1. Pospeševanje prodaje v proizvodnem podjetjuŽan Grošelj, 2020, diplomsko delo Opis: Ob poplavi informacij, razvoju novih izdelkov in tehnologij, ki smo jim priča na vsakodnevni ravni, samo oglaševanje podjetij in njihovih izdelkov oziroma storitev žal ne zadošča več. Uspešna podjetja poleg odlične kakovosti izdelkov, konkurenčnih cen, hitrih dobavnih rokov in klasičnega oglaševanja ponujajo še nekaj več, da obdržijo obstoječe, pridobijo nove kupce in da se še naprej razvijajo. Razvoj uspešnih podjetij temelji poleg vsega naštetega tudi na pospeševanju prodaje, ki je osrednja tematika diplomskega dela. V delu smo se osredotočali na pospeševanju prodaje v proizvodnem podjetju na medorganizacijskem trgu, ki smo jo preučili na primeru podjetja VistlerPlast, ki proizvaja izdelke in polizdelke iz plastičnih mas v Osrednjeslovenski regiji. Problem, ki ga zaznavamo, vidimo v občutno manjši prodaji malih proizvodnih podjetij od pričakovane. Zato smo si zadali cilj, da poiščemo odgovor na vprašanje, na kakšen način lahko proizvodno podjetje na medorganizacijskem trgu poveča in pospeši prodajo svojih izdelkov. Ugotovili smo, da so glavni dejavniki, ki vplivajo na izbor dobavitelja zanesljivost, sodobna proizvodna linija in sodelovanje pri razvoju novih izdelkov s strani dobavitelja. Opredelili smo položaj podjetja VistlerPlast glede na konkurenco v Osrednjeslovenski regiji, s primerjanjem parametrov, ki imajo največji vpliv na izbiro določenega dobavitelja. Parametri so pokazali, da ima podjetje veliko konkurenčnih prednosti in le tri slabosti, ki so slabo oziroma nezadostno marketinško pojavljanje, ter nabavna in prodajna moč. Skozi teoretični in empirični del smo tako pridobivali odgovore na naša zastavljena vprašanja, na koncu pa smo v zaključni fazi diplomskega dela podali rešitve, kako s pomočjo pospeševanja prodaje podjetje izboljša svoje poslovne rezultate. Ključne besede: pospeševanje prodaje, medorganizacijski trgi, marketing, nabavno poslovanje. Objavljeno v DKUM: 18.06.2020; Ogledov: 1704; Prenosov: 206
Celotno besedilo (1,14 MB) |
2. IDENTIFICIRANJE DIMENZIJ KAKOVOSTI V PROIZVODNIH PODJETJIH, KI VPLIVAJO NA ZADOVOLJSTVO MEDORGANIZACIJSKIH KUPCEV IZDELKOVGregor Jazbec, 2016, magistrsko delo Opis: Zadovoljen medorganizacijski kupec bo nakup ponavadi ponovil. Splošno znano je, da na zadovoljstvo kupca izdelka vpliva tudi kakovost. V magistrskem delu nas posebej zanima, kateri dejavniki kakovosti vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev in kakšne so povezave med dejavniki in zadovoljstvom.
Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu na začetku s pomočjo različnih avtorjev opredelimo kakovost in obravnavamo vidnejše strokovnjake na področju kakovosti. Nato obravnavamo subjektivne in objektivne dejavnike kakovosti, nekatere sisteme za kontrolo kakovosti in modele za zagotavljanje kakovosti. Sledijo opredelitve zadovoljstva in opis nekaterih metod za merjenje le-tega. V nadaljevanju opisujemo še dejavnike, ki poleg kakovosti vplivajo na zadovoljstvo kupcev. V tem sklopu je opisan še koncept zaznane vrednosti.
V empiričnem delu najprej opredelimo raziskovalni problem, opišemo postopek sestave preliminarnega in končnega anketnega vprašalnika, izberemo vzorec ter metode zbiranja in obdelave podatkov. Raziskava je bila opravljena na vzorcu majhnih, srednjih in velikih podjetjih iz Slovenije in Avstrije, pri čemer je raziskava pokazala razlike v dejavnikih, ki vplivajo na zadovoljstvo medorganizacijskih kupcev iz posameznih držav. Raziskava je pokazala tudi, da so objektivni dejavniki kakovosti povezani z zadovoljstvom, vendar je najbolj povezan ugled izdelka. Ključne besede: zadovoljstvo kupca, zaznana vrednost, kakovost, dimenzije kakovosti, cena, ugled, proizvodna podjetja, medorganizacijski trgi, trg gospodinjstev in posameznikov, Slovenija, Avstrija. Objavljeno v DKUM: 02.08.2016; Ogledov: 1410; Prenosov: 184
Celotno besedilo (2,20 MB) |
3. MEDORGANIZACIJSKO MARKETINŠKO KOMUNICIRANJE NA PODROČJU SEJEMSKIH AKTIVNOSTI V PODJETJU TENZOR D.O.O.Taja Bezjak, 2013, magistrsko delo Opis: Komuniciranje med organizacijami predstavlja pomemben del marketinga podjetja. Podjetje se mora zavedati nekaterih posebnosti medorganizacijskega marketinga, da bi lahko bilo pri tem še uspešnejše. Kadar podjetje poskuša osvojiti tudi tuje trge, predstavlja sejem kot instrument marketinškega komuniciranja pomembno vlogo. Podjetja imajo različne razloge, zakaj se odločijo za nastop na sejmu, vsekakor je ta eden izmed njih. Učinkovitost nastopa na sejmu se začne že s pripravami in je odvisna od kakovosti sejemskih aktivnosti tako pred sejmom kot med njim in po njem.
V magistrski nalogi smo opredelili značilnosti in posebnosti medorganizacijskega komuniciranja ter njegovih instrumentov. Podali smo tudi ključne razlike med komuniciranjem na medorganizacijskih in potrošniških trgih. Prav tako smo opredelili teoretična izhodišča sejma kot instrumenta marketinškega komuniciranja na medorganizacijskem trgu.
Analizirali smo sejemske aktivnosti v podjetju Tenzor d.o.o. ter sejemski nastop podjetja na sejmu EuroCIS 2013. Na podlagi analize in ugotovljenih pomanjkljivosti sejemskih aktivnosti v podjetju smo podali nekatere izboljšave na področju sejemskih aktivnosti pred sejmom, med njim in po njem. Predlogi izboljšav bi po našem mnenju pripomogli k učinkovitejšemu nastopu podjetja na sejmih. Ključne besede: medorganizacijski trgi, medorganizacijsko komuniciranje, instrumenti marketinškega komuniciranja, pospeševanje prodaje, sejem, sejemske aktivnosti Objavljeno v DKUM: 15.01.2014; Ogledov: 2119; Prenosov: 228
Celotno besedilo (846,17 KB) |