| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1282
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Posebnosti ocenjevanja gradbenih podjetij
Monika Jesih, 2021, magistrsko delo

Opis: Posebnosti ocenjevanja gradbene dejavnosti je neraziskano in specifično področje, saj potrebuje ocenjevalec dovolj znanja s področja gradbeništva. Posebej mora biti osredotočen na posebnosti, ki so sicer pogosto napisane, vendar kaj več od tega ni znano. Pri ocenjevanju mora biti ocenjevalec tudi pozoren, kakšno podjetje kot organizacijsko strukturo ocenjuje. Kadar gre za podjetje, ki kotira na borzi imamo znano ceno delnice in na podlagi le-te izračunano vrednost podjetja. Vrednost podjetja pa je malo drugače za podjetja, ki ne kotirajo na borzah in so v zasebni lasti. Vemo, da za nekoga, ki je podjetje ustvarjal nekaj več deset let oziroma je le to že predano preko generacij in lahko govorimo o tradiciji, ki pa ima tudi svojo ceno, katera se ne more izraziti v vrednosti. Pri ocenjevanju vrednosti podjetij poznamo različne načine s kateri pridemo do vrednosti podjetja, vendar pa na ta izračun vplivajo določeni dejavniki, kot so: BDP, konkurenca, razvitost trga, denarni tokovi. Na podlagi teorije, ki bo opisana v prvem delu nato v praktičnem delu izračunano vrednost podjetja na po dveh različnih načinih.
Ključne besede: vrednotenje podjetja, ocenjevanje vrednosti podjetja, posebnosti ocenjevanja, gradbeništvo, gradbeništvo v Sloveniji, posebnosti gradbeništva, metode ocenjevanje, na donosu zasnovan način, nabavno vrednostni način
Objavljeno: 18.06.2021; Ogledov: 19; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

2.
Pospeševanje prodaje v Biotermah Mala Nedelja
Lara Belšak, 2021, diplomsko delo

Opis: Trg postaja vedno bolj nasičen s konkurenčnimi izdelki, zato morajo podjetja iskati načine, da prepričajo obstoječe ter možne stranke za nakup njihovega izdelka ali storitve. Odjemalcem je na voljo velika ponudba konkurenčnih izdelkov, povpraševanje po njih pa je vedno manjše. Glavni cilj vsakega podjetja je, da privabi nove kupce in obdrži obstoječe ter da s prodajo izdelkov ali storitev ustvari dobiček. Zato se podjetja odločajo za pospeševanje prodaje, saj s tem lažje preživijo na trgu in prepričajo kupce, da izberejo njihov izdelek ali storitev namesto konkurenčnega. To lahko dosegajo z različnimi metodami pospeševanja prodaje, in sicer s kuponi, s popusti, z darili, garancijami, degustacijami. V prvem poglavju diplomskega projekta bomo predstavili osnovni problem, namen, cilje ter zastavljene hipoteze, ki jih bomo v diplomskem projektu preverili. V drugem poglavju bomo predstavili, kaj pravzaprav pospeševanje prodaje je, kakšni so nameni in cilji pospeševanja prodaje ter kakšne načine ločujemo. Pojasnili bomo tudi prednosti in slabosti pospeševanje prodaje v podjetju ter načine, s katerimi lahko podjetja vrednotijo rezultate. V tretjem poglavju bomo opisali tri skupine metod pospeševanja prodaje. V četrtem poglavju bomo predstavili podjetje Bioterme Mala Nedelja. V petem poglavju bomo pojasnili, kako v Biotermah Mala Nedelja pospešujejo prodajo. V zadnjem poglavju pa bomo opravili intervju, s katerim bomo pridobili podatke za zastavljene hipoteze, ki jih bomo v sklepnem delu potrdili ali ovrgli.
Ključne besede: Pospeševanje prodaje, metode pospeševanja prodaje, posredno pospeševanje prodaje, neposredno pospeševanje prodaje, Bioterme Mala Nedelja
Objavljeno: 17.06.2021; Ogledov: 22; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

3.
Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v organizaciji
Maruša Verčkovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem rastočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se mora vsaka organizacija v želji, da bi bila ambiciozna, zavedati pomembnosti ljudi – človeških virov, za njeno uspešno delovanje, kar je bila glavna ugotovitev diplomskega projekta. Spoznali smo, da je podlaga temu sistematično dodelan in uspešno vpeljan sistem managementa človeških virov, katerega uspešnost določajo tudi izbrani izvajalci. Ti so lahko zunanji (različne institucije in strokovnjaki) ali lastni managerji organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo tako spoznali osnove sistema managementa človeških virov v organizaciji in specifično eno izmed njegovih pomembnejših funkcij – razvoj zaposlenih, v sklopu katerega se načrtujejo in izvajajo tudi programi razvoja zaposlenih kot sta izobraževanje in usposabljanje. Razvoj zaposlenih je proces, ki mora potekati neprekinjeno, saj je organizacijsko okolje ves čas deležno sprememb, tako ekonomskih kot tudi tehnoloških in družbenih, zaradi katerih mora organizacija znati pokazati prilagodljivost in odzivnost. Programi izobraževanja in usposabljanja pa organizaciji omogočajo doseganje lastnih interesov, v sodelovanju ter komunikaciji z zaposlenimi pa tudi doseganje interesov posameznih zaposlenih. Tako smo spoznali različne pristope k razvoju zaposlenih, med katere uvrščamo formalno izobrazbo, delovne izkušnje, ocenitev sposobnosti in medsebojne odnose. Na temeljih teh pristopov nadaljnje izvajamo tudi različne dejavnosti razvoja zaposlenih, za katere smo ugotovili, da so vse enako pomembne. Mednje uvrščamo učenje, izobraževanje, usposabljanje, razvoj in načrtovanje kariere posameznih zaposlenih. Pomembnejša ugotovitev teoretičnega dela diplomskega projekta je bila tudi, da je programe izobraževanja in usposabljanja v podjetju treba natančno načrtovati, oblikovati, izvajati in kasneje vrednotiti. Pri tem procesu je enako pomembna izbira primerne metode izobraževanja ali usposabljanja. Spoznali smo, da obstajajo različne oblike in vrste razvojnih metod izobraževanja in usposabljanja pri katerih je ključna delitev na interna in eksterna. Temelj uspeha podjetja pri izvedbi izobraževanj in usposabljanj je tudi jasna opredelitev in zastavitev ciljev, ki jih z njihovo izvedbo želimo doseči. Pri tem smo ugotovili tudi, da je pri zastavljanju ciljev organizacije enako pomembna izgradnja kompetenčnega modela zaposlenih, saj nam olajša načrtovanje razvoja kadrov. V empiričnem delu diplomskega projekta smo sodelovali s podjetjem X, v katerem smo imeli možnost, preučiti njihove programe izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter zbrane ugotovitve povezati s pridobljenimi teoretičnimi spoznanji. Spoznali smo, da imajo zaposleni podjetja X pozitivno lastno percepcijo glede uspešnosti programov izobraževanja in usposabljanja, ki so jih ti deležni in so z njimi zadovoljni. Prav tako smo ugotovili, da podjetje X uporablja tako metode internega in kot metode eksternega izobraževanja in ravno njihova aktivnost na področju razvoja zaposlenih je ključ do njihove mednarodne konkurenčnosti in uspešnosti. Ugotovili smo tudi, da imajo podjetja, glede na trende prihodnosti, veliko prostora za napredek predvsem na področju metod e-izobraževanja. Na tej podlagi bi podjetju X predlagali, da se osredotoči na izgradnjo in vpeljavo sistema e-izobraževanja v svoje delovne procese. To bi namreč omogočilo konstantno izvajanje izobraževalnih programov in programov usposabljanja, kar pa bi, glede na naše ugotovitve, pomagalo pri ohranjanju zadovoljstva zaposlenih.
Ključne besede: Management človeških virov, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, interne metode, eksterne metode.
Objavljeno: 10.06.2021; Ogledov: 100; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Statistične metode z računalnikom za pedagoge
Tomaž Bratina, 2021

Opis: Publikacija je namenjena predstavitvi lastnosti, pomena in uporabe statističnih metod v pedagoškem raziskovanju. Vsaka statistična metoda je predstavljena s krajšo teoretično razlago in videoposnetkom, ki vsebuje razlago postopkov potrebnih za izvedbo statistične obdelave podatkov z izbrano statistično metodo v programu SPSS ter interpretacijo izidov obdelave. Izid obelave je uporabniku na voljo kot datoteka izvornega izpisa iz programa SPSS in kot univerzalna besedilna datoteka. Publikacija omogoča shranjevanje datotek izpisov in datotek podatkov, ki so bili uporabljeni v razlagah in s tem kasnejšo samostojno izvedbo istih statističnih obdelav.
Ključne besede: statistika, SPSS, statistične metode, metodologija, pedagoško raziskovanje
Objavljeno: 18.05.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 17
URL Povezava na datoteko

5.
Stanje in perspektive terenskega dela pri pouku geografije
Nina Simonič, 2021, magistrsko delo

Opis: Osnovni namen magistrske naloge je analiziranje pojavljanja metod in vsebin terenskega dela pri pouku geografije v Sloveniji. V teoretičnem delu smo opredelili terensko delo in ovrednotili njegov pomen pri pouku geografije. Preučili smo metode in vsebine terenskega dela v okviru geografske kurikularne dokumentacije in izbranih učnih gradiv za pouk geografije v osnovni in srednji šoli. Izpostavili smo temeljne metodološke pristope terenskega dela in opravili metaanalizo priporočil za izvedbo terenskega dela. V empiričnem delu smo izvedli samostojno raziskavo in predstavili rezultate. Raziskavo smo izvedli med slovenskimi učitelji geografije, ki poučujejo v osnovni ali srednji šoli. Ugotovili smo, da med preučenimi gradivi in v praksi pouka geografije prevladujejo terenska dela, ki so vezana na naravnogeografske vsebine. Med metodami terenskega dela prevladujejo opazovanje, risanje in orientacija. Učitelji geografije se najpogosteje odločijo za izvedbo terenskega dela v obliki sredstva (učenci zbirajo informacije na terenu, sledi skupna analiza in izdelava zaključnega izdelka) in ga izpeljejo v eni šolski uri. V terensko delo vključujejo širok spekter IKT, vendar to počno redko. Ugotavljamo, da sodelujoči učitelji poročajo o podpori pri organizaciji terenskega dela s strani vodstva šole, kolektiva in staršev. Redkeje se poslužujejo sodelovanja v fazah načrtovanja in izvedbe terenskega dela z geografskimi in zunanjimi institucijami. V aplikativnem delu smo pripravili tri predloge učnih priprav za izvedbo terenskega dela v osnovni in srednji šoli, ki smo jih utemeljili na ugotovitvah teoretičnega in empiričnega dela.
Ključne besede: terensko delo, metode terenskega dela, vsebine terenskega dela, pouk geografije
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 127; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

6.
Upravljanje z direktnim in indirektnim materialom v podjetju unior d.d.
Tomaž Hohler, 2021, magistrsko delo

Opis: Podjetja z namenom, da bi zagotovila čim nižje stroške proizvodnega procesa ter hkrati minimalizirala količino zalog, vpeljujejo metode, ki standardizirajo procese, empirično določijo količine zalog ter posredno minimalizirajo stroške. V ta namen so se v podjetju Unior d. d., v obratu OOK, odločili za postopno uvajanje metod, kot so načela vitke proizvodnje, sistema kanban, metode minimalnih zalog itd. V okviru magistrskega dela sem se predvsem osredotočil na vzpostavitev sistema za upravljanje z direktnim in indirektnim materialom. V sklopu projekta smo s pomočjo metode 5S organizacijsko uredili skladiščne omare, empirično določili minimalne, signalne in maksimalne zaloge za direktni in indirektni material, vzpostavili sistem razdeljevanja direktnega materiala na delovnih strojih po načelih sistema kanban. Vzpostavljenemu sistemu smo definirali obrazce za izračun zalog, nadzor sistema in definiranja enolično določenega razdeljevanja orodja in opremili posamezne segmente z delovnimi navodili ter priporočili. Na koncu magistrskega dela sem tudi finančno opredelil projekt ter ga analiziral.
Ključne besede: minimalne zaloge, kanban, direktni material, indirektni material, metode, vitka proizvodnja
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 116; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

7.
Teorija komuniciranja
Gregor Polančič, 2015, drugo učno gradivo

Ključne besede: tehnologije komuniciranja, metode komuniciranja, informatika
Objavljeno: 05.01.2021; Ogledov: 156; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

8.
Nove metode ozaveščanja o varnosti mobilnih naprav
Luka Fortuna, 2020, diplomsko delo

Opis: Mladi med 15 in 29 letom starosti so med najbolj številčnimi uporabniki mobilnih naprav. Te so v sodobnem svetu prevzele primarno vlogo tehnološkega napredka in so se posledično infiltrirale v vse segmente sodobne družbe. Življenja brez njih si skoraj ne moremo več predstavljati, saj nas v njihovo uporabo silijo in spodbujajo tako razvoj bančnih storitev kot tudi osnovne potrebe po dnevni komunikaciji s prijatelji, sorodniki in celo popolnimi neznanci, do vse bolj pomembnega segmenta ohranjanja stikov preko deljenja fotografij in video vsebin, preživljanja prostega časa z igranjem spletnih igric, kratkočasenja ob poslušanju glasbe, uporabe navigacije itd. Ob tem pa je trende razvoja seveda nemogoče popolnoma predvideti, katera vsebina nas bo prevzela jutri, je nemogoče opredeliti. A kot z vsako sodobno tehnološko napravo tudi z mobilnimi napravami nastopijo številne grožnje. A grožnje, tako kot vsebine, ki nas zabavajo in nam krajšajo čas ter olajšajo dnevna opravila, posegajo v vse segmente naših življenj, ki smo jih pripravljeni deliti z mobilno napravo. Grožnje so prisotne v vseh dejanjih našega upravljanja mobilnih naprav, če pri tem nismo ozaveščeni uporabniki le-teh. Omenjeno postane velik problem, ko se o pasteh nismo pripravljeni izobraževati, ne poslušamo opozorilnih sporočil strokovnjakov in ne sprejmemo zaščitnih ter preventivnih ukrepov. Glede na rezultate številnih analiz pa naj bi bili prav mladi najbolj izpostavljena skupina vsemu omenjenemu. Diplomsko delo se z analizo sekundarnih virov in kognitivno analizo rezultatov ankete in podatkov iz intervjuja sooča z vprašanji o pomembnosti ozaveščanja mladih o varni rabi mobilnih naprav in pomembnosti posameznih preventivnih ukrepov. Poskuša predstaviti številne metode ozaveščanja, poskuša jasno orisati pomen ozaveščanja za povečano varnost mladih ob uporabi mobilnih naprav ter poskuša odgovoriti na vprašanje: ali ozaveščenost zares pripomore k bolj varnemu uporabniku mobilnih naprav. Je v znanju moč?
Ključne besede: diplomske naloge, mobilne naprave, ozaveščanje, grožnje, metode, mladi
Objavljeno: 22.12.2020; Ogledov: 141; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
Merjenje uspešnosti blagovnih znamk iz vidika podjetja in odjemalca: primer blagovne znamke Argeta
Ana Štern, 2020, diplomsko delo

Opis: Blagovna znamka sestavlja skupek vrednot, kulture, prepričanj in smotrov, ki jih odjemalec preko stičnih točk znamke zazna na trgu ter si na podlagi zaznave ustvari sliko o določeni blagovni znamki. Začetek blagovnih znamk sega že daleč v stoletja nazaj. Prve blagovne znamke je bilo možno zaznati že 1300 let pred našim štetjem, ko so jih upodabljali na podobah iz kamnov. Ob pojavu blagovne znamke na trgu se v podjetju pojavi vprašanje, kdaj se bo povrnila investicija v razvoj, zato je za podjejte še posebej pomembno, da meri uspešnost svojih blagovnih znamk. Za merjenje uspešnosti blagovnih znamk podjetja uporabljajo kvalitativne in kvantitativne metode. Izhajajoč iz tega je bil namen diplomske naloge ugotoviti merjenje uspešnosti blagovnih znamk z vidika podjetja in odjemalcev. Za potrebe diplomske naloge smo izvedli intervju s podjetjem in kratek vprašalnik z odjemalci. Ob pregledu pridobljenih podatkov s pomočjo intervjuja in vprašalnika smo spoznali, kako merijo uspešnost blagovne znamke v podjetju ter kako dojemajo uspešnost blagovne znamke odjemalci. V podjetju uporabljajo za merjenje uspešnosti lastne blagovne znamke različne kvalitativne tehnike, odjemalci pa merijo uspešnost blagovne znamke na podlagi zadovoljstva, zaznane kakovosti in prepoznavnosti blagovne znamke. Ključna ugotovitev je, da se podjetje in respondenti med seboj strinjajo glede dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost blagovne znamke.
Ključne besede: blagovna znamka, uspešnost, kvalitativne metode, kvantitativne metode, podjejte, odjemalci.
Objavljeno: 16.11.2020; Ogledov: 337; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

10.
Gradniki bralne pismenosti
2020

Opis: Znanstvena monografija o gradnikih bralne pismenosti vsebuje 11 poglavij, v katerih je poglobljeno zajeto izhodišče posameznega gradnika. Razvijanje gradnikov je sistematično, saj so namenjeni vsem stopnjam izobraževanja od vrtca do konca srednješolskega obdobja, hkrati pa je njihov temeljni namen, da se pozornost za razvoj bralne pismenosti usmerja na vsa področja dejavnosti v vrtcu in na vse predmete v osnovni in srednji šoli. Posamezni gradnik se razvija kod del celote, vsi gradniki so povezani s cilji vseh predmetov/področij, razvijajo se procesno. Pomembno je, da se gradniki razvijajo integrirano in v skladu z zmožnostjo otrok, učencev in dijakov glede na njihov razvoj, predznanje, potrebe in posebnosti. Izhodišča se navezujejo na vseh devet gradnikov bralne pismenosti: govor, motiviranost za branje, razumevanje koncepta bralnega gradiva, glasovno zavedanje, besedišče, tekoče branje, razumevanje besedil, odziv na prebrano, kritično branje.
Ključne besede: gradniki bralne pismenosti, pismenost, slovenski jezik, metode, medpredmetno povezovanje
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 229; Prenosov: 85
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici