| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnost
Aljaž Sumper, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna.
Ključne besede: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak.
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 201; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,46 MB)

2.
Urbanistična rešitev območja Paromlina v Zagrebu ter projekt arhitekturne prenove kompleksa v centralno mestno knjižnico
Petar Novak, 2018, magistrsko delo

Opis: V namenski rabi mestnega načrta Zagreba – Generalni urbanistični plan (GUP) mesta Zagreb – je za območje industrijskega kompleksa nekdanjega Paromlina predvidena M2, kar pomeni mešano uporabo s poudarkom na javne dejavnosti. Najnovejša iniciativa mestnega sveta je, da se na območje Paromlina umesti centralna mestna knjižnica mreže Knjižnice grada Zagreba (KGZ), za kar je v bližnji prihodnosti predviden tudi javni natečaj. Lokacija se nahaja v centru Zagreba in je oddaljena 1,1 km od osrednjega mestnega trga. Danes je Paromlin “ujet” med Glavno železniško postajo na severni in Koncertno dvorano Vatroslava Lisinskega na južni strani, in je na vzhodu prostor tudi v neposrednem stiku z največjim industrijskim kompleksom v samem središču mesta, TŽV Janko Gredelj, ki prav tako čaka svojo urbano transformacijo. Območje pokriva 3,17 ha površine in se na zahodni strani dotika glavne kulturne osi mesta, ki je predvidena kot podaljšek vzhodnega dela pomembne zelene poteze historičnega dela mesta – “Lenucijeve podkve”. Eno od glavnih vprašanj za to lokacijo je, kako lahko danes povezujemo dve mesti oziroma funkcije tradicionalnega in novega centra, ločenih z železniško progo. Urbanistični del magistrskega dela spoštuje obstoječi načrt in daje predlog možnega dokončanja na delu severno od Paromlina in območju vzdolž proge ter prikazuje možne učinke takega urbanističnega predloga v okviru združevanja urbanega tkiva Donjega grada in dela južno od proge. Arhitekturni del naloge predstavlja vizijo prostorskega razvoja predmetnega območja s poudarkom na umeščanje nove centralne stavbe KGZ-ja v novozasnovani urbanistični kontekst. Osnovni cilj je preizkusiti možnosti transformacije zanemarjenega območja v samem središču mesta v prostor intenzivnega javnega življenja z dominantnimi javnimi vsebinami.
Ključne besede: arhitektura, urbanizem, prenova, mestna knjižnica, KGZ, industrijsko območje, kompleks, železnica, Paromlin, Zagreb
Objavljeno: 04.10.2018; Ogledov: 571; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (75,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici