| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 91
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
Profesionalno delovanje medicinske sestre in ohranjanje dostojanstva pacientov v zdravstveni negi
Mateja Šauperl, 2009, diplomsko delo

Opis: Medsebojni odnos med pacientom in medicinsko sestro se največkrat oblikuje med izvajanjem zdravstvene nege. Spoštovanje dostojanstva pacienta je osnovna potreba in hkrati tudi pravica, ki jo medicinska sestra zagotavlja pacientu v času njegove hospitalizacije. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kakšen je odnos medicinske sestre do pacientov v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor, preveriti na kakšen način medicinske sestre pri izvajanju zdravstvene nege ohranjajo dostojanstvo pacienta ter ugotoviti, kako pacienti razumejo pojem dostojanstvo. Z diplomsko nalogo želimo prispevati k izboljšanju odnosa med medicinsko sestro in pacientom ter k izboljšanju ohranjanja dostojanstva in spoštovanja pacienta. Metodologija raziskave. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji z delno odprtimi anketnimi vprašalniki. V raziskavi je sodelovalo 39 pacientov in 32 medicinskih sester. Rezultati raziskave. Glede na rezultate raziskave, ki smo jo opravili, je razvidno, da medicinske sestre ne spoštujejo dostojanstva pacientov ter ga tudi ne izkazujejo v zdravstveni negi. Medicinske sestre so pri svojih odgovorih navedle, da se pri svojem delu trudijo po svojih močeh, vendar pa tudi navajajo, da so v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor preobremenjene z delom zaradi pomanjkanja medicinskih sester. Menijo tudi, da imajo manj časa za posameznega pacienta ter kakovostno zdravstveno nego. Mnogo intenzivnejše delo, ki ga povzroča dejstvo, da prihajajo pacienti v Univerzitetni klinični center le za najkrajši možni čas zaradi zahtevnih diagnostičnih in terapevtskih postopkov, medicinskim sestram ne daje časa in možnosti, da bi svoje delo opravljale v skladu z vsemi strokovnimi in etičnimi normami, saj niso več spoštovani strokovni standardi in normativi. Pacienti v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor so zadovoljni z izvajanjem zdravstvene nege. Ugotovili smo, da prijazne in strokovne medicinske sestre v veliki meri pripomorejo k boljšemu počutju pacienta. Čas oz. prisotnost medicinske sestre pri pacientu je pomemben dejavnik pri oblikovanju medsebojnega odnosa med pacientom in medicinsko sestro, saj bi medicinske sestre lahko kakovostneje izvajale zdravstveno nego, če bi imele na razpolago več časa.
Ključne besede: dostojanstvo, komunikacija, etika, medsebojni odnosi, čas
Objavljeno: 17.03.2009; Ogledov: 5773; Prenosov: 1873
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

6.
NEKATERI VIDIKI RAZŠIRJENOSTI MOBINGA MED UČITELJI V OSNOVNI ŠOLI
Tjaša Purgaj, 2009, diplomsko delo

Opis: V času vse večje tekmovalnosti, individualizma in skrbi za dobiček se vse bolj srečujemo s psihičnim nasiljem na delovnem mestu. Mobing je vsako neprimerno ravnanje na delovnem mestu, ki se pojavlja načrtno, sistematično in dlje časa z namenom, da se žrtev izloči iz delovne sredine. Negotova delovna mesta, stres, spremembe v načinu organizacije, slabi medsebojni odnosi so le nekateri izmed vzrokov mobinga. Posledice psihičnega nasilja za žrtev so lahko zelo hude, od psihičnih težav in obolenj do pomanjkanja socialne varnosti in slabenja socialnih odnosov. Po številnih raziskavah se mobing najpogosteje pojavlja v javni sferi. V diplomskem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri je mobing razširjen med učitelji v osnovni šoli. Rezultati so pokazali, da je mobing med učitelji še kako prisoten, zato je potrebno veliko delati na preventivi. Ni dovolj samo zakonsko sprejetje mobinga kot kaznivega dejanja, pač pa je treba vzpostaviti javno zavest o škodljivih posledicah mobinga in razviti družbeno občutljivost za ta problem.
Ključne besede: mobing, psihično nasilje, delovno mesto, nadlegovanje, konflikt, medsebojni odnosi, psihične posledice, učitelji
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 3905; Prenosov: 460
.pdf Celotno besedilo (990,10 KB)

7.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU MEJA IN PRAVIL V VZGOJI OTROK
Zdenka Matjaž, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Doslednost pri postavljanju meja in pravil v vzgoji otrok je eden izmed pomembnih pogojev, da smo lahko uspešni. S tem, ko otroku postavimo meje in pravila, ki jih tudi sami dosledno izvajamo, damo otroku vedeti, da jih jemljemo resno. Resno pa nas bodo vzeli tudi otroci. Doslednost za vsako ceno pa ne upošteva različnih okoliščin in tega, da se spreminjajo tako otroci kot odrasli. Popolna doslednost nas sili v vlogo igralcev, ki igrajo neko vlogo daleč od tega, kar v resnici smo in kar občutimo. Dosledni starši so tisti, ki imajo jasna pričakovanja in se na enako vedenje odzovejo vedno enako. Če bomo to dosledno izvajali, bo otrok kmalu ugotovil, kakšna je povezava med njegovim vedenjem in našimi odzivi. Potrebno je veliko časa, da se meje staršev dobro primejo in jih bo otrok začel dosledno upoštevati. Zato morajo biti odrasli pri tem potrpežljivi in vztrajni. Namen moje naloge je bil ugotoviti: pomen postavljanja meja in pravil pri otroku, ali starši otroku postavljajo meje in pravila in kako so dosledni pri upoštevanju le teh, pomen doslednosti pri postavljanju meja in pravil, kako pogosto postavljene meje in pravila upoštevajo otroci in preveriti vlogo staršev pri postavljanju meja in pravil. Zanimalo me je, katere oblike otrokovega vedenja starše najbolj motijo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: doslednost, meje, pravila, postavljanje meja in pravil, medsebojni odnosi, vzgoja, družina.
Objavljeno: 08.04.2009; Ogledov: 5578; Prenosov: 821
.pdf Celotno besedilo (588,54 KB)

8.
NOTRANJA KOMUNIKACIJA V POSLOVNEM OKOLJU
Mojca Vene, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK S pričujočim diplomskim delom želimo prikazati osnove komunikacije in predstaviti notranje komuniciranje v podjetju. Opredelili bomo medsebojne odnose, zagnanost za delo in odkrivali stile vodenja. Narejena je bila analiza stopnje zadovoljstva z notranjo komunikacijo v podjetju ATech d.o.o. Raziskali smo tudi o čem se zaposleni največ pogovarjajo med odmori za malico in kosilo, kakšni so njihovi medsebojni odnosi ter kakšna je njihova zagnanost za delo. Zanimalo nas je, katere medije podjetje uporablja za komunikacijo in kakšen je slog vodenja. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni s pomočjo ankete in obdelani s statističnim programom SPSS. Skrivnost uspešne notranje komunikacije je v dvosmerni in svobodni izmenjavi informacij ter v medsebojni usklajenosti neverbalnih in verbalnih sporočil. Lahko je formalna ali neformalna. Njeni cilji so: identifikacija zaposlenih z organizacijo, socializacija zaposlenih, razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov, informiranje in izobraževanje zaposlenih ter doseganje lojalnosti in motivacije pri zaposlenih. Glavni vir informacij za zaposlene naj bi bili njihovi predpostavljeni. Vendar največ informacij o dogajanju v podjetju še vedno dobivajo od sodelavcev, torej preko govoric. Zato zaposleni menijo, da komunikacija ne poteka zelo dobro, kar pomeni, da vodstvo podcenjuje komunikacijske potrebe zaposlenih. Pomanjkljivosti so predvsem v enosmernosti komunikacij in v ustnih dogovorih med zaposlenimi. Odnosi v podjetju ostajajo večinoma na strokovni ravni. To potrjuje tudi vsebina pogovorov med zaposlenimi v času odmorov za malico. Pogovori se vrtijo okrog tekočih zadev pri delu in z njimi povezanimi aktualnimi dogodki v svetu. Zaposleni si med seboj zaupajo, kar je pomembno za razvojni oddelek, proizvodnjo, kontrolni, prodajni in vse druge oddelke. Motivacijski delavniki, ki jih vodstvo uporablja, nimajo daljšega učinka, saj se zaposlenim zagnanost za delo dokaj hitro iz dobre spremeni v slabo zagnanost za delo. Vodstvo ne pripisuje dovolj velike pomembnosti povratnim informacijam in evaluaciji svojih motivacijskih metod. Možnosti je veliko, zato lahko vpeljejo kakšno drugo metodo za motiviranje zagnanosti zaposlenih za delo. Zaposleni gojijo pripadnost do podjetja in zaupajo odločitvam vodstva. Vendar prave povezave med njimi in vodstvom ni. V podjetju ATech je vodenje avtokratsko. Stil vodenja je primeren, kar potrjuje trenutni položaj podjetja. Ne moremo se izogniti mislim, da je podjetje močno obrnjeno navzven, v javnost in njeno mnenje, v razvoj izdelkov in rast podjetja. Vendar premalo pozornosti posveča potrebam svojega kadra, ki je ključnega pomena za njegov obstoj.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE - Komunikacija - Notranja komunikacija - Medsebojni odnosi - Vodenje - Motiviranost za delo
Objavljeno: 17.07.2009; Ogledov: 2599; Prenosov: 447
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

9.
KLIMA V DELOVNEM OKOLJU PODJETJA MINERVA ŽALEC
Silva Goršek, 2009, diplomsko delo

Opis: Organizacijska klima, kot način kako zaposleni razumejo podjetje kot celoto je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost podjetja. Podjetja se morajo zavedati, da so ljudje ključni izvor uspešnosti, vendar pa morajo imeti tudi ustrezne zmožnosti kot so znanje, sposobnosti in biti motivirani, da jih pri delu uporabljajo. Odnos zaposlenega do podjetja in njegova prizadevnost za doseganje ciljev podjetja sta bistvenega pomena za dolgoročno delovanje podjetja, zato mora vodstvo v največji možni meri zadovoljiti potrebe zaposlenih. Zaposleni morajo pozitivno zaznati odnos vodstva do njih, medsebojne odnose med zaposlenimi, motivacijo, notranje komuniciranje, informiranje, vodenje in odnos do podjetja. Zgoraj naštete dimenzije morajo biti pozitivno zaznane s tem bo posledično izzvano želeno vedenje zaposlenih in vzpostavljeno pozitivno vzdušje v podjetju. Pozitivna klima pa bo posredno pomagala uresničiti zastavljene poslovne cilje. V diplomskem delu smo obravnavali organizacijsko klimo in sicer tako teoretično kot praktično. V praktičnem delu naloge smo analizirali klimo v podjetju Minerva Žalec d.d. Pri zbiranju podatkov oziroma pri merjenju klime smo si pomagali z Vprašalnikom za ugotavljanje organizacijske klime, ki smo ga v ta namen sestavili. Vprašalnik smo sestavili iz posameznih trditev, ki so izpeljane iz dimenzij organizacijske klime, pri katerih so zaposleni s pomočjo podanih odgovorov podali svoje strinjanje oz. nestrinjanje s posamezno trditvijo. Dimenzije, v okviru katerih so zaposleni podali svojo oceno za posamezne trditve so: organiziranost, vodenje, komuniciranje in informiranje, medsebojni odnosi, motivacija, razvoj kariere, odnos do kakovosti, nagrajevanje, inovativnost in iniciativnost, poznavanje poslanstva, vizije ter ciljev.
Ključne besede: - organizacijska klima, - zadovoljstvo zaposlenih, - komuniciranje, - medsebojni odnosi, - nagrajevanje.
Objavljeno: 16.07.2009; Ogledov: 2638; Prenosov: 285
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici