| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 45
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Ukrepi osnovnih šol, policije in centra za socialno delo ob zaznavi medvrstniškega nasilja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lucija Lampe Kastelic, 2024, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen tega diplomskega dela je predstaviti ukrepe in postopke institucij, ki pojav medvrstniškega nasilja najbolj zaznavajo in so prvi posredovalci. Opisani so ukrepi osnovnih šol, ukrepi policije in ukrepi centra za socialno delo ob zaznavi medvrstniškega nasilja. Gre za institucije, ki v sodelovanju s sodiščem in organizacijami za preprečevanje nasilja ustrezno in učinkovito ukrepajo pri preprečevanju in zatiranju nasilja, obenem pa skrbijo za rehabilitacijo in prevzgojo posameznikov, ki so nasilje že izvajali, a se jih zaradi še ne dokončanega osebnostnega razvoja da z ustreznimi ukrepi dokaj hitro in brez hujših posegov usmeriti nazaj na pravo pot. Prav tako je izpostavljen problem definiranja pojma medvrstniško nasilje, s katerim imamo v Sloveniji še danes kar nekaj težav. Naštete in opisane so oblike medvrstniškega nasilja. Izvedena je tudi analiza hišnega reda, vzgojnega načrta in pravil šolskega reda osnovnih šol na območju občine Kamnik. Navedeni akti namreč določajo, kakšno vedenje je na območju šolskega prostora sprejemljivo in kakšno ne. Z njimi šole določijo pravila in vzgojne postopke z ukrepi v primeru kršenja šolskih pravil. Kršitve so v grobem razdeljene na lažje kršitve, težje kršitve in najtežje kršitve. Delavci šole vsako kršitev podrobno analizirajo, pri tem pa upoštevajo vsa dejstva in okoliščine in zadevo obravnavajo individualizirano. Po celostni analizi izvedejo ustrezen vzgojni ukrep.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, osnovne šole, policija, centri za socialno delo, ukrepi, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 03.04.2024; Ogledov: 143; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (815,82 KB)

2.
Izkušnje strokovnih delavcev s pojavom nasilja na izbrani osnovni šoli : magistrsko delo
Špela Tavčer, 2023, magistrsko delo

Opis: Nasilje je v šolskem prostoru in zunaj njega zelo pogost pojav. Raziskave kažejo, da so otroci s posebnimi potrebami pogosteje izpostavljeni medvrstniškemu nasilju, pri katerem prevzemajo vlogo žrtve, lahko pa se znajdejo tudi v vlogi nasilneža. V raziskavi nas je zanimalo, v kolikšni meri se na izbrani osnovni šoli pojavljajo različne oblike (medvrstniškega) nasilja. Osredotočili smo se na obravnavo in odzive na splošno medvrstniško nasilje, medvrstniško nasilje nad otroki s posebnimi potrebami ter medvrstniško nasilje otrok s posebnimi potrebami nad vrstniki in nasilje otrok s posebnimi potrebami nad strokovnimi delavci. Ugotavljali smo tudi, katere preventivne ukrepe za preprečevanje nasilja uporabljajo na izbrani osnovni šoli. V raziskavo smo vključili 7 naključno izbranih strokovnih delavcev različnih profilov na izbrani osnovni šoli osrednjeslovenske regije. Podatke smo zbirali s pomočjo poglobljenega polstrukturiranega intervjuja. Izkazalo se je, da strokovni delavci na izbrani osnovni šoli zaznavajo vse prej omenjene oblike nasilja. Zaznavajo predvsem psihično nasilje, fizično nasilje se pojavlja redkeje. Ugotovili smo, da strokovni delavci ob zaznavi nasilja sledijo Protokolu ob zaznavi in obravnavi medvrstniškega nasilja v vzgoji in izobraževanju, pripravljenega s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Rezultati raziskave kažejo tudi, da na izbrani osnovni šoli redno sodelujejo tudi z zunanjimi institucijami in veliko časa namenijo preventivnim ukrepom na področju medvrstniškega nasilja in tudi na področju nasilja na splošno.
Ključne besede: nasilje, medvrstniško nasilje, posebne potrebe, inkluzija
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 176; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Medvrstniško nasilje med srednješolci Vipavske doline : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Nina Bolčina, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnjem hitro spreminjajočem se času smo priče visoki dinamiki življenja, kjer si želimo v čim večjem obsegu izpolniti svoje želje in potrebe. Včasih način uresničevanja seže preko meja primernega, vse do nasilnega ravnanja. Iz takšnega načina življenja mladina črpa in povzema vzorce vedenja ter se v vse večji meri poslužuje ravnanj, ki sovpadajo s kriteriji medvrstniškega nasilja. Glede na dinamičnost razvoja družbe in novih izzivov dobiva tudi medvrstniško nasilje nove razsežnosti. Zaradi narave omenjenega pojava in pomembnosti vloge preventivnega delovanja v tej smeri je ključnega pomena, da imamo najprej jasno in neposredno sliko o mladostnikih in njihovem splošnem poznavanju medvrstniškega nasilja. Omenjeno se jim lahko dogaja, pa ne vedo, da to ni v skladu s primernim vedenjem, ali se znajdejo v medvrstniško nasilni situaciji in ne vedo kako odreagirati na način, s katerim bi preprečili morebitno ponavljanje nadaljnjih incidentov. V okviru diplomskega dela smo se zato preko anketnega vprašalnika, razdeljenega med srednješolce, osredotočili na njihovo splošno ozaveščenost o medvrstniškem nasilju. Posledice lahko obremenjujejo posameznika skozi celotno življenje, zato smo pozornost posvetili identifikaciji posledic in njihovega vpliva na mladostnika. Na podlagi ambiciozne in tekmovalne družbene klime smo ugotavljali možno povezavo z naraščanjem pojava medvrstniškega nasilja. Poleg pridobitve realne situacije iz izkušenj srednješolcev je vse cilje raziskave spremljala tudi možnost prepoznave izvajanja ali doživljanja medvrstniškega nasilja med anketiranci samimi. Ugotovitve kažejo na razmeroma nizko stopnjo ozaveščenosti o tovrstnem pojavu. Poleg tega smo ugotovili kompatibilnost teoretičnih temeljev in odgovorov anketirancev o škodljivosti posledic za duševno zdravje ter kompetitivno družbeno okolje kot okolje s pogostejšimi situacijami medvrstniškega nasilja.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, adolescenti, Vipavska dolina, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 432; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

4.
Medvrstniško nasilje med epidemijo COVID-19 : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Eva Močnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Medvrstniško nasilje je v osnovi dobro opredeljeno, vendar skozi leta prihajajo strokovnjaki do novih spoznanj, zlasti v zadnjem desetletju, ko zaradi razvoja tehnologije prihaja v ospredje relativno nova oblika nasilja, imenovana spletno nasilje. Spletno nasilje je svoj razmah doživelo še zlasti v času epidemije COVID-19, ko smo zaradi predpisanih epidemioloških ukrepov Vlade Republike Slovenije, šolanja na daljavo in omejitev ter prepovedi druženja pristne osebne stike zamenjali za socialna omrežja, posledično pa se je povečala tudi uporaba IKT-tehnologije. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako je epidemija COVID-19 vplivala na medvrstniške odnose ter medvrstniško nasilje ter išče odgovore na štiri raziskovalna vprašanja, in sicer kako je epidemija COVID-19 vplivala na medsebojne odnose, kako se je spremenilo medvrstniško nasilje in katere oblike so prišle v ospredje, s kakšnimi težavami so se mladostniki pogosteje soočali v času epidemije COVID-19 in kam so se mladostniki v času krize najpogosteje obračali po pomoč. Poleg spletnega nasilja, kjer študije kažejo, da je slednjega doživelo že od 20 do 50 odstotkov otrok in mladostnikov, delež deklet pa je še višji, ugotavljamo, da so se v času epidemije povečale težave v duševnem zdravju otrok, med drugim znaki anksioznosti, depresije in samomorilnosti. Dodatne stiske in težave pa je otrokom in mladostnikom poleg šolanja na daljavo predstavljalo tudi povečanje nasilja v družini. Otroci in mladostniki so najpogosteje iskali pomoč pri starših ali prijateljih, preko nevladnih organizacij, velikokrat pa so stiske reševali sami ali pa je v šolah prišlo do posrednega poročanja. Veliko vlogo pri obravnavi medvrstniškega nasilja med epidemijo COVID-19 so imeli tudi šola, starši, CSD in druge nevladne organizacije, ki so se na nove, spremenjene razmere prilagodile na različne načine, vsi z namenom, da nudijo pomoč v stiski, ki so jo otroci in mladostniki v tem kriznem obdobju nujno potrebovali.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, spletno nasilje, koronavirusi, pomoč v stiski, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 18.01.2023; Ogledov: 879; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (640,03 KB)

5.
Spletno medvrstniško nasilje med slovenskimi srednješolci : magistrsko delo
Maja Keršič, 2022, magistrsko delo

Opis: Vzporedno s povečano uporabo interneta in novih informacijsko-komunikacijskih tehnologij se medvrstniško nasilje s šolskih igrišč vse bolj premika na svetovni splet. Med mladimi narašča dnevna uporaba spleta, ki krepko presega priporočila strokovnjakov. Kljub temu, da se stopnja digitalne pismenosti mladih povečuje, so le-ti pogosto na spletu podvrženi številnim škodljivim vsebinam in različnim oblikam spletnega nasilja, ki ima zaradi svojih specifičnih značilnosti in posebnosti pogosto hujše posledice kot »klasično oz. tradicionalno medvrstniško nasilje«. Spletno nasilje postaja vse bolj kritičen problem, čeprav se na prvi pogled zdi, da zaradi svoje virtualne oz. »neresnične« narave v družbi še vedno ni prepoznano kot velik razlog za skrb. Cilj magistrskega dela je raziskati stališča in doživljanje srednješolcev o problematiki spletnega medvrstniškega nasilja. Zanimajo nas predvsem njihove spletne navade oz. preživljanje časa na internetu, preko slednjega želimo preveriti obstoj povezave med časom, ki ga mladi dnevno preživijo na elektronskih napravah z dostopom do interneta in pogostejšim soočenjem s spletnim medvrstniškim nasiljem. Naš cilj je raziskati, ali spletno medvrstniško nasilje pogosteje povzročajo dijaki ali dijakinje. Še posebno se bomo osredotočili na žrtve spletnega medvrstniškega nasilja, kjer želimo raziskati obstoj razlik spoloma glede občutkov, ki jih doživljajo, ko se znajdejo v vlogi žrtve spletnega nasilja. Zanima nas še, kako srednješolci presojajo posledice spletnega nasilja in koliko so o spletnem medvrstniškem nasilju informirani na šoli. V teoretičnem delu smo najprej orisali pojem nasilje, nato medvrstniško nasilje ter se šele potem posvetili pojmu spletno medvrstniško nasilje. Slednjega smo opredelili, opisali njegove posebnosti, oblike in posledice. Posvetili smo se še pastem socialnih omrežij in spletnemu nasilju na njih. Nato smo pojem medvrstniškega nasilja umestili v šolski prostor, kjer nas je zanimala vloga šolske klime pri njegovem preprečevanju ter vloga šolske in vrstniške mediacije. Raziskali smo še vlogo šole in staršev pri strategijah preprečevanja spletnega medvrstniškega nasilja. V empiričnem delu smo analizo predstavili skozi pet podpoglavij, ki sovpadajo z raziskovalnimi vprašanji: preživljanje časa na internetu, povzročitelji spletnega medvrstniškega nasilja, žrtve spletnega medvrstniškega nasilja, (ne)prija na policiji, stališča srednješolcev glede posledic spletnega medvrstniškega nasilja ter informiranost o spletnem medvrstniškem nasilju na šoli. Ob tem so nas zanimali predvsem vloga spola, starosti in izobraževalnega programa. V raziskavi so sodelovali 703 srednješolci iz 181 slovenskih srednjih šol. Z raziskavo smo ugotovili, da srednješolci, ki dnevno preživijo na elektronskih napravah z dostopom do interneta več časa, tudi pogosteje postanejo žrtve spletnega medvrstniškega nasilja. Ugotovili smo, da le manjši delež srednješolcev povzroča spletno medvrstniško nasilje. Izkazalo se je, da ga dijaki izvajajo pogosteje kot dijakinje. Zanimiva je tudi ugotovitev, da se srednješolci, ki se znajdejo v vlogi žrtve spletnega nasilja, najpogosteje počutijo jezno, osramočeno, zaskrbljeno in razburjeno. Dijakinje v vlogi žrtve pogosteje doživljajo negativne občutke in so v stiski. Medtem ko je dijakom bolj vseeno in smešno. Ugotavljamo, da večina srednješolcev meni, da ima spletno nasilje lahko hude posledice ter da se srednješolci v povprečju niti ne strinjajo, niti se strinjajo, da so v šoli deležni dovolj informacij in ozaveščanja o spletnem nasilju.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, spletno nasilje, srednješolci, šola, starši.
Objavljeno v DKUM: 13.09.2022; Ogledov: 1028; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

6.
Medvrstniško nasilje v vrtcu : diplomsko delo
Natalija Uran, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Medvrstniško nasilje v vrtcu opredeljuje na splošno kaj je sploh nasilje in kakšne oblike in vrste nasilja poznamo. Diplomsko delo vključuje eno vrstno nasilja, ki je podrobneje obdelana to je medvrstniško nasilje. Opisano je medvrstniško nasilje v vrtcu, kakšne oblike medvrstniškega nasilja poznamo, kdo so žrtve nasilja in kaj žrtve doživljajo ter kdo so povzročitelji. Preko predelane literature so se je v diplomsko delo tudi vključile teme kot je vzroki in posledice nastanka medvrstniškega nasilja, kako vzgojiteljice reagirajo, ko opazijo medvrstniško nasilje, ali uporabijo vrstniško mediacijo, izdelajo načrt k spodbujanju primernega vedenja ko razrešujejo nasilje med otroki. Poleg tega je v diplomskem delu opredeljeno kako mediji vplivajo na nasilje in pri katerem spolu se največkrat pojavi medvrstniško nasilje. V empiričnem delu pa je potekala anketna raziskava, glede medvrstniškega nasilja otrok v vrtcu, ki so jo morali izpolniti vzgojitelji in vzgojiteljice različnih mestnih, vaških ali primestnih vrtcev po Sloveniji. Raziskava temelji na vzorcu 155 vzgojiteljev in vzgojiteljic. V empiričnem delu so prikazani in interpretirani rezultati anketnega vprašalnika, ki so bili obdelani s pomočjo programa SPSS. Opravljena raziskava je pripeljala do rezultatov, da različne oblike medvrstniškega nasilja pojavljajo v obeh starostnih obdobjih.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, vzgojitelj, povzročitelj, žrtev, mediji.
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 1139; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

7.
Medvrstniško nasilje v šolah : primerjava razmer v urbanih in ruralnih skupnostih
Gašper Cimerman, 2021, diplomsko delo

Opis: Nasilje je prisotno v družbi že od začetka; vsak od nas je vsaj enkrat v življenju bil žrtev nasilja, mogoče celo povzročitelj. Nasilje se dogaja povsod; izkusimo ga lahko v izobraževalnih ustanovah, med prijatelji, v službi ali celo doma. Naša diplomska naloga je usmerjena k problematiki medvrstniškega nasilja. Bolj natančno, usmerili smo se v posledice, ki jih povzroči odraščanje v urbanem oziroma ruralnem okolju.
Ključne besede: nasilje, medvrstniško nasilje, šole, lokalne skupnosti, urbano okolje, ruralno okolje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 872; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (419,54 KB)

8.
Mediacija kot oblika reševanja medvrstniškega nasilja osnovnošolcev v razredu
Urška Mirt, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preučevali vlogo mediacije pri reševanju medvrstniškega nasilja osnovnošolcev v razredu. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev osnovnih terminov, kot sta medvrstniško nasilje in mediacija. Predstavili smo oblike medvrstnikgea nasilja, kakšne so posledice medvrstniškega nasilja, značilnosti povzročitelja in žrtve, kako na medvrstniško nasilje vplivata razredna klima in socialni odnosi v razredu ter vlogo učitelja pri tem. Predstavili smo mediacijo kot obliko reševanja medvrstniškega nasilja v razredu, vlogo mediatorja (učitelj, socialni delavec, učenci) ter kdaj je potrebna vključitev staršev in drugih strokovnih zunanjih institucij. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili prisotnost medvrstniškega nasilja med učenci in kje se najpogosteje o njem pogovarjajo. Zanimalo nas je, za katere oblike učenci menijo, da je mediacijski postopek primeren in kdo se jim zdi najbolj ustrezna oseba za izvedbo mediacijskega postopka. Ugotovili smo, da je medvrstniško nasilje v šolah prisotno in da se o njem najpogosteje pogovarjajo na razrednih urah. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se oblike medvrstniškega nasilja razlikujejo glede na razred (starost) učencev, da je učitelj tista oseba, ki se jim zdi najbolj primerna za izvedbo mediacijskega postopka in da je mediacija najbolj primerna v primeru otipavanja, kraje osebnih stvari in razrednih nesoglasij.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, mediacija, osnovnošolci, oblike medvrstniškega nasilja
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 1046; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

9.
Počutje romskih otrok v osnovni šoli in njihove zaznave odnosov z vrstniki in učitelji
Laura Kovač, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, kako se romski učenci počutijo v slovenskih osnovnih šolah ter kako zaznavajo svoje odnose z vrstniki in učitelji, pri čemer posebno pozornost namenjamo tudi pojavu medvrstniškega nasilja v šoli. V teoretičnem delu magistrskega dela se najprej osredotočimo na Rome kot posebno etnično skupnost in romske otroke v šoli. Nato opisujemo šolo kot socialni prostor. Pozornost posvetimo počutju in socialnim odnosom v šoli, ki pomembno vplivajo na učno uspešnost otrok. Empirični del magistrskega dela temelji na kvalitativnem pristopu, podatki so pridobljeni s pomočjo delno strukturiranih intervjujev z romskimi učenci in starši, ki živijo v romskih naseljih v Prekmurju in na Dolenjskem. Izsledki raziskave kažejo, da na počutje romskih učencev, ki obiskujejo tretje vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole, pomembno vplivajo njihovi odnosi z vrstniki in učitelji. Čeprav romski učenci ter starši večinoma pripovedujejo o dobrem počutju romskih učencev v šoli ter odnose z vrstniki in učitelji zaznavajo pozitivno, pa raziskava vseeno osvetli negativne odnose slovenskih vrstnikov ter učiteljev do romskih učencev v osnovni šoli. Romski učenci se v šoli soočajo z diskriminacijo na podlagi etnične pripadnosti s strani slovenskih vrstnikov in učiteljev, pogosto pa so tudi žrtve medvrstniškega nasilja, ki prav tako temelji na njihovi etnični pripadnosti.
Ključne besede: romski učenci, počutje v šoli, socialni odnosi v šoli, medvrstniško nasilje
Objavljeno v DKUM: 28.09.2021; Ogledov: 1375; Prenosov: 456
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

10.
Medvrstniško nasilje na osnovnih šolah v Kamniku : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Andrejka Drolc, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo spoznali teoretični in raziskovalni vidik medvrstniškega nasilja. Na nasilje v šolah vplivajo različni dejavniki (ekonomski status, družbeni status, videz …). V šolah je mogoče zaznati veliko tipov in oblik nasilja. Poleg medvrstniškega nasilja zaznamo tudi nasilje učencev nad učitelji, ki je dokaj pogost pojav (razni vzdevki učiteljem, motenje pouka …). Med najpogostejše tipe vrstniškega nasilja štejemo fizično ali verbalno nasilje, psihično nasilje, ekonomsko nasilje, rasistično in spolno nasilje ter dokaj novo in zelo razširjeno spletno nasilje, ki je po mnenju strokovnjakov samo podaljšek nasilja, ki se dogaja v šolah. Otroke, ki so žrtev nasilja, prepoznamo predvsem po prestrašenosti. Žrtve postanejo predvsem zato, ker so izolirani in osamljeni ter na nasilje odreagirajo z jokom. Medtem ko je nasilnež učenec, ki je nasprotje žrtvi, je videti močnejši ter je samozavesten z veliko prijateljev. Pri nasilju so ključni tudi opazovalci, saj so velikokrat oni tisti, ki še dodatno spodbujajo nasilje. Vzrok za izvajanje nasilja je v večini primerov posledica neurejenega domačega okolja ali osebnih težav (družinsko nasilje). Pri preventivi nasilja mora biti šola strokovna in mora otroku priti naproti v primeru težav, tudi ko gre za sankcioniranje povzročiteljev, se je treba držati določenih pravil in protokolov. Na področju preventive in izobraževanja otrok o nasilju deluje zelo veliko neprofitnih in nevladnih organizacij, ki sporočajo, da nasilje ni rešitev, temveč težava, ki jo je treba odpraviti. Skozi analizo pa smo ugotovili, da je več nasilja prisotnega na mestnih šolah in da se fantje nagibajo k fizičnemu nasilju, dekleta pa k psihičnemu nasilju. Opazili smo, da se največ nasilja pripeti na šolskih hodnikih ali stopniščih. Žrtve o tem, da so tarča nasilnih učencev, največkrat poročajo prijateljem ali delavcem na šoli. Iz analize lahko tudi potrdimo, da učitelji dobro delajo na preventivi nasilja.
Ključne besede: diplomske naloge, medvrstniško nasilje, šola, Kamnik, mladostniki
Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 935; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (796,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici