| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Novo mestno vozlišče pred knjižnico v Murski Soboti
Urška Gomboc, 2019, magistrsko delo

Opis: Pričujoče delo je hibrid široke in podrobne analize trenutnega stanja tradicionalnega središča v Murski Soboti ter iz nje izhajajoče idejne rešitve mestnega vozlišča pred knjižnjico. V celostni analizi smo raziskovali trenutno stanje celotnega naselja. Nadrobneje smo analizirali ureditev in stanje prostora ter glavnih objektov osrednjega stavbnega bloka. V končnem koraku naloge smo na podlagi zbranega znanja in spoznanj o splošnem in lokalnem stanju prostora in z njim povezanih tem zasnovali celostni prostorski in vsebinski projekt za mestno vozlišče na območju pred regijsko knjižnico. Pri snovanju rešitve je bilo že v razvijanju idej stalno prepletanje oblikovanja stavbnih mas z oblikovanjem programa. Oblikovanje prostora projekta smo izrazito usmerili k doseganju ravnotežja in skladnosti v kontekstu okolice. Izziv je bil povezati vse obstoječe elemente in dejavnike, ki določajo in zaznamujejo območje. Ključni cilj je bil ustvariti realen in z dejstvi podkrepljen projekt, ki bi ponujal veliko lepega in javnega ter postal povezovalni dejavnik v središču Murske Sobote.
Ključne besede: arhitektura, sodobno mesto, mestno vozlišče, urbane oblike, mestna podoba, kontekst, središče mesta, javni odprti prostor, trg, tržnica, kreativno središče, poslovni prostori, mestna garaža, idejni projekt, Murska Sobota
Objavljeno v DKUM: 11.10.2019; Ogledov: 1684; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (62,63 MB)

2.
Optimizacija dostavnih mest in poti v urbanih območjih na osnovi manhattanske metrike in mehke logike
Tomislav Letnik, 2019, doktorska disertacija

Opis: V disertaciji rešujemo problem statistično optimalnega števila in lokacij dostavnih mest ter optimalnega vodenja tovornih vozil v procesu mestne dostave. Za iskanje optimalnega števila in pozicij dostavnih mest v doktorski nalogi razvijemo večparametrični model idealiziranega mesta. Model obravnava urbano območje velikosti 1 km2 in temelji na metodi vzorčenja latinske hiperkocke za razporeditev strank vzdolž izbrane ortogonalne prometne mreže. Določanje statistično najprimernejših lokacij dostavnih mest temelji na algoritmu mehkega grozdenja c-sredin. Parametrične analize so pokazale statistično značilne geometrijske vzorce optimalnih dostavnih mest. Izkazalo se je, da so identificirani vzorci robustni glede gostote strank in gostote prometne mreže. Problem določanja dostavnih mest je intimno povezan s problemom pokritja. Obravnavan je pomemben mejni primer pokritja mreže z dokazom optimalnosti pokrivnega števila. V disertaciji je podana tudi optimalna konstrukcija limitnega primera na poljubni pravokotni mreži. Model določanja števila in lokacij dostavnih mest je nadgrajen s funkcijo optimalnega vodenja tovornih vozil. Ključna predpostavka modela so štiri vstopno/izstopna vrata v mesto ter pri vsakem obisku mesta največ trojna dostava iz dostavnih mest (t.j. trem različnim strankam). Glede izbire dostavnega mesta sta bila uporabljena dva principa, ki temeljita na rezultatu algoritma mehkega grozdenja c-sredin: (i) trdi – vedno se izbere dostavno mesto, ki je najbližje stranki, (ii) mehki –omogoča tudi izbiro dostavnih mest z nižjimi pripadnostnimi vrednostmi. Problem določitve optimalne transportne poti je rešen s pomočjo nabora izvirnih celoštevilskih linearnih programov. Rezultati simulacij za trojno dostavo kažejo, da skupne razdalje prevoženih poti niso značilno odvisne od števila potencialnih dostavnih mest, jih je pa mogoče pomembno zmanjšati z mehkih pristopom, vendar na račun daljših prehojenih razdalj. Izkaže se, da je najbolje uporabiti mehki pristop pri relativno velikem številu potencialnih dostavnih mest. Model je bil prilagojen tudi za reševanje konkretnega praktičnega problema na primeru mesta Lucca, v Italiji. Za obravnavano mesto smo izdelali usmerjen graf prometnega omrežja, potencialne lokacije dostavnih mest so bile določene na osnovi dostopnosti in prostorskih možnosti. Za generiranje povpraševanja po dostavah je bil razvit simulator, uvedena je bila tudi procedura rezerviranja dostavnih mest in simulacija čakalne vrste vozil zunaj mesta v primeru omejene kapacitete in zasedenosti dostavnih mest. Izračunani so bili časovni in energijski prihranki. S ciljem realizacije predlaganih rešitev je v nalogi predstavljen tudi koncept informacijskega sistema, ki temelji na uporabi mobilnih naprav in omogoča vodenje dostavnega vozila in s tem upravljanje procesa dostav v realnem času. Na koncu doktorske naloge so podane ključne ugotovitve in predlagani koraki za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: cestni transport, mestno središče, dostava tovora, dostavno mesto, vodenje vozila, določanje lokacije, optimizacija, modeliranje, mehka logika
Objavljeno v DKUM: 05.03.2019; Ogledov: 2548; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (8,83 MB)

3.
Revitalizacija mestnega jedra občine Radlje ob Dravi
Tomaž Pažek, 2017, magistrsko delo

Opis: Po izgradnji mestne obvoznice imajo Radlje še neizkoriščen potencial za preoblikovanje odprtih javnih površin v središču mesta. Delo predstavlja celovito prenovo mestnega središča občine Radlje ob Dravi, s ciljem revitalizacije območja. V nalogi podamo konkretne rešitve tako za preureditev odprtega javnega prostora, kot tudi za sanacijo oziroma rekonstrukcijo obstoječega stavbnega tkiva in programa. S predlogom rekonstrukcije in dozidave nekdanje veleblagovnice Tima dajemo središču Radelj osrednjo arhitekturo z mešanim programom, katerega naloga je vzdrževanje mestnega utripa na osrednji odprti površini. S preureditvijo javnega odprtega prostora, umikom parkirišč v zaledje stavb in z vzpostavitvijo skupnega prometnega prostora na območju osrednje prometnice, vrnemo središče naselja pešcem. Naloga med drugim podaja predlog za sanacijo nekaterih dotrajanih fasad in programa na robu preurejenega javnega odprtega prostora.
Ključne besede: revitalizacija, mestno središče, Radlje ob Dravi, prenova, mesto
Objavljeno v DKUM: 13.09.2017; Ogledov: 1652; Prenosov: 426
.pdf Celotno besedilo (14,00 MB)

4.
UREJANJE DOSTAVNEGA PROMETA PO NAČELIH MESTNE LOGISTIKE: PRIMER CELJA
Rok Mastnak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej obdelali teoretični del, kjer smo si ogledali definicije logistike in nadalje opredelili pojem mestne logistike. Pogledali smo si, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na sam promet in logistiko. Ogledali smo si tudi značilnosti ter pogoje delovanja transporta tovora v mestih središčih, preverili pa smo tudi tok blaga, organiziranost in deležnike v transportni verigi. V praktičnem delu smo si ogledali stanje prometnega sistema v Celju ter dodobra spoznali projekt SUGAR, pri katerem Mestna občina Celje aktivno sodeluje, preverili pa smo tudi trenutno opravljeno delo na projektu. Predstavili smo rešitve, ki bi lahko uspešno služile pri urejanju mestne logistike, ter načrt, kako uspešno obravnavati in razrešiti probleme mestne logistike tudi v prihodnje.
Ključne besede: mestna logistika, urbano območje, mesto središče
Objavljeno v DKUM: 29.10.2011; Ogledov: 2063; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici