| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Stanje in perspektive terenskega dela pri pouku geografije
Nina Simonič, 2021, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je analiziranje pojavljanja metod in vsebin terenskega dela pri pouku geografije v Sloveniji. V teoretičnem delu smo opredelili terensko delo in ovrednotili njegov pomen pri pouku geografije. Preučili smo metode in vsebine terenskega dela v okviru geografske kurikularne dokumentacije in izbranih učnih gradiv za pouk geografije v osnovni in srednji šoli. Izpostavili smo temeljne metodološke pristope terenskega dela in opravili metaanalizo priporočil za izvedbo terenskega dela. V empiričnem delu smo izvedli samostojno raziskavo in predstavili rezultate. Raziskavo smo izvedli med slovenskimi učitelji geografije, ki poučujejo v osnovni ali srednji šoli. Ugotovili smo, da med preučenimi gradivi in v praksi pouka geografije prevladujejo terenska dela, ki so vezana na naravnogeografske vsebine. Med metodami terenskega dela prevladujejo opazovanje, risanje in orientacija. Učitelji geografije se najpogosteje odločijo za izvedbo terenskega dela v obliki sredstva (učenci zbirajo informacije na terenu, sledi skupna analiza in izdelava zaključnega izdelka) in ga izpeljejo v eni šolski uri. V terensko delo vključujejo širok spekter IKT, vendar to počno redko. Ugotavljamo, da sodelujoči učitelji poročajo o podpori pri organizaciji terenskega dela s strani vodstva šole, kolektiva in staršev. Redkeje se poslužujejo sodelovanja v fazah načrtovanja in izvedbe terenskega dela z geografskimi in zunanjimi institucijami. V aplikativnem delu smo pripravili tri predloge učnih priprav za izvedbo terenskega dela v osnovni in srednji šoli, ki smo jih utemeljili na ugotovitvah teoretičnega in empiričnega dela.
Ključne besede: terensko delo, metode terenskega dela, vsebine terenskega dela, pouk geografije
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 148; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

2.
MEDPREDMETNO POVEZOVANJE BIOLOGIJE IN GEOGRAFIJE Z AKTIVNIMI METODAMI DELA
Barbara Čuk, 2011, diplomsko delo

Opis: V zadnjem času v svetu in nenazadnje tudi v Sloveniji opažamo porast raziskav in študij, ki dajejo prednost medpredmetnemu povezovanju in aktivnim metodam pouka. S takim načinom poučevanja dosežemo kakovostnejši pouk, dvigne se raven znanja, šolajoči pridobijo nove kompetence in možnosti uporabnega znanja. Prav slednje nas je vodilo k primerjavi slovenskih učnih načrtov za biologijo in geografijo za splošno gimnazijo. Izbrani so bili skupni cilji obeh šolskih predmetov. Na osnovi skupnih ciljev so bile pripravljene naloge, primeri in izročki učnih listov z navodili za učitelje in dijake. Predstavljeni so primeri terenskega in projektnega dela ter eksperimentov, ki povezujejo cilje iz učnega načrta biologije in geografije. Dijakom so aktivni pristopi k pouku, kjer so spodbujeni k odkrivanju, preizkušanju, eksperimentiranju in spoznavanju novih stvari, všeč in jih v prihodnje želijo še več. Tako bi lahko bili primeri iz diplomskega dela v spodbudo za povezavo še drugih predmetnih področij in v pomoč pri načrtovanju pouka in aktivnosti za šolarje.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, aktivne metode dela, biologija, geografija, učni načrt, primeri terenskega in projektnega dela, primeri eksperimentov
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 2494; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici