| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Vzpostavitev zbirno-dostavnega centra v mestnem središču
Tadej Plemeniti, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko preobremenjenosti mestnih središč s prometnimi tokovi, hkrati pa ponuja rešitev, ki bi v skladu s cilji trajnostne prometne strategije, dvignila kvaliteto življenja v mestu Gradec (v Avstriji). Teoretični del diplomske naloge zajema obrazložitev kaj je in kako deluje zbirno – dostavni center (v nadaljevanju ZDC), ter analizo že obstoječih ZDC iz srednje velikih evropskih mest. Prvi sklop empiričnega dela predstavlja obstoječe stanje na področju dostave v coni za pešce v Gradcu, v nadaljevanju pa raziskavo o vzpostavitvi ZDC v Gradcu. Rezultati opravljene raziskave so nato primerjani s stanjem pred investicijo (število dostavnih vozil, ki so potrebna za oskrbo ciljne skupine, število vstopov dostavnih vozil v cono za pešce, ter število prevoženih kilometrov, ki jih dostavna vozila opravijo znotraj cone za pešce).
Ključne besede: Mestni tovorni promet, logistika v mestnem središču, konsolidacija tovora, zbirno – dostavni center
Objavljeno v DKUM: 20.12.2018; Ogledov: 1496; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

3.
Optimiranje linij mestnega avtobusnega prevoza v Mariboru na podlagi koncepta lepljenja tras
Benjamin Pivec, 2018, magistrsko delo

Opis: Motivacija potnikov, da bi uporabljali javni prevoz, je v veliki meri odvisna od njegove učinkovitosti, ki se kaže predvsem v tem, da sta čas čakanja na postajališču in čas vožnje čim krajša. Seveda obstajajo še drugi dejavniki, kot so cena, varnost, odnos osebja itd. Za zagotavljanje visoke ravni storitev na področju prevoza potnikov moramo imeti tudi zelo učinkovit sistem javnega mestnega prevoza potnikov. Tega zagotavljamo s sodobnim voznim parkom, optimalno postavitvijo postajališč, ki pa so pogojena z optimalno mrežo linij. V magistrskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na povpraševanje po javnem mestnem potniškem prometu v mestu Maribor, in njihov vpliv na načrtovanje linij. Bolj podrobno smo predstavili klasifikacijo linij glede na mestno središče in njihov pomen ter vpliv na delovanje javnega mestnega potniškega prometa. Za lažje razumevanje potovalnih navad prebivalcev mesta Maribor in načrtovanje linij smo podrobno predstavili potovalne matrike za vse mestne četrti in krajevne skupnosti, ki spadajo v Mestno občino Maribor. Na podlagi analize potovalnih matrik in obstoječega voznega reda je bilo ugotovljeno, da imajo določene krajevne skupnosti in mestne četrti med seboj slabe avtobusne povezave oziroma te sploh ne obstajajo. Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza potnikov v mestu Maribor smo na podlagi koncepta lepljenja linij predlagali spremembo tras avtobusnih linij številka 7 in 21.
Ključne besede: javni mestni potniški promet, mreža linij, potovalne matrike, trasa linije, vozni red
Objavljeno v DKUM: 29.08.2018; Ogledov: 1438; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

4.
ANALIZA IN PREDLOGI ZA IZBOLJŠANJE JAVNEGA MESTNEGA AVTOBUSNEGA PROMETA V MURSKI SOBOTI
Jasna Bojnec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga temelji na analizi javnem mestnem avtobusnem prometu v Murski Soboti, ki smo jo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika, intervjujem in terenskim ogledom. Namen analize je bila ugotovljena kakovost storitve, na podlagi analiziranega smo podali postopke in metode. Ugotovili smo stanje kakovosti obstoječega javnega mestnega potniškega prometa, ter podali predloge za izboljšanje stanja. Ugotovljeno kakovost, stanje javnega potniškega prometa je pozitivno, določene pomanjkljivosti so bile zaznane na področju infrastrukture (avtobusna postajališča), ki zaradi pomanjkanja sredstev niso več optimalno urejena in jih bo potrebno v prihodnje ustrezno nadgraditi. Z javnim potniškim prometom želimo zagotoviti minimalni prag mobilnosti za vse skupine prebivalcev.
Ključne besede: javni mestni prevoz, avtobusni promet, Murska Sobota, kakovost, dostopnost
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 1357; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (7,44 MB)

5.
ANALIZA KAKOVOSTI JAVNEGA MESTNEGA POTNIŠKEGA PROMETA V KRŠKEM
Rebeka Benčin, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o javnem mestnem potniškem prometu v Občini Krško, natančneje o izvajanju mestnega prevoza in njegovi kakovosti, katero bomo s pomočjo ankete poskušali analizirati in podati morebitne predloge za izboljšavo. V začetku naloge predstavimo definicijo javnega potniškega prometa, od tehnologije in organizacije do zakonodaje na področju opravljanja storitev javnega cestnega potniškega prometa, prav tako se dotaknemo vrste in sistemov javnega mestnega potniškega prometa in opredelimo pojem kakovosti, ki je naše glavno vodilo diplomske naloge. V nadaljevanju se osredotočimo na javni prevoz potnikov v mestnem prometu v Občini Krško, kjer najprej spoznamo samo občino in njene značilnosti. Tako pridemo do ugotovitve, da je pri izvajanju mestnih prevozov zelo pomembno medsebojno sodelovanje med občino in izvajalcem prevozov, saj se s tem kakovost storitev izvajanja prevozov nadgrajuje in tako lahko pričakujemo povečanje števila uporabnikov javnega mestnega prevoza v Krškem, to pa je največji poudarek skozi celotno delo.
Ključne besede: javni mestni potniški promet, avtobusni prevoz, potniki, kakovost, anketa
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1783; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (8,16 MB)

6.
MESTNI PROMET V MARIBORU
Darja Welza, 2016, diplomsko delo

Opis: Današnji tempo življenja vpliva na vedno večjo motorizacijo našega planeta in povzroča vedno večjo odvisnost ljudi od transporta. Vsak človek je v današnjem času vsakodnevno neposredno povezan s prometom: na poti v šolo, službo, po opravkih, na potovanjih ... Skratka, promet nas spremlja na vsakem koraku našega življenja in brez mobilnosti si skorajda ne moremo več predstavljati življenja v 21. stoletju. Geografske značilnosti, položaj, gospodarska in socialna struktura Maribora so tesno povezane s prometom. Maribor ima izjemen strateški geoprometni položaj, dobro prometno dostopnost in povezanost z drugimi kraji po Sloveniji in s sosednjimi državami; poleg tega leži na območju V. in X. Evropskega prometnega koridorja. Razmere v mestu močno pogojuje tudi mestni promet, ki pa ima še vedno številne pomanjkljivosti. Slabo je namreč urejen javni mestni promet, slabo je urejen mirujoči promet, ki predstavlja enega največjih problemov v mestu, saj povzroča vizualno degradacijo okolja in zaseda pomembne javne mestne površine, ki bi lahko bile namenjene drugim dejavnostim. Kot slabost mestnega prometa v Mariboru vidimo tudi nedoslednost in nezanimanje za uveljavitev trajnostnih oblik prometa v mestu – na primer pešačenje in kolesarjenje, ki nima zadostno urejenih površin v mestu, prav tako pa ni ustrezno poskrbljeno za prometno varnost kolesarjev in pešcev. Promet mestu povzroča tudi degradacijske probleme kot so onesnaževanje okolja, hrup in vizualna degradacija okolja. Rešitev v razbremenitvi mestnega jedra je v uvajanju trajnejših oblik prometa, kot je kolesarjenje in bolje urejen javni potniški promet (zlasti kombinacija avtobusnega prometa z železniškim).
Ključne besede: mestni promet, prometna dostopnost in povezanost, mobilnost, transport, javni potniški promet, trajnost
Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 2414; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)

7.
Problematika zagotavljanja okolju prijaznega potniškega prometa
Mitja Najžar, 2016, diplomsko delo

Opis: Človeštvo s svojimi dejanji vsak dan vpliva na okolje. Tehnološki napredek ni vedno pozitiven, saj s sabo prinaša tudi negativne vplive na okolje in povzroča podnebne spremembe. Eden glavnih onesnaževalcev okolja moderne dobe je promet. Predvsem mesta in njihove okolice so podvržene velikim količinam izpušnih plinov, ki jih povzročajo vozila predvsem pri dnevnih migracijah prebivalstva. Evropska unija in mesta sama so se začela zavedati tega problema in spoznala negativne vplive onesnaženega ozračja na floro, kot tudi na prebivalstvo samo, saj so se pri prebivalstvu začele povečevati bolezni dihal. Eden izmed ukrepov, da zmanjšamo vpliv na zrak v mestih je tudi uporaba javnega transporta. Vendar spremeniti potovalne navade ljudi ni tako enostavno. Prebivalcem je potrebno ponuditi alternativo, ki je boljša ali vsaj enakovredna prevozu z osebnim avtomobilom. Javni transport mora biti cenovno ugoden, dostopen, frekventen in zanesljiv. V slovenskih mestih, ki so globalno gledano majhna, je primerna oblika javnega transporta predvsem avtobusni promet. Modernizacija, vzdrževanje in inovacije pa s seboj prinesejo velike stroške, ki so povezani predvsem z investicijami v osnovna sredstva in infrastrukturo. V diplomskem delu bomo skušali predstaviti načine s katerimi lahko slovenska mesta financirajo in izboljšajo javni transport, ter tako povečajo kvaliteto svojih storitev, kot tudi kvaliteto življenja svojih prebivalcev.
Ključne besede: potniški promet, mestni avtobusni promet, financiranje, okoljski vplivi, kohezijska politika, Evropska unija
Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 1971; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
Izbira mestnega prevoznega sredstva s pomočjo AHP odločitvenega modela
Benjamin Herman, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Ko se ljudje odločamo za prevozno sredstvo, to dostikrat storimo instinktivno in temu ne posvečamo dosti časa. Pri odločitvi, katero prevozno sredstvo bomo izbrali za različna potovanja v službo, šolo, trgovino ipd, nam je običajno najlažje izbrati osebni avtomobil. Prevelika uporaba osebnih avtomobil pa je privedla do onesnaženosti in nasičenosti večjih mest tako v Evropi kot v Sloveniji. Posledično pa upada raba ostalih načinov prevoza, kot je javni potniški promet, ki enostavno ne predstavlja konkurenco osebnemu avtomobilu. S pomočjo AHP odločitvenega modela bi radi ugotovili, katero je najbolj kakovostno prevozno sredstvo v mestnem potniškem prometu Maribor. Večjo pozornost smo posvetili kriterijem, ki so pomembni pri izbiri prevoznega sredstva, ter kakovosti alternativ na dane kriterije, ki smo jih pridobili s pomočjo strokovne literature in raziskav. Izkazalo se je, da je AHP primerna metoda pri reševanju kompleksnih problemov, povezanih s prometom, saj omogoča enostavno pot do najustreznejše oz. najboljše rešitve.
Ključne besede: AHP metoda, odločanje, mestni promet, potniški promet.
Objavljeno v DKUM: 29.09.2015; Ogledov: 1686; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

9.
MODEL TOČNOSTI IN ZANESLJIVOSTI POSTAJNIH VOZNIH REDOV V SISTEMU JAVNEGA MESTNEGA POTNIŠKEGA PROMETA V MAJHNIH IN SREDNJE VELIKIH MESTIH
Adrijana Kresnik Kočev, 2013, magistrsko delo

Opis: Kakovosten javni mestni potniški promet ima zraven zagotavljanja enakovredne mobilnosti za vse prebivalce pomembno vlogo pri spreminjanju uporabe prometnih sredstev v korist okolju prijaznejših oblik mobilnosti. Z namenom pridobiti več potnikov, mora prevozna storitev zagotavljati visoko raven kakovosti, ne samo z visoko frekvenco in s kratkim časom potovanja, ampak tudi s točnostjo in zanesljivostjo prevozne storitve. Prav slednja sta pomemben element koncesijskih pogodb, s katerimi se meri kakovost prevozne storitve prevoznika, in prav merjenje točnosti ter zanesljivosti je primaren cilj magistrskega dela. Zato bo v nadaljevanju vzpostavljen model, s katerim lahko upravljavec vrednoti točnost in zanesljivost prevozne storitve. Prikaz delovanja modela je eksperimentalno izveden na primeru javnega avtobusnega potniškega prometa v Mestni občini Maribor. Z upoštevanjem standardov SIST EN 15140:2006 in SIST EN 13816:2003 ter Transit Capacity and Quality of Service Manual je podana definicija točnosti in zanesljivosti prevozne storitve ter dovoljeno odstopanje od voznega reda. V raziskavah je bilo ugotovljeno, da potnik različno občuti čas čakanja na postajališču. Tako bo na podlagi ugotovitev o občutenem in dejanskem času čakanja potnika model ločeno obravnaval postajališča s sistemom obveščanja potnikov v realnem času in postajališča s statičnim obveščanjem o voznih redih linij.
Ključne besede: javni mestni potniški promet, model točnosti in zanesljivosti prevozne storitve, vozni red
Objavljeno v DKUM: 16.07.2014; Ogledov: 2111; Prenosov: 305
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

10.
Metodologija odločanja pri oblikovanju mestne parkirne strategije
Silvo Cesnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Hiter razvoj mest, rast motorizacije, porast rabe osebnih avtomobilov, večanje prometa vseh vrst in nesistemski posegi v organizacijo mestnega prometa in prometne infrastrukture, povzročajo velike probleme v funkcioniranju in nadaljnjem razvoju mestnega prometnega sistema. Po ocenah številnih strokovnjakov, obiskovalcev in prebivalcev je v naših mestih občutno preveč prometa osebnih avtomobilov, kar povzroča številne negativne vplive motornega prometa na človeka in okolje, stalne prometne zastoje in težave v zagotavljanju ustreznih parkirnih možnosti. Ob visoki in neracionalni dnevni rabi osebnih avtomobilov s strani mestnega prebivalstva in prihodov v mesta velikega dodatnega števila ljudi z avtomobili iz okoliških naselij in krajev, se pojavlja resen prometno prostorski problem, kje in kako parkirati vse v mestu dnevno prisotne avtomobile, oz. kako racionalno reševati problematiko mirujočega prometa. Osnovni teoretični oz. znanstveni prispevek spoznanj v pričujoči magistrski nalogi je celovita obravnava in izbor najbolj vplivnih faktorjev za reševanje problematike mestnega mirujočega prometa ter algoritem za hitro oceno prometno parkirne situacije v posameznem mestu. Na tej osnovi in ob upoštevanju novih spoznanj ter usmeritev različnih obstoječih strategij za reševanje prometnih in parkirnih težav; z napotki za rabo znanstvene teorije sistemskega pristopa; z uporabo operacijskih raziskav oz. teorije verjetnosti (konkretno oskrbe čakalnih vrst) ter s pomočjo statistične obdelave velikega števila podatkov, je v nalogi predlagana metodologija za celovito reševanje prometno parkirne problematike. Cilj je, da se omogoči planerjem, načrtovalcem, strokovnim delavcem v mestnih upravah in prometnim strokovnjakom, enovita in celovita obravnava ter oblikovanje mestne parkirne strategije primerne za reševanje zahtevne problematike mirujočega prometa v prometnem sistemu srednje velikega mesta. Podana so tudi priporočila in način oz. potrebni postopki, ki omogočajo začetek uporabe metodologije odločanja pri oblikovanju mestne parkirne strategije in njen prenos v prakso. Uspešno načrtovanje in vodenje mestne prometne oz. politike mirujočega prometa je možno le z usklajenim urejanjem prometa in prostora oz. urbanizacije, izvajati pa se mora strokovno, sistemsko, povezano, celovito in predvsem na dolgi rok.
Ključne besede: Ključne besede: mestni prometni sistem, mirujoči promet, problematika mestnega parkiranja, gospodarjenje s parkirnimi objekti, reševanje mestnih prometno parkirnih problemov.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2014; Ogledov: 1784; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici