1. Analiza uporabe prisilnih sredstev v postopkih Mestnega redarstva Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloBarbara Ban, 2024, diplomsko delo Opis: Raziskave so pokazale, da je potrebno, da so represivni organi, vključno s policijo in redarstvom, ustrezno usposobljeni za pravilno in sorazmerno uporabo prisilnih sredstev. Zakonodaja je natančno opredelila, kdaj in kako se ta sredstva smejo uporabljati, da bi se preprečile zlorabe in zagotovile pravice posameznikov.
Uporaba prisilnih sredstev v okviru zakonitih pooblastil je opredeljena kot nujna, a vendar občutljiva tema, ki zahteva natančno regulacijo zaradi možnosti poseganja v temeljne človekove pravice. Poudarjeno je bilo, da mora biti uporaba teh sredstev pravno urejena in skladna z načeli zakonitosti in sorazmernosti. Dovoljeno je bilo, da se prisilna sredstva uporabljajo le v omejenih okoliščinah, kjer druge metode niso učinkovite, pri čemer je bila vsaka uporaba vezana na spoštovanje človekovih pravic.
Raziskave so pokazale, da morajo biti represivni organi, vključno s policijo in redarstvom, ustrezno usposobljeni za pravilno in sorazmerno uporabo prisilnih sredstev. Zakonodaja je natančno opredelila, kdaj in kako se ta sredstva smejo uporabljati, da se preprečijo zlorabe in zagotovijo pravice posameznikov. V diplomskem delu je bila preučena uporaba prisilnih sredstev v mestnem okolju, pri čemer je bilo ugotovljeno, kako so ta sredstva uporabljena s strani redarjev. Poudarjeno je bilo, da mora biti ravnovesje med zagotavljanjem varnosti in zaščito temeljnih svoboščin ohranjeno, pri čemer je bilo delovanje usklajeno z zakonodajo in etičnimi standardi.
V raziskavi je bila analizirana zakonitost in etičnost uporabe prisilnih sredstev, z osredotočenostjo na usposobljenost redarjev in preventivno vlogo teh sredstev. Vključena je bila statistična analiza uporabe teh sredstev, ob preučitvi primerov iz Mestnega redarstva Ljubljana. Ugotovljeno je bilo, da je pravilna in sorazmerna uporaba ključnega pomena za ohranjanje zaupanja javnosti in učinkovitost delovanja redarstva. Ključne besede: mestno redarstvo, prisilna sredstva, zakonitost, človekove pravice, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 74
Celotno besedilo (1,33 MB) |
2. De lege lata analiza sankcioniranja prekrškov v mestnih občinah v Sloveniji v letih od 2015 do 2017Bojan Tičar, Sara Kandolf, Miha Dvojmoč, 2020, strokovni članek Opis: Namen prispevka:
Z namenom prikaza dejanskega stanja obravnavanja in sankcioniranja prekrškov na lokalni ravni so avtorji analizirali letna poročila o delu mestnega oziroma medobčinskega redarstva v mestnih občinah v Sloveniji. Pri tem so se avtorji predvsem v teoretičnem delu članka osredotočili na dve glavni področji predpisovanja prekrškovnih sankcij, ki sta varnost cestnega prometa ter varstvo javnega reda in miru.
Metode:
Avtorji so v prispevku uporabili metode kvalitativne analize poročil, ki so značilne za analizo v pravnih znanostih, in sicer tako gramatikalne razlage veljavne ureditve (de lege lata analiza) kakor tudi teleološke razlage obsega pooblastil prekrškovnih organov v občinah (ratio legis analiza). Pridobljene podatke so vsebinsko in statistično analizirali.
Ugotovitve:
Število prekrškov, ki jih je ugotovila večina mestnih oziroma medobčinskih redarstev v mestnih občinah v Sloveniji, na letni ravni upada. Ne glede na padec števila ugotovljenih prekrškov pa število plačilnih nalogov, ki jih je izdala večina mestnih oziroma medobčinskih redarstev v mestnih občinah v Sloveniji, na letni ravni ostaja dokaj veliko oziroma se v nekaterih primerih na letni ravni celo povečuje.
Omejitve/uporabnost raziskave
Če bi se uporabljal enoten format letnih poročil o delu mestnih oziroma medobčinskih redarstev za vse občine, bi bilo v prihodnje dobro opraviti podrobnejšo raziskavo o njihovem delu in podatke primerjati z delom policije kot glavnim prekrškovnim organom v državi.
Praktična uporabnost:
Članek temelji na zavedanju o pomenu redarstva kot prekrškovnega organa in širši javnosti v strnjeni obliki prikazuje področje njihovega dela.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
Iz članka je razviden pregled dela medobčinskih oziroma mestnih redarstev mestnih občin v Sloveniji v obdobju treh let. Članek je namenjen širši strokovni javnosti, saj prikazuje redarstvo kot pomemben prekrškovni organ, ki v državi na podlagi pooblastil skrbi za zagotavljanje varnosti predvsem na področju cestnega prometa in zagotavljanja miru. Ključne besede: mestno redarstvo, prekrški, sankcioniranje prekrškov, mestne občine, pooblastila Objavljeno v DKUM: 02.10.2020; Ogledov: 973; Prenosov: 44
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana - od komunalno redarstvene službe do mestne policije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloRado Jakob Karo, 2019, diplomsko delo Opis: Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana je varnostna organizacija lokalne samoupravne skupnosti, ki v obliki, kot jo poznamo danes, obstaja od leta 1995. Takrat se je sicer, po določbah Zakona o lokalni samoupravi (1993), imenovala komunalno-redarstvena služba, a njena naloga je bila podobna kot danes – sankcioniranje kršiteljev lokalnih predpisov. Od leta 2006, ko je v veljavo stopil Zakon o občinskem redarstvu (2017), se Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana razvija, pridobiva vedno več pooblastil in postaja vedno bolj učinkovita varnostna organizacija, ki na območju Mestne občine Ljubljana skupaj s Policijo skrbi za varnost občanov.
Danes so pooblastila mestnih redarjev Mestne občine Ljubljana zapisana v temeljnem Zakonu o občinskem redarstvu (2017), več prometnih zakonih – Zakonu o pravilih cestnega prometa (2017), Zakonu o voznikih (2017), Zakonu o motornih vozilih (2017), Zakonu o cestah (2018) – in v Zakonu o varstvu javnega reda in miru (2006). Poleg teh zakonov imajo mestni redarji Mestne občine Ljubljana pristojnost za nadzor nad nekaterimi določbami drugih zakonov Republike Slovenije. Za zakonito, strokovno in varno izvajanje pooblastil mestnih redarjev Mestne občine Ljubljana skrbijo predavatelji in inštruktorji Policijske akademije Generalne policijske uprave, ki v obsegu 410 ur usposabljajo kandidate za mestne in občinske redarje.
Mestno redarstvo Mestne občine Ljubljana se je razvilo, kolikor se je, glede na zakonsko določene okvirje, lahko. Pojavljajo se ambicije, da bi organizacija preoblikovala v mestno policijo. Obseg njihovih nalog in uspešnost sta na nekaterih področjih primerljiva s Policijo, a vendar se pojavlja vprašanje usposobljenosti za strokovno in varno izvajanje postopkov z občani. Ključne besede: diplomske naloge, mestno redarstvo, varnost cestnega prometa, razvoj, pooblastila Objavljeno v DKUM: 25.02.2020; Ogledov: 1357; Prenosov: 129
Celotno besedilo (2,38 MB) |
4. Mestno redarstvo Mestne občine Murska Sobota - ocena prebivalcev o pluralni policijski dejavnosti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloDaniela Hozjan, 2017, diplomsko delo Opis: Ker je varnost za človeka pomemben dejavnik, ki vpliva na dobro počutje ter učinkovito delovanje vsakega posameznika, je izrednega pomena, da le-te ne zagotavljajo le policisti, ampak še kakšen drug organ. Ravno zaradi tega so se na lokalni ravni kot pooblaščene
uradne osebe razvili redarji, ki skrbijo za varnost na nekem manjšem območju oziroma v neki občini. Redarji so partner policije, zato je pomembno, da se zavedamo, da delo teh dveh organov poteka vzporedno, kar pomeni, da se skupaj dopolnjujeta ter skupaj delujeta. To namreč pomeni, da si pomagata na raznih množičnih zbiranjih, občinskih dogodkih in tudi v prekrškovnih postopkih. Vsebina diplomskega dela je predstavitev
delovanja Mestnega redarstva Mestne občine Murska Sobota. Redarstvo z omenjenega območja je bilo ustanovljeno v letu 1996, in sicer s ciljem izvajanja nadzora občinskih predpisov s petih različnih področij. Prelomnica redarske službe je bila s sprejetjem ZORed od leta 2006 naprej, saj so le-ti postali prekrškovni organi, večala so se jim pooblastila ter prav tako področja dela. Drugi del diplomskega dela je ocena občanov lokalne skupnosti Mestne občine Murska Sobota o redarski službi omenjene občine. Ugotovitve so pokazale, da je mnenje prebivalcev o redarjih v večini neopredeljeno, kar pomeni, da so svoje
mnenje izrazili tako, da se z navedenim mogoče strinjajo oziroma se z navedenim niti ne strinjajo. Ali nas taki odgovori lahko pripeljejo do razmišljanja, da so prebivalci o redarjih premalo podučeni oziroma so jim delo, naloge ter dolžnosti tega organa pomanjkljivo
predstavljeni? Ta vprašanja ostajajo odprta oziroma neodgovorjena, pozitivne premike pa bomo videli šele čez daljše časovno obdobje, mogoče je govora kar o kakšnem desetletju preventivnega delovanja ter izboljševanja napak, ki so že vidne v praksi. Ključne besede: redarstvo, mestno redarstvo, pluralna policijska dejavnost, lokalna skupnost, zagotavljanje varnosti, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 1904; Prenosov: 367
Celotno besedilo (1,23 MB) |
5. Primerjava policijskega dela z občinskim redarstvom v Mestni občini Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloVeronika Prohart, 2013, diplomsko delo Opis: V RS poleg policije deluje tudi občinsko oz. mestno redarstvo. Obe področji urejajo zakoni, in sicer področje dela policije ZNPPol ter ZODPol, področje dela občinskega redarstva pa ZORed. Zakonska določila so za izvedbo obeh področij dela nujno potrebna, saj je le tako omogočeno nemoteno delo policije in občinskega redarstva.
Policija je državni organ v sestavi MNZ RS. Občinsko redarstvo ustanovi občina, če je to mestna občina, pa je to mestno redarstvo. Oba organa nadzoruje resorno ministrstvo.
V Ljubljani deluje ena izmed osmih PU na območju RS, to je PU Ljubljana. Pokriva kar 18 splošnih policijskih postaj, 7 policijskih pisarn, 3 mejne prehode ter 4 področne policijske postaje. Na območju MOL pa deluje tudi prekrškovni organ, imenovan Mestno redarstvo Ljubljana.
Pri opravljanju nalog, katere določa zakon skupaj s policisti, so se občinski redarji dolžni ravnati po navodilu policistov. Ena izmed nalog tako policije kot občinskega redarstva je tudi vzdrževanje javnega reda.
Iz navedenega lahko sklepamo, da je sodelovanje policije in občinskega redarstva zelo pomembno, pomembnost pa se kaže tudi pri uporabi pooblastil, ki jih policisti in občinski redarji pri svojem delu uporabljajo. Res je, da imajo policisti več pooblastil kot občinski redarji, vendar imajo slednji za delo, ki ga opravljajo, tudi vsa potrebna pooblastila.
Policisti in občinski redarji so tiste pooblaščene uradne osebe, katerih delo zahteva učinkovito in strokovno usposabljanje, ob tem pa ugotavljamo, da je policija bolje usposobljena kot občinski redarji, saj so policisti deležni usposabljanja, ki traja dlje kot usposabljanje za občinske redarje. Ključne besede: policija, policijsko delo, policisti, redarstvo, občinsko redarstvo, mestno redarstvo, redarji, pooblastila, usposabljanje, primerjave, Ljubljana, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 11.07.2013; Ogledov: 1969; Prenosov: 331
Celotno besedilo (782,77 KB) |
6. Delovanje in uspešnost Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana : diplomsko deloLidija Leskovar, 2012, diplomsko delo Opis: Ključne besede: redarstvo, mestno redarstvo, redarji, občani, stališča, Ljubljana, vprašalniki, analize, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 12.04.2012; Ogledov: 2471; Prenosov: 382
Celotno besedilo (695,91 KB) |
7. |