3.
BRALNA ZNAČKA NA OSNOVNIH ŠOLAH V UPRAVNI ENOTI RUŠEDunja Štiher, 2013, diplomsko delo
Opis: V diplomskem delu Bralna značka na osnovnih šolah v Upravni enoti Ruše smo želeli osvetliti problematiko bralne značke na ta način, da smo s pomočjo anketiranih spodbujevalcev bralne značke v osnovnih šolah odkrili nekatere inovativne ideje, s pomočjo katerih lažje motiviramo otroke, da bi sodelovali pri bralni znački in brali leposlovje, hkrati pa smo opozorili tudi na morebitne probleme z opuščanjem branja, ki se lahko pojavijo v določeni starosti otrok.
Živimo v hitro spreminjajoči se družbi, kjer tehnološki razvoj prednjači pred nekaterimi, nekoč bolj cenjenimi, dejavnostmi človeštva. Mediji s svojim močnim vplivom vse bolj posegajo v naša življenja, še bolj pa v življenja otrok in mladostnikov, branje knjig pa je tako vedno bolj odrinjeno na stran, zato se morajo odrasli, učitelji in drugi spodbujevalci branja pri otrocih zelo potruditi, da dodobra uspejo motivirati mlade bralce, da le-ti začnejo posegati po kvalitetni leposlovni literaturi. Zato smo v diplomskem delu veliko prostora namenili kratki zgodovini bralne značke pri nas, da lahko to gibanje primerjamo glede na svoje začetke ter kako poteka danes. Zelo pomembni so tudi spodbujevalci bralne značke: starši, mentorji bralne značke, knjižničarji in ravnatelji (vodstvo šole), saj je od le-teh odvisno, ali bodo otroci sodelovali pri bralni znački ali ne. Mentorji se morajo zavedati, da je bralna značka interesna dejavnost, da si lahko učenci izberejo knjigo po svoji presoji in da pogovor o prebrani knjigi med njimi in učenci poteka v sproščenem vzdušju. Tako starši kot mentorji se morajo truditi, da otroci nikoli ne prenehajo z branjem, morajo jim stati ob strani, jih spodbujati in jim pomagati, če med branjem naletijo na kakšno težavo.
Ključne besede: bralna značka, osnovna šola, Upravna enota Ruše, spodbujevalci bralne značke, mentorji bralne značke, starši.
Objavljeno v DKUM: 17.07.2013; Ogledov: 1566; Prenosov: 184
Celotno besedilo (1,40 MB)