| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Ključne besede: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

2.
Vpliv svetlobnih filtrov na kalitev in zgodnji razvoj fižola, koruze, vodne kreše in redkvice ter izvedba poskusa v šolah
Nataša Šterman, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na rast in razvoj rastlin. Uporabili smo filtre rdečih, modrih, zelenih in rumenih barv, prozorne referenčne filtre, senčno mrežo in UV zaščitno folijo. V prvem poskusu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na kalitev semen in zgodnji razvoj fižola, koruze, vodne kreše in redkvice. V drugem poskusu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na rast in razvoj fotosintetsko aktivnih rastlin enakih vrst. Na kalitev semen in nadaljnji razvoj kalčkov fižola, vodne kreše in redkvice so najbolje vplivali filtri, ki prepuščajo elektromagnetne valove po skoraj celotnem izmerjenem spektru (od okrog 300 nm do 1100 nm). Med te spadajo UV zaščitna folija, rumen in prozoren filter. Prozoren filter je sicer zaradi velike prepustnosti v območju UV-B svetlobe, predvsem v prvih dneh poskusa, nekoliko upočasnil kalitev semen. Za razliko od semen fižola, vodne kreše in redkvice so semena koruze najhitreje vzklila pod vplivom rdečega in modrega filtra. Podobno kot pri kalitvah semen, vendar tukaj brez izjem, so rastline dosegle optimalno rast tudi pri nadaljnjem razvoju pod vplivi filtrov, ki prepuščajo elektromagnetne valove po skoraj celotnem izmerjenem spektru in predstavljajo dober približek sončni svetlobi. Izbrani poskusi, prilagojeni znanju in sposobnostim učencev in dijakov, so primerni za izvedbo v osnovnih in srednjih šolah. Poskusi s svetlobnimi filtri prispevajo k boljšemu razumevanju vpliva svetlobe na rast in razvoj rastlin. Hkrati omogočajo medpredmetno povezovanje naravoslovnih predmetov. Omogočajo samostojno delo in učenje z odkrivanjem.
Ključne besede: barvni filtri, senčna mreža, UV zaščitna folija, kalitev, rast in razvoj rastlin, dolgotrajni poskusi, medpredmetnost, izvedba meritev v šolah
Objavljeno v DKUM: 08.01.2014; Ogledov: 3508; Prenosov: 724
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici