| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Mehanske lastnosti zvarnega spoja varjenega z visoko produktivnim obločnim postopkom
Borut Novak, 2021, magistrsko delo

Opis: Pri opravljanju različnih del vedno strmimo k produktivnosti in učinkovitosti. Nov varilni postopek imenovan D-arc nam omogoča zelo učinkovito ter produktivno varjenje. Zaradi velikega vnosa toplote med varjenjem je vprašljiva integriteta zvarnega spoja. Z merjenjem zaostalih napetosti, trdote v zvarnem spoju, nateznim preizkusom ter lomnomehanskimi preizkusi smo določili mehanske lastnosti zvarnega spoja varjenega z D-arc postopkom. Ugotovili smo, da pri varjenju konstrukcijskih jekel dobimo rezultate, ki zadoščajo lomnomehanskim parametrom za tovrstna jekla.
Ključne besede: D-arc, mehanika loma, natezni preizkus, merjenje trdote, zaostale napetosti, S355J2N, ASTM E1820
Objavljeno: 27.09.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (5,85 MB)

2.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 251; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

3.
Določitev parametrov mehanike loma za zvar iz jekla aisi 304
Gregor Strniša, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljen praktičen primer pokanja zvarnih spojev na oljnem rezervoarju, s katerim se je srečalo podjetje Fibmarkt d.o.o. Za namene simulacije realnega napetostnega stanja in obremenitev na zvarnem spoju so bili izdelani preizkušanci, s katerimi je bil izveden proces dinamičnega obremenjevanja z namenom pridobitve empiričnih rezultatov, ki so služili kot osnova za preverjanje ustreznosti konstrukcijske zasnove zvarnega spoja. V skladu z ASTM standardi so bili izdelani natezni in upogibni preizkušanci za določanje mehanskih lastnosti ter parametrov mehanike loma materiala zvarnega spoja iz nerjavnega jekla AISI 304. Podatki, pridobljeni v sklopu testiranja omenjenih preizkušancev, podajajo informacije za primerjavo med mehanskimi lastnostmi zvarnega spoja ter osnovnega materiala.
Ključne besede: nerjavno jeklo, mehanske lastnosti, mehanika loma, natezni preizkus, upogibni preizkus
Objavljeno: 06.05.2019; Ogledov: 683; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (7,16 MB)

4.
Optimizacija polimernega materiala za ohišje konektorja
Nejc Ravničan, 2019, magistrsko delo

Opis: Polimerni kompoziti se zaradi svojih lastnosti čedalje več uporabljajo tudi v konstrukcijske namene. Namen magistrskega dela je bil preučevanje in karakterizacija toplotnih in mehanskih, ter lomno-mehanskih lastnosti različnih termoplastičnih polimernih kompozitov, ki bi lahko zamenjali trenutni uporabljeni material za izdelavo ohišja konektorja pri spajanju povoznih plošč. Izvedli smo DSC in DMA analizo za študij toplotnih lastnosti in natezni preizkus, preizkus udarne žilavosti po Charpyju in lomno-mehanski preizkus za preučevanje porušitve materiala. Ugotovili smo, da se v temperaturnem območju uporabe konektorja najbolje obnese termoplastični poliuretan ojačan z dolgimi steklenimi vlakni.
Ključne besede: Mehanika loma, ASTM E1820, polimerni kompozit, SENB, DMA
Objavljeno: 29.03.2019; Ogledov: 588; Prenosov: 0

5.
Vpliv trdnostne neenakosti na lomno žilavost zvarnega spoja na jeklu S500
Denis Karničnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo uporabili različne metode za določevanje lomno mehanskih lastnosti zvarov. Preizkušali smo dva zvara z različno trdnostno neenakostjo. Prvi zvar je imel trdnostno mehkejši koren drugi pa je bil varjen eno polovico z trdnostno šibkejšim materialom, drugo polovico pa s trdnostno močnejšim dodajnim materialom. Ugotovitve so pokazale, da način varjenja močno vpliva na lomno mehanske lastnosti. Boljše rezultate smo dobili v zvaru, ki je bil varjen s trdnostno šibkejšim dodajnim materialom v korenu. Najboljše rezultate izkazuje osnovni material, najslabše pa toplotno vplivano področje.
Ključne besede: zvar, mehanika loma, lomna žilavost, trdnostna neenakost, Charpy
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 942; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (7,28 MB)

6.
Določitev lomnomehanskih lastnosti zvara na aluminijevi zlitini 7049A
Blaž Zavratnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Ker se v sedanjem času vse več uporablja lahkih zlitin smo testirali aluminijevo zlitino 7049A, katero smo zvarili med seboj s postopkom varjenja s trenjem in mešanjem. Med seboj smo varili plošče z različnimi parametri varjenja, kjer smo spreminjali število vrtljajev vretena in hitrost varjenja. V tej magistrski nalogi smo opisovali dva preizkusa. Prvi preizkus je natezni preizkus s pomočjo katerega smo določili trdnostne lastnosti zvara in osnovnega materiala. Drugi preizkus je lomnomehanski preizkus s katerim smo določevali lastnosti katere nam povedo kako se material oz. zvar upira širjenju razpoke. Lomnomehanski preizkus se je izvajal po standardu ASTM E 1820, kjer smo uporabili SENB preizkušance. Na koncu smo določili lastnosti in jih med seboj tudi primerjali.
Ključne besede: Varjenje s trenjem in mešanjem, zvarni spoj, mehanika loma, natezni preizkus, 7049A, SENB.
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 880; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

7.
Preostala uporabnost kovičenega železniškega mostu
Boris Ule, J. Vojvodič-Gvardjančič, M. Lovrečič-Saražin, J. Banovec, F. Kržič, D. Beg, Čedomir Primec, 1996, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Opis: Opisano je določevanje preostale uporabnosti kovičenega jeklenega železniškega mostu čez Dravo na Ptuju. Izračun temelji na metodah mehanike loma, na integraciji Parisove funkcije. Za začetno velikost napake vzamemo hipotetično razpoko, ki je skrita pod glavo kovice, kritično velikost razpoke pa določimo z merjenjem kritične vrednosti J-integrala ter z uporabo znane Sedlackekove odvisnosti J proti a, pri čemer je a velikost razpoke.
Ključne besede: mehanika loma, preostala uporabnost, utrujanje, kovičeni jekleni mostovi, jeklene konstrukcije, železne konstrukcije, železniški mostovi
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 586; Prenosov: 33
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Leak-before-break analysis of a pressurizer - estimation of the elastic-plastic semi-elliptical through-wall crack opening displacement
Nenad Gubeljak, Jožef Predan, Dražan Kozak, 2012, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The work presents methods to estimate elastic-plastic semi-elliptical through-wall Crack Opening Displacement (COD) for the Leak-Before-Break analysis of a pressurizer. Usually proposed methods are based on GE/EPRI approach or on the reference stress and J-integral as stress intensity factor (SIF) along the crack tip. J-integral calculation provides the value of SIF ateach node of mesh along the crack tip, where values vary from the surface to middle section of material in respect to material properties. COD value is calculated through thickness along the centre of crack. The COD values are less sensitive to distance from crack tip and material properties. The engineering approach for the calculation of J-integral by using COD values and material full stress-strain data is given. COD values are proportional to surface length of semi-elliptical through wall crack of the pressurizer
Ključne besede: mehanika loma, semi-elliptical through-wall crack, crack opening displacement, GE/EPRI approach, leak-before-break analysis, reference stress approach
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 957; Prenosov: 31
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Lomno obnašanje konstrukcijskega jekla v temperaturno prehodnem območju
Primož Štefane, 2014, magistrsko delo

Opis: Vsebina magistrske naloge opisuje lomno obnašanje konstrukcijskih jekel v odvisnosti od temperature v temperaturno prehodnem območju. Izrazit raztros, ki ga konstrukcijska jekla kažejo v temperaturno prehodnem območju, je posledica vpliva napetostnega oz. deformacijskega stanja na mikrostrukturo jekla oz. na vsebino krhkih območij (vključkov, izločkov ali napak v materialu). Parameter m, ki definira razmerje med CTODel in Jel v odvisnosti od napetostno- deformacijskega stanja na konici razpoke, se spreminja glede na delež ravninsko deformacijskega stanja (RDS) in ravninsko napetostnega stanja (RNS) skozi temperaturno prehodno področje. V okviru naloge bo določena odvisnost med parametrom m in lomnim obnašanjem konstrukcijskih jekel skozi temperaturno prehodno področje.
Ključne besede: feritno jeklo, temperaturno prehodno območje, lomna žilavost, mehanika loma
Objavljeno: 29.10.2014; Ogledov: 1259; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

10.
Vpliv velikosti razpoke na faktor intenzitete napetosti v natezno obremenjeni plošči z izvrtino
Darko Jagarinec, Nenad Gubeljak, Jožef Predan, 2011, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V prispevku je analiziran vpliv geometrijskih parametrov na faktor intenzitete napetosti (FIN) v plošči s sredinsko izvrtino s stališča linearno elastične mehanike loma (LEML) in elasto plastične mehanike loma (EPML). Med tem, ko v LEML inženirsko lahko opredelimo vpliv luknje na lomno obnašanje glede na velikost razpoke s končno vrednostjo, v EPML se vrednosti J integrala skozi debelino plošče od površine proti notranjosti spreminja.
Ključne besede: faktor intenzitete napetosti, linearno elastična mehanika loma, elastoplastična mehanika loma, utrujenostne razpoke
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1645; Prenosov: 70
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici