| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 261
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

2.
Snovanje zasilnega pogona za obratovalno zapornico na HE Mariborski otok
Jernej Rihter, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene osnove zapornic in snovanje zasilnega pogona za obratovalno zapornico na hidroelektrarni Mariborski otok z opisom potrebnih komponent za izdelavo. Naloga zajema tudi trdnostni preračun gredi in tehniško dokumentacijo povezovalne gredi med votlo gredjo reduktorja ter omarico z ročnim pogonom. Prikazana je analiza stroškov komponent in komentar na upravičenost investicije.
Ključne besede: zapornice na hidroelektrarni, reduktor, frekvenčni pretvornik, agregat, metoda končnih elementov, trdnostni preračun
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 57; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

3.
Analiza konstrukcije vogelnika strehe pisarniškega kontejnerja
Jure Fakin, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo osredotočili na numerično analizo strešnega vogelnika jeklene konstrukcije pisarniškega kontejnerja podjetja Arcont d. d. med dvigovanjem s prijemalom za kontejnerje in z dvižnimi kavlji. V obeh primerih dvigalni pripravi namestimo na strešne vogelnike, kjer se posledično pojavijo povečane napetosti, ki ne smejo preseči napetosti tečenja. Na začetku smo pripravili numerično analizo četrtinskega modela konstrukcije kontejnerja in na podlagi rezultatov prve analize pripravili pod-model strešnega vogelnika ter to mesto podrobneje analizirali. Na osnovi rezultatov numerične analize smo ugotovili, da je konstrukcija strešnega vogelnika ustrezna.
Ključne besede: Pisarniški kontejner, strešni vogelnik, trdnostna analiza, metoda končnih elementov, pod-model.
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 0

4.
Konstruiranje navtičnega rezervoarja za gorivo
Žan Kučan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen potek konstruiranja navtičnega rezervoarja za gorivo v podjetju ROTO d. o. o.. Diplomsko delo se prične z zahtevo naročnika po konstruiranju in izdelavi navtičnega rezervoarja za gorivo, po kateri sledi natančen opis problematike ter metode dela. V nadaljevanju sledi predstavitev rezervoarjev za gorivo in postopka rotacijskega litja, nato je opisana faza konstruiranja navtičnega rezervoarja, ki vsebuje pripravo zahtevnika po standardu SIST EN ISO 21487 ter priprava skice. V zaključku diplomskega dela je predstavljena izdelava 3D-modelov rezervoarja in statični preračun z metodo končnih elementov v programskem paketu SolidWorks.
Ključne besede: rezervoar za gorivo, navtika, rotacijsko litje, konstruiranje, metoda končnih elementov
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 112; Prenosov: 0

5.
Numerična simulacija vstavitve žilne opornice
Rok Zdolšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava numerično simulacijo vstavljanja žilne opornice v koronarno arterijo. V uvodu je predstavljeno ozadje obravnavane problematike. Prav tako je opisana uporaba žilnih opornic v medicini. Predstavljene so tudi teoretične osnove eksplicitnih analiz po metodi končnih elementov. V nadaljevanju je predstavljena izdelava geometrijskih 3D-modelov žilnih opornic, ki je bila izvedena s programskim paketom SolidWorks. Na osnovi CAD-modelov je bil izgrajen numerični model v programskem paketu ANSYS. V sklepnem delu so predstavljeni rezultati strukturnih numeričnih analiz in diskusija.
Ključne besede: žilna opornica, koronarna arterija, numerična simulacija, metoda končnih elementov
Objavljeno: 30.09.2020; Ogledov: 168; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

6.
Izboljšava delovanja drsnih vrat smetarnika
Uroš Vozlič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava izboljšavo delovanja vodila drsnih vrat smetarnika, ki ga proizvajajo v podjetju Dukin d.o.o. Cilj diplomske naloge je bil pripraviti 3D CAD model celotnih vrat, določiti vzroke zatikanja vrat na podlagi geometrijskih in terenskih napak izdelave in montaže konstrukcije smetarnika. S pomočjo numeričnih metod smo računalniški model obremenili in ga simulirali pod različnimi obremenitvenimi pogoji. Simulacije smo izvedli z uporabo metode končnih elementov. Dobljene rezultate vsake izvedene analize smo sproti beležili in jih na koncu primerjali med seboj. Na podlagi dobljenih rezultatov smo podali predloge za izboljšavo delovanja vodenja vrat smetarnika.
Ključne besede: smetarnik, drsna vrata, numerična analiza, metoda končnih elementov
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 90; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

7.
Izboljšava geometrije kovaškega orodja za nosilec motorja z uporabo računalniških simulacij
Jani Vehovar, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja potek izboljšave kovaškega orodja za izdelavo nosilca motorja proizvajalca Daimler, ki je je bilo narejeno v sodelovanju s podjetjem Marovt d. o. o. V uvodnem poglavju so predstavljeni problem in cilji diplomskega dela. Nato sledi analiza dosedanje proizvodnje in izvedba računalniške simulacije obstoječe rešitve. Sprememba je bila potrebna zaradi slabe obstojnosti obstoječega orodja. Narejeni sta bili sprememba geometrije orodja in računalniška simulacija po spremembi. Za računalniško simulacijo je bil uporabljen programski paket QForm, za spremembo geometrije pa programski paket Visi Vero 2020. Sledita primerjava rezultatov in potrditev predlagane rešitve. Rezultati računalniške simulacije so pokazali zadovoljivo izboljšanje obstojnosti kovaškega orodja in zapolnjeno gravuro na utopu.
Ključne besede: kovanje, kovaško orodje, toplo kovanje, utopno kovanje, simulacija kovanja, metoda končnih elementov
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 98; Prenosov: 0

8.
Konstruiranje orodja za platišča iz ogljikovih vlaken za dirkalnik razreda formula s po postopku rtm
Vid Pšajd, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena sprememba postopka izdelave platišč dirkalnika Formula Student iz ogljikovih vlaken, iz postopka s pred impregniranimi vlakni v postopek RTM. V ta namen smo konstruirali primerno orodje za izdelavo platišč po postopku RTM. Konstruiranje orodja je potekalo v več fazah. V prvi fazi je bilo potrebno prilagoditi model platišča, da je primeren za uvedbo postopka RTM, nato je bilo platišče s pomočjo primerjalne simulacije po metodi končnih elementov (MKE) izboljšano do te mere, da ima boljše mehanske lastnosti. Orodje smo konstruirali od idejnih skic do 3D modela. Rezultat tega diplomskega dela je konstrukcija orodja, ki je primerno za izdelavo v fizični obliki in kasnejšo izdelavo platišč iz ogljikovih vlaken.
Ključne besede: RTM, platišče iz ogljikovih vlaken, metoda končnih elementov, Formula Student
Objavljeno: 15.09.2020; Ogledov: 89; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

9.
Konstruiranje elementov krmilnega mehanizma dirkalnika formula student
Jernej Moljk, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje elementov krmilnega mehaniza s postopkom topološke optimizacije ter uporabo metode končnih elementov (MKE). Prvi del diplomske naloge je posvečen konstruiranju ter optimizaciji nosilca volanske letve, kateri je izdelan s postopkom litja titanove zlitine. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen konstruiranju volanske gredi, katera je izdelana iz ogljikovih vlaken. Zaradi izdelave cevi iz ogljikovih vlaken je bilo potrebno konstruirati še posebne inserte oz. vložke, kjer smo ustvarili zlepni spoj. Tudi sestav volanske gredi je bil preverjen z MKE analizo, saj je potrebno ugotoviti optimalno število plasti ogljikovih vlaken ter njihovo usmerjenost. Potrebno je tudi nadzorovati faktor Tsai Hill, kateri pove ali se vlakna pretrgajo ali ne.
Ključne besede: trdnostna analiza, ogljikova vlakna, metoda končnih elementov, Formula Student, topološka optimizacija
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 106; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

10.
Trdnostna analiza tečaja za bolniške postelje
Kristjan Fridrih, 2020, diplomsko delo

Opis: V sodelovanju s podjetjem Aluminium Kety Emmi d. o. o. je bila z metodo končnih elementov analizirana nosilnost tečaja za bolniške postelje, ter izvedena primerjava predhodnega in izboljšanega tečaja. Z računalniškimi simulacijami, je bilo mogoče določiti kot naslonjala, pri katerem je bil tečaj najbolj obremenjen in pa dokazati, da lahko izboljšan tečaj prenese večje obremenitve kot predhodni. Prav tako je bilo mogoče v primeru izboljšanega tečaja uporabiti material z nižjimi trdnostnimi lastnostmi, saj je izboljšan tečaj prenašal višje obremenitve od zahtevanih.
Ključne besede: bolniška postelja, tečaj, trdnostna analiza, računalniške simulacije, metoda končnih elementov
Objavljeno: 08.09.2020; Ogledov: 131; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici