno situacijo na slovenskem trgu ter na trgih EU. Potrdili smo hipotezo, da se MMSP soočajo z več omejitvami pri vstopu na tuje trge kot velika podjetja. Potrdili smo tudi hipotezo, da imajo MMSP, ki so že prisotna na tujih trgih, manjša pričakovanja glede institucionalne podpore mednarodnim aktivnostim. Hipotezo o poznavanju in uporabi institucionalnih spodbud za mednarodne aktivnosti MMSP smo le delno potrdili.
Ključne besede: mednarodne aktivnosti, internacionalizacija, ovire, mikro, mala in srednje velika podjetja, Podravje.
Objavljeno: 18.07.2016; Ogledov: 808; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

7.
UPORABA INTERNETA ZA MARKETINŠKO KOMUNICIRANJE MIKRO IN MALIH PODJETIJ NA PRIMERU SLOVENSKIH GOSTINCEV
Boštjan Leskovar, 2016, diplomsko delo

Opis: Razvoj tehnologije in njena splošna dostopnost sta vedno spreminjala navade potrošnikov. Še nikoli do sedaj nismo bili priča tako hitremu razvoju kot ga doživljamo danes. Internet in družbeni mediji so spremenili navade ljudi, v poslovno okolje podjetij pa prinesli veliko sprememb in nove marketinške priložnosti. V času, ko internet dnevno uporablja velika večina prebivalcev, ni več vprašanje biti ali ne biti prisoten, temveč kako in na kakšen način kar najbolje izkoristiti sodobne digitalne medije. V diplomskem delu sem proučeval vpliv sodobnih medijev na marketinško komuniciranje podjetij. Sodobne tehnologije omogočajo malim podjetjem, da tekmujejo z velikimi. A praksa kaže, da pogosto ni tako. Čeprav veljajo mala podjetja za bolj prilagodljiva se zdi, da ne izkoriščajo dovolj vseh priložnosti, ki jih informacijsko-komunikacijska tehnologija prinaša Raziskava je pokazala, da se podjetja še kako dobro zavedajo pomena, ki ga ima za njihovo poslovanje internet. Pri tem je bilo ugotovljeno, da se ga aktivno poslužuje več kot tri četrtine v raziskavo zajetij podjetij. Namen raziskave ni bil ugotavljanje uspešnosti in učinkovitosti uporabe, a na podlagi nekaterih odgovorov in ugotovitev iz drugih primerljivih raziskav ocenjujem, da obstaja resen dvom v učinkovito marketinško izkoriščanje vseh priložnosti, ki jih internet po 25 letih ponuja.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, družbeni mediji, digitalni marketing, splet, mikro in mala podjetja;
Objavljeno: 29.06.2016; Ogledov: 1232; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

8.
PODJETNIŠKE PREVARE V MIKRO IN MALIH PODJETJIH
Eva Čokelc, 2016, magistrsko delo

Opis: Prevara je v Slovarju slovenskega knjižnega jezika opredeljena kot dejanje, s katerim kdo z določe¬nim namenom zavede koga v zmoto (2014, str. 268). Najbolj znano razvrščanje prevar je »drevo prevar«, ki ga je opredelilo Združenje preiskovalcev prevar (ACFE). Na takšno delitev prevar se sklicuje tudi večina slovenskih in tujih avtorjev. Prevare (drevo prevar) lahko razvrstimo v tri glavne skupine, in sicer korupcijo, poneverbo sredstev in prikrojevanje računovodskih izkazov. Cilj magistrske naloge je bil preučevanje podjetniškega okolja mikro in malih podjetij oziroma stanje prevar in korupcije pri mikro in malih podjetnikih v Sloveniji, v letu 2014, ter dejavnikov, ki vplivajo na njihov nastanek. Za preučevanje dejavnikov prevar in korupcije smo izvedli raziskavo. V raziskavi je sodelovalo 467 podjetij, ki so samostojno izpolnjevala vprašalnik v pisni obliki ali preko spleta. Podatke smo nato obdelali s programom SPSS. Mikro in mala podjetja so zaznala prikrojevanje računovodskih izkazov pri konkurentih ali poslovnih partnerjih v 31 odstotkih, od tega so mikro podjetja statistično pomembno pogosteje kakor mala podjetja zasledila prikrojevanje računovodskih izkazov pri poslovnih partnerjih ali konkurentih. Deset odstotkov anketiranih je priznalo prikrojevanje računovodskih izkazov ter izkazovanje manjšega dobička, prav tako je deset odstotkov anketiranih priznalo prikrojevanje računovodskih izkazov zaradi posojil, razpisov ali konkuriranja. Podjetniške prevare je zasledilo 16 odstotkov vprašanih, sum prevare pa 7 odstotkov. Podjetja so v največjem odstotku odkrila krajo materiala, blaga, izdelkov in inventarja. Ob sklenitvi posla je pri poslovnem partnerju skoraj polovica vprašanih zaznala pričakovanja koristi. Največ vprašanih je zaznalo pričakovanja provizije, sledi pričakovanje daril in podkupnine. Med tistimi, ki so zase pričakovali ugodnost pred sklenitvijo posla ali po njej prevladujejo poslovni partnerji, sledijo državni uslužbenci, člani političnih strank in bančni uslužbenci.
Ključne besede: mikro podjetja, mala podjetja, prevare, korupcija, prikrojevanje računovodskih izkazov, poneverba sredstev, podjetništvo v Sloveniji
Objavljeno: 14.06.2016; Ogledov: 1344; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

9.
OGLAŠEVANJE MIKRO IN MALIH PODJETIJ
Sonya Gašparić, 2013, magistrsko delo

Opis: Področje raziskovanja tega magistrskega dela so trenutni trendi oglaševanja mikro in malih podjetij. Na podlagi modela AIDA sem ugotovila, kako so različne metode oglaševanja učinkovite oziroma uspešne. Internet je spremenil svet, a hkrati postal medij za oglaševanje preko družbene mreže, spletne strani, elektronske pošte itn. Skratka, postal je glavni trend in vir iskanja informacij. Podjetja vse bolj oglašujejo na spletu, zato je postal, za mikro in mala podjetja, eden od glavnih načinov komunikacije s kupci. Za raziskavo sem izbrala mikro in mala podjetja, ker so ključna za evropsko gospodarstvo. Hrvaška je to poletje vstopila v EU in ima podobno strukturo podjetij v gospodarstvu in je zato tudi primerna za raziskavo. Mikro, male in srednje trgovske družbe sestavljajo 99,6 % skupnega števila registriranih trgovskih družb in zaposlujejo 66 % delavcev v hrvaških podjetjih (leta 2011), kar prav tako govori o pomembnosti mikro, malih in srednjih podjetij na Hrvaškem. Podjetje, na katerem sem opravila raziskavo, se imenuje Code2Future in je iz Zagreba. Primerjala sem uspešnost različnih načinov oglaševanja, ki jih je podjetje izvajalo. S svojo deskriptivno raziskavo in sekundarnimi podatki o trendih v oglaševanju na evropskem in hrvaškem območju sem ugotovila, da mikro in mala podjetja danes pogosteje uporabljajo spletne oblike oglaševanja kot tradicionalne. Z analizo povprečja in analizo ANOVA sem preverjala uspešnost različnih načinov spletnega oglaševanja in ugotovila, da so določeni načini spletnega oglaševanja veliko uspešnejši od ostalih. V svoji raziskavi sem se omejila na spletno oglaševanje, ker sem pred tem ugotovila, da mikro in mala podjetja pogosteje uporabljajo spletne oblike od tradicionalnih. Le-te uporablja tudi Code2Future, mikro podjetje, ki sem ga izbrala za raziskavo. Spletno oglaševanje je nova oblika oglaševanja, ki se močno razvija in je danes zelo popularna, ker ima veliko možnosti, velik doseg in je poceni.
Ključne besede: Mikro podjetja, mala podjetja, model AIDA, promocijski splet, oglaševanje, uspešnost, spletno oglaševanje.
Objavljeno: 15.01.2014; Ogledov: 1546; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

10.
ANALIZA IN PROJEKTIRANJE ORGANIZACIJE IGOR BERK S.P. - TELSIM
Živa Berk, 2013, diplomsko delo

Opis: Tako kot svetovno se je tudi slovensko gospodarstvo znašlo sredi gospodarske krize. Zato je zelo pomembno, kako se podjetje znajde v teh turbulentnih časih, saj preživijo samo tista podjetja, ki se znajo najbolj prilagoditi novim pogojem, ki vladajo na trgu. To pomeni, da ne glede na to, kako dobro je podjetje poslovalo pred krizo, je pomembno, kako podjetje posluje v času same krize. Kajti le s pravilnimi in hitrimi odločitvami bo podjetje uspešno krmarilo skozi turbulentne razmere na trgu in ostalo konkurenčno. Propad podjetja je le posledica niza slabih in neracionalnih odločitev. Mala in mikro podjetja so v takšnih časih še posebej ranljiva, zato je še posebej pomembno, da spremljajo in analizirajo razmere na trgu, skušajo predvideti, kaj se bo zgodilo in se čim hitreje prilagoditi razmeram na trgu. Za storitvena podjetja, takšno kot je na primer Igor Berk s.p. - TELSIM, je pomembno, da se v okviru svojih sposobnosti reorganizirajo, če jim seveda same razmere v podjetju le-to omogočajo. Sama reorganizacija pa ni vedno ključ do uspeha. Pomembno je tudi, da podjetje opravi storitve kakovostno in po ceni, za katero so kupci pripravljeni odšteti določen znesek in takšno ceno, ki podjetju še omogoča eksistenco. Če tega ni, je podjetje obsojeno na propad. Pomembno pa je tudi, da se podjetje poskuša čim bolj držati načela finančnega poslovanja in pokrivati svoje finančne obveznosti čim bolj v roku, saj vsaka zamuda plačila samo še poslabša položaj podjetja. To pomeni, da se lahko neplačila samo še kopičijo in vodijo v finančno nelikvidnost. Za torej je za podjetje zelo pomembno, da je pravilno organizirano, saj mu le dobra organizacija podjetja omogoča obstoj na trgu.
Ključne besede: Pomen analize in organizacije v podjetju; metode, vrste in namen analize; projektiranje organizacije; opredelitev organizacije; organizacijske strukture; proces projektiranja organizacije; metode projektiranja; svetovna kriza in slovensko gospodarstvo; pomen analize za mala in mikro podjetja; kriza v storitveni dejavnosti in sposobnost reorganizacije
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 2218; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (322,26 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici