| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Bolečina kot peti vitalni znak
Aleksandra Bašnec, 2012, diplomsko delo

Opis: Bolečina je redni spremljevalec v našem življenju, zato smo v diplomskem delu govorili o bolečini kot petem vitalnem znaku, o lestvicah za ocenjevanje bolečine, o dokumentiranju bolečine. Ugotoviti smo želeli kaj pomeni ocenjevanje bolečine kot peti vitalni znak in koliko je takšno ocenjevanje pomembno za pacienta. Opisali smo bolečino, fiziologijo bolečine, možne načine zdravljenja bolečine. Predstavili smo pomembno vlogo medicinske sestre. V zdravstveni negi je ključnega pomena dokumentiranje. Zagotavlja kontinuiranost dela medicinske sestre in je pogoj za vrednotenje kakovostne in primerne oskrbe bolnika, zato smo v diplomsko delo vključili tudi ta del. Z anonimno raziskavo v kateri je sodelovalo 42 izvajalcev zdravstvene nege, smo želeli ugotoviti, ali se na Kliniki za kirurgijo bolečina ocenjuje, primerno dokumentira in obravnava kot peti vitalni znak. Zanimalo nas je ali za ocenjevanje bolečine uporabljajo lestvice za merjenje bolečine ter katere bolečinske lestvice in vprašalniki se najpogosteje uporabljajo. Na podlagi analize anketnega vprašalnika smo ugotovili, da na oddelku bolečino sicer ocenjujejo, vendar gre bolj za ocenjevanje bolečine v primeru kadar pacient omeni, da ga boli in ne v smislu ocenjevanja bolečine kot peti vitalni znak. Za ocenjevanje bolečine na oddelku najpogosteje uporabljajo številčno lestvico. Raziskava je pokazala, da izvajalci zdravstvene nege bolečine ne dokumentirajo na primeren način, saj o bolečini pacienta največkrat poročajo na predaji službe in le-te ne zabeležijo v negovalno dokumentacijo. Za boljšo in učinkovito obravnavo ter lajšanje bi bolečino morali obravnavati kot peti vitalni znak. Pripisovati bi ji morali večji pomen in je ne ignorirati, kot da je nekaj s čimer se pacient preprosto mora sprijazniti in z njo živeti.
Ključne besede: bolečina, lestvice za merjenje bolečine, medicinska sestra, peti vitalni znak
Objavljeno v DKUM: 20.09.2012; Ogledov: 4252; Prenosov: 685
.pdf Celotno besedilo (18,24 MB)

2.
Bolečina pri otrocih
Drago Ačko, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili bolečino pri otrocih in kot pomemben element zagotavljanja kakovostne zdravstvene nege tudi lestvice za merjenje bolečine pri otrocih. Od pravočasnega prepoznavanja in merjenja bolečine pri otrocih je odvisen rezultat zdravljenja in zadovoljstvo otrok. V diplomskem delu smo opisali fiziologijo bolečine ter predstavili farmakološke in nefarmakološke metode lajšanja bolečine pri otrocih. Predstavili smo zdravstveno nego otroka z bolečino v vseh štirih faza procesa zdravstvene nege. Predstavili smo možne negovalne diagnoze pri otroku z bolečino in načrt zdravstvene nege. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Podatke smo pridobili s pomočjo delno strukturiranega anketnega vprašalnika. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali imajo člani negovalnega tima znanje in izkušnje za prepoznavanje in ocenjevanje jakosti bolečine pri otrocih, ter katero lestvico člani negovalnega tima za oceno jakosti bolečine pri otrocih najpogosteje uporabljajo. Anketo smo izvedli med člani negovalnega tima, ki so zaposlenih na otroškem oddelku. Rezultati. Ugotovili smo, da imajo člani negovalnega tima zadovoljivo znanje in izkušnje za prepoznavanje in ocenjevanje bolečine pri otrocih in da za ocenjevanje jakosti bolečine najpogosteje uporabljajo enodimenzionalno lestvico VAS. Sklep. Otroci zelo pogosto trpijo za akutno ali kronično bolečino ter bolečino med samim izvajanjem diagnostično terapevtskega programa. Dobro sodelovanje med zdravstvenimi delavci, otroki in starši je ključnega pomena za čim boljše obvladovanje bolečine pri otrocih. Člani negovalnega tima morajo imeti za obravnavanje bolečine pri otrocih znanje in izkušnje. To znanje in izkušnje pa bi morali le ti kontinuirano nadgrajevati s strokovnimi izobraževanji.
Ključne besede: bolečina, otrok, vrednotenje in lajšanje bolečine, zdravstvena nega, merjenje bolečine.
Objavljeno v DKUM: 01.02.2012; Ogledov: 5221; Prenosov: 1091
.pdf Celotno besedilo (504,57 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici