| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 86
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza priložnosti na kanadskem trgu za podjetje Krka d. d.
Kim Koban, 2024, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo preučili potenciale in izzive, ki jih kanadski trg ponuja za slovensko farmacevtsko podjetje Krka. V raziskavi smo se osredotočili na uporabo PESTEL analize kot orodja za oceno poslovnega okolja. Naša naloga je bila oceniti primernost kanadskega trga za širitev podjetja Krka, ki stremi k utrjevanju svojega položaja med vodilnimi generičnimi farmacevtskimi podjetji na svetu. V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne koncepte, povezane z mednarodnim poslovanjem in pomenom analize poslovnega okolja. Pojasnili smo, kako različni dejavniki, kot so gospodarska in politična stabilnost, regulacije ter kulturne razlike, vplivajo na poslovne odločitve podjetij pri vstopu na tuje trge. Poseben poudarek smo namenili inovacijam in prilagodljivosti, ki sta v farmacevtski industriji, znani po strogih regulativah in visoki konkurenčnosti, izrednega pomena. V empiričnem delu smo izvedli podrobno analizo kanadskega trga s pomočjo PESTEL metode, ki vključuje preučevanje političnih, ekonomskih, socialnih, tehnoloških, okolijskih in pravnih dejavnikov. Na podlagi izvedene analize smo ugotovili, da kanadski trg ponuja številne priložnosti za podjetje Krka, vendar zahteva tudi skrbno načrtovanje in prilagajanje specifičnim lokalnim razmeram. Kanada predstavlja trg z visokimi standardi in pričakovanji glede kakovosti farmacevtskih izdelkov, kar je v skladu z vizijo in poslanstvom podjetja Krka.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, PESTEL analiza, Kanada, podjetje Krka d.d.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (864,70 KB)

2.
Analiza poslovnega okolja držav Beneluksa za širitev izbranega mednarodnega podjetja
Maša Kolar, 2022, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje Hermi, d.o.o. s sedežem v Celju, je mednarodno podjetje, ki želi svoje poslovanje razširiti tudi na ostale trge, kot je trg Beneluksa, vendar se pri tem sooča z izzivi nepoznavanja značilnosti in specifike omenjenega trga. S pomočjo PESTEL analize in Porterjevega modela petih silnic smo zato proučili poslovno okolje držav ekonomske unije Beneluks, natančneje Belgije in Nizozemske. Na podlagi pridobljenih rezultatov analiz smo s pomočjo SWOT analize identificirali obliko vstopa obliko vstopa podjetja na izbrani tuji trg preko ustanovitve komercialne podružnice. Ugotavljamo, da je vstop na trg Beneluksa za podjetje potencialno ustrezen način širitve poslovanja, vendar je za učinkovito implementacijo potrebno nadaljnje, poglobljeno proučevanje.
Ključne besede: mednarodno podjetništvo, internacionalizacija, poslovno okolje podjetja, Beneluks, Hermi, d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2022; Ogledov: 819; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

3.
Primerjalna analiza poslovnega okolja Avstralije in Južne Afrike
Maruša Uršič, 2021, diplomsko delo

Opis: Mednarodno poslovanje je danes za večino podjetij neizogibno. Podjetja analizirajo poslovno okolje tujih trgov, da se lahko pravilno odločijo na katere trge vstopati, in da zmanjšajo tveganja v mednarodnem poslovanju. To je mogoče izvesti po modelu PESTLE, ki ga predstavljamo v tem diplomskem delu in s pomočjo katerega smo analizirali poslovni okolji Avstralije in Južne Afrike. Avstralija je veliko razvito gospodarstvo, medtem ko je Južna Afrika manjše razvijajoče se gospodarstvo z veliko potenciala. Obe državi imata prednosti in tudi slabosti, ki jih ugotavljamo v njuni podrobnejši analizi po ključnih kazalnikih in nato v primerjalni analizi. Diplomsko delo zaključimo z izhodišči za mednarodne tržnike in s sklepom, v katerem na kratko povzamemo naše ugotovitve.
Ključne besede: mednarodno poslovno okolje, analiza PESTLE, primerjalna analiza, Avstralija, Južna Afrika
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 1017; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (909,76 KB)

4.
Analiza poslovnega okolja s poudarkom na poslovni kulturi Nove Zelandije
Ines Sedlar, 2021, diplomsko delo

Opis: Za uspešno mednarodno poslovanje je pomembno, da poznamo poslovno okolje in njegove sestavine. Med slednje spadajo dimenzije političnega, pravnega, ekonomskega, družbenega, tehnološkega in naravnega poslovnega okolja. Poslovno okolje se razlikuje od države do države. Bistvenega pomena v mednarodnem poslovanju je tudi poznavanje poslovne kulture. V današnjem svetu je za podjetje izredno pomembno, da pozna kulturo tuje države, če želi biti tam uspešno. V sklopu poslovne kulture je treba poznati njene ključne sestavine, kot npr. vrednote, običaje, navade, delovne prakse, poslovno komunikacijo, pomembnost prostora in časa ter poslovna pogajanja. Nova Zelandija je ena izmed najbolj privlačnih držav na svetu za tuja podjetja. Z dolgoletno stabilno gospodarsko rastjo je dobra izbira za širitev poslovnih dejavnosti. Vlada je naklonjena tujim podjetjem in tujim naložbam ter vlagateljem ponuja varno poslovno okolje in spodbude. Trg Nove Zelandije je zelo raznolik in odziven. Prebivalci so odprti do tujcev in vedno pripravljeni sodelovati.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura tujega trga, poslovna kultura, Nova Zelandija
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 930; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (874,95 KB)

5.
Primerjalna analiza poslovnega okolja v panogi kmetijstva Nemčije in Nizozemske
Lara Klemenc, 2021, diplomsko delo

Opis: V razmerah sodobne globalizacije je internacionalizacija podjetij nuja. Podjetja, ki aktivno vstopajo v mednarodno poslovanje, morajo podrobno analizirati tuje deželno in panožno okolje. PESTLE analiza, kot strateško orodje za sistematično analizo značilnosti dimenzij deželnega okolja, je najbolj uveljavljen model za proučevanje deželnega okolja. V diplomskem delu smo analizirali poslovno okolje v nemški in nizozemski panogi kmetijstva, ki ima za razvoj obeh gospodarstev velik pomen. V teoretičnem delu smo opredelili pojem in pomen analize poslovnega okolja tujega trga v mednarodnem trženju. V empiričnem delu smo, prvič, analizirali deželno okolje obeh trgov s pomočjo modela PESTLE in drugič, primerjalno analizirali poslovno okolje v panogi kmetijstva obeh držav. Primerjali smo raven razvitosti nemškega in nizozemskega kmetijskega sektorja in analizirali poslovne priložnosti slovenskih mednarodnih tržnikov v nemški in nizozemski panogi kmetijstva. Ugotovili smo, da je nemško poslovno okolje v kmetijskem sektorju bolj privlačno za slovenske mednarodne tržnike kot nizozemsko, in da je nemški kmetijski sektor bolj razvit kot nizozemski.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, poslovno okolje, kmetijstvo, Nemčija, Nizozemska.
Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 1140; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Irana
Klara Prosenjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Danes za podjetja ni več dovolj da poslujejo le na domačem trgu, ampak je za njihov obstoj pomembno, da se osredotočijo tudi v poslovanje na mednarodnih trgih. Da lahko na tujih trgih uspešno poslujejo in konkurirajo ostalim, se morajo dobro seznaniti s poslovnim okoljem trga na katerega vstopajo. Spremljati morajo spreminjanje okolja ter prisotna tveganja s katerimi se lahko srečajo na tujih trgih. V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili mednarodno poslovno okolje in njegove dimenzije. V drugem delu smo se seznanili z tveganji v mednarodnem poslovanju, ter podrobneje spoznali deželno tveganje. Nato smo v tretjem in četrtem delu teorijo mednarodnega poslovnega okolja in deželnega tveganja analizirali na državi Iran. Kjer smo skozi analizo ugotavljali ali se je poslovno okolje v Iranu izboljšalo, ter ali se je deželno tveganje v Iranu zmanjšalo.
Ključne besede: mednarodno poslovno okolje, politično okolje, deželno tveganje, Iran
Objavljeno v DKUM: 28.10.2019; Ogledov: 1023; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Primerjalna Analiza Poslovnega Bontona Rusije, Japonske in Indije
Luka Fabijan, 2017, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton se razlikuje od trga do trga. Mednarodni tržnik mora obvladati osnove poslovnega bontona v vsakem kulturnem okolju, ne glede na to, ali se na poslovno pot podaja prvič ali ne. Znati se mora soočiti z drugačno kulturo, vrednotami, prepričanji. Uspešnost mednarodnega tržnika je velikokrat posledica spoštovanja poslovnega bontona tuje kulture. V mednarodnem poslovanju je tveganje, ki izhaja iz kulturnega okolja neke države relativno visoka. Kulturno okolje tujega trga je sestavljeno iz družbenih organizacij in ustanov, norm in vrednot, religije, jezika, izobraževalnega sistema, umetnosti in estetike ter materialne kulture. Trženje in kultura se najbolj povezujeta skozi komunikacijo, poslovni bonton in organizacijsko upravljanje. V poslovnem bontonu sta ključna spoštovanje in upoštevanje drugačnosti. Mednarodni tržnik bo večkrat del konfliktov, saj so drugačne kulture pogosto težko sprejemljive. Zato je dobro, da posluje profesionalno, pošteno, potrpežljivo, in da upošteva poslovni bonton tuje kulture. Ključne sestavine poslovnega bontona so prvi vtis, verbalna in neverbalna komunikacija, poslovna oblačila in urejenost posameznika, pozdravljanje, poslovni sestanki, poslovni obed in poslovna darila. Kultura Rusije je pod močnim vplivom nekdanjega sovjetskega političnega režima. Zaradi tranzicije države se ruski poslovni bonton v primerjavi s poslovnim bontonom Japonske in Indije še vedno spreminja. Ruski poslovneži cenijo medosebne odnose, pravičnost ter poslovne partnerje, ki dobro govorijo njihov jezik. Vodja jim pomeni vse, medtem pa podrejeni v določenih podjetjih težko izražajo svoja mnenja. Japonci cenijo pripadnost svoji kulturi, delujejo timsko, spoštujejo hierarhijo, so potrpežljivi, posredni in gostoljubni. Indijci poskušajo vsako družinsko vrednoto povezati s poslovnimi vrednotami. Vzorec družinskega življenja prenašajo v poslovni svet, in podobno kot Japonci, strogo spoštujejo hierarhične ravni. V indiji imata spoštovanje avtoritete in ustvarjanje dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji zelo pomembno vlogo.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura, medkulturne razlike, poslovni bonton, Rusija, Japonska, Indija.
Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1990; Prenosov: 269
.pdf Celotno besedilo (661,08 KB)

8.
Analiza poslovnega okolja in priložnosti slovenskih podjetij na japonskem trgu
Tomaž Slemenšek, 2017, diplomsko delo

Opis: V današnjem svetu se srečujemo z intenzivnim mednarodnim trgovanjem in investiranjem. Mednarodna trgovina in tuje neposredne investicije lahko podjetjem in državam ustvarijo veliko pozitivnih učinkov, zato se veliko število podjetij odloči, da širijo svoj trg zunaj lastne države. Za vzpostavitev dobrih odnosov s tujimi podjetji in lažje nastopanje na tujem trgu, morajo podjetja narediti analizo poslovnega okolja ciljne države. Japonska predstavlja tretje največje gospodarstvo na svetu. Znana je po prebivalstvu z visoko delovno etiko, visoko razviti tehnologiji, zanimivi zgodovini in bogati kulturi. Z vidika vstopa slovenskih podjetij na japonski trg obstaja še mnogo priložnosti. Na to kaže tudi skromna vrednost izvoza slovenskih izdelkov na Japonsko. V diplomskem seminarju smo s pomočjo PEST analize analizirali poslovno okolje Japonske. Proučili smo politično, ekonomsko, družbeno-kulturno in tehnološko dimenzijo poslovnega okolja te države. Poleg tega smo podali oceno, v katerih panogah bi lahko bila slovenska podjetja na Japonskem uspešna.
Ključne besede: mednarodno poslovno okolje, PEST analiza, mednarodna menjava, tuje neposredne investicije, Slovenija, Japonska
Objavljeno v DKUM: 04.12.2017; Ogledov: 1738; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

9.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Estonije
Niko Kostič, 2017, diplomsko delo

Opis: Pomen mednarodnega poslovanja se povečuje, saj morajo podjetja zaradi potrebe po povečanju konkurenčnosti iskati možnosti tudi na tujih trgih. Preden se odločijo za vstop na tuji trg je potrebno analizirati poslovno okolje izbrane države. Podjetja se zavedajo, da je konkurenca velika in da je potrebno zmeraj biti vsaj korak pred ostalimi. Zato imajo lahko pri širjenju poslovanja v tujino konkurenčno prednost, v kolikor je njihova analiza političnega, ekonomskega, sociokulturnega in tehnološkega okolja podrobna. V primeru, da ta ni napravljena pravilno, lahko namesto rasti in razvoja, vodi podjetje v večja tveganja z vidika uspešnosti in konkurenčnosti. Analiza poslovnega okolja in deželnih tveganj pa ni pomembna samo ob vstopu podjetij na tuji trg, ampak jo je potrebno izvajati in dopolnjevati tudi, ko je podjetje na trgu že prisotno. Poznavanje okolja tuje države podjetjem omogoči obvladovati možna tveganja in razne zaplete. Estonija je majhna država v severnem delu Evrope, kar pomeni, da ima tudi majhno gospodarstvo. Kljub temu, da dosega visok obseg mednarodnih poslovnih aktivnosti s sosednjimi državami, se želi nekako otresti te odvisnosti s tem, da bi se odprla in privabljala izvoznike in investitorje iz drugih držav. S ciljem podrobnejšega vpogleda v razmere, vključno s priložnostmi in tveganji estonskega gospodarstva, v diplomskem seminarju analiziramo poslovno okolje te države.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, analiza poslovnega okolja, deželna tveganja, PEST analiza
Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 1321; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

10.
Analiza poslovnega okolja Nemčije in ZDA
Mitja Podlesnik, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu predstavljamo in primerjamo poslovno okolje dveh držav, ZDA in Nemčije. Na eni strani ZDA kot ena izmed največjih svetovnih velesil v gospodarstvu in tudi v ostalih dejavnikih, na drugi strani pa Nemčija kot največja gonilna sila gospodarstva v Evropi. Ker je globalizacija vedno bolj občutna in v porastu, zraven pa je še velik razcvet digitalne tehnologije, praktično mej v gospodarstvu več ni. Vedno več podjetij širi in posluje izven svojih domačih meja v želji po prepoznavnosti in povečanju svojega prihodka. Razni sporazumi, regionalne integracije ter razvoj novih tehnologij podjetjem omogočajo lažje trgovanje. Ta s pomočjo raznih raziskav in strategij izberejo najbolj ugodno poslovno okolje za njihove produkte ali storitve in se s tem izognejo ali zmanjšajo morebitna tveganja. V diplomskem projektu podrobneje analiziramo poslovno okolje obeh držav s PESTLE analizo. Na koncu pa na osnovi več indikatorjev ugotavljamo privlačnost poslovnega okolja ene in druge izbrane države.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, PESTLE analiza, ZDA, Nemčija, primerjalna analiza
Objavljeno v DKUM: 25.10.2017; Ogledov: 2125; Prenosov: 484
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici