| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza kriznega upravljanja migrantske krize Republike Slovenije od leta 2015 do leta 2021 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Tilen Fabjančič, 2022, diplomsko delo

Opis: Dogodki na Bližnjem vzhodu v letu 2011 in pozneje so povzročili migrantsko krizo oz. množičen prihod migrantov na ozemlje Evropske unije. Ena izmed poti, ki so jo uporabljali migranti, je vodila tudi skozi Slovenijo, ki je morala ta prihod obvladovati. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kako je potekalo krizno upravljanje v Sloveniji od leta 2015 do leta 2021, na katerih področjih je bila uspešna in na katerih so se pokazale potrebe za izboljšave ter nekatere elemente kriznega upravljanja, kot so vloga akterjev kriznega upravljanja, odločitvene situacije in preventivna dejanja. Ugotovili smo, da je v letu 2021 Slovenija bolje pripravljena na obvladovanje migrantske krize kot leta 2015. Sprejetih je bilo več pravnih aktov, ključni akterji kriznega upravljanja, kot sta vojska in policija, so dobili nova pooblastila in opremo, postavljene pa so bile tudi tehnične ovire na meji. Sodelovanje z Avstrijo in Hrvaško v splošnem ni bilo konstruktivno in transparentno, saj so države v času največjih migracijskih pritiskov najprej poskrbele zase. Negativen vpliv na obvladovanje krize se je pokazal v kadrovski podhranjenosti ključnih akterjev kriznega upravljanja, še posebej v policiji in vosjki. Zaradi počasnega ukrepanja EU v času najštevilčnejših prehodov meje se je bila Slovenija primorana znajti »po svoje«, pri čemer se je slovenski državni vrh odzval relativno dobro. Kljub temu pa smo ugotovili pozitiven vpliv EU pri obvladovanju krize v Sloveniji zaradi njenega mehanizma Civilne zaščite, finančnih sredstev ter olajšanega sodelovanja z ostalimi državami članicami.
Ključne besede: diplomske naloge, migrant, migrantska kriza, Slovenija, krizno upravljanje
Objavljeno v DKUM: 21.07.2022; Ogledov: 827; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

2.
Challenges of teaching primary school migrant students basic English
Patricija Obrovnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Educational institutions carry an immense responsibility as the key institutions where migrant children start their integration process. Educational workers at schools are the ones that actualize government policies in their classrooms and directly influence migrant students’ integration process and monitor their progress. Teachers need proper education, training, and support to be able to work with migrant students successfully. Our master thesis focused and researched issues and problems teachers encounter when teaching migrant students English in the first triennium of primary school. In the first part of our thesis we defined migrant students and presented legislation and national guidelines surrounding migrant student integration. We introduced the immigration situation in Slovenska Bistrica, where a proportionally large Kosovo minority lives, and the two primary schools where we conducted our research. In the empirical part of our thesis, we interviewed four teachers that teach English in the first triennium of primary school about their experience with teaching in multicultural classrooms. Teachers rely on visual aids and mime to teach English through group activities where students actively participate through song, dance and games. The analysis of interviews showed that even though all English lessons are conducted in English, migrant students’ lack of Slovenian knowledge and their lack of socialization present the biggest problems interviewed teachers face.
Ključne besede: migrant students, migrant student integration, challenges of migrant student integration in the English classroom, English in the first triennium of primary school, English teachers
Objavljeno v DKUM: 27.07.2021; Ogledov: 1295; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

3.
Percepcija migrantov v Sloveniji : magistrsko delo
Monika Zorčič, 2021, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča vse večjim migracijskim tokovom, kar pa na prebivalcih pusti svoj pečat. S kakšnimi podobami si jih sploh predstavljamo? Nekateri se odzovejo v pozitivno, drugi v negativno smer. Če drugače zapišemo, nekateri se znajo odzvati, drugi ne. Na omenjen diskurz se navezujemo skozi nalogo, kjer imamo predstavljene migracije in percepcijo migrantov. Z nalogo ne želimo vplivati na zmanjšanje števila migrantov, ampak doseči sprejemanje te drugačnosti. V nalogi so za začetek izpostavljene osnove za razumevanje vsebine, nato pa smo se poglobili v percepcijo migrantov. Tukaj smo odpirali številne, nekoliko globje teme, kot so mešanje kultur, odnos do migrantov, izključevanje migrantov, vprašanje identitete, zaželenost migrantov, stereotipi in predsodki, kriminalizacija migrantov, nestrpnost in ksenofobija ... Vsemu temu pa je za boljše razumevanje tematike dodana tudi osebna izpoved migranta, ki živi v Sloveniji. Vsebina hipotez in magistrske naloge se poleg odnosa do migrantov osredotoča tudi na razlike v odnosu do migrantov med izobraženim in manj oziroma neizobraženim prebivalstvom, na razlike v odnosu med starejšo in mlajšo populacijo ter na razlike v percepciji različnih skupin migrantov. Leta 2014 so številne evropske države v sklopu Evropske družboslovne raziskave merile stališča o migrantih, med njimi je bila tudi Slovenija. V empiričnem delu magistrske naloge pa je bila narejena analiza te raziskave, kjer smo s pomočjo statističnih metod izmerili javno mnenje Slovencev o migrantih. Hipoteze, zastavljene ob začetku dela, ki odsevajo osebno zaznavo negativnega odnosa do migrantov in migracij, smo vse potrdili, kar pomeni, da že napisana literatura kot tudi rezultati naše analize, kažejo na splošno nesprejemanje migrantov s strani slovenskega prebivalstva. Upamo, da nam je v nalogi uspelo zajeti pomemben del sodobnega raziskovalskega utripa s področja migracij.
Ključne besede: magistrska dela, migrant, percepcija, Slovenija, javno mnenje, negativen odnos
Objavljeno v DKUM: 06.05.2021; Ogledov: 1698; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

4.
Stališča prebivalcev Maribora in Lendave do migrantov v času begunske krize
Maja Budin, 2016, magistrsko delo

Opis: Povzetek. V magistrskem delu so obravnavana stališča do migrantov med prebivalci Lendave in Maribora v obdobju, ki je neposredno sledilo velikemu valu priseljencev z območja Bližnjega vzhoda in severne Afrike. Podatki za analizo so bili pridobljeni v času od 24. 4. 2016 do 3. 8. 2016 s pomočjo priložnostnega kvotnega vzorca (N=338). Populacijo odraslih prebivalcev obeh mest smo razdelili na kvote in jih v Mariboru omejili s spolom in starostjo, v Lendavi pa zaradi narodnostno mešanega prebivalstva še dodatno z narodnostjo. Kraja vzorčenja sta bila izbrana zaradi njune različne geografske lege, ki je vplivala na precejšnje razlike glede prehajanja oz. sprejemanja migrantov. V Lendavi je bil tako postavljen sprejemni center, ki je tamkajšnje prebivalstvo v primerjavi z Mariborom postavljal v bistveno bolj intenziven in neposreden stik z migranti in nasploh s tako imenovano begunsko problematiko. Stališča do migrantov so bila merjena z dvajsetimi trditvami, ki označujejo socialno distanco, ksenofobijo in netolerantnost – poglobljeno te koncepte obravnavamo v teoretičnem delu naloge. V empiričnem delu so najprej obravnavani vplivi socio-demografskih kategorij, kot so kraj bivanja, spol, starost, izobrazba ter narodnost na stališča do migrantov, zatem tudi vpliv psihološke avtoritarnosti. V nadaljevanju so bila stališča do migrantov s pomočjo semantičnega diferenciala primerjana s stališči do nekaterih tipičnih etničnih kategorij in družbenih skupin, kot so Nemci, Slovenci; Romi, homoseksualci, upokojenci in študentje. Skozi empirično raziskavo smo ugotovili predvsem, da so stališča do migrantov bistveno bolj naklonjena med (1) prebivalci Maribora v primerjavi s prebivalci Lendave, (2) med mlajšimi v primerjavi s starejšimi prebivalci obeh mest, (3) med višje izobraženimi posamezniki. V analizi vpliva demografskih dejavnikov se je še izkazalo, da (4) spol in (5) narodnost nista statistično značilno povezana s stališči do migrantov. Kot daleč najmočnejši prediktor (nižje) naklonjenosti do migrantov se je v analizi izkazal indikator psihološke avtoritarnosti. Analize so pokazale tudi to, da so migranti (7) v primerjavi s Slovenci in Nemci v povprečju ocenjeni z bistveno bolj negativnimi pridevniki in da (8) so med vsemi obravnavanimi skupinami deležni skoraj najvišje stopnje socialne distance, takoj za Romi.
Ključne besede: stališča, dejavniki stališč, migrant, begunec, ksenofobija, socialna distanca, (ne)tolerantnost.
Objavljeno v DKUM: 07.02.2017; Ogledov: 2622; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
PREDSTAVITEV PROBLEMATIKE MIGRACIJ V RAZLIČNIH TELEVIZIJSKIH MEDIJIH
Kaja Steblovnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Migracije so proces, ki je v naši družbi prisoten že od samega začetka. Televizija je najmočnejši množični medij, ki kot tak sooblikuje javno mnenje. Pomembno je, kako je določena problematika predstavljena v televizijskih medijih. V letu 2015 je prišlo do migrantske krize, o kateri so poročali vsi večji televizijski mediji v Evropi in po svetu. V Sloveniji je bil pristop do obravnave problematike v oddajah komercialne in javne televizije različen. Prav tako se razlikuje obravnava z migracijami povezanih dogodkov v oddajah javnih televizij v Sloveniji, na Hrvaškem in v Nemčiji.
Ključne besede: migrant, migracije, televizija, predstavitev problematike, televizijska oddaja
Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1211; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1022,04 KB)

6.
PROBLEM NEZAKONITEGA PRISELJEVANJA NA OZEMLJE EVROPSKE UNIJE IN PRIDOBIVANJE STATUSOV OSEB S POTREBO PO MEDNARODNI ZAŠČITI PO PRAVU EU IN RS
Luka Fekonja, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavan problem nezakonitega priseljevanja na območju Evropske unije in Republike Slovenije, ki predvsem v zadnjem desetletju predstavlja enega izmed večjih izzivov državam članicam, tako v praksi kot tudi v teoriji. Na podlagi aktualne zakonodaje Republike Slovenije in zakonodaje Evropske unije je podrobneje opisan postopek in pogoji predpisani za vložitev prošnje za mednarodno zaščito. V uvodnem poglavju je obravnavana problematika nezakonitega priseljevanja skozi aktualne statistične podatke ter primerjava le-teh med posameznimi državami članicami. Nadalje so predstavljeni posamezni pogostejši izrazi v povezavi z izbrano temo, kot so begunec, azilant, prosilec za azil, mednarodna zaščit ali azil ipd., ki so, zaradi svoje podobnosti lahko zavajajoči in hitro postanejo predmet zmot in nerazumevanja. Obravnavani so tudi vzroki in vrste nezakonitega priseljevanja na podlagi različnih migracijskih teorij, ter običajne poti, po katerih migranti dosegajo zunanje meje držav članic Evropske unije. V tem poglavju so povzete tudi kazni za nedovoljeno prečkanje meja Republike Slovenije, predpisane v Kazenskem zakoniku Republike Slovenije. V drugem poglavju je opisana aktualna zakonodaja Evropske unije in pravni predpisi, ki urejajo omenjeno področje. V začetku je predstavljen razvoj na področju azilnega prava vse od prvih pravil do aktualne pravne ureditve in prizadevanja ter težnje po harmonizaciji ureditev azilnega prava med državami članicami Evropske unije. Na podlagi zakonodaje je predstavljen celoten postopek od nezakonitega vstopa na ozemlje katere od članic Evropske unije do vložitve in obravnave prošnje ter pogojev, predpisanih za pridobitev mednarodne zaščite. Predvsem je govora o direktivah in uredbah, ki jih je večina držav članic implementirala v svojo zakonodajno ureditev. V tretjem poglavju diplomskega dela je predstavljena domača zakonodaja na področju prava tujcev in azilnega prava v Republiki Sloveniji, ki se v veliki meri, zaradi harmonizacije pravil iz drugega poglavja v nacionalno zakonodajo Republike Slovenije, navezuje na prejšnje poglavje. Prav zaradi navezovanja na domača pravila in pravila Evropske unije pa so izpostavljene razlike v ureditvi med obema obravnavanima zakonodajama. V zadnjem poglavju pa je omenjena še problematika najjužnejšega italijanskega otoka Lampeduse, ki je obenem najjužnejša točka Italije, in ki se zadnja desetletja spopada z valom nezakonitega priseljevanja migrantov. V nadaljevanju so obravnavani še ureditev statusa begunca v skladu z italijansko ustavo, postopek pridobitve mednarodne zaščite po aktualni italijanski zakonodaji ter razlika med ureditvami Republike Italije, Evropske unije in Republike Slovenije v obravnavanju in interpretaciji izraza begunec.
Ključne besede: Begunec, azil, mednarodna zaščita, subsidiarna zaščita, direktive, zakonodaja Evropske unije, zakonodaja Republike Slovenije, Lampedusa, migrant, Republika Italija, Dublinska uredba, direktive.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1926; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
Agonija Mure in begunski val skozi karikaturo
Anton Buzeti, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Agonija Mure in begunski val skozi karikaturo zajema dva sklopa, teoretični in praktični. V prvem, teoretičnem delu, je predstavljen sam izvor besede karikatura, učinek in njena vloga, opredelitev pojma komičnega in kratek razvoj karikature skozi obdobja Egipta, antike, srednjega veka, renesanse, reformacije in protireformacije, baroka, 19. in 20. stoletja. V praktičnem delu gre za razmislek o avtorskih časopisnih karikaturah, ki so na avtorsko svojski način pospremile dva ključna dogodka iz sveta ob Muri. Prvi, Agonija Mure, odslikava družbeno klimo ob lastninjenju in obstoju tekstilnega giganta, drugi, Begunski val, pa išče povezave med človeškim obupom in vsiljenimi spremembami tukajšnjega prebivalstva.
Ključne besede: Karikatura, situacijska karikatura, Mura, Murin delavec, Murina delavka, metafora, barvna paleta, format, kompozicija, begunec, migrant, žičnata ograja, tehnična ovira, Janez Votek, Ludvik Kovač, Majda Horvat, Andrej Bedek.
Objavljeno v DKUM: 02.06.2016; Ogledov: 1697; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

8.
MOTIVACIJA TUJCEV ZA IZOBRAŽEVANJE
Adisa Elmasry, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava motivacijo tujcev v Sloveniji za izobraževanje. Skozi predstavitev ključnih konceptov teoretskih izhodišč motivacije, izobraževanja in migracij ter naše raziskave smo poskušali ugotoviti splošna stališča migrantov do izobraževanja. Poskušali smo ugotoviti, v kolikšni meri so motivirani za izobraževanje, kateri so motivi in kateri so negativni dejavniki, ki delujejo na njihovo motivacijo za izobraževanje. Pod pojmom tujec smo se držali definicije, ki jo ponuja Zakon o tujcih, ki pravi, da je tujec ali tujka vsakdo, ki nima državljanstva Republike Slovenije (Uradni list št. 003-02-6/2011-5. z dne 23. junija 2011). Raziskava je pokazala, da se anketirani migranti v glavnem zavedajo pomena izobrazbe v življenju in, da so zelo ambiciozni. Najpogostejša motiva za izobraževanje sta izboljšanje delovnih pogojev ter pridobivanje znanja. Na njihovo motivacijo najbolj negativno vpliva pomanjkanje časa in denarja. Pokazala se je velika povezava med vrednotenjem izobrazbe in motivacijo za izobraževanje. Izkazalo se je, da so tisti, ki so mnenja, da je izobrazba zelo pomembna, hkrati tudi zelo motivrani za izobraževanje. Izsledki anketne raziskave so pokazali tudi, da imajo anketirani migranti v povprečju višjo stopnjo izobrazbe kakor slovenski državljani.
Ključne besede: motivacija izobraževanje migrant integracija
Objavljeno v DKUM: 09.10.2014; Ogledov: 1638; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici