| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1045
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Določanje normativnih časov v podjetju Systemair d.o.o. : diplomsko delo
Vid Leva, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Določanje normativnih časov v podjetju Systemair d.o.o. se osredotoča na analizo in optimizacijo normativnih časov v proizvodnem procesu podjetja. Cilj naloge je bil raziskati obstoječe normative, identificirati motnje v proizvodnem procesu ter predlagati izboljšave, ki bi omogočile večjo učinkovitost in donosnost podjetja. V uvodu je poudarjen pomen normativnih časov v proizvodnji, saj omogočajo boljše načrtovanje in organizacijo dela. Diplomsko delo vključuje podroben opis obravnavanega izdelka in predstavitev problema, kjer je bilo ugotovljeno, da so obstoječi normativi zastareli in ne odražajo realnega stanja proizvodnje. Za merjenje in analizo časa je bila porabljena metoda SDD (Slika delovnega dne) po REFA-i v programu Normar, kar je omogočilo natančno spremljanje in beleženje operacij v proizvodnem procesu.
Ključne besede: normativni čas, proizvodni procesi, optimizacija proizvodnje, metoda SDD, merjenje časa
Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (6,25 MB)

2.
Numerična analiza aerodinamike vozila z metodo vstavljenega telesa
Rok Čeh, 2024, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela je numerična analiza aerodinamike vozila z uporabo metode vstavljenega telesa, s katero želimo prikazati razliko v koeficientu zračnega upora pri različnih oblikah vozil. Analiza je bila izvedena na primeru aerodinamike vozila brez in z usmerjevalniki zračnega toka, katerega glavna funkcija je zmanjšanje koeficienta upora in je pritrjeno na podvozje vozila pred sprednjimi kolesi. Simulaciji sta bili izvedeni pri enaki hitrosti 130 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da z omenjeno metodo vstavljenega telesa lahko prikažemo razliko v koeficientih upora pri različnih oblikah vozil.
Ključne besede: numerična analiza, računalniška dinamika tekočin (RDT), metoda vstavljenega telesa, aerodinamika, koeficient upora, usmerjevalniki
Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

3.
Uporaba superelastičnega materialnega modela za numerične simulacije stiskanja žilne opornice : magistrsko delo
Jernej Rihter, 2025, magistrsko delo

Opis: Žilne opornice omogočajo neoviran krvni obtok. Pogosto se za material žilnih opornic uporablja zlitina niklja in titana, znana pod komercialnim imenom Nitinol. Ta spada v skupino materialov z oblikovnim spominom. Posebna značilnost teh materialov je pojav superelastičnosti. Magistrsko delo proučuje vpliv uporabe superelastičnega in linearno elastičnega materialnega modela na rezultate simulacije stiskanja obroča žilne opornice, ki je parametrično modeliran v programskem jeziku Python in z uporabo knjižnic projektov PyAnsys (PyMAPDL). Rezultati so osredotočeni na napetosti in radialno togost, kjer opazujemo reakcijsko silo. Numerična simulacija temelji na metodi končnih elementov in je izvedena v programu Ansys. Analiza ob različnih materialnih modelih primerja tudi vpliv diskretizacije modela z enodimenzionalnimi in trodimenzionalnimi končnimi elementi. Rezultati magistrskega dela ugotavljajo, da ima materialni model pomemben vpliv na pravilen opis napetosti ob stiskanju obroča žilne opornice kot tudi na vrednosti reakcijske sile. Opazimo, da različna diskretizacija ne vpliva na reakcijsko silo, povzroča pa razlike v napetosti med obema modeloma.
Ključne besede: žilna opornica, spominske zlitine, superelastičnost, Nitinol, numerična simulacija, metoda končnih elementov, Ansys, Python, PyAnsys
Objavljeno v DKUM: 27.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

4.
Vpliv toplotne obdelave visokotrdnostnega jekla na dinamično trdnost cevi
Gašper Fašun, 2025, doktorska disertacija

Opis: V raziskavi smo se osredotočili na analiziranje integritete in dobo trajanja topovske cevi havbice izdelane iz visoko-trdnostnega jekla 35NiCrMoV12-5, ki je podvržen dvema različnima toplotnima obdelavama, ki ju imenujemo A in B. Analiza izhaja iz vidika lomne mehanike, ki v našem primeru temelji predvsem na konceptu odpornostne krivulje na utrujenostno rast razpok. Tekom raziskave smo eskperimentalno ali teoretično določili vplivne parametre, ki zajemajo velikost miktrostrukturnega zrna, velikost vključkov, natezno trdnost, trajno dinamično trdnost, lomno žilavost, prag utrujenostne rasti dolge razpoke, območje rasti kratkih razpok ter parametre rasti razpoke. Trajno dinamično trdnost materiala smo določi eksperimentalno s pomočjo termografske metode, ki bistveno hitrejšo določitev parametra v primerjavi s klasično metodo utrujanja vzorcev. Modeliranje topovske cevi z metodo končnih elementov (MKE) v programu Abaqus/CAE je bilo izvedeno na podlagi predhodno eksperimentalno določenih mehanskih parametrov materiala. MKE model je bil uporabljen za analizo pol-eliptičnih razpok različnih globin in dveh različnih oblik. V okoli razpoke je bila določena vrednost faktorja intenzitete napetosti na podlagi katerega smo lahko določili obdelavo materiala, ki ima boljšo odpornost proti širjenju utrujenostnih razpok. Z metodo R6 smo nato določili diagram ocene odpornosti (FAD), na podlagi katerega smo lahko določili kritične tlake za različne kombinacije globin in oblik razpok. S podatki, pridobljenimi iz diagramov FAD smo definirali eksponentne funkcije, ki določajo vrednost kritične globine razpoke v odvisnosti od uporabljenega tlaka. Pristop, uporabljen v tej raziskavi, se je izkazal za učinkovitega pri določevanju vpliva teh upoštevanih spremenljivk na določitev vpliva velikosti vključkov na dobo trajanja topovske cevi havbice ter na varne obratovalne pogoje. Z upoštevanjem kreiranega celostnega modela je namreč določeno varno območje uporabe topovske cevi ter končna utrujenostna življenjska doba v nevarnih pogojih, ki jih definira cev z vsebovano razpoko določene dolžine.
Ključne besede: lomna mehanika, utrujenostna rast razpoke, topovska cev havbica, odpornostna krivulja, metoda končnih elementov
Objavljeno v DKUM: 24.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (9,26 MB)

5.
Triosni visoko občutljiv magnetometer s standardnim komunikacijskim vmesnikom
Tomi Tominc, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan vgrajen sistem za vektorsko merjenje magnetnega polja, ki temelji na magnetno-induktivni metodi s tremi ortogonalno orientiranimi tuljavami. Sistem je zasnovan na programirljivem logičnem vezju, ki podatke pošilja preko standardnega komunikacijskega vmesnika. Opisani so primerjava trenutno prisotnih tehnologij, zasnova in delovanje celotnega sistema ter predstavljene meritve magnetnih in električnih lastnosti ter radiacijskih vplivov.
Ključne besede: magnetometer, magnetno polje, induktivna metoda, programirljiva logična vezja
Objavljeno v DKUM: 06.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0

6.
Numerična analiza izdelka HideOUT : magistrsko delo
Timotej Sitar, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je opisana numerična analiza izdelka HideOut, modularne zunanje enote, ki jo proizvaja podjetje Dukin d. o. o. Glavni cilj analize je bil določiti polja pomikov in napetosti v obstoječi konstrukciji ter nato izvesti optimizacijo tega izdelka. Geometrija je bila pripravljena v programskem paketu SolidWorks, numerična analiza pa izvedena v programskem paketu PrePoMax, po metodi končnih elementov. Rezultati analize so razkrili najbolj obremenjene dele konstrukcije, kar je služilo kot osnova za optimizacijo. V okviru optimizacije je bila izdelana nova različica konstrukcije, pri čemer je bila teža zmanjšana, ne da bi pri tem ogrozili varnost ali stabilnost. Poleg tega so bile napetosti v konstrukciji bolj enakomerno porazdeljene. Optimizacija tako izboljšuje funkcionalnost in ekonomičnost izdelka, saj ohranja strukturno integriteto, hkrati pa zmanjšuje stroške proizvodnje in porabo materiala.
Ključne besede: izdelek HideOUT, metoda končnih elementov, numerična analiza, optimizacija
Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

7.
Uvedba metode 5S v podjetju EM-CE, d. o. o. : diplomsko delo
Eva Vršnak, 2024, diplomsko delo

Opis: Podjetja se morajo v današnjem času vseskozi razvijati in izboljševati, da ne ostanejo za konkurenco. Implementacija metode 5S v podjetja je zelo priporočljiva, saj se z njo na enostaven način izboljša delovno okolje, hitrost dela ter varnost na delovnem mestu. V diplomski nalogi smo predstavili implementacijo metode 5S v proizvodni proces podjetja EM-CE, d. o. o., in sicer na izbranem proizvodu Einstreuschaufel. V nalogi smo predstavili teorijo metode 5S in njenih širših filozofij ter metod. Nato smo na kratko predstavili podjetje ter se lotili definicije metode 5S ter opisa trenutnega stanja v podjetju. Z merjenjem časa pred implementacijo ter po njej smo lahko preverili učinek metode 5S na proizvodni cikel. Preverili smo tudi zadovoljstvo zaposlenih po implementaciji metode 5S z anketo o zadovoljstvu.
Ključne besede: implementacija, metoda 5S, Einstreuschaufel
Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

8.
Spletno branje in učenje v osnovni šoli : metode in priprava učiteljev za digitalno pismenost
Maja Kerneža, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Raziskava izpostavlja pomen razvoja digitalne pismenosti med učenci razredne stopnje ter potrebo po usposabljanju učiteljev za učinkovito integracijo digitalnih tehnologij v izobraževalni proces v obliki izbranih načinov in metod dela pri pouku, ki razvijajo vsa potrebna znanja in spretnosti, ki opredeljujejo digitalno pismenega posameznika. Predstavljena je metoda recipročnega učenja s spleta, ki učitelju daje osnovo za razvijanje spretnosti digitalne pismenosti pri učencih in je učinkovita tudi na razredni stopnji šolanja. Zastavljeno je bilo izobraževanje za učitelje razredne stopnje, ki do sedaj še ni bilo sistematično opazovano in spremljano, a bi ugotovitve v obliki implikacij pomembno izboljšale izid izobraževanja ter s tem tudi rezultate prenosa znanja z učitelja na učenca. V okviru kvalitativne raziskave je bilo za uporabo omenjene metode v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023 usposobljenih ter sistematično spremljanih 117 študentov študijskega programa Razredni pouk, s katerimi je bil po izvedbi usposabljanja izveden nestrukturirani intervju. Odgovori vprašanih kažejo, da je v raziskavi predstavljen pristop učinkovit tako pri spodbujanju spretnosti digitalne pismenosti učiteljev, torej med udeleženci izobraževanja samimi, kot tudi pri usposabljanju sodelujočih za poučevanje spretnosti digitalne pismenosti. Rezultati kažejo pomen praktičnega usposabljanja, ki učiteljem omogoča neposredno aplikacijo teoretičnega znanja v prakso ter izpostavlja vlogo samorefleksije in mentorstva kot ključnih komponent v procesu profesionalnega razvoja. Predlagamo nadaljnje raziskave za identifikacijo in optimizacijo izobraževalnih strategij, ki bi bile najučinkovitejše pri razvoju digitalne pismenosti, s ciljem pripraviti učence na uspešno delovanje v digitalnem okolju, s čimer prispevamo k boljšemu razumevanju kompleksnosti poučevanja in učenja digitalne pismenosti ter nakazujemo potrebo po celostnem pristopu k usposabljanju učiteljev na tem področju.This research underscores the importance of developing digital literacy among primary-level students and the need for training educators to effectively integrate digital technologies into the educational process. It highlights selected modes and methods that foster the knowledge and skills essential for a digitally literate individual. The study introduces a method of reciprocal web-based learning, which provides a foundation for educators to develop digital literacy skills in students and has proven effective at the primary education level. The research proposes an educational program for primary-level teachers, which has not yet been systematically observed and monitored. The findings suggest that this program could significantly enhance educational outcomes and knowledge transfer from teacher to student. In this qualitative study, 117 students from the Elementary Education program were trained and systematically monitored during the academic years 2021/2022 and 2022/2023, followed by unstructured interviews post-training. Survey responses indicate that the approach presented is effective in promoting digital literacy skills among educators and in preparing them to teach these skills to their students. The results emphasize the value of practical training that allows educators to apply theoretical knowledge in practice and highlight the importance of self-reflection and mentorship as key components of professional development. The study recommends further research to identify and optimize the most effective educational strategies for developing digital literacy. This research aims to prepare students for successful engagement in a digital environment and contributes to a deeper understanding of the complexities of teaching and learning digital literacy. It also indicates the need for a comprehensive approach to teacher training in this area.
Ključne besede: branje na spletu, digitalna pismenost, metoda recipročnega učenja s spleta, učenje na spletu, usposabljanje učiteljev
Objavljeno v DKUM: 16.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (292,12 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Vzgoja dvojezičnih otrok z metodo »en starš - en jezik« pri starših Slovencih : magistrsko delo
Dolores Gjergjek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo obravnavali dvojezičnost, podrobneje smo opisali metodo »en starš – en jezik«. Predstavili smo kritično obdobje pri učenju drugega jezika ter sociolingvistiko v povezavi z dvojezičnostjo. Na kratko smo opisali tudi dve teoriji osebnostnega razvoja. V okviru metodologije smo uporabili dve kvalitativni metodi raziskovanja: polstrukturiran intervju in opazovanje. Vzorec je sestavljala tričlanska družina. Raziskovali smo pozitivne in negativne posledice uporabe omenjene metode ter razloge, zaradi katerih se starši z istim maternim jezikom odločijo za dvojezično vzgojo. Analizirali smo tudi različne metode za spodbujanje enakovrednega učenja obeh jezikov, dejavnike, ki vplivajo na vzpostavitev dvojezičnosti, ter težave, ki so se pojavile pri dvojezični vzgoji. Ugotovili smo, da se tej metodi pripisujejo predvsem pozitivne posledice, kot so naravno osvajanje jezika in več vloženega truda v vzgojo otroka. Glavna negativna posledica, ki smo jo opazili, je doslednost uporabe tujega jezika. Poglaviten razlog za odločitev staršev o dvojezični vzgoji otroka je bil izpostavljenost še enemu jeziku poleg maternega zaradi prednosti, ki jih prinaša dvojezičnost. Da bi njun otrok enakovredno uporabljal oba jezika, starša izbirata predvsem knjige, pravljice, pogovarjanje in opisovanje stvari. Proučevani dejavniki, ki so družina, sorodniki, okolje in kultura, na vzpostavitev dvojezičnosti niso imeli bistvenega vpliva, saj so bili družinski člani podpirajoči, s kritikami iz okolja pa se niso srečali. Največji izziv, s katerim se starša srečujeta pri dvojezični vzgoji, je otrokova neuporaba angleščine, saj komunicira večinoma le v slovenščini. Z opazovanjem smo pri otroku želeli preveriti njegovo uporabo nepravilnih glagolov v angleščini. Ugotovili smo, da pri govoru o dejanjih v preteklosti, uporabi pravilno obliko nepravilnih glagolov.
Ključne besede: dvojezičnost, metoda »en starš – en jezik«, dvojezični otroci, govor, intervju
Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

10.
Ekonometrična analiza izvozne in uvozne funkcije Nizozemske
Jan Bartolme, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se ukvarja z ekonometrično analizo izvozne in uvozne funkcije Nizozemske. V okviru analize smo identificirali ključne makroekonomske dejavnike, ki vplivajo na obseg uvoza in izvoza. Uporabili smo javno dostopne četrtletne podatke od leta 2004 do 2020 in na podlagi metode najmanjših kvadratov ocenili regresijske funkcije. Rezultati so pokazali, da realni efektivni tečaj, bruto domači proizvod na prebivalca in zaposlenost statistično značilno vplivajo na uvoz, medtem ko pogoji menjave, zaposlenost in rast bruto domačega proizvoda vplivajo na izvoz. Modeli so bili preverjeni z ekonometričnimi testi, vključno z RESET testom, Breusch-Godfrey testom, testom heteroskedastičnosti (Breusch-Pagan-Godfrey, White, Glejser) in Durbin-Watson testom. Na podlagi dobljenih rezultatov lahko teoretično potrdimo, da sta uvoz in izvoz ključna dejavnika, ki pomembno vplivata na gospodarsko aktivnost in rast Nizozemske.
Ključne besede: ekonometrična analiza, metoda najmanjših kvadratov, uvoz, izvoz, Nizozemska
Objavljeno v DKUM: 21.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (5,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici