| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
MOTIVACIJA Z GLASBO
Peter Oset, 2009, diplomsko delo

Opis: V ozadju moje diplomske naloge Motivacija z glasbo se skriva moje zasebno življenje in moja glasbena izkušnja, ki me je venomer notranje motivirala tudi na vseh drugih področjih življenja. Glasba me je vedno pomirila in me pripravila na življenje. Pomagala mi je lažje rešiti tudi marsikateri problem. Namen diplomske naloge je bil preučiti vpliv glasbe na učence, če jih s pomočjo glasbe motiviramo in jim že v uvodni motivaciji postrežemo z novimi pojmi s pomočjo namenske pesmi, ki je napisana posebej za določeno učno enoto. Namen je bil dokazati, da uvodna motivacija z glasbo pozitivno vpliva na motivacijo učencev, da hkrati omogoča bolj umirjeno vzdušje v razredu, da pripomore k hitrejšemu pomnjenju novih pojmov, skratka ustvari vse pogoje, ki so potrebni za boljšo notranjo motiviranost učencev. V teoretičnem delu naloge smo predstavili teoretična izhodišča motivacije otrok, vplive glasbe na psihofizični razvoj otrok in meditacijo. V okviru empiričnega dela naloge smo preučili, kako uvodna motivacija s pomočjo glasbe vpliva na posamezne učence in učenke, kakšna je njihova motiviranost, njihovo pomnjenje novih pojmov in kakšna je razredna klima. Pri tem smo ugotavljali, ali obstaja razlika v odgovorih glede na spol in glede na razred. Raziskavo smo izvedli na namenskem vzorcu 112 učencev treh drugih in dveh četrtih razredov na OŠ Hudinja. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika. Uporabljena je bila kvantitativna obdelava podatkov, pri kateri so bile tabelarično prikazane frekvenčne distribucije odgovorov (f ter f %), odvisne zveze med spremenljivkami pa so bile preizkušene s χ2-testom. Po izvedenih učnih urah smo skupaj z učenci rešili anketni vprašalnik, na podlagi katerega smo skušali dokazati vplive glasbe na motiviranost učencev. Rezultati so pokazali, da glasba izredno dobro vpliva na notranjo motivacijo učencev in jih hkrati pomiri, kar pa zelo ugodno vpliva na pozitivno razredno klimo.
Ključne besede: motivacija učencev z glasbo, meditacija, emocija, glasba
Objavljeno: 20.01.2010; Ogledov: 2653; Prenosov: 504
.pdf Celotno besedilo (857,29 KB)

3.
PREMAGOVANJE STRESA V PODJETJU SŽ-ŽIP D.O.O.
Miša Marolt, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Stres ni le enkratno individualno doživetje, ampak se stresne situacije ponavljajo in se kažejo v fiziološkem (glavoboli, razne bolečine, hitro bitje srca, alergije, nižja odpornost) in psihičnem reagiranju (jeza, razburjenje, žalost, brezvoljnost, kronična izčrpanost) ter v spremembi vedenja (pojavljanje napak, slabša kakovost izdelkov). Ko stres prizadene zaposlenega, se v njem začnejo dogajati nenavadne stvari, boji se za svoje življenje, hitreje diha in se ne zmeni za okolico. Neprijetna situacija nastane tudi za delodajalca, kar pomeni večjo verjetnost nezgod na delovnem mestu, neučinkovitost in slabše izdelke. Zaposleni in delodajalec morata obvladovati stres in učinkovito prepoznavati vzroke ter nastanek stresa skušati celo preprečiti, če je to mogoče. Za zaposlenega to pomeni ustvarjanje lastne podobe, krepitev telesa in težnjo za zdravim življenjem. Poiskati mora najprimernejše načine obrambe svojega ega, da bo lahko obvladoval življenjske in delovne situacije. Za delodajalca je stres alarm, da začne investirati v izboljšanje tehnologije, v posodobitev organiziranosti, v tiste pogoje dela, ki so pomembni za delavčeve individualne sposobnosti in v izobraževanja in usposabljanja. Vsi našteti ukrepi gredo k istemu cilju z namenom obvladati stres na tak način, da ne bo upadalo razpoloženje pri zaposlenih, da se ne bodo pojavljale kronične izčrpanosti, psihosomatske bolezni in posledično beg v bolniške odsotnosti in invalidske upokojitve, v podjetju pa bo delovna učinkovitost ostala na ustreznem nivoju.
Ključne besede: Ključne besede: stres na delovnem mestu, stresni dejavniki, izgorevanje, premagovanje stresa, antistresni programi, avtogeni trening, meditacija
Objavljeno: 19.09.2011; Ogledov: 2305; Prenosov: 130
URL Povezava na celotno besedilo

4.
5.
VPLIV MEDITACIJE NA STRES PRI DELU
Lučka Kovačec, 2013, diplomsko delo

Opis: Stres je aktualna tema današnje družbe. Z njo se ukvarjajo razni raziskovalci, zdravniki, svetovalci, psihologi že od časa, ko je Hans Seyla prvi opredelil stres. Pojavi se lahko v vsaki okoliščini, lahko je negativen in celo pozitiven. V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu raziskali kaj je stres, kako se kažejo njegovi učinki pri posamezniku in pri njegovi delovni sposobnosti. Kot rešitev smo za odpravo stresa predlagali meditacijo in jo predstavili, jo zgodovinsko opredelili ter tudi predlagali splošna navodila za meditiranje. V metodološkem delu smo raziskali, ali imajo pri meditatorjih starost, izobrazba in čas kakšen učinek pri zmanjševanju stresa in izboljševanju delovne produktivnosti. Raziskavo smo izpeljali z anketnim vprašalnikom preko spleta. Ciljna skupina so bili meditatorji Republike Slovenije. Rezultate smo analizirali v SPSS programu. Rezultati so pokazali, da meditacija učinkovito pomaga posamezniku pri odpravi stresa ter izboljšanju delovne učinkovitosti.
Ključne besede: stres, delo, meditacija, učinek
Objavljeno: 23.10.2013; Ogledov: 1517; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (919,46 KB)

6.
Nefarmakološki načini lajšanja bolečin
Bibijana Pogačar, 2014, diplomsko delo

Opis: Bolečine so jasno opozorilo, da je v telesu nekaj narobe. Bolečina je naraven odziv na določen proces v telesu, ki ga je treba odkriti, namesto da ga po nepotrebnem zakrivamo z analgetiki. Ob bolečini skušajmo najprej ugotoviti, kje je izvor bolečine. Učinkovito lajšanje bolečine združuje metode nefarmakološkega in farmakološkega lajšanja bolečine, ker se tako zdravljenje dopolnjuje ali izboljša. Številni nefarmakološki postopki pomagajo bolniku pri lajšanju bolečine. Medicinska sestra lahko pomaga bolnikom pri nadzorovanju bolečine s tem, da jim svetuje različne nefarmakološke tehnike, ki spremenijo dojemanje in reakcije na bolečine. Uporabljena je deskriptivna metoda dela. Pri diplomskem delu smo teoretična izhodišča opredelili s pomočjo analize domače in tuje strokovne literature ter virov. Podatke za izdelavo diplomskega dela smo pridobili s pomočjo pregleda domače in tuje strokovne literature. Uporabili bomo tudi podatkovno bazo: COBISS ter druge podatkovne baze: Pubmed, Uptodate, The Jama Network, Science Direct, CINHAL, Google itd. Bolečine ne zdravimo izključno z zdravili. K boljšemu obvladovanju pripomorejo tudi fizikalni ukrepi, kot so udobna lega, pasivno in aktivno razgibavanje, masaža ter tople ali hladne obloge, sprostitvene tehnike in drugo. Seveda je izbira nefarmakoloških ukrepov odvisna od izvora in jakosti bolečine ter stanja in želja bolnika.
Ključne besede: bolečina, sprostitvene tehnike, masaža, meditacija, lajšanje, zdravstvena nega
Objavljeno: 22.08.2014; Ogledov: 1739; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (285,31 KB)

7.
Motivacija z glasbo
Peter Oset, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: razredni pouk, glasba, motivacija, meditacija, emocije, učni nastopi, diplomska dela
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1041; Prenosov: 52
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Tehnike sproščanja in njihov vpliv na doživljanje stresa, samopodobo in socialne odnose pri otrocih
Maja Krajnc Ružič, 2016, magistrsko delo

Opis: Temeljni problem raziskave je ugotoviti, kako vplivajo sprostitvene tehnike na otroka tretjega razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka v obdobju srednjega otroštva, razvoj osebnosti v tem obdobju, samopodobe, emocij ter socialnih odnosov. Obravnavali smo družbeni fenomen, s katerim se srečujemo vsakodnevno: stres. Proučevali smo njegove dejavnike, znake, posledice ter spregovorili o stresu pri otrocih. Nadalje smo se ukvarjali s posameznimi tehnikami sproščanja ter njihovimi vplivi na otroke. V empiričnem delu smo merili učinkovitost dveh sprostitvenih tehnik z vidika otrok, staršev in učiteljic. Rezultati kažejo pozitivne spremembe pri samopodobi, emocijah ter socialnih odnosih otrok, predvsem pa kažejo pozitivne spremembe v počutju po izvajanju posamezne sprostitvene tehnike. Tako otroci, kot starši in učiteljici so zadovoljni s spretnostjo, ki so jo pridobili. Iz raziskovalnih ugotovitev izhaja, da želijo več tovrstnih aktivnosti, ki bi bile vpete v šolsko delo.
Ključne besede: samopodoba, stres, tehnike sproščanja, meditacija, Access Bars
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 770; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

9.
Meditacija v osnovnih šolah: stališča in ocene učiteljev
Irena Tertinek, 2017, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu preučujemo stališča o meditaciji in ocene slovenskih osnovnošolskih učiteljev o njenem vplivu. Najprej predstavljamo teoretično ozadje meditacije, njeno zgodovino, oblike, pomene in raziskave, izvedene v šolstvu. Nato se posvečamo empirični raziskavi, v kateri je sodelovalo 219 slovenskih osnovnošolskih učiteljev ter učiteljic. Skupaj z njimi smo raziskali razumevanje meditacije, izkušnje z njo, stališče do izobraževanja o njej in njeni uporabi v šoli ter ocene vpliva meditacije na kognitivno, konativno, socialno in psihomotorično področje. Pri tem smo preverili obstoj razlik glede na izbrane demografske podatke ter učinke lastne uporabe meditativnih tehnik v razredu. Rezultati so pokazali, da večina učiteljev meditacijo pojmuje kot nekaj prijetnega, umirjajočega in koristnega, da jih polovica te tehnike že uporablja, v mestu statistično značilno pogosteje kakor v primestnem okolju. Prav tako večina učiteljev izkazuje željo po tem, da bi se o meditaciji izobraževali. Preučevanje ocen vpliva na različna področja je pokazalo visoke ocene vseh področij in, kar je najpomembneje, da tisti, ki meditativne tehnike v razredu že uporabljajo, statistično značilno višje ocenjujejo vpliv meditacije na področja otrokove osebnosti.
Ključne besede: meditacija, meditativne tehnike, učitelji, osnovna šola, stališča, ocene vpliva
Objavljeno: 19.10.2017; Ogledov: 374; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

10.
Učinki čuječnosti na kvaliteto življenja žensk, obolelih za rakom dojke
Metka Gorenak, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Vsako leto se beleži veliko število obolelih žensk za diagnozo raka dojke. Z napredkom v medicini se doba preživetja podaljšuje. Z podaljševanjem dobe preživetja pa se kvaliteta življenja z diagnozo raka dojke ne izboljšuje. Obolele za rakom dojke izkusijo vrsto fizičnih kot tudi psihičnih neprijetnosti, kot posledico soočanja z obolenjem. Naš namen zaključnega dela je, da ugotovimo kakšne učinke ima čuječnost na kvaliteto življenja žensk, obolelih za rakom dojke. Raziskovalne metode: V zaključnem delu smo uporabili pregled znanstvene in strokovne literature z deskriptivno metodo. Z v naprej zastavljenimi vključitvenimi in izključitvenimi kriteriji smo iskali literaturo, glede na raziskovalno vprašanje. V PRISMA diagramu je prikazan potek iskanja literature. V končno analizo dokazov smo uvrstili osem člankov. Rezultati: Rezultati so pokazali, da ima na čuječnosti osnovan program za zmanjševanje stresa ugodne učinke tako na fizično kot tudi psihično in duhovno dobro počutje. Podatki kažejo, da je čuječnost uporabna in sprejemljiva metoda podpore žensk obolelih za rakom dojke v procesu zdravljenja in rehabilitacije. Diskusija in zaključek: MBSR program je zelo koristen za ženske z diagnozo raka dojke, saj jim daje podporo s psihične plati, s tem pa se izboljšajo tudi fizični simptomi bolezni, kot so bolečina, izčrpanost, motnje spanja in celo imunski sistem.
Ključne besede: meditacija, MBSR program, osredotočenost, fizično stanje, psihično stanje.
Objavljeno: 01.10.2019; Ogledov: 36; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (701,92 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici