| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv pomanjkanja znanja slovenskega jezika na usvajanje tujega jezika na prehodu iz osnovne šole v srednjo šolo : magistrsko delo
Tjaša Vovko, 2024, magistrsko delo

Opis: Materni jezik ima pri procesu usvajanja tujega jezika pomembno vlogo. V preteklosti se je raba maternega jezika pri pouku tujega jezika spreminjala – nekateri raziskovalci so rabo materinščine zagovarjali, drugi pa so ji strogo nasprotovali. V magistrski nalogi smo raziskali, v kolikšni meri se slovenščina uporablja pri poučevanju tujega jezika v slovenskih osnovnih in srednjih šolah in kakšne so posledice njene uporabe. Pri raziskavi je sodelovalo 36 učencev devetega razreda osnovne šole, 69 dijakov prvega letnika srednje šole, prav tako pa so sodelovale tudi tri osnovnošolske učiteljice in štiri srednješolske profesorice. Rezultati raziskave so pokazali, da je znanje slovenskega jezika pri usvajanju tujega jezika še kako pomembno, saj se slovnične strukture in pravila ponavljajo, posledično pa je učenje tujega jezika hitrejše in lažje. Ugotovili smo tudi, da je znanje tujega jezika pri osnovnošolcih in srednješolcih na vedno višji stopnji, znanje slovenščine pa se slabša, kar je zelo skrb vzbujajoč podatek. Učiteljice in profesorice predlagajo povečan obseg obveznega branja, saj bi se po njihovem mnenju tako izboljšalo znanje maternega jezika, posledično pa bi s tem olajšali usvajanje tujega jezika.
Ključne besede: materni jezik, usvajanje tujega jezika, prevajanje in tolmačenje, metode poučevanja tujih jezikov
Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

2.
Tehniško izobraževanje in inženirska pedagogika
Boris Aberšek, Andrej Flogie, 2019, znanstvena monografija

Opis: Pri tehniških in inženirskih izobraževanjih se učenci in študentje učijo razumeti tehniko v njenih socialnih, ekonomskih in ekoloških kontekstih. Pri tem so posebej pomembni tako zgodovinski aspekti tehnike, kot tudi najnovejši dosežki njenega razvoja. Učenci morajo biti pri pouku motivirani tudi za samostojno in aktivno učenje pretežno po principu učimo se ob delu. Da bi tehniško izobraževanje lahko realizirali na tak aktiven način, je  treba premakniti njegovo težišče od po-uka(pasivnega učenja) k aktivnemu učenju. Domnevamo,  da se bodo razlage in vsebine te knjige večkrat razlikovale od predstav, ki so zakoreninjene tako med učitelji, kot tudi med učenci. Upamo, da bomo s predstavljenimi idejami pri učiteljih izzvali kognitivno disonanco – intelektualno nelagodje, ki jih bo spodbudilo k temu, da bodo prevetrili svoje ponotranjene »teorije v glavah«, pri učencih pa, da bodo odkrili lažjo in bolj efektno pot, kako usvajati zahtevana in potrebna znanja. Ta knjiga je namenjena tako učiteljem tehniških strok kot tudi učencem, da bodo skozi razumevanje procesa učenja lažje in bolj poglobljeno prihajali do znanj in spoznanj.
Ključne besede: tehniško izobraževanje, inženirska pedagogika, metode in strategije poučevanja, projektni pristop, motivacijski modeli
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Problemski pouk pri predmetu tehnika in tehnologija : magistrsko delo
Lara Voler, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opredeljuje razširjenost uporabe sodobnih metod poučevanja pri pouku tehnike in tehnologije v slovenskih osnovnih šolah. V raziskovalnem delu se osredotoča na problemski pouk in njegovo uporabo pri pouku tehnike in tehnologije. Problemski pouk namreč predstavlja enega izmed sodobnih pristopov poučevanja pouka tehnike in tehnologije. V teoretičnem delu so izpostavljeni temelji sodobnih metod dela in pogleda na družbo (izobraževanje in družba, digitalno izobraževanje, posamezne sodobne metode poučevanja, kompetence ipd.). Empiričen del pa temelji na rezultatih izvedene ankete, s pomočjo katere je bila potrjena temeljna hipoteza, da je problemski pouk pri pouku tehnike in tehnologije eden izmed pomembnih pristopov, ki se v slovenskih osnovnih šolah pogosto uporablja. Učitelji so mnenja, da je problemski pouk kompleksnejši od tradicionalnih oblik poučevanja tehnike in tehnologije ter da potrebujejo več znanj s tega področja. Prav tako lahko potrdimo visoko samoiniciativnost učiteljev, katera je bila izražena skozi željo po dodatnih izobraževanjih na področju izvajanja problemskega pouka pri predmetu tehnike in tehnologije. Iz navedenega lahko zaključimo, da so učitelji tehnike in tehnologije v povprečju visoko motivirani in samoiniciativni ter da jim sodobne metode dela ne povzročajo večjih izzivov. Dejansko je tudi narava predmeta takšna, da vzpodbuja pri učencih kreativnost in inovativnost, pri učiteljih pa vzpodbuja sodobne pedagoške pristope.
Ključne besede: sodobne metode poučevanja, problemski pouk, sodobne kompetence, tehnika in tehnologija
Objavljeno v DKUM: 26.02.2024; Ogledov: 424; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

4.
Uporaba metod in oblik poučevanja glasbene umetnosti pri učencih z ADHD na razredni stopnji
Urška Veber, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali uporabo metod in oblik poučevanja glasbene umetnosti pri učencih z ADHD na razredni stopnji. V teoretičnem delu so predstavljene metode in oblike poučevanja skozi vzgojno-izobraževalni proces ter metode poučevanja v sklopu glasbene umetnosti na razredni stopnji. Opredeljen je tudi pojem ADHD, definicija motnje, značilnosti in osebnostne lastnosti otrok z motnjo, vključevanje otroka z ADHD v redno osnovno šolo ter povezava motnje ADHD z glasbo. V empiričnem delu pa smo raziskali, kako pogosto učitelji uporabljajo metode in oblike poučevanja glasbene umetnosti, kadar je v oddelku prisoten učenec z ADHD, kako pogosto učenci z ADHD izražajo lastnosti, ki so značilne za motnjo, ter kako pogost je pojav specifičnih šolskih težav, kot tudi specifičnih težav, povezanih z metodami poučevanja. Pri tem so nas zanimale razlike v odgovorih glede na primarno motnjo, spol in razred učenca. V raziskavi je sodelovalo 95 učiteljev, ki poučujejo ali so poučevali učenca z ADHD glasbeno umetnost na razredni stopnji. Rezultati raziskave so pokazali, da med učenci z ADHD ne obstajajo statistično pomembne razlike v uporabi metod in oblik poučevanja glasbene umetnosti glede na primarno motnjo, spol in razred. Kljub temu smo ugotovili, da učenci z motnjo hiperaktivnosti pogosteje izražajo proučevane lastnosti, prav tako se pri njih pogosteje pojavljajo specifične šolske, kot tudi specifične težave, povezane z metodami poučevanja glasbene umetnosti. Učitelji ob prisotnosti učenca z motnjo hiperaktivnosti nekatere metode poučevanja glasbene umetnosti uporabljajo pogosteje kot ob prisotnosti učenca z motnjo pozornosti. Primerjava učencev glede na spol je pokazala, da se pri dečkih v primerjavi z deklicami pogosteje pojavljajo specifične šolske težave ter specifične težave, povezane z metodami poučevanja glasbene umetnosti. Primerjava učencev glede na razred je pokazala, da lahko v skoraj enaki meri pri posameznem razredu izpostavimo nekatere izmed specifičnih težav.
Ključne besede: metode in oblike glasbenega poučevanja, motnja pozornosti in hiperaktivnosti, ADHD, glasbena umetnost, razredna stopnja
Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 1529; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

5.
Razlike v didaktičnih metodah in strategijah dela pri zgodnjem poučevanju angleščine ter poučevanju angleščine v višjih razredih osnovnih šol v Sloveniji z vidika učiteljev
Valentina Čeh, Matea Tenko, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil raziskati razlike v didaktičnih metodah in strategijah dela pri zgodnjem poučevanju angleščine (1.-4. razred) ter poučevanju angleščine v višjih razredih osnovnih šol. Teoretični del magistrske naloge sloni na preučevanju otrokovega razvoja in kako le-ta vpliva na učenje tujega jezika ter kakšna je vloga učitelja prav pri tem procesu. Pozorni morajo biti na otrokovo osebnost, njegove učne sposobnosti in motiviranost ter v skladu s tem izbrati didaktične metode in strategije dela. Cilj empiričnega dela magistrske naloge je bil raziskati razlike v delu med razrednimi in predmetnimi učitelji ter s kakšnimi težavami se soočaju pri poučevanju.
Ključne besede: učenje tujega jezika, zgodnje poučevanje angleščine, strategije in metode poučevanja, učna priprava, učbenik, problemi poučevanja.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2019; Ogledov: 1571; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (1014,46 KB)

6.
POUČEVANJE ETIKE V RAČUNOVODSKEM IZOBRAŽEVANJU
Anja Kramberger, 2016, magistrsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča veliko računovodskim škandalom, ki so se zgodili pri nas in po svetu. Škandali so računovodsko pa tudi revizijsko stroko negativno zaznamovali, saj se je javnost začela spraševati o etičnosti izvajalcev računovodskega in revizijskega poklica. Za ponovno pridobitev zaupanja javnosti in ugleda obeh strok, so se pojavili strožji zakoni in pravila, računovodske organizacije pa so povečale poudarek etičnemu izobraževanju bodočih računovodij. Avtorji so različnega mnenja glede smiselnosti/koristnosti poučevanja etike v računovodskem izobraževanju. Nasprotniki tega poučevanja menijo, da se etike preprosto ne dá naučiti, saj je vsak posameznik etičen ali ne, podporniki pa menijo, da se študenti etike in etičnega razmišljanja lahko in morajo naučiti. Več razlogov za in proti vključevanju poučevanja etike v računovodsko izobraževanje opisujemo v magistrskem delu. Opisujemo tudi cilje, ki jih želimo doseči s poučevanjem etike. Poučevanje etike lahko vključimo na različne ravni študija. Ugotovili smo, da je pomembno vključevanje etike na dodiplomsko in podiplomsko raven študija. Na dodiplomskem študiju se študenti skupaj z začetnim spoznavanjem računovodske stroke naučijo, kako močno je s stroko povezana etika, ter razmišljati o osnovnih etičnih vprašanjih, kasneje, na podiplomskem študiju pa tudi o kompleksnejših etičnih vprašanjih in dilemah. Poleg vključevanja etike v različne ravni študija, smo opisali tudi različne oblike njenega vključevanja. Poznamo integrirano in diskretno obliko vključevanja. Pri integrirani obliki gre za vključitev etike v vse računovodske predmete, pri diskretni pa za vključitev etike kot samostojnega predmeta. Nekateri avtorji menijo, da je vključevanje etike v obeh oblikah najbolj priporočljivo, saj se tako študenti naučijo dovolj o teoriji etike in se hkrati zavedajo, da je etika v računovodstvu močno povezana z drugimi področji računovodstva. Ukvarjali smo se tudi z vprašanji primernih nosilcev poučevanja etike v računovodstvu. Lahko so to le računovodski strokovnjaki, le strokovnjaki iz etike ali pa kombinacija obojih. Nosilci poučevanja etike pa morajo izbrati primerni pristop in metode poučevanja. Odločijo se lahko med aktivnim in pasivnim pristopom, ter različnimi metodami poučevanja. O izbiri pristopa in metod morajo profesorji temeljito premisliti, saj obstajajo študenti, ki jim odgovarjajo različni stili poučevanja in zato je učinkovitost izbranih pristopov in metod različna. Priporočamo uporabo kombinacije obeh pristopov poučevanja, saj bodo tako zadovoljni študenti obeh stilov učenja in dosegli bomo željene cilje poučevanja etike v računovodskem izobraževanju. V praktičnem delu magistrskega dela smo izvedli raziskavo med dodiplomskimi in podiplomskimi študenti o obstoju in uporabljenih načinih poučevanja etike v računovodskem izobraževanju na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru. Z analizo rezultatov smo med drugim ugotovili, da študenti menijo, da je pomembno vključevanje etike v računovodsko izobraževanje in v povprečju tudi, da ga je v njihovo računovodsko izobraževanje vključeno malo premalo.
Ključne besede: Računovodski škandali, zaupanje javnosti, etika v računovodskem izobraževanju, pomen etike, cilji, pristopi in metode poučevanja etike.
Objavljeno v DKUM: 14.06.2016; Ogledov: 1342; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

7.
OCENA VZGOJITELJEV PREDŠOLSKIH OTROK O UVAJANJU TUJEGA JEZIKA V VRTEC
Anja Šilak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene različne sodobne teorije o pridobivanju tujega jezika v predšolskem obdobju. Teoretični del diplomske naloge zajema osnove govornega razvoja v prvem in drugem jeziku, dejavnike, ki vplivajo učenje jezika, ter vpliv tujega jezika na materinščino. V Nadaljevanju diplomskega dela je opisano učenje tujega jezika v predšolskem obdobju. V tem delu so predstavljeni glavni cilji, načela, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v predšolskem obdobju, kritično obdobje učenja tujega jezika, metode poučevanja ter vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvajanju tujega jezika v vrtec. V empiričnem delu diplomske naloge sem želela pridobiti podatke o tem, kako vzgojitelji ocenjujejo uvajanje tujega jezika v vrtec ter kako sami pripomorejo k temu. Anketni vprašalnik mi je bil v veliko pomoč pri iskanju odgovorov na vprašanja glede zastavljenih ciljev in hipotez. Rezultati so pokazali, da imajo vzgojitelji pozitiven odnos do do zgodnjega učenja tujega jezika in menijo, da zgodnje učenje pozitivno vpliva na otroka. Veliko vzgojiteljev, predvsem mlajše generacije, je pokazalo podporo izvajanju dejavnosti iz tujega jezika ter pripravljenost za dodatno izobraževanje v didaktiki zgodnjega poučevanja tujega jezika.
Ključne besede: Zgodnje učenje tujega jezika, vpliv tujega jezika na materinščino, glavni cilji poučevanja tujega jezika, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika, metode učenja tujega jezika, ocena vzgojiteljev o uvajanju tujega jezika v vrtec
Objavljeno v DKUM: 17.06.2013; Ogledov: 2317; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
SODELOVALNO UČENJE PRI POUKU SLOVENŠČINE
Janja Kerbler, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je bilo obravnavano sodelovalno učenje in njegova priljubljenost med učenci in učitelji slovenščine na dveh izbranih osnovnih šolah. Temelji na teoretičnih spoznanjih, dokazanih s praktičnimi izsledki in podkrepljenimi z izvedbo dveh anket, njuno analizo ter primerjavo. Slednja govori o tem, kako je sodelovalno učenje priljubljeno med učenci in kako med učitelji, kako pogosto se tovrstna metoda pri pouku slovenščine uporablja, ali se učenci ob takšni metodi dela naučijo veliko in ali si tako učitelji kot učenci želijo pri pouku slovenščine več sodelovalnega učenja. Po mnenju Cirile Peklaj (2001), ki se z raziskovanjem sodelovalnega učenja intenzivno ukvarja že vrsto let, je naloga šole v sodobnem svetu tehnologije in nenehnih novosti, da učence opremi z višjimi miselnimi veščinami, z veščinami reševanja problemov, komunikacijskimi in tudi socialnimi veščinami, da bodo učenci kos tempu, ki ga narekuje življenje. Kakovostno delo v šoli torej naj ne bi spodbujalo samo spoznavnih procesov učencev, temveč mora omogočati tudi pogoje za njihov socialni, čustveni in duhovni razvoj. Vse to pa so tudi zahteve, ki so jasno zapisane v ciljih osnovnošolskega izobraževanja. Med temeljnimi cilji je poleg pridobivanja znanj še posebej poudarjeno vzgajanje za medsebojno strpnost, demokracijo, spoštovanje drugačnosti in sodelovanje z drugimi ... Zato ne moremo mimo tega, da je prav delo v sodelovalnih skupinah eden najboljših načinov za doseganje teh ciljev. Rezultati izvedenega anketiranja so pokazali, da je tako učencem kot učiteljem slovenščine, na šolah, kjer sem izvedla anketo, sodelovalno učenje všeč, a učitelji kljub vsemu tovrstno metodo uporabljajo redko oziroma nekajkrat v šolskem letu. Po mnenju učiteljev se učenci ob tej metodi dela naučijo veliko, pa tudi učenci menijo, da je poleg individualnega dela skupinsko delo ena izmed najbolj funkcionalnih oblik. Končna ugotovitev, ki je nastala na podlagi primerjav, je bila, da si tako učenci kot njihovi učitelji želijo pri pouku slovenščine več sodelovalnega učenja.
Ključne besede: Slovenščina, učenci, učitelji, sodelovalno učenje, sodobne metode poučevanja, skupinsko delo, sodelovanje.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2012; Ogledov: 4903; Prenosov: 666
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

9.
Optični pojavi v atmosferi
Marko Gosak, Jerneja Pavlin, 2011, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Pri pouku fizike se dijaki seznanjajo z glavnimi fizikalnimi pojmi in teorijami, ki se nanašajo na pojave iz vsakdanjega življenja in povzemajo naše vedenje o naravi. Optični pojavi v atmosferi so ljudem od nekdaj zelo zanimivi, a njihove razlage med srednješolskim izobraževanjem pogosto niso deležni. Zato je bil vsebinski cilj gradiva seznaniti dijake z najzanimivejšimi pojavi, kot so: barve neba, mavrica, zračno zrcaljenje, halo, venci itd. Poleg seznanjanja z omenjenimi optičnimi pojavi v atmosferi in poglabljanja znanja s področja optike predvidene metode dela pri dijakih razvijajo kompetence digitalne pismenosti, dela po navodilih, organizacije dela članov skupine in same selekcije informacij, kot tudi organizacijo informacij v smiselno celoto. Razvijanje omenjenih kompetenc je ključno za uspešno delovanje človeka v sodobni družbi.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, fizika, pouk, metode poučevanja, srednje šole
Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 1913; Prenosov: 80
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Projektno delo študentov na programu Mehatronika
Karl Gotlih, Tomaž Vuherer, Simon Brezovnik, 2009, strokovni članek

Opis: Na bolonjskem programu Mehatronika smo na prvi stopnji uvedli projektno delo študentov. Prva bolonjska stopnja traja šest semestrov in s projekti začnemo včetrtem semestru, nadaljujemo v petem in končamo v šestem semestru, kjer se zadnji projekt praviloma konča z diplomskim delom. Projektno delo je vrednoteno z 8 ECTS v vsakem semestru. To znese skupaj 24 ECTS. Polovica točk je namenjena kontaktnim uram, druga polovica pa samostojnemu delu študentov. Projekte vsako leto razpišemo in jih v začetku semestra ponudimo študentom. Ti izberejo, kar se jim zdi zanimivo in kar jih priteguje. Projekti so organizirani tako, da sinergijsko povezujejo teoretična znanja, ki so si jih študenti pridobili pri teoretičnih in strokovnih predmetih z aplikacijami, ki so v projektnih nalogah zahtevane. Bistvo projektnega dela je rezultat, ki pa ni omejen na javno predstavljeno poročilo na koncu semestra, temveč je poudarek na mehatronskem izdelku, ki praviloma mora biti realiziran. Kot dober primer projektnega dela študentov je v prispevku prikazan primer projekta, ki se razvija iz leta v leto z vedno novimi študenti in nalogami. Delo temelji na gradnji in stalnih modifikacijah robotizirane proizvodne celice za točkovno varjenje, ki ji bo letošnja generacija študentov dodala novo aplikacijo, to je frezanje poljubnih 3D oblik za izdelke do velikosti 2m3. Robotizirana proizvodna celica je ob tem namenjena tudi za pedagoško delopri laboratorijskih vajah, prav tako pa za najrazličnejše raziskovalne aplikacije v robotiki in robotizaciji.
Ključne besede: izobraževanje, visoko šolstvo, metode poučevanja, projektno delo, robotizacija
Objavljeno v DKUM: 31.05.2012; Ogledov: 1749; Prenosov: 85
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici