1. Eko inovacije in finančna uspešnost mednarodnih podjetijJan Stajnko, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo teoretične in metodološke vidike ekoloških oz. eko inovacij ter analiziramo povezanost teh inovacij s finančno uspešnostjo mednarodnih podjetij. Eko inovacije so dokaj nov koncept velikega pomena tako za podjetja kot tudi za celotno gospodarstvo. Postale so ključni pospeševalec dolgoročno stabilnega gospodarskega razvoja in temeljni dejavnik gospodarske rasti z upravljanjem okoljskih virov. V magistrskem delu obravnavamo trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije in njihovo merjenje ter analiziramo učinke teh inovacij s pomočjo izvedbe anketiranja predstavnikov izbranih podjetij. Zanimal nas je predvsem vpliv uvedbe eko inovacij na poslovno in finančno uspešnost podjetij in ali so te povezane z mednarodno vpetostjo podjetij. Zanimali so nas tudi vzroki za vpeljavo teh inovacij v podjetja in kolikšna sredstva podjetja namenjajo tovrstnim inovacijam. Odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na trajnostne vidike poslovanja podjetij. Tako lahko podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna zelo hitro izgubijo svoje potrošnike. Na podlagi obstoječe literature smo sestavili anketni vprašalnik za podjetja, ki izkazuje relativni pomen vsake vrste eko inovacije in njihove možne učinke. V magistrskem delu smo prišli do zaključka, da tako pritiski iz zunanjega okolja in vzgibi v notranjem okolju podjetij približno enakovredno povečujejo obseg eko inovacij v podjetjih. Na splošno vprašanje, kako podjetja v celoti ocenjujejo vpliv eko inovacij na dolgoročno finančno uspešnost podjetja, so podjetja jasno odgovorila, da prinašajo tovrstne inovacije pozitivne učinke. Hipotezo, da bolj internacionalizirana podjetja dosegajo višje ravni eko inoviranja, bi verjetno lahko potrdili s vključitvijo večjega števila anketirancev. Menimo, da ne glede na to ali gre pri eko inovacijah za izdelek, storitev, proizvodnjo, način vodenja ali sodelovanja med podjetji, so le-te izjemnega pomena za nadaljnji razvoj vsakega podjetja. Podjetniki bi morali na priložnosti eko inoviranja gledati z dolgoročnega vidika. Takšna miselnost lastnikov in menedžerjev podjetij je ključna za ohranjanje naravnega okolja in uravnotežen družbeno-ekonomski razvoj. Ključne besede: Trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije, merjenje eko inovacij, mednarodna podjetja, finančna uspešnost Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 771; Prenosov: 163 Celotno besedilo (2,20 MB) |
2. VPLIV KULTURNEGA OKOLJA NA IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIHMilica Žuraj, 2012, diplomsko delo Opis: Svetovna konkurenca je tudi slovenska podjetja prisilila, da svoje poslovne dejavnosti širijo čez nacionalne meje. Slovenska podjetja več desetletij poslujejo na evropskem, azijskem in ameriškem trgu. Mednarodno poslovanje je bolj kompleksno kot v domačem okolju, poslovne dejavnosti se odvijajo v več različnih državah, ki se med seboj razlikujejo. Za uspešno delovanje podjetij v mednarodnem okolju je pomembno upoštevati vpliv (nacionalne) kulture na poslovanje. Zaposleni so po navadi tisti, ki s svojo odprtostjo, sočutjem in občutki do drugačnih ter sposobnostjo vpeti se v novo okolje, poleg strokovnih kompetenc, odločajo o uspehu podjetja na tujih tleh. Ravno zato je razumevanje in usposabljanje na področju medkulturnega usposabljanja izjemnega pomena pri širjenju podjetij na tuje trge.
Rezultati raziskave, ki smo jo opravili v slovenskih mednarodnih podjetjih, s področja medkulturnega usposabljanja delavcev, napotenih na nalogo v tujino, kažejo potrebe po tem usposabljanju, zlasti za zaposlene, napotene v azijske države, katerih kultura je zelo drugačna od slovenske. Rezultati raziskave pa tudi kažejo, da se slovenska podjetja zelo slabo zavedajo potreb po razvijanju medkulturnih kompetenc pri delavcih, napotenih na nalogo v tujino, in medkulturnih razlik.
Glede na strokovno literaturo in uspešne prakse tujih mednarodnih podjetij menimo, da morajo slovenska mednarodna podjetja bolj vlagati v inovativnost zaposlenih s področja medkulturnega usposabljanja, ki predstavlja pogoj za uspešno razvijanje in konkurenčnost podjetij in zaposlenih v sodobnem poslovanju. Ključne besede: kultura, medkulturno izobraževanje/usposabljanje, delavci, ki so napoteni na nalogo v tujino, slovenska mednarodna podjetja. Objavljeno v DKUM: 17.08.2012; Ogledov: 2235; Prenosov: 176 Celotno besedilo (634,96 KB) |
3. International marketingPhilip R. Cateora, 1997, priročnik Ključne besede: mednarodno trženje, mednarodno poslovanje, mednarodni ekonomski odnosi, mednarodna menjava, mednarodni trg, kultura podjetja, globalizacija, izvoz, management, upravljanje, strategija trženja, mednarodno podjetje, poslovno okolje Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1659; Prenosov: 95 Povezava na celotno besedilo |
4. Primerjalna analiza institucionalne podpore Nizozemske in Slovenije pri vključevanju MSP na tuji trg : diplomsko deloBarbara Špiler, Vanja Ribič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: ekonomska pomoč, podjetništvo, poslovanje, podjetje, Evropska unija, cluster analiza, mednarodna kooperacija, mednarodno sodelovanje, programi, mala podjetja, srednja podjetja, internacionalizacija, medorganizacijski sistemi, državna pomoč, mednarodne primerjave, mednarodni trg, mednarodne ustanove, sinteze, cilj, strategija, Slovenija, Nizozemska, mednarodno poslovanje, institucije, podpora, mednarodni ekonomski odnosi, gospodarska zbornica, obrtne zbornice, informacije, podatki, praksa, mednarodno pod Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1934; Prenosov: 78 Celotno besedilo (496,76 KB) |
5. Vpliv globalizacije na poslovanje podjetij : diplomsko deloInes Kozarič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: mednarodno poslovanje, globalizacija, poslovno okolje, internacionalizacija, spremembe, mednarodno podjetje, multinacionalne družbe, uspešnost poslovanja, učinkovitost, poslovni proces, konkurenčnost, kvaliteta, zagotavljanje kvalitete, uporaba človeških zmogljivosti, človeški kapital, poslovodenje, poslovodni delavci, povezanost, delovna uspešnost, management, stroški, mednarodni trg, logistika, oskrba, verige, razlike, strategija, poslovanje podjetja, mednarodna kooperacija, mednarodno ekonomsko Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2504; Prenosov: 149 Celotno besedilo (436,60 KB) |
6. Sociokulturno okolje evropskih trgov - primerjalna analiza držav: Francija, Grčija, Nemčija, Švedska, Velika Britanija : diplomsko deloIrena Metličar, 2007, diplomsko delo Ključne besede: kultura podjetja, organizacijska kultura, mednarodni trg, tržna analiza, tržne raziskave, mednarodni ekonomski odnosi, mednarodno poslovanje, medkulturna komunikacija, sociologija kulture, mednarodno trženje, kazalniki, kultura, definicija, indikatorji, sistemi, mednarodne primerjave, razlike, etnične karakteristike, dežele, država, sociološki vidik, družbena geografija, družbene strukture, poslovanje podjetja, mednarodno podjetje, praksa, mednarodna kooperacija, mednarodno ekonomsko sodelovanje, E Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 3400; Prenosov: 166 Celotno besedilo (482,67 KB) |
7. Poslovna pogajanja s kitajskimi partnerji : magistrsko deloDavor Strmšek, 2009, magistrsko delo Ključne besede: poslovna pogajanja, pogajanje, poslovno komuniciranje, mednarodno poslovanje, medkulturna komunikacija, sociologija kulture, komunikacije, karakteristike, tehnika, uspešnost poslovanja, poslovna etika, kultura podjetja, gospodarske pogodbe, kultura, razlike, etnične karakteristike, Slovenija, Kitajska, prilagajanje, poslovno sodelovanje, poslovni razgovori, avtomobilska industrija, stilistika, proizvodnja, predstava, praksa, mednarodna kooperacija, mednarodno ekonomsko sodelovanje, vrednotenje Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2754; Prenosov: 244 Celotno besedilo (315,17 KB) |
8. Vpliv kulture na mednarodno komuniciranje : diplomsko deloAleksandra Sabo, 2008, diplomsko delo Ključne besede: poslovno komuniciranje, mednarodno poslovanje, medkulturna komunikacija, sociologija kulture, poslovna etika, spol, čas, prostor, gospodarske pogodbe, kultura, definicija, kultura podjetja, sistemi, modeli, razlike, etnične karakteristike, dežele, država, svet, poslovna pogajanja, pogajanje, poslovni razgovori, telekomunikacije, predstava, religija, elektronsko poslovanje, pismenost, stilistika, praksa, mednarodna kooperacija, mednarodno ekonomsko sodelovanje, vrednotenje, Amerika, Azija, Evropa, ZDA, B Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 2865; Prenosov: 195 Celotno besedilo (487,36 KB) |
9. KREDITIRANJE KORPORACIJ IN GOSPODARSKIH DRUŽBOlga Borovšek, 2011, diplomsko delo Opis: Korporacija je sodobno delniško podjetje, kjer sta upravna in lastninska funkcija strogo ločeni. To so podjetja velikih razsežnosti, zato gre v večini primerov za mednarodna podjetja. Korporacije se financirajo iz tujih virov, značilni so bančni krediti. Ker gre pri kreditiranju korporacij za velike vsote, se banke odločajo za več slojev zaščite, da bi zmanjšale kreditno tveganje. Da zmanjšajo tveganja, se odločijo za podrobno analizo kreditnih vlog, da preverijo, če je kreditojemalec kreditno sposoben. V Sloveniji ni korporacij v pravem pomenu besede, vendar poznamo velike gospodarske družbe, ki imajo značilnosti korporacij. Glede na sedanjo situacijo po gospodarski krizi se velike gospodarske družbe pri nas srečujejo s problemom financiranja. Zaradi propada velikih gospodarskih družb prihaja do neplačevanja kreditov, zato so se banke znašle v težavah. Zaradi neugodnih gospodarskih razmer so se banke odločile, da zaostrijo kreditne pogoje. Ključne besede: Ključne besede: korporacija, mednarodna podjetja, bančni krediti, analiza kreditnih vlog, velike gospodarske družbe, gospodarska kriza, kreditni pogoji. Objavljeno v DKUM: 13.07.2011; Ogledov: 1858; Prenosov: 180 Celotno besedilo (425,92 KB) |
10. VNAPREJ SKLENJENI SPORAZUM O CENAH V ZDRUŽENIH DRŽAVAH AMERIKE, NA NIZOZEMSKEM IN V SLOVENIJI MED DAVČNIMI ZAVEZANCI IN DAVČNO UPRAVOKlementina Mlinar, 2009, diplomsko delo Opis: Eden največjih problemov današnjega časa so, za davkoplačevalce in davčne uprave, transferne cene. Velik obseg in nejasnost pravil na področju transfernih cen predstavlja za davčne zavezance velika tveganja. Z APA sporazumi lahko ta tveganja obvladujemo.
APA sporazum je sporazum med davčnim zavezancem in davčno upravo, ki podrobno določa kriterije za določanje transfernih cen in uporabo neodvisnega tržnega načela v prihodnjih transakcijah s povezanimi osebami.
Postopek sklenitve APA spo Ključne besede: transferne cene, mednarodna podjetja, povezane transakcije, povezana podjetja, davčni zavezanec, davčna uprava, vnaprej sklenjeni sporazum o cenah, neodvisno tržno načelo, OECD, Združene države Amerike, Nizozemska, Slovenija, metode oblikovanja transfernih cen, dvojno obdavčevanje, davčna revizija, dokumentacija o transfernih cenah. Objavljeno v DKUM: 16.02.2009; Ogledov: 4092; Prenosov: 429 Celotno besedilo (530,86 KB) |