| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MENTORSTVO KOT ELEMENT RAZVOJA ZAPOSLENIH V PODJETJU MARIBORSKI VODOVOD D.D.
Natalija Jakopiček, 2016, magistrsko delo

Opis: V času globalizacije so podjetja podvržena različnim izzivom, eden izmed njih je imeti konkurenčen in izobražen kader. To lahko podjetje doseže z različnimi metodami razvoja zaposlenih in ena izmed teh metod je tudi mentorstvo. V literaturi zasledimo različne definicije pojma mentorstvo, najpogosteje pa naletimo na razlago, da je mentorstvo odnos med dvema osebama, tako imenovanim mentorjem in mentorirancem. V tem odnosu je mentor oseba z več delovnimi izkušnjami, ki pomaga mentorirancu, ki je brez potrebnih izkušenj, da se vključi v delovni proces. Tako mentor prenaša svoje znanje in izkušnje na mentoriranca. Z mentorjevo pomočjo se mentoriranec lažje uvede v samo podjetje ter pobližje spozna sam proces dela in kulturo podjetja. Teoretični del magistrskega dela začnemo z opredelitvijo in pomenom razvoja zaposlenih za podjetje ter z razlago mentorstva kot metodo za razvoj zaposlenih. Podrobneje spoznamo pojem mentorstva, vrste mentorstev in faze mentorskega programa. Mentorstvo, kot tudi vse druge aktivnosti v podjetju, prinaša s seboj tako prednosti kot tudi slabosti. Za uspešno izvedbo mentorstva je potreben pravilno zastavljen mentorski program, v katerem imata glavni vlogi prav mentor in njegov mentoriranec. Oseba, ki jo podjetje določi za mentorja, mora biti primerno usposobljena, saj je od znanja in izkušenj, ki jih ima mentor, odvisno, kako uspešno se bo mentoriranec vključil v sam proces dela. Na koncu teoretičnega dela magistrskega dela spoznamo, kako poteka priprava mentorja na izvedbo mentorskega programa in kako poteka sama vzpostavitev programa v podjetju. Pomembno je, da vsaka organizacija oblikuje takšen mentorski program, ki bo v skladu s potrebami podjetja. V praktičnem delu magistrskega dela predstavimo izbrano podjetje, in sicer Mariborski vodovod d. d. Seznanimo se s smotri in cilji podjetja ter prikažemo kronološki pregled dogodkov podjetja nekoč in danes. Pobližje spoznamo temeljne dejavnosti podjetja in organizacijsko strukturo ter se seznanimo s potekom mentorstva v izbrani organizaciji. Raziskovalni del temelji na proučevanju, kako mentorstvo vpliva na razvoj zaposlenih v izbranem podjetju. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ločenih anketnih vprašalnikov za mentorje in mentorirance. Pridobljene ugotovitve in možnosti za same izboljšave podajamo v sklepnem delu.
Ključne besede: mentorstvo, mentor, mentoriranec, koristi mentorstva, slabosti mentorstva, mentorski program, mentorski odnos, Mariborski vodovod d. d.
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 2783; Prenosov: 602
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

2.
MENTORSTVO MLADIM RAZISKOVALCEM NA PRIMERU UNIVERZE V MARIBORU, FAKULTETE ZA STROJNIŠTVO
Suzana Pšajt, 2014, magistrsko delo

Opis: Mentorstvo lahko opredelimo kot eno od oblik učenja in je danes zelo pogosta oblika izobraževanja. Lahko bi rekli, da je sodelovanje z mentorjem individualizirana pot do znanja. V literaturi naletimo na vrsto opredelitev pojmov mentor in mentorstvo, najbolj razširjena pa je razlaga, da je mentorstvo odnos med mlado neizkušeno osebo in starejšim izkušenim odraslim, ki mlajšemu pomaga, da se znajde v svetu odraslih in v svetu dela. Mentorstvo je tudi ena od metod razvoja in usposabljanja zaposlenih, kjer lahko zaposleni na osnovi medsebojnih odnosov pridobijo znanja in izkušnje, ki prinašajo prednosti tako za mentorja kot njegovega varovanca. V teoretičnem delu magistrskega dela se najprej opredelimo na razlago mentorstva kot metode za razvoj zaposlenih. Posebej proučimo mentorstvo v delovnem procesu, vlogo mentorja in mentoriranca, njun odnos ter prednosti in probleme, ki jih prinaša tovrstna oblika povezovanja. Za uspešno vzpostavljen mentorski odnos je potreben mentorski program. Tukaj opredelimo načine in oblike vzpostavitve mentorskega programa ter proučimo cilje takšnega programa. Osrednji del magistrskega dela se nanaša na mentorstvo pri usposabljanju mladih raziskovalcev. To je program mladih raziskovalcev, ki se izvaja v okviru Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije in Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije. Vsebina tega programa je, da so mladi raziskovalci ob podiplomskem študiju za pridobitev doktorata znanosti vključeni v temeljno znanstveno raziskovalno delo in so za čas usposabljanja v rednem delovnem razmerju, bodisi na visokošolskih, raziskovalnih in drugih javnih institucijah ali v gospodarstvu. Njihovi dosežki in rezultati raziskovalnega dela se povezujejo v različne veje gospodarskih ali negospodarskih dejavnosti. V okviru naše raziskave smo proučili mentorstvo mladim raziskovalcem na primeru Fakultete za strojništvo Univerze v Mariboru. Osredotočili smo se na odnos med mentorji in mladimi raziskovalci, proučili dejavnike, ki vplivajo na njihovo usposabljanje ter proučili možnosti njihove nadaljnje kariere po zaključenem usposabljanju. Raziskavo smo izvedli s pomočjo vprašalnika, posebej za mentorje in posebej za mlade raziskovalce. Analizo ugotovitev podajamo v sklepnem delu.
Ključne besede: mentorstvo, mentor, mladi raziskovalec, mentorski odnos, usposabljanje, mentorski program, doktorat znanosti, zaposlitev
Objavljeno: 11.03.2014; Ogledov: 1234; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Medicinska sestra - mentorica študentom na kliničnih vajah
Karmen Ploj, 2013, diplomsko delo

Opis: Teoretično izhodišče: Medicinska sestra ima kot mentorica študentom zdravstvene nege na kliničnih vajah zelo pomembno vlogo, saj pomaga študentom pri prenosu teoretičnega znanja v klinično okolje. Tako mentor kot študent morata v odnosu mentorstva spoštovati drug drugega, se razumeti in imeti potrebne komunikacijske spretnosti, da bo mentorski odnos uspešen. Namen: V diplomskem delu želimo predstaviti mentorstvo, vlogo in pomen mentorja za študente in raziskati s kakšnimi mentorji se srečujejo študentje na kliničnih vajah. Metodologija raziskovanja: S pregledom domače in tuje literature ter s pomočjo deskriptivne metode smo predstavili pojem mentorstva in opisali vloge medicinskih sester in študentov zdravstvene nege v mentorskem odnosu in na kliničnih vajah. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Raziskava je bila izvedena na Fakulteti za zdravstvene vede Univerze v Mariboru, raziskovalni vzorec pa je zajemal 100 študentov rednega in 100 študentov izrednega študija zdravstvene nege, ki so opravljali najmanj eno klinično prakso. Z anketnim vprašalnikom, ki je zajemal 21 vprašanj, smo ugotavljali aktivnosti in lastnosti mentorjev ter zadovoljstvo študentov z njimi. Rezultati: Raziskava je pokazala, da si študentje želijo več vključevanja v klinično delo na oddelku, predvsem v izvajanje aktivnosti diagnostično terapevtskega programa. Prav tako je pokazala, da mentorji študentom ne posvečajo dovolj časa, predvsem zaradi preobremenjenosti z drugim delom, kljub temu so študentje na splošno zadovoljni z mentorji na kliničnih vajah. Ker mentorji študentom ne posvečajo dovolj časa, so študentje tudi mnenja, da bi morale biti medicinske sestre, ki opravljajo vlogo mentorja, razbremenjene nekaterih delovnih obveznosti. Z raziskavo smo prav tako ugotovili, da se študentom bolj posvečajo in so bolj razumevajoči mentorji s krajšo delovno dobo. Sklep: V prihodnosti bi bilo potrebno mentorstvu in mentorjem na kliničnih vajah posvetiti še večjo pozornost, potrebnih bi bilo še več predavanj in raziskav na to temo, da bi bile zadovoljne tako medicinske sestre, ki so mentorji na kliničnih vajah kot tudi študenti.
Ključne besede: mentor, mentorstvo, mentorski odnos, medicinska sestra, klinično usposabljanje, študent
Objavljeno: 24.01.2014; Ogledov: 2072; Prenosov: 402
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici