| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
OBLIKOVANJE PROJEKTA USTANOVITVE KNJIŽNICE ZA OTROKE PRISELJENCEV
Marija Pirc, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Slovenija je multikulturna država. Poleg slovenskega prebivalstva tu živi okoli deset odstotkov priseljencev. Glede na trenutno begunsko krizo in priseljevanje iz Sirije, Iraka in afriških držav pa kaže, da bo priseljencev še več. S starši v Slovenijo pridejo tudi otroci, ki imajo pravico, da se vključijo v slovenski vzgojno-izobraževalni program. Pogosto niti starši, niti otroci ne poznajo slovenskega jezika, v slovenskih knjižnicah pa zelo redko dobijo knjige v svojem maternem jeziku. Težko si predstavljamo starše, ki svojim otrokom berejo pravljice v slovenskem jeziku, če jezika ne poznajo, niti ga ne razumejo. Raziskave kažejo, da je učenje tujega jezika za otroke mnogo laže, če dobro poznajo materni jezik, torej bi v slovenskih knjižnicah potrebovali knjige v jezikih priseljencev. V Sloveniji je 10 osrednjih, 85 splošnih in skoraj 300 krajevnih knjižnic, zato je zadostna založenost vseh knjižnic z otroško in mladinsko literaturo v jezikih priseljencev preprosto nemogoča. Potrebno bi bilo ustanoviti premične zbirke za otroke priseljencev, ki bi sistematično krožile po osrednjih knjižnicah, mogoče kasneje tudi po ostalih splošnih knjižnicah. S tem projektom bi z minimalnim številom knjig (npr. 4000 del) lahko otrokom priseljencev po celotni Sloveniji omogočili branje v maternem jeziku. S tem bi spodbudili branje in posledično bi bila bralna pismenost otrok priseljencev boljša. Oblikovali smo projekt premične zbirke za otroke priseljencev ter z metodologijo PRINCE 2 opisali postopke za usklajevanje ljudi in dejavnosti. Projekt smo oblikovali v obvladljive faze, določili cilje in aktivnosti posamezne faze. Metodologija PRINCE2 predstavlja prilagodljiv okvir, ki ga zlahka prilagodimo vrsti in velikosti projekta, zato bomo projekt Premične zbirke za otroke priseljencev lahko organizirali po tej metodi. Oblikovali bomo projektno skupino, ki bo pripravila projekt in ga usmerjala, šele nato bomo vzpostavili delovanje projekta. Pomembno vlogo bomo namenili nadzorovanju faz, dostavi izdelkov ter doslednemu vodenju mejnikov faz. Ob zaključevanju projekta bomo vedeli, kako lahko projekt še nadgradimo ter s tem povečamo število knjig v jezikih priseljencev in omogočimo boljšo bralno pismenost priseljencev. V projekt smo vključili deset splošnih knjižnic za priseljence, ki delujejo v Sloveniji. Velik poudarek bomo namenili donatorstvu po zgledu Mednarodne knjižnice v Münchnu. Pri bralni pismenosti so slovenski učenci v mednarodni raziskavi PISO 2012 pokazali podpovprečne rezultate, zato Slovenija močno podpira projekte, ki stremijo k izboljšanju branja. Evropsko unijo lahko poimenujemo »družina različnih ljudi z enakimi možnostmi, v aktivnem sobivanju« in prav takšni projekti spodbujajo sprejemanje, spoštovanje in integracijo priseljencev.
Ključne besede: projekt, metodologija PRINCE2, priseljenci, knjižnica, bralna pismenost
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 275; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

6.
MOBILNA IGRA ZA UČENJE METODE PRINCE2
Peter Jevšinek, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izdelava lastne mobilne igre za pomoč pri učenju metode PRINCE2, omejene le na del sklopa celotne metodologije. Za potrebe izdelave igre sem najprej predstavil vsebino metode PRINCE2. Osredotočil sem se na procesni del metodologije in organizacijsko strukturo ter vloge sodelujočih v projektu. PRINCE2 je zelo obširna in hkrati tudi ena bolj razširjenih metodologij za vodenje projektov. Bistvo diplomskega dela je priprava zanimivega in poučnega pristopa igranja igre na temo izobraževanja. Igra temeljni na principu reševanja kviza: sestavljajo jo vprašanja z več možnimi odgovori. Dodal sem še elementa strategije ter pustolovščine. Vključil sem tudi pregled in analizo priporočil za izdelavo mobilnih in spletnih iger za pomoč pri izobraževanju in učenju.
Ključne besede: metodologija PRINCE2, učenje, mobilna igra
Objavljeno: 06.09.2016; Ogledov: 599; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici