| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
USTVARJALNO RAZMIŠLJANJE IN ODLOČANJE O NAČINIH OGLAŠEVANJA
Ivana Jurić, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sem predstavila različne metode ustvarjalnega razmišljanje in odločanja, s pomočjo katerih sem reševala problem o načinu oglaševanja kino sporedov v Kinu Velenje. V nadaljevanju sem opredelila vrste in načine oglaševanja, njegove cilje in namen, opisala sem medije, ki sem jih najprej razdelila na tradicionalne in netradicionalne in nato na podskupine ter le-te bolj natančno predstavila. Oglašujemo lahko na različne načine in v različnih medijih. Da je dobro oglaševati v več medijih, smo lahko videli v primeru kino sporedov, saj posamezniki berejo, gledajo ali poslušajo različne medije, in s tem lahko zajamemo večje število potencialnih obiskovalcev kina. Pomembno je, da posameznik oglas oziroma kino spored zazna in si ga vtisne v spomin. Če nam to uspe, smo naredili velik korak naprej. Pri izdelavi oglasov oziroma kino sporedov je dobro uporabiti domišljijo in poskusiti pridobiti čim več idej, katere bi lahko koristno uporabili in uresničili. S pomočjo oglaševanja kino sporedov poskuša Kino Velenje prepričati vse potencialne obiskovalce, da se odločijo za obisk kina in ogled filma. V praktičnem delu sem predstavila problem, s katerim se trenutno sooča Kino Velenje. Z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja sem reševala problem izbire načina oglaševanja za objavo kino sporedov. Za večkriterijsko odločanje sem uporabila računalniški program Web-HIPRE, pri katerem sem upoštevala več kriterijev, podkriterijev in alternativ. Ugotovila sem, da je danes spletno oglaševanje zelo visoko rangirano, saj ima skoraj vsako podjetje poleg oglasa v tradicionalnih medijih tudi oglas na internetu. Večina podjetij oglašuje svoje izdelke ali storitve v več medijih. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te dobimo največ idej. Kino Velenje ima najvišje stroške izdelave s plakati. Kljub temu, sem s programom Web-HIPRE ugotovila, da so v njihovem primeru plakati najboljša alternativa, kar kaže na to, da stroški pri nekaterih odločitvah niso vedno najbolj pomembni.
Ključne besede: Oglaševanje, mediji, metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, ideje, Web-HIPRE
Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 1998; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (658,10 KB)

2.
USTVARJALNOST IN INOVATIVNOST SLOVENSKIH PODJETIJ
Andreja Kligl, 2010, diplomsko delo

Opis: Z raziskovanjem pri pisanju diplomskega dela smo ugotovili, da sta ustvarjalnost in inovativnost povezana pojma in v današnjih razmerah predstavljata velik pomen za podjetja. Podjetja, ki želijo v današnjih konkurenčnih razmerah preživeti, morajo čim več delati na inovativnosti podjetja in ustvarjalnosti zaposlenih. Zaposleni so tisti, ki bodo predlagali inovativne predloge in se bodo lotili reševanja problemov. Zato je pomembno, da vodje poskušajo oblikovati time in motivirati zaposlene k čim večji ustvarjalnosti. Prav tako je potrebno vpeljati različne metode za spodbujane ustvarjalnosti zaposlenih. Pri tem pravzaprav gre za nove načine spodbujanja in motiviranja zaposlenih, da izrazijo svoje ideje in sodelujejo. Glede na povzetke raziskav smo ugotovili, da Slovenija še vedno zaostaja za vodilnimi inovativnimi evropskimi državami, vendar pa se stanje iz leta v leto izboljšuje.Zanimalo pa nas ni le splošno stanje, ampak tudi kako je z ustvarjalnostjo posameznega podjetja v Sloveniji, zato smo se odločili za raziskavo v enem izmed slovenskih podjetju. Za podjetje smo ugotovili, da je na dobri poti, saj že ima vpeljan sistem nagrajevanja za inovativne predloge, ki ga bo še potrebno malo nadgraditi in dodelati, da se bo ustvarjalnost še bolj povečala. Tudi zaposleni so pripravljeni in si želijo še več izobraževati in delati na metodah ustvarjalnega razmišljanja in ustvarjalnosti na sploh.
Ključne besede: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, metode ustvarjalnega razmišljanja
Objavljeno: 10.12.2010; Ogledov: 4567; Prenosov: 772
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
UPORABA METOD USTVARJALNEGA REŠEVANJA PROBLEMOV PRI IZBIRI NAČINOV POSPEŠEVANJA PRODAJE
Urška Vaupotič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: POVZETEK Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili različne tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, s katerimi smo v nadaljevanju reševali problem o načinu pospeševanja prodaje gostinskih storitev podjetja Taker d.o.o. V nadaljevanju smo opredelili vrste in načine pospeševanja prodaje, njihove cilje in namen. Načine pospeševanja prodaje smo razdelili na izbrane in ostale možne načine pospeševanja prodaje in jih nato natančno predstavili. Prodajo gostinskih storitev lahko pospešujemo na več možnih načinov. Načine pospeševanja prodaje lahko v večini primerov tudi združujemo oziroma kombiniramo. Zelo pomembno je, da ciljna skupina zazna in se odzove na izbrani način pospeševanja prodaje. Pri izbiri načina pospeševanje prodaje je prav gotovo potrebno uporabiti domišljijo in tako pridobiti čim več idej, ki jih lahko kasneje koristno uporabimo. S pomočjo pospeševanja prodaje gostinskih storitev želi podjetje Taker d.o.o. prepričati vse potencialne stranke, da se odločijo za obisk lokala Don Caffe. Tako si podjetje Taker d.o.o. želi ohranjati obstoječe in privabljati nove stranke lokala, posledično s tem pa povečati priliv denarja v podjetje. V praktičnem delu dela diplomskega seminarja smo predstavili problem, s katerim se trenutno sooča podjetje Taker d.o.o. Problem izbire načina pospeševanja prodaje smo reševali z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja. Za večkriterijsko odločanje smo uporabili računalniški program Web-HIPRE, kjer smo upoštevali izbrane kriterije, podkriterije in alternative. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te pridobimo največ idej. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da so v tem primeru akcijske cene pijač najboljši način pospeševanja prodaje. S to alternativo ima podjetje tudi najnižje stroške izvedbe, kar je za podjetje ugodno. Ugotovili smo, da se v gostinstvu vse bolj uporabljajo načini pospeševanja prodaje, saj kratkoročno spodbujajo porabnike. Prav tako si podjetje s pospeševanjem prodaje ustvarja vidne takojšnje odzive strank in posledično le-teh finančne rezultate. Vendar pa ne smemo zanemariti dejstva, da gre za precej drag način spodbujanja porabnikov.
Ključne besede: Ključne besede: pospeševanje prodaje, ideje, tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, Web-HIPRE
Objavljeno: 08.12.2011; Ogledov: 3083; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

4.
USTVARJALNO DEFINIRANJE IN REŠEVANJE POSLEDIC GOSPODARSKE KRIZE V PODJETJU X
Mateja Jerenko, 2011, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo predstavili trgovsko podjetje X in posledice krize, s katerimi se sooča.Tako smo s pomočjo metod in tehnik ustvarjalnega reševanja problemov poiskali ideje in rešitve za te posledice. Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili metode in tehnike ustvarjalnega reševanja problemov. Nato pa smo še predstavili pomen krize v podjetju, njene značilnosti, znake, vzroke, povode, posledice in vrste kriz. V praktičnem delu pa smo predstavili trgovsko podjetje X in posledice krize, s katerimi se spopada podjetje X, te so: padanje obsega prodaje, naraščanje izgube, povečanje zadolženosti in odpuščanje zaposlenih. Nato smo na podlagi metod in tehnik poiskali ideje in rešitve za te posledice. Osredotočili smo se le na nekaj tehnik in sicer: tehniko W, ribjo kost, zapisovanje idej in listo oznak. S tehniko W smo prišli do rešitve problema, medtem ko smo pri ribji kosti analizirali težave in ugotovili vzroke, s katerimi se spopada podjetje X. Pri tehniki zapisovanja idej in liste oznak pa smo s pomočjo zaposlenih razčlenili problem.
Ključne besede: Ustvarjalno reševanje problemov, metode ustvarjalnega razmišljanja, krize podjetja, trgovsko podjetje X, posledice krize.
Objavljeno: 13.01.2012; Ogledov: 2109; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (357,32 KB)

5.
Vpliv izobraževanja in usposabljanja na ustvarjalnost zaposlenih
Tadej Zorko, 2016, magistrsko delo

Opis: Uspešnost organizacij je dandanes odvisna predvsem od prilagoditve različnim spremembam v okolju. Te pa določajo nove zahteve, pred katere so poleg zaposlenih postavljene tudi organizacije, ki morajo zato postati bolj prožne, dinamične in hitro odzivne na potrebe in spremembe v okolju. Vodstva organizacij morajo tako v času globalne konkurence iskati nenehno možnosti za razvoj, s katerimi bi lahko hitreje dosegli konkurenčne prednosti. Okolja, v katerih bodo delovala, bodo morala spodbujati učenje, odgovornost in dajati priložnost za ustvarjalno delo ter uporabo potencialov zaposlenih. Tako bodo, eden izmed temeljev poslovnega delovanja, poleg vrednot in odgovornosti, tudi ljudje, ki so največkrat tudi vir vseh razvojnih sprememb. Da bi dosegli konkurenčno prednost, se morajo organizacije med drugim izogibati klasičnega izobraževanja in usposabljanja, namesto tega pa uporabljati vedno bolj sodobne oblike pridobivanja znanj. Tovrstno pridobivanje znanj je tudi bolj načrtno, sistematično in praktično usmerjeno. Bistvo razvoja zaposlenih bo zato morala biti povezava dela, izobraževanja, usposabljanja, ustvarjalnosti in samorazvoja zaposlenih. V organizacijah bo tako pomembno koliko ustvarjalne moči bodo dali zaposleni vanjo, in to, ali bodo k temu spodbujeni ter na tak način izražali in posredovali svoja mnenja glede svojega razvoja. Če zaposleni nimajo možnosti posredovati svoje mnenje, postanejo tako le izvajalci vodstvenih odločitev, njihovi morebitni ustvarjalni viri pa ostajajo slabše izkoriščeni. Ustvarjalno moč je pri nekaterih zaposlenih velikokrat potrebno tudi vzpodbuditi, kar pa lahko najlažje dosežemo z metodami in tehnikami ustvarjalnega razmišljanja. Zaposlene tako spodbudimo k dovzetnejšim idejam ter produktivnejši ustvarjalnosti, ki je temelj za inovativnost. Namesto togih tradicionalnih shem, ki utesnjujejo razvojno dejavnost zaposlenih, se morajo v organizacijah uveljaviti oblike in načini, ki temeljijo na lastni aktivnosti udeležencev. Tudi vodstvo organizacij mora biti ob tem ustvarjalno in dovzetno za spremembe. Zaposlene mora načrtno vzpodbujati k ustvarjalnosti, saj je možna posledica inovativnost, edini način za pospešitev rasti človeškega kapitala. Metode in tehnike ustvarjalnega razmišljanja so nam lahko tu v pomoč, saj nam omogočajo, da lažje in bolj spontano proizvajamo ideje. Tako nas silijo, da se oddaljimo od togosti in gotovosti logičnih rešitev. Za podrobnejšo analizo o uporabi metod in tehnik ustvarjalnega razmišljanja za razvoj zaposlenih v organizacijah, smo opravili tudi empirično raziskavo in sicer v javnem zavodu Pomurske lekarne ter podjetju Saubermacher-Komunala d.o.o. Ugotovili smo, da v organizacijah namenjajo pri razvoju zaposlenih premalo ali skoraj nič pomena ustvarjalnemu delovanju zaposlenih, pri katerih pa se kaže tudi preslabo poznavanje omenjenih metod in tehnik. Zaposleni tako nimajo ali pa imajo malo možnosti, da bi aktivno sodelovali pri procesu izobraževanja in usposabljanja, zato smo predlagali in oblikovali nov model izobraževanja in usposabljanja, ki bi povečal ustvarjalnost zaposlenih.
Ključne besede: Izobraževanje, usposabljanje, ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, inovativnost, metode in tehnike ustvarjalnega razmišljanja.
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 819; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

6.
Inovacije in inovativne metode v izobraževanju
Sanja Levart, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavam inovacije in inovativne metode v izobraževanju. Današnja šola se spreminja iz tradicionalne v sodobno šolo, v kateri je v ospredju učenec, inovativnost, ustvarjalnost in sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Temelj celotnega sodobnega šolskega procesa je holističen pristop, v katerem je treba izpostaviti vlogo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki kot orodje podpira inovativne pristope poučevanja in učenja. V teoretičnem delu sem opisala in podala definicije pojmov inovacija, ustvarjalnost in inovativnost različnih avtorjev, predstavila načine razmišljanja, tehnike ustvarjalnega mišljenja ter predstavila inovativne metode poučevanja. V empiričnem delu sem raziskala uporabo inovativnih metod in IKT pri predmetu Tehnika in tehnologija. Zanimalo me je predvsem, koliko in v kakšni meri učitelji uporabljajo IKT in inovativne metode pri poučevanju ter posledično vpliv na samo delo z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku v veliki meri uporabljajo tradicionalne metode poučevanja in učenja. Umestitev sodobne IKT jim dejansko predstavlja velik izziv zaradi različnih dejavnikov (tudi zaradi slabe usposobljenosti na tem področju). Učitelji so izpostavili, da zaradi pomanjkljive opremljenosti s sodobno tehnologijo in pomanjkljivega znanja o inovativnih metodah poučevanja in učenja le-teh ne uporabljajo tako pogosto, kot bi jih sicer lahko.
Ključne besede: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja, načini razmišljanja, inovativne metode.
Objavljeno: 11.06.2019; Ogledov: 384; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

7.
Spodbujanje ustvarjalnega razmišljanja in inovativnosti z metodo šestih klobukov razmišljanja
Monika Klingsbichl, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu izhodišče predstavlja inovacijski management s poudarkom na ustvarjalnem razmišljanju in inovativnosti zaposlenih. Spodbujanje ustvarjalnega razmišljanja in inovativnosti zaposlenih lahko prinese velik uspeh organizacijam. Pomembno je, da vodstvo organizacije svoje podrejene spodbuja k dajanju novih idej, zamisli, predlogov in možnost vključevanja v strateške odločitve. Prav tako z uporabo različnih tehnik ustvarjalnega razmišljanja spodbudimo občutek pripadnosti in zadovoljstva v organizacijski klimi. Dandanes organizacije pogosto zanemarjajo obravnavanje zaposlenih kot ključnih za uspeh organizacije. Kar privede do tega, da se zaposleni počutijo neupoštevane, niso dovolj motivirani in nimajo možnosti predlagati morebitne izboljšave, ki bi jih lahko uvedli v organizaciji sami. Na vprašanje, kako spodbuditi ustvarjalnost v organizaciji odgovarjamo s pomočjo raziskav, pridobljenih v empiričnem delu. Spodbujamo s pomočjo tehnik ustvarjalnega razmišljanja, vključitvijo zaposlenih in dobro oblikovano organizacijsko klimo. Končni cilj diplomskega projekta je bil, da smo ugotovili kako uporaba izbrane metode tj. metode šestih klobukov razmišljanja, v praksi pripomore k naprednemu razmišljanju zaposlenih in kakšen vpliv ima uporaba te metode na inovativnost organizacije. Zaposleni, ki uporabljajo metodo šestih klobukov razmišljanja, dosegajo ustvarjalnejše in boljše rešitve in hkrati s tem dosegajo večjo inovativnost podjetja.
Ključne besede: inovativnost, ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, metode ustvarjalnega razmišljanja, metoda šestih klobukov razmišljanja.
Objavljeno: 28.10.2019; Ogledov: 102; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici