| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1289
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pospeševanje prodaje v podjetju impol
Nuša Vrhunec, 2021, diplomsko delo

Opis: V podjetjih se čedalje pogosteje srečujejo z intenzivno konkurenco, zato je potrebno pritegniti nove in obdržati obstoječe porabnike. Podjetja v ta namen uporabljajo različne segmente marketinškega spleta med katere uvrščamo tudi pospeševanje prodaje. Glavni cilj pospeševanja prodaje je porabnikov večji in hitrejši nakup izdelka ali storitve, zato podjetja želijo v čim večji meri porabnika spodbuditi za nakup in obenem vzbuditi njegovo pozornost ter omogočiti večjo prepoznavnost podjetja na konkurenčnih trgih. Podjetja se poslužujejo različnih metod pospeševanja prodaje med katere uvrščamo tiste, ki so usmerjene na porabnike, trgovske posrednike, druga podjetja ter prodajno osebje. V prvem poglavju diplomskega projekta bomo opredelili problem, namen, cilje in hipoteze, ki smo si jih zastavili. V drugem poglavju bomo predstavili marketinško komuniciranje ter splet marketinškega komuniciranja, ki zajema oglaševanje, neposredno trženje, odnose z javnostmi, osebno prodajo ter pospeševanje prodaje, ki ga bomo podrobneje obravnavali v tretjem poglavju, ko bomo opisali namen, cilje, prednosti, slabosti, metode pospeševanja prodaje ter načrtovanje in vrednotenje pospeševanja prodaje. Četrto poglavje bo zajemalo predstavitev podjetja Impol – organizacijsko strukturo, izdelke, ki jih podjetje ponuja ter panoge v katerih deluje. Peto poglavje se bo nanašalo na prodajo v podjetju Impol glede na kupce, trg in organizacijo prodaje. V šestem poglavju bomo predstavili metode pospeševanja prodaje, ki jih uporabljajo v podjetju Impol in s katerimi skušajo ohraniti svojo konkurenčnost, pridobiti in ohraniti porabnike, informirati o svojih izdelkih in vedno znova iskati nove ideje in rešitve, ki bodo kljub konkurenci zadovoljile potrebe in želje tudi najbolj zahtevnih porabnikov.
Ključne besede: metode pospeševanja prodaje, podjetje Impol, porabnik, pospeševanje prodaje.
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 16; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

2.
Skladiščno-komisionirni sistemi
Tone Lerher, 2021

Opis: Učbenik obravnava skladiščno-komisionirne sisteme v intralogistiki, kjer so navedeni temeljni skladiščni procesi. Najbolj delovno intenzivni in zahtevni proces v skladiščih predstavlja proces komisioniranja, ki se še vedno najpogosteje izvaja ročno ali samo delno avtomatizirano. Procesu komisioniranja v literaturi in v praksi namenjamo največ pozornosti z vidika vpeljave učinkovitih komisionirnih metod in strategij ter avtomatiziranih in robotiziranih tehnologij pri zagotavljanju procesa komisioniranja paletiziranega blaga, kartonov ali posameznih artiklov. V učbeniku so posebej obravnavani avtomatizirani regalni skladiščni sistemi in analitični modeli za določitev manipulacijskega časa enojnega in dvojnega delovnega cikla ter pretočne zmogljivosti skladišča.
Ključne besede: intralogistika, skladišča, komisionirne metode in strategije, skladiščne tehnike in tehnologije, avtomatizirani skladiščni sistemi
Objavljeno: 11.10.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 1
URL Povezava na datoteko

3.
Razvoj kibernetskega modela poučevanja na interdisciplinarnih področjih v sekundarnem tehniškem strokovnem izobraževanju
Krištof Debeljak, 2020, doktorska disertacija

Opis: Tehnološki napredek je danes hitrejši kot kadarkoli doslej. Tehnologija je v zadnjih desetletjih nesluteno spremenila svet; četrta industrijska revolucija, imenovana tudi industrija 4.0, se kaže v vseh segmentih ne le tovarn in proizvodnje, temveč tudi družbe nasploh. Še tako visoka in dovršena tehnologija pa sama po sebi ni zadosti, če nimamo ljudi, ki so jo sposobni razumeti, z njo upravljati, jo uporabljati in izkoriščati njene prednosti ter ne nazadnje tudi nadgrajevati in izpopolnjevati. Tehnologija dandanes nikakor ni izolirano področje, temveč se povezuje s stroji, ljudmi, poslovnimi modeli –- da bo vse to nemoteno delovalo, pa lahko poskrbi le ustrezno usposobljen kader. Zato postaja vloga človeka vedno pomembnejša, pri čemer pa so se temeljna znanja in spretnosti, ki jih mora le-ta izkazovati, v zadnjih letih precej spremenili; v prihodnje pa je pričakovati, da bo tehnološki napredek še močneje vplival na delovno silo. Tako bosta avtomatizacija in umetna inteligenca prevzeli različne naloge, ki jih danes opravlja človek, s čimer bodo številna delovna mesta izginila ali se spremenila, po drugi strani pa se bodo ustvarjala nova, ki bodo zahtevala visoko usposobljeno delovno silo, za katero bodo poleg ustreznih znanj in veščin potrebne tudi druge lastnosti, kot so samostojnost, mobilnost, visoka motiviranost, sposobnost komuniciranja in delovanja v skupini ter ne nazadnje pripravljenost za učenje ter nadaljnje izobraževanje in izpopolnjevanje. Takšno delovno silo pa lahko »proizvede« le ustrezno zasnovan in izvajan izobraževalni sistem. V okviru le-tega ima posebno vlogo srednje tehniško izobraževanje, saj je to tisti segment, ki neposredno za trg dela ali pa za nadaljnji študij pripravlja dijake, ki bodo nekoč delali v tehničnih poklicih in se tako ali drugače srečali s tehnologijami prihodnosti. Tudi tu se zahtevajo in ponekod že uspešno uvajajo spremembe, ki bodo tradicionalne načine učenja in poučevanja posodobile in nadgradile ter tako mlade pripravile na poklice prihodnosti. Nekateri ključni poudarki pri tem so: povezovanje izobraževalnih institucij z gospodarstvom, praktično delo v času šolanja, fleksibilni kurikulumi, predvsem pa nenehno učenje, samoizobraževanje ter pripravljenost na preobrazbo, tako s strani šol kot tudi dijakov. Eden od predmetov, ki ga še ne tako dolgo nazaj nismo poznali, danes pa je v številnih segmentih tehničnega izobraževanja nepogrešljiv, je mehatronika, le-ta pa v svojem učnem načrtu znaten del posveča tudi programiranju programirljivih logičnih krmilnikov. Tudi na tem področju se iščejo metode in načini, kako narediti programiranje, predvsem v začetni fazi, čimbolj zanimivo, razumljivo in uporabno. Ena izmed možnosti je vsekakor širše uvajanje ikonskih programskih jezikov, katerim se tako v strokovni literaturi kot tudi v praski posveča vse več pozornosti. Tako je predhodno razviti ikonski programski jezik GraphFruit (GF) lahko primer jezika, ki bi, kot kažejo rezultati in izsledki izvedene empirične raziskave, lahko pripomogel k uspešnejšemu poučevanju in učenju programiranja na ravni sekundarnega izobraževanja. Poleg ustreznega učnega okolja pa je za uspešen pedagoški proces neobhodno potreben sodoben pristop k poučevanju, kjer bi učitelji kot eno od možnosti v prihodnje lahko uporabljali didaktični model, ki združuje spoznanja konstruktivizma in transdisciplinarnosti ter je obenem kompetenčno zasnovan in vzpodbuja k vseživljenjskemu usposabljanju.
Ključne besede: industrija 4.0, srednje tehniško izobraževanje, tekstovni in ikonski programski jeziki, programirljivi logični krmilniki, sodobne didaktične metode, KTK_UsU didaktičnem modelu
Objavljeno: 11.10.2021; Ogledov: 38; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (6,03 MB)

4.
Trdnostni preračun priklopa gradbene prikolice gravis 2000
Tomaž Kapun, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen trdnostni preračun priklopa gradbene prikolice GRAVIS 2000, ki jo proizvaja podjetje FARMTECH d.o.o. Ker prikolica obratuje, kjer so slabi cestni pogoji, je potrebno ob razvoju novega priklopa zagotoviti, da konstrukcija prenese dovolj velike obremenitve, katere se pojavijo med samim obratovanjem. Statična analiza se je izvedla s pomočjo programa SolidWorks, kjer smo z uporabo MKE dobili vpogled v napetostno stanje konstrukcije priklopa ter vpetja na podvozje prikolice. Model priklopa smo obremenili na dva različna načina. Po analizi dobljenih rezultatov, smo ugotovil, da priklop ne ustreza našim zahtevam, zato smo ga ustrezno spremenili, da zagotavlja statično trdnost konstrukcije.
Ključne besede: trdnostni preračun, računalniške simulacije, metode končnih elementov (MKE), SolidWorks
Objavljeno: 07.10.2021; Ogledov: 29; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

5.
Vsebnost vitamina D v farmacevtskih pripravkih
Lara Plohl, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo določali koncentracije vitamina D3 (holekalciferol) in D2 (ergokalciferol) ter provitamina D3 (7-dehidroholesterol) in D2 (ergosterol) v prehranskih dopolnilih in zdravilih. Za analizo le-teh smo uporabili metodo tekočinske kromatografije v kombinaciji z masno spektrometrijo (LC-MS/MS), ki omogoča identifikacijo in kvantifikacijo teh komponent. Analizna metoda je bila validirana, saj je le tako lahko uporabna za različne vzorce. Pri validaciji metode smo preverjali natančnost, specifičnost, linearnost, mejo zaznavnosti, mejo določljivosti, točnost, robustnost, selektivnost, ponovljivost ter stabilnost in metoda ustreza vsem zahtevam za uporabo. Analizirani vzorci so bili izbrani glede na vsebnost vitamina D v različnih farmacevtskih oblikah. Glede na pripravljeno analizno metodo se je izkazalo, da v večini, predpisana vsebnost vitamina D ustreza le komponenti vitamin D3. V nekaterih pa smo zaznali še vitamin D2 in provitamin D3, medtem ko provitamin D2 v izbranih vzorcih ni bil zaznan. Prav tako večina analiziranih pripravkov ustreza navedbam proizvajalca.
Ključne besede: Vitamin D, provitamin D, farmacevtski pripravki, validacija analizne metode, LC-MS/MS.
Objavljeno: 22.09.2021; Ogledov: 42; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

6.
Primerjava analiznih metod za določanje cianida v rastlinskih vzorcih
Maša Špes, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil določiti vsebnosti skupnega cianida in podati minimalno količino živila, ki predstavlja tveganje za zastrupitev s cianidom. Za določanje koncentracije skupnega cianida smo kot referenčno metodo uporabili destilacijo, ki smo jo nato primerjali s kislinsko hidrolizo. Rezultate smo primerjali z linearno regresijo in napako ocenili kot koren povprečnega kvadratnega odklona (RMSE). Ne glede na uporabljeno metodo smo določili najnižjo vsebnost cianida v fižolu 0,05 mg/kg, najvišjo pa v olupku pasijonke 885 mg/kg. Izmed analiziranih koščic je z najvišjo vrednostjo izstopala divja češnja GB (201 mg/kg), najnižjo smo izmerili v avokadu (2,49 mg/kg). Ugotovili smo, da je pri določanju koncentracije HCN lahko veliko vzrokov variabilnosti, od načina priprave vzorca do uporabljenega postopka, predvsem učinkovitost razgradnje cianogenih glikozidov. Rezultati, dobljeni po metodi destilacije, so odstopali od rezultatov, dobljenih po metodi kislinske hidrolize. V vzorcih so bile prisotne moteče spojine, ki so vplivale na končni rezultat.
Ključne besede: cianogeni glikozidi, cianid, toksin, analizne metode
Objavljeno: 31.08.2021; Ogledov: 116; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (878,38 KB)

7.
Optimizacija sestave in situ elektrode in metode za izboljšanje analitske učinkovitosti določanja kovin v sledovih
Klara Jezernik, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje študijo delne validacije, določanje vpliva spremenljivk in optimizacijo analizne metode za elektrokemijsko določitev Zn(II), Cd(II) in Pb(II) v sledovih s tehniko ang. square wave anodne striping voltametrije. Vpliv spremenljivk smo določili v skladu z zasnovanim delnim dvonivojskim petfaktorskim eksperimentalnim načrtom. Optimizacijo smo izvedli z algoritmom Simpleks, pri čemer smo spreminjali čas in potencial elektrodepozicije ter masne koncentracije Bi(III), Sn(II) in Sb(III) ionov, ki so se uporabili za zasnovo modificirane in situ elektrode iz steklastega ogljika. V uporabljenem optimizacijskem kriteriju so bili združeni parametri, s katerimi se oceni analitska učinkovitost metode (širina linearnega koncentracijskega območja, LOQ, občutljivost, točnost in natančnost metode). Slednje je prav tako služilo kot odziv v eksperimentalnem načrtu. Z eksperimentalnim načrtom smo določili vpliv spremenljivk na preiskovan eksperimentalni sistem in zagotovili zadostno število eksperimentov za pričetek optimizacije sistema. Na podlagi optimizacijskega kriterija smo pri optimizaciji Simpleks določili optimalno elektrodo pri potencialu elektrodepozicije –1,380 V vs Ag/AgCl in času elektrodepozicije 100 s ter masnih koncentracijah Bi(III) 1,00 mg/L, Sn(II) 0,60 mg/L in Sb(III) 0,34 mg/L. Pri enakih pogojih smo primerjali analitsko učinkovitost optimalne in situ elektrode s tremi elektrodami, pri katerih smo za zasnovo in situ elektrode uporabili le eno vrsto ionov kovine. Ugotovili smo, da je izmed teh elektrod optimalna in situ elektroda najbolj primerna za simultano določitev Zn(II), Cd(II) in Pb(II), zato smo jo uporabili za določitev Zn(II), Cd(II) in Pb(II) v realnem vzorcu pitne vode. Določili smo tudi vpliv različnih interferentov, ki so lahko prisotni v vzorcu pitne vode, pri čemer sta na določitev analitov najbolj vplivala Cu(II) in Fe(II).
Ključne besede: square wave anodna striping voltametrija, elektroanaliza težkih kovin, delna validacija analizne metode, eksperimentalni načrt, optimizacija Simpleks
Objavljeno: 09.07.2021; Ogledov: 157; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (6,21 MB)

8.
Posebnosti ocenjevanja gradbenih podjetij
Monika Jesih, 2021, magistrsko delo

Opis: Posebnosti ocenjevanja gradbene dejavnosti je neraziskano in specifično področje, saj potrebuje ocenjevalec dovolj znanja s področja gradbeništva. Posebej mora biti osredotočen na posebnosti, ki so sicer pogosto napisane, vendar kaj več od tega ni znano. Pri ocenjevanju mora biti ocenjevalec tudi pozoren, kakšno podjetje kot organizacijsko strukturo ocenjuje. Kadar gre za podjetje, ki kotira na borzi imamo znano ceno delnice in na podlagi le-te izračunano vrednost podjetja. Vrednost podjetja pa je malo drugače za podjetja, ki ne kotirajo na borzah in so v zasebni lasti. Vemo, da za nekoga, ki je podjetje ustvarjal nekaj več deset let oziroma je le to že predano preko generacij in lahko govorimo o tradiciji, ki pa ima tudi svojo ceno, katera se ne more izraziti v vrednosti. Pri ocenjevanju vrednosti podjetij poznamo različne načine s kateri pridemo do vrednosti podjetja, vendar pa na ta izračun vplivajo določeni dejavniki, kot so: BDP, konkurenca, razvitost trga, denarni tokovi. Na podlagi teorije, ki bo opisana v prvem delu nato v praktičnem delu izračunano vrednost podjetja na po dveh različnih načinih.
Ključne besede: vrednotenje podjetja, ocenjevanje vrednosti podjetja, posebnosti ocenjevanja, gradbeništvo, gradbeništvo v Sloveniji, posebnosti gradbeništva, metode ocenjevanje, na donosu zasnovan način, nabavno vrednostni način
Objavljeno: 18.06.2021; Ogledov: 309; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

9.
Pospeševanje prodaje v Biotermah Mala Nedelja
Lara Belšak, 2021, diplomsko delo

Opis: Trg postaja vedno bolj nasičen s konkurenčnimi izdelki, zato morajo podjetja iskati načine, da prepričajo obstoječe ter možne stranke za nakup njihovega izdelka ali storitve. Odjemalcem je na voljo velika ponudba konkurenčnih izdelkov, povpraševanje po njih pa je vedno manjše. Glavni cilj vsakega podjetja je, da privabi nove kupce in obdrži obstoječe ter da s prodajo izdelkov ali storitev ustvari dobiček. Zato se podjetja odločajo za pospeševanje prodaje, saj s tem lažje preživijo na trgu in prepričajo kupce, da izberejo njihov izdelek ali storitev namesto konkurenčnega. To lahko dosegajo z različnimi metodami pospeševanja prodaje, in sicer s kuponi, s popusti, z darili, garancijami, degustacijami. V prvem poglavju diplomskega projekta bomo predstavili osnovni problem, namen, cilje ter zastavljene hipoteze, ki jih bomo v diplomskem projektu preverili. V drugem poglavju bomo predstavili, kaj pravzaprav pospeševanje prodaje je, kakšni so nameni in cilji pospeševanja prodaje ter kakšne načine ločujemo. Pojasnili bomo tudi prednosti in slabosti pospeševanje prodaje v podjetju ter načine, s katerimi lahko podjetja vrednotijo rezultate. V tretjem poglavju bomo opisali tri skupine metod pospeševanja prodaje. V četrtem poglavju bomo predstavili podjetje Bioterme Mala Nedelja. V petem poglavju bomo pojasnili, kako v Biotermah Mala Nedelja pospešujejo prodajo. V zadnjem poglavju pa bomo opravili intervju, s katerim bomo pridobili podatke za zastavljene hipoteze, ki jih bomo v sklepnem delu potrdili ali ovrgli.
Ključne besede: Pospeševanje prodaje, metode pospeševanja prodaje, posredno pospeševanje prodaje, neposredno pospeševanje prodaje, Bioterme Mala Nedelja
Objavljeno: 17.06.2021; Ogledov: 305; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

10.
Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v organizaciji
Maruša Verčkovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem rastočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se mora vsaka organizacija v želji, da bi bila ambiciozna, zavedati pomembnosti ljudi – človeških virov, za njeno uspešno delovanje, kar je bila glavna ugotovitev diplomskega projekta. Spoznali smo, da je podlaga temu sistematično dodelan in uspešno vpeljan sistem managementa človeških virov, katerega uspešnost določajo tudi izbrani izvajalci. Ti so lahko zunanji (različne institucije in strokovnjaki) ali lastni managerji organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo tako spoznali osnove sistema managementa človeških virov v organizaciji in specifično eno izmed njegovih pomembnejših funkcij – razvoj zaposlenih, v sklopu katerega se načrtujejo in izvajajo tudi programi razvoja zaposlenih kot sta izobraževanje in usposabljanje. Razvoj zaposlenih je proces, ki mora potekati neprekinjeno, saj je organizacijsko okolje ves čas deležno sprememb, tako ekonomskih kot tudi tehnoloških in družbenih, zaradi katerih mora organizacija znati pokazati prilagodljivost in odzivnost. Programi izobraževanja in usposabljanja pa organizaciji omogočajo doseganje lastnih interesov, v sodelovanju ter komunikaciji z zaposlenimi pa tudi doseganje interesov posameznih zaposlenih. Tako smo spoznali različne pristope k razvoju zaposlenih, med katere uvrščamo formalno izobrazbo, delovne izkušnje, ocenitev sposobnosti in medsebojne odnose. Na temeljih teh pristopov nadaljnje izvajamo tudi različne dejavnosti razvoja zaposlenih, za katere smo ugotovili, da so vse enako pomembne. Mednje uvrščamo učenje, izobraževanje, usposabljanje, razvoj in načrtovanje kariere posameznih zaposlenih. Pomembnejša ugotovitev teoretičnega dela diplomskega projekta je bila tudi, da je programe izobraževanja in usposabljanja v podjetju treba natančno načrtovati, oblikovati, izvajati in kasneje vrednotiti. Pri tem procesu je enako pomembna izbira primerne metode izobraževanja ali usposabljanja. Spoznali smo, da obstajajo različne oblike in vrste razvojnih metod izobraževanja in usposabljanja pri katerih je ključna delitev na interna in eksterna. Temelj uspeha podjetja pri izvedbi izobraževanj in usposabljanj je tudi jasna opredelitev in zastavitev ciljev, ki jih z njihovo izvedbo želimo doseči. Pri tem smo ugotovili tudi, da je pri zastavljanju ciljev organizacije enako pomembna izgradnja kompetenčnega modela zaposlenih, saj nam olajša načrtovanje razvoja kadrov. V empiričnem delu diplomskega projekta smo sodelovali s podjetjem X, v katerem smo imeli možnost, preučiti njihove programe izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter zbrane ugotovitve povezati s pridobljenimi teoretičnimi spoznanji. Spoznali smo, da imajo zaposleni podjetja X pozitivno lastno percepcijo glede uspešnosti programov izobraževanja in usposabljanja, ki so jih ti deležni in so z njimi zadovoljni. Prav tako smo ugotovili, da podjetje X uporablja tako metode internega in kot metode eksternega izobraževanja in ravno njihova aktivnost na področju razvoja zaposlenih je ključ do njihove mednarodne konkurenčnosti in uspešnosti. Ugotovili smo tudi, da imajo podjetja, glede na trende prihodnosti, veliko prostora za napredek predvsem na področju metod e-izobraževanja. Na tej podlagi bi podjetju X predlagali, da se osredotoči na izgradnjo in vpeljavo sistema e-izobraževanja v svoje delovne procese. To bi namreč omogočilo konstantno izvajanje izobraževalnih programov in programov usposabljanja, kar pa bi, glede na naše ugotovitve, pomagalo pri ohranjanju zadovoljstva zaposlenih.
Ključne besede: Management človeških virov, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, interne metode, eksterne metode.
Objavljeno: 10.06.2021; Ogledov: 283; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici