| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga mentorja pri razvoju in usposabljanju zaposlenih v podjetju
David Svenšek, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili mentorstvo in njegovo vlogo pri razvoju in usposabljanju zaposlenih v podjetju. Razlog, zakaj smo se odločili za pisanje takšne vsebine, leži v tezi, da bi vsak zaposleni moral imeti možnost razvoja lastne karierne poti in da skupaj s podjetjem raste in sobiva, pri čemer mu lahko pomaga mentor. Mnogim zaposlenim je pomembno, da bodo pri izbiri podjetja, v katerem bodo začeli svojo karierno pot, imeli možnost osebnega razvoja in učenja. Če podjetja želijo (p)ostati konkurenčna na trgu dela, bodo morala razmišljati v smeri nenehnega usposabljanja svojih zaposlenih. V prvem poglavju smo opredelili temo magistrskega dela. Opisali smo pomembnost ustrezne izbire zaposlenih ter njihovo kadrovanje. Na kratko smo opisali pomen mentorstva za (novo)zaposlene in načine, kako jih pravilno usmerjati in usposabljati, da pridejo do izraza in dosežejo enotnost. Nato smo opredelili namen in cilje magistrskega dela, navedli hipoteze, določili predpostavke in omejitve ter navedli predvidene metode raziskovanja. Ker smo največ pozornosti namenili pomenu mentorstva v podjetju, smo v drugem poglavju na kratko opredelili management človeških virov in pojasnili vlogo njegovih funkcij, ki so ključ do uspešne obravnave zaposlenih. Pri konkurenčnem poslovanju je človeški vir najpomembnejši in ključni dejavnik za doseganje uspeha podjetja. V tretjem poglavju smo opredelili namen in cilje razvoja in usposabljanja zaposlenih. Opisali smo pomembnost vlaganja v zaposlene kot naložbo v prihodnost. Nato smo našteli in pojasnili različne metode ter navedli razlike med razvojem in usposabljanjem. Oblike, kot so mentorstvo, tutorstvo, coaching in svetovanje, omogočajo zaposlenemu načrtovano in sistematično uvajanje v delo. V četrtem poglavju smo podrobno pojasnili vlogo mentorstva v podjetju. Opisali smo zgodovino mentorstva in s pomočjo metode kompilacije podali nekaj definicij. Navedli smo naloge in kompetence mentorja ter pridobljene prednosti mentoriranca. Po tem smo pojasnili razlike med mentorjem, svetovalcem in coachem. S pomočjo primerov raziskav različnih avtorjev smo na koncu tega poglavja opisali prednosti neprekinjene zveze med mentorjem in mentorirancem. V zadnjem, petem poglavju, smo podali sklep naše magistrske naloge. S pomočjo teoretičnih primerov in rezultatov raziskanj smo ugotovili, ali so bile naše hipoteze, ki smo jih navedli na začetku magistrskega dela, potrjene ali zavrnjene.
Ključne besede: razvoj, usposabljanje, mentorstvo, mentor, mentoriranec
Objavljeno: 20.08.2019; Ogledov: 808; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (902,01 KB)

2.
MENTORSTVO KOT ELEMENT RAZVOJA ZAPOSLENIH V PODJETJU MARIBORSKI VODOVOD D.D.
Natalija Jakopiček, 2016, magistrsko delo

Opis: V času globalizacije so podjetja podvržena različnim izzivom, eden izmed njih je imeti konkurenčen in izobražen kader. To lahko podjetje doseže z različnimi metodami razvoja zaposlenih in ena izmed teh metod je tudi mentorstvo. V literaturi zasledimo različne definicije pojma mentorstvo, najpogosteje pa naletimo na razlago, da je mentorstvo odnos med dvema osebama, tako imenovanim mentorjem in mentorirancem. V tem odnosu je mentor oseba z več delovnimi izkušnjami, ki pomaga mentorirancu, ki je brez potrebnih izkušenj, da se vključi v delovni proces. Tako mentor prenaša svoje znanje in izkušnje na mentoriranca. Z mentorjevo pomočjo se mentoriranec lažje uvede v samo podjetje ter pobližje spozna sam proces dela in kulturo podjetja. Teoretični del magistrskega dela začnemo z opredelitvijo in pomenom razvoja zaposlenih za podjetje ter z razlago mentorstva kot metodo za razvoj zaposlenih. Podrobneje spoznamo pojem mentorstva, vrste mentorstev in faze mentorskega programa. Mentorstvo, kot tudi vse druge aktivnosti v podjetju, prinaša s seboj tako prednosti kot tudi slabosti. Za uspešno izvedbo mentorstva je potreben pravilno zastavljen mentorski program, v katerem imata glavni vlogi prav mentor in njegov mentoriranec. Oseba, ki jo podjetje določi za mentorja, mora biti primerno usposobljena, saj je od znanja in izkušenj, ki jih ima mentor, odvisno, kako uspešno se bo mentoriranec vključil v sam proces dela. Na koncu teoretičnega dela magistrskega dela spoznamo, kako poteka priprava mentorja na izvedbo mentorskega programa in kako poteka sama vzpostavitev programa v podjetju. Pomembno je, da vsaka organizacija oblikuje takšen mentorski program, ki bo v skladu s potrebami podjetja. V praktičnem delu magistrskega dela predstavimo izbrano podjetje, in sicer Mariborski vodovod d. d. Seznanimo se s smotri in cilji podjetja ter prikažemo kronološki pregled dogodkov podjetja nekoč in danes. Pobližje spoznamo temeljne dejavnosti podjetja in organizacijsko strukturo ter se seznanimo s potekom mentorstva v izbrani organizaciji. Raziskovalni del temelji na proučevanju, kako mentorstvo vpliva na razvoj zaposlenih v izbranem podjetju. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ločenih anketnih vprašalnikov za mentorje in mentorirance. Pridobljene ugotovitve in možnosti za same izboljšave podajamo v sklepnem delu.
Ključne besede: mentorstvo, mentor, mentoriranec, koristi mentorstva, slabosti mentorstva, mentorski program, mentorski odnos, Mariborski vodovod d. d.
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 2783; Prenosov: 601
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

3.
UVAJANJE SISTEMA MENTORSTVA KOT NAČINA RAZVOJA ZAPOSLENIH V VZAJEMNI, ZDRAVSTVENI ZAVAROVALNICI, D.V.Z.
Nataša Bricelj, 2010, diplomsko delo

Opis: Podjetje, ki se zaveda pomena kadrov, uporablja različne metode za njihov razvoj in povečanje učinkovitosti. Mentorstvo je ena izmed metod, ki pripomorejo pri hitrejšemu uvajanju novo zaposlenih, hkrati pa nudi pomoč tudi ostalim zaposlenim, ki to potrebujejo. V diplomskem delu je najprej predstavljen izvor mentorstva ter definicija pojma kot ga vidijo različni avtorji, v nadaljevanju so na kratko predstavljene veščine, tehnike in kompetence, ki jih potrebuje dober mentor, možne vrste mentorstva, pomembnost komunikacije ter prisotnost coachinga v procesu mentorstva. Pozitivni vplivi uvedbe mentorstva se kažejo na več področjih in imajo koristi tako za podjetje kot udeležence procesa. V diplomskem delu so opisane pridobitve, ki jih podjetje, mentoriranec in ne nazadnje tudi mentor izkusi skozi sodelovanje v procesu. Zadnji del pa je namenjen predstavitvi podjetja Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z. ter predstavitvi projekta Akademija Vzajemne, v okviru katerega se je osnovala skupina zaposlenih za uvedbo mentorstva v Vzajemni ter načini izbire in izobraževanja zaposlenih za mentorje. Poleg vzpostavitve samega sistema ter procesov, je predstavljeno tudi izvajanje procesov v okviru sistema, ki so opredeljeni v okviru Pravilnika o izvajanju mentorstva. Za zaključek je predstavljena problematika ter možni predlogi za izboljšanje procesov ter sistema mentorstva.
Ključne besede: Razvoj kadrov, mentor, mentoriranec, coaching, proces mentorstva, sistem mentorstva, Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., Akademija Vzajemne, Pravilnik o izvajanju mentorstva, problematika in predlogi za izboljšanje.
Objavljeno: 18.08.2010; Ogledov: 3171; Prenosov: 567
.pdf Celotno besedilo (782,59 KB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici