| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 150
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zadovoljstvo zaposlenih v mednarodnem podjetju McDonald's, Alpe-Panon d.o.o., poslovna enota Kranj Drive
Dragana Bogatinova, 2019, diplomsko delo

Opis: Mednarodna korporacija McDonald's z glavnim sedežem v Združenih državah Amerike je na trgu prisotna več desetletij in se je po vsem svetu uveljavila s svojo filozofijo »misli globalno, deluj lokalno«. Mednarodna podjetja morajo pri odpiranju enot v drugih državah upoštevati kulturne razlike, ki so značilne za to državo in ljudi na splošno. Kulturne vrednote, norme in prepričanja se kažejo v filozofiji managementa, organizacijski strukturi in motivacijski usmerjenosti, od njih pa je odvisno tudi, kako se zaposleni v takem podjetju vedejo in kakšno je njihovo zadovoljstvo. Zadovoljstvo zaposlenih je ključnega pomena pri doseganju uspešnosti podjetja. V diplomskem delu bomo obravnavali zadovoljstvo pri delu zaposlenih v podjetju Alpe-Panon, d. o. o., kjer zadnjih nekaj let deluje kot zasebno podjetje, ki pa ima licenco za razvijanje in vpeljavo novih McDonald'sovih izdelkov na slovenskem trgu. V poslovni enoti Kranj Drive, kjer smo tudi zaposleni, želimo vodstvu poslovalnice prikazati stanje zadovoljstva zaposlenih in ukrepe za izboljšanje zadovoljstva, katere v podjetju že izvajajo oziroma jih je treba izboljšati.
Ključne besede: - mednarodno podjetje - zaposleni - zadovoljstvo zaposlenih - uspešnost podjetja
Objavljeno: 25.10.2019; Ogledov: 445; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (803,08 KB)

2.
ANALIZA PROCESA KADROVANJA V MEDNARODNEM PODJETJU X
Katja Cvenkelj, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je opredeljen postopek kadrovanja v mednarodnem podjetju X. Na začetku smo povzeli splošne definicije ter opredelili trg dela, kadre, kadrovsko službo in kadrovski proces s pomočjo različnih virov in literature. Da bi ugotovili, kako poteka proces kadrovanja v realnem podjetju, smo v mednarodnem podjetju X opravili raziskavo. Z intervjujem smo od vodje za kadrovske zadeve izvedeli kako imajo organizirano kadrovsko dejavnost in kakšen je proces kadrovanja. Za objektivno ocenitev rezultatov intervjuja pa smo opravili še raziskavo med zaposlenimi v poslovalnicah po Sloveniji, ki so z anketnim vprašalnikom podali svoje mnenje glede zadovoljstva s procesom kadrovanja v mednarodnem podjetju X. V začetku magistrskega dela smo si postavili tri glavna vprašanja: Kako imajo v mednarodnem podjetju X organizirano kadrovsko dejavnost?; Kako poteka proces kadrovanja v mednarodnem podjetju X? in Kako so zaposleni v mednarodnem podjetju X zadovoljni s postopkom selekcije, postopkom uvajanja in postopkom razvoja kadrov? Odgovore na ta vprašanja smo podali v ugotovitvah. Ugotovili smo, da je kadrovska dejavnost v podjetju organizirana, vendar pa ne deluje kot kadrovski oddelek ali služba (naloge so razpršene med zaposlenimi na upravi podjetja in poslovalnicah). Prav tako smo ugotovili, da podjetje nima ustreznega kadrovsko-informacijskega sistema. Kar zadeva proces kadrovanja imajo dobro pripravljenega in na vseh področjih zaposlenim namenjajo svojo pozornost ter jih spremljajo pri razvoju. Zaposleni so v anketi s svojim mnenjem v večini potrdili besede vodje za kadrovske zadeve in so zadovoljni s procesom kadrovanja. Na koncu magistrskega dela pa smo predstavili nekaj predlogov, ki bi lahko pripomogli k izboljšanju obstoječega stanja.
Ključne besede: kadri, kadrovski proces, kadrovska dejavnost, mednarodno podjetje
Objavljeno: 16.12.2016; Ogledov: 1233; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

3.
Organizacijska klima v mednarodnem transportnem podjetju
Elizabeta Mlinarič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Organizacijska klima se v naših organizacijah vedno pogosteje proučuje. Z merjenjem organizacijske klime smo želeli ugotoviti vzdušje med zaposlenimi, ki vlada v organizaciji. Cilj našega dela je bil preučiti predvsem organizacijsko klimo in deloma tudi organizacijsko kulturo, spoznati izbrano mednarodno transportno podjetje, predvsem pa ugotoviti, kakšna klima vlada v omenjenem podjetju ter podatke analizirati in predstaviti. Proučena literatura o organizacijski klimi in kulturi je bila podlaga za nadaljnjo raziskavo, pri tem pa smo uporabili tudi metodo kompilacije. Mednarodno transportno podjetje, ki je predmet raziskave, želi ostati neimenovano. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili zaposleni v podjetju, smo izmerili organizacijsko klimo podjetja. Vprašalnik je sicer povzet po projektu Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju SiOK), vendar prilagojen za izbrano podjetje. Pridobljene podatke smo analizirali in izračunali srednje vrednosti za posamezne trditve in posamezne dimenzije organizacijske klime ter rezultate tabelarno in grafično predstavili. Glede na pridobljene rezultate lahko ocenimo, da v mednarodnem transportnem podjetju vlada pozitivna klima med zaposlenimi.
Ključne besede: organizacijska klima, organizacijska kultura, organizacija, podjetje, zaposleni, mednarodno transportno podjetje.
Objavljeno: 07.12.2016; Ogledov: 1215; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

4.
OBLIKOVANJE TRANSFERNIH CEN V MEDNARODNI KORPORACIJI (NA PRIMERU IZBRANEGA PODJETJA)
Polona Hribar, 2016, diplomsko delo

Opis: Problematika politike transfernih cen v mednarodnih korporacijah postaja v sodobnem poslovanju strateškega pomena. Uspešnost poslovanja in usklajenost ciljev delovanja odvisnih družb ter mednarodne korporacije kot celote določajo uporabljene metode za izračunavanje transfernih cen in njihova pravilna uporaba. Določanje transfernih cen v mednarodnih podjetjih je z raznolikostjo davčnih sistemov držav, v katerih delujejo odvisne družbe, postalo bolj kompleksno. Zaradi različnih stopenj davka od dobička podjetja prenašajo dobičke iz držav z visokimi davčnimi stopnjami v države z nižjimi davčnimi stopnjami. V pomoč pri določanju transfernih cen mednarodnim podjetjem je organizacija OECD sprejela Smernice za določanje transfernih cen in metodologije izračunavanja in primerjalnih analiz. Smernice so vodilo tudi davčnim organom držav članic, ko presojajo ustreznost ugotovljenih davčnih obveznosti posameznih davčnih zavezancev. Primerno oblikovane transferne cene v mednarodnih korporacijah služijo tudi za ocenjevanje uspešnosti delovanja posameznih odvisnih družb. Prav tako pa jih korporacije uporabljajo pri odločanju o nadaljnjem razvoju, opustitvi določenih proizvodnih programov, prestrukturiranju organizacije in podobno.
Ključne besede: mednarodno podjetje, transferne cene, metode oblikovanja transfernih cen, poslovni cilj
Objavljeno: 26.07.2016; Ogledov: 834; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (772,43 KB)

5.
Globalna tržna usmerjenost in inovativnost kot dejavnika uspešnosti slovenskih podjetij
Milan Jurše, Polona Tominc, Damijan Prosenak, 2007, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku analiziramo značilnosti poslovanja slovenskih podjetij. Izbrali smo sistem dejavnikov, ki naj bi pripomogli k dolgoročnejši uspešnosti podjetij ob upoštevanju interesov širše družbe. Ti dejavniki so: globalna in tržna usmerjenost, inovativnost, proaktivnost, ambicioznost, zadovoljevanje interesov udeležencev podjetja in dolgoročna usmerjenost. Z anketo smo preverili povezavo teh dejavnikov z uspešnostjo, merjeno z dodano vrednostjo na zaposlenega v anketiranih podjetjih. Na podlagi ugotovitev predstavljamo predloge za izboljšanje načina poslovanja podjetij, s ciljem dosegati večjo dodano vrednost in s tem večjo uspešnost.
Ključne besede: inovacije, inovativnost, inovativno poslovanje, podjetje, mednarodno poslovanje, mednarodni marketing, Slovenija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 808; Prenosov: 47
URL Povezava na celotno besedilo

6.
How relational capabilities matter? Organizational context and performance of internationally oriented SMEs
Mariola Ciszewska Mlinarič, Krzysztof Obłój, Franjo Mlinarič, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: This article sheds light on the organizational context enhancing development of relational capabilities and examines the significance of relational capabilities for SMEsʼ financial and non-financial performance. The firmʼs relational capability is measured separately in customersʼ and suppliersʼ networks. This study is based on a sample of 67 SMEs from the five most internationalized industries in Slovenia. Research hypotheses are tested with linear regression models. The results support our prediction that fostering internal social capital, coupled with the usage of economic motivators, augments a firmʼs relational capability in a supplier network, which in turn is associated with better performance outcomes, both financial and non-fi nancial. The results on relational capability in a customer network with respect to performance are less conclusive, indicating that vertical ties of internationally oriented SMEs (with suppliers and customers) are not of equal importance.
Ključne besede: podjetje, mala podjetja, srednja podjetja, mednarodno poslovanje, finančno poslovanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 550; Prenosov: 64
URL Povezava na celotno besedilo

7.
IZVAJANJE ŠPEDITERSKIH STORITEV S PRIMEROM PODJETJA AZ INTERKONTRAKT
Silvija Borko, 2013, diplomsko delo

Opis: V prvem delu naloge sem predstavila pomen špediterja, špediterske storitve in vlogo špediterja pri carinskem posredništvu, v nadaljevanju pa mednarodno združenje špediterskih organizacij (International Federation of Freight Forwarders Association – FIATA) in njene dokumente. V empiričnem delu obravnavam špedicijsko dejavnost in z njo povezane logistične procese majhnega špediterskega podjetja AZ Interkontrakt. Posebej orišem aktivnosti podjetja pri organiziranju transportov tovora na Hrvaško. Izvedem anketo med špediterskimi podjetji o njihovi dejavnosti. Težišče je na obravnavi problematike špediterskih podjetij po vstopu Hrvaške v Evropsko unijo. Vstop Hrvaške v EU bo bistveno vplival na nadaljnje poslovanje špediterjev, saj bodo odpadle storitve carinskega posredovanja. Najbolj spodbudna ugotovitev analize je, da se kljub izgubi pomembnega dela poslov, ki ga predstavlja carinsko posredovanje, špediterska podjetja ne bodo odločila za opustitev dejavnosti. Špediterji bodo intenzivneje izvajali temeljne logistične storitve, delno pa se lahko preusmerijo tudi v izvajanje drugih dejavnosti.
Ključne besede: Ključne besede: špedicija, špediterske storitve, carinsko posredovanje, mednarodno združenje špediterskih organizacij (FIATA), podjetje AZ Interkontrakt, carinsko posredovanje pri zunanjetrgovinskih poslih s Hrvaško.
Objavljeno: 20.08.2013; Ogledov: 1151; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (5,29 MB)

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici