| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 447
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv medijev na sekundarno viktimizacijo
Megi Ahac, 2021, diplomsko delo

Opis: Viktimizacija je zapleten proces, ki vključuje številne elemente. Primarna viktimizacija je neposredni rezultat kaznivega dejanja, sekundarna viktimizacija pa se zgodi zaradi naknadnega odziva institucij in posameznikov do žrtve. V to področje spada nepriznavanje, neobčutljiv in neprofesionalen način dostopa do žrtve, kakršnakoli diskriminacija in podobno. Lahko jo povzroča sam izpraševalec, lahko jo povzročajo starši nad otrokom, lahko pa jo povzročajo tudi mediji, ki na vsak način želijo »zanimivo« zgodbo. V zaključnem delu smo se osredotočili predvsem na povzročanje sekundarne viktimizacije s strani medijev.
Ključne besede: diplomske naloge, Viktimizacija, sekundarna viktimizacija, mediji, žrtve
Objavljeno: 16.03.2021; Ogledov: 34; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (667,10 KB)

2.
Vpliv angleščine na izbrane slovenske spletne medije
Ines Držaj, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo temelji na raziskavi jezika izbranih slovenskih spletnih medijev, ki se v zadnjem desetletju zaradi razvoja interneta silovito množijo. Internet je močno zabrisal meje med kulturami različnih držav, zato je bil cilj poizvedeti, na katerih področjih in na kakšen način se ameriška kultura odraža v slovenskih spletnih medijih. Zaradi ogromnega števila spletnih medijev je med njimi velika tekmovalnost, zato novinarji uporabljajo različne trike, ki bralce še bolj pritegnejo. Članki so pogosto napisani v naglici, večinoma pa se daje poudarek zgolj vsebini napisanega. Pod drobnogled so bili vzeti priljubljeni slovenski spletni mediji 24 ur, Cosmopolitan, Delo, Dnevnik, Dolenjski list, RTV Slo, Siol.net, Slovenske novice, Zadovoljna si, Žurnal in Večer. Pozornost je bila usmerjena na jezik, ki je glavno orodje sporočanja, zato so bili članki omenjenih medijev sprva slovnično in pravopisno analizirani. Še večja pozornost je bila namenjena vdoru angleških prvin v slovenske spletne medije, saj ima dandanes angleščina na spletu in na splošno v svetu izrazito prevlado in jo več kot upravičeno označujemo za linguo franco. Na vsakem koraku je moč zaslediti veliko število angleških tujk, izposojenk in kalkov, ki jasno kažejo na izrazit vpliv ameriške kulture. Treba je poudariti tudi vpliv angleščine na pravopis in skladnjo ter nekaj besed nameniti še družbenokulturnim vplivom. Posledično je to pripeljalo do sprememb v slovenskem jeziku, zato je cilj magistrskega dela ugotoviti, ali je v slovenskih spletnih medijih nepotrebnega prevzemanja iz angleščine preveč, zaradi česar so lahko posamezni članki že na meji razumljivega slovenskemu bralcu. Želja po čim večjem zaslužku je skrb za jezikovno pravilnost prispevkov in s tem tudi lektorje potisnila na stranski tir. Nič presenetljivega ni, da je slovenščina začela postopoma izgubljati besedje, saj smo ga nadomestili z angleško terminologijo, zato je pomembno poglavje posvečeno tudi vprašanju ogroženosti slovenščine. Na koncu je bila izvedena še krajša anketa, katere namen je bil preveriti, ali Slovenci razumejo vsebino prebranega kljub prisotnosti prvin angleškega jezika, in poizvedeti o izkušnjah anketiranih z vdorom angleščine v slovenske spletne medije ter pogledih nanj.
Ključne besede: magistrska dela, slovenski spletni mediji, slovenščina in pravopisna pravilnost, vpliv angleščine, ogroženost slovenščine, lektorji
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 62; Prenosov: 0

3.
SPREMINJANJE POGLEDA NA "SVETOST ŽIVLJENJA" NA PRIMERU SMRTNE KAZNI SKOZI ČAS
Ana Furlan, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska seminarska naloga se dotika vprašanja 'svetosti življenja' na primeru smrtne kazni. 'Svetost življenja' predstavlja eno temeljnih načel morale, ki uči, da bi moralo biti vsako človeško življenje nedotakljivo – njegova 'svetost' namreč izvira iz brezpogojnega spoštovanja dostojanstva človeške osebe. Iz tega pa sledi prepoved uboja slehernega človeškega bitja. Človeško življenje bi naj predstavljalo absolutno vrednoto in pravico vsakega posameznika. Ta pravica je zapisana tudi v Splošni deklaraciji o človekovih pravicah: »Vsakdo ima pravico do življenja, do prostosti in do osebne varnosti.« Smrtna kazen, ki je zakonsko urejena oblika kaznovanja, v kateri je obtoženec za svoj zločin kaznovan s smrtjo, pa predstavlja kršitev temeljne človekove pravice do življenja in zanika njegovo 'svetost', nedotakljivost in življenje posameznika kot vrednoto. Večina držav je smrtno kazen že odpravila (evropske države), vendar pa je le-ta še vedno v uporabi v mnogih vodilnih državah sveta (ZDA, Kitajska, idr.). Naloga na podlagi spreminjanja odnosa do smrtne kazni ugotavlja pogled javnosti na 'svetost človeškega življenja'. V empiričnem delu so vključeni rezultati slovenskih javnomnenjskih raziskav od leta 1986 do 2008 na temo smrtne kazni, s katerimi se je ugotavljalo odnos slovenske javnosti do smrtne kazni, pa tudi rezultati dveh raziskav izvedenih med študenti varstvoslovja, študenti prava in policisti, ter njihovih stališčih o smrtni kazni.
Ključne besede: 'Svetost življenja', nedotakljivost življenja, življenje kot vrednota, človekove pravice, smrtna kazen, kaznovanje, slovensko javno mnenje, mediji.
Objavljeno: 01.02.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

4.
Družbeni mediji
Gregor Polančič, 2015, drugo učno gradivo

Ključne besede: informacijske tehnologije, družbeni mediji
Objavljeno: 05.01.2021; Ogledov: 108; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

5.
Povezava med deviantnostjo in nasiljem v medijih
Martin Urankar, 2020, magistrsko delo

Opis: Mediji so s svojimi vsebinami vsakodnevno prisotni v človekovem življenju. Ogromno medijskih vsebin vsebuje takšne in drugačne vrste nasilja. Ali to nasilje lahko vpliva na pojav deviantnosti pri posameznikih? Ali obstaja povezava med deviantnostjo in nasiljem v medijih? Odgovore na takšna in podobna vprašanja se je poskušalo najti v tem zaključnem delu. V uvodu je bralcu predstavljen pogled na nasilje in njegova prisotnost v vsakodnevnem življenju posameznika. Pojasnjeni so nekateri pojmi, predstavljeni so mediji, njihovi učinki in različne teorije deviantnosti. V nadaljevanju se podrobneje posvetimo prisotnosti nasilja v posameznih medijih, kot so televizija in film, videoigre, literatura, glasba in splet. Vsak medij je predstavljen v povezavi z nasilnimi vsebinami. Opisana so tudi nekatera nasilna kazniva dejanja, ki se jih povezuje z vplivom določenega medija. Negativne učinke, ki jih lahko imajo nasilne vsebine, se je pričelo toliko bolj proučevati po množičnem pokolu na šoli Columbine v Združenih državah Amerike. Dvajsetega aprila 1999 sta namreč dva dijaka omenjene šole v zgradbo vstopila oborožena in brez opozorila pričela streljati na sovrstnike. Ubitih je bilo trinajst ljudi. V letih po dogodku so sledile raziskave, ki so povezovale nasilna in kazniva dejanja z igranjem nasilnih videoiger, gledanjem nasilnih video vsebin, poslušanjem nasilne glasbe ipd. Kmalu za tem so se pojavile raziskave, ki so takšnim trditvam nasprotovale in jih zavračale. Med poznavalci tako še vedno ni enotnega mnenja, kakšen učinek imajo na posameznika nasilne medijske vsebine oziroma, če ga te sploh imajo. V zaključno delo je vključena tudi raziskava z anketnim vprašalnikom, s katero se želi predstaviti poglede sodelujočih na nasilje ter njihovo dojemanje povezave videnega nasilja z negativnimi posledicami.
Ključne besede: magistrska dela, deviantnost, nasilje, mediji, povezava, zaznavanje
Objavljeno: 14.12.2020; Ogledov: 131; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

6.
Holistische Stilanalyse ausgewählter Werbespots der Marke Labello
Lea Hojsak, 2020, diplomsko delo

Opis: Heute begleitet uns Werbung bei jedem Schritt in Form von Plakaten, Werbung, TV-Spots usw. Wir finden sie im Fernsehen, Radio, in Zeitungen, Magazinen, online, auf Werbetafeln, Kleidung, Werbung findet im Rahmen von Veranstaltungen statt und begegnen ihnen auch in vielen anderen Bereichen des Alltags. Werbung ist eine Kommunikation zwischen Anbietern und Nutzern von Dienstleistungen oder Produkten. Medien wie Film und Fernsehen sind ein wichtiger Bestandteil unseres täglichen Lebens. Von besonderer Bedeutung sind die visuellen Medien, die sich durch Werbespots auszeichnen, die nur bewegte Bilder zum Abspielen von Anzeigen verwenden. Statische Bilder liefern nicht so viele Daten wie bewegte Bilder - Werbung. Bei Werbefilmen gibt es neben visueller Werbung auch Werbung, die durch Radio- oder Audioaufzeichnung erstellt wurde. Mit der Anzeige präsentiert das Unternehmen seine Marke, Ideale, Werte und Ziele und versucht, die Menschen zum Kauf des angebotenen Produkts oder der angebotenen Dienstleistung zu ermutigen. Durch Werbung will das Unternehmen die Öffentlichkeit für seine Marke sensibilisieren, neue Kunden gewinnen und gleichzeitig bestehende Kunden binden. Im theoretischen Teil beschreibt der theoretische Teil die Theorie der Werbung, Werbemittel und Werbefilme und definiert auch einen multimodalen Texttyp. Die Marke Labello brachte 1909 ihren ersten Lippenbalsam auf den Markt und produziert seitdem viele Arten von Labello-Salben, die auf der ganzen Welt bekannt sind. Der empirische Teil der Diplomarbeit besteht aus acht Sätzen ausgewählter Werbung / Werbefilme der Marke Labello, die mit Hilfe einer ganzheitlichen ganzheitlichen Stilanalyse analysiert wurden. Wir haben Labello-Werbefilme aus den Jahren 1999, 2004, 2008, 2013, 2015, 2016, 2017 und 2018 analysiert. Ziel der Diplomarbeit war eine umfassende ganzheitliche stilistische Analyse von Werbung. Diese wurden zuerst auf Makroebene und dann auf Mezzo- und Mikroebene analysiert. Wir haben festgestellt, dass die Frauen in den meisten analysierten Werbespots jünger waren. In dem Werbespot von 2008, der aus der Sicht der Altersgruppe am meisten auffällt, waren Falten auf den Lippen das Hauptthema, sodass sowohl der Protagonist als auch die Zielgruppe die ältere Generation waren. Wir haben auch festgestellt, dass neuere Anzeigen weniger Text enthalten als ältere und dass Slogans hauptsächlich verwendet werden. Im Laufe der Jahre wurden die Slogans stark gekürzt, der Text ist deutlich weniger. Werbung ist aus sprachlicher Sicht leicht zu verstehen, es entsteht eine Kombination aus bewegten Bildern und gesprochenem Text. Die blaue Farbe, die zwischen 2008 und 2017 in Werbespots erscheint, symbolisiert die Labello-Salbe und gilt als die erkennbare Farbmarke.
Ključne besede: holistična stilna analiza, oglaševanje, mediji, reklamni film, Labello, vloga ženske.
Objavljeno: 09.12.2020; Ogledov: 40; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

7.
Marketinško komuniciranje s podporo digitalnih medijev na primeru znamke Čas za kavo
Anita Tomić, 2020, diplomsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je izjemno pomembna marketinška aktivnost, saj s pomočjo nje vzpostavljamo stik z odjemalci in ostalimi podjetji. Vse bolj pa je razširjena komunikacija s pomočjo digitalnih medijev in uporabo raznih digitalnih kanalov, česar se poslužuje praktično že vsako podjetje. Uporaba družbenih omrežji je postala neizbežna in nujno potrebna za odjemalce. Obravnavana znamka Čas za kavo je digitalnega marketinškega komuniciranja vešča in večinoma uporablja za komunikacijo družbena omrežja. Glavno omrežje, ki ga uporabljajo, je Instagram, ki je kot omrežje pri uporabi med odjemalci v porastu. Znamka redno vzdržuje kontakt s svojimi odjemalci in se od marketinških orodij najbolj poslužuje oglaševanja in pospeševanja prodaje. Izdelke in samo prodajo prilagajajo glede na željo odjemalcev in jih vključujejo v gradnjo znamke od samega začetka. Glavni obraz znamke in mnenjski vodja je ustanoviteljica Nina Štefe, ki je znamko bazirala in ustvarila na bazi Instagram profila.
Ključne besede: Marketinško komuniciranje, digitalni mediji, družbena omrežja, Instagram, Čas za kavo.
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 197; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (968,26 KB)

8.
Komuniciranje z javnostmi v lokalnem okolju: študija primera javnega zavoda za turizem
Žiga Lah Koštomaj, 2020, diplomsko delo

Opis: Komuniciranje z lokalnimi javnostmi bi morala biti poglavitna naloga vsakega podjetja ali institucije, ki se nahaja v lokalnem okolju. Za uspešno komunikacijo je treba najti komunikacijske kanale, ki dosegajo lokalne javnosti. V diplomskem delu smo se osredotočili na komuniciranje z lokalnimi javnostmi Javnega zavoda za turizem, šport in mladino Šmarje pri Jelšah. Analizirali smo pojavnosti v lokalnih medijih, vsebine in doseg na Facebooku ter Instagramu, opravili spletno anketo ter intervju s predstavnico institucije. S pomočjo raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, da organizacija v lokalnem okolju najučinkoviteje komunicira na družbenem omrežju Facebook in da so v njihovem komuniciranju še možne izboljšave.
Ključne besede: odnosi z javnostmi, mediji, družbena omrežja, Javni Zavod TŠM Šmarje pri Jelšah.
Objavljeno: 26.11.2020; Ogledov: 181; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (6,03 MB)

9.
Stališča do oglaševanja na televiziji in internetu
Jana Kocbek, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem, teoretičnem delu, sem se osredotočila na temo diplomskega projekta: na oglaševanje in stališča. Na začetku sem definirala pojme v zvezi z oglaševanjem, predstavila zgodovino oglaševanja po svetu in v Sloveniji, navedla cilje oglaševanja in v nadaljevanju predstavila oglaševalske medije. Nekoliko bolj sem se posvetila najbolj razširjenima medijema: televiziji in internetu. Nato sledi predstavitev notranjih dejavnikov posameznika in njihova povezava z oglaševanjem. Teoretični del projekta se zaključi s predstavitvijo stališč in predstavitvijo, v kakšen odnosu so stališča in oglaševanje. V drugem, empiričnem delu, sem predstavila raziskavo, ki sem jo izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotavljala sem, kakšen odnos in kakšna stališča imajo odjemalci do oglaševanja na televiziji in internetu. Zastavila sem si tri hipoteze, vse tri sem tudi potrdila. Z izvedeno raziskavo sem ugotovila, da se odjemalcem oglasi na televiziji in internetu zdijo varljivi. Njihova splošna stališča do oglaševanja na televiziji in internetu so dokaj negativna, vendar se za nakup izdelka oz. storitve vseeno velikokrat odločijo na podlagi oglasa.
Ključne besede: Oglaševanje, stališča, psihologija, mediji, televizija, internet
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 95; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (913,17 KB)

10.
Afektivni učinki branja novic na primeru tradicionalnega in senzacionalističnega poročanja
Timotej Glavač, 2020, magistrsko delo

Opis: V današnjem času so mediji v življenju vseprisotni. Njihova pomembna vloga je informiranje javnosti o svetovnem in lokalnem dogajanju, kar je pomembno za delovanje demokratične družbe. Zaradi trgu prilagajočega modela delovanja se je v zadnjih letih začel porast rumenih medijev in senzacionalizma, ki poleg želje po informiranju izkazuje primarno željo po dobičku. Sodobna novičarska pokrajina, tako v resnih kot rumenih medijih, vključuje mnogo negativnih informacij, ki bi lahko bile škodljive za posameznikovo duševno zdravje. V skladu s tem je bil namen naše raziskave pridobiti jasnejši vpogled v morebitne čustvene vidike spremljanja medijev. Pri tem so nas zanimale tudi razlike, ki se pojavijo ob spremljanju rumenih in resnih medijev. Raziskava, ki je bila izvedena s spletnim anketiranjem, v katerem je sodelovalo 176 udeležencev (66 moških in 107 žensk), starih od 15 do 65 let, je zajemala eksperimentalni del, v katerem smo preverjali učinke neposredne izpostavljenosti rumenim in resnim medijem glede na psihološko blagostanje udeležencev. V korelacijskem delu raziskave smo preverjali povezave med dolgoročnim spremljanjem resnih in rumenih medijev ter spremljanjem medijev na splošno in doživljanjem neprijetnih emocij. V tem delu so nas zanimale tudi razlike v navadah spremljanja medijev med spoloma in morebitne razlike v čustvenem odzivanju na novice. Eksperimentalni del ni pokazal statistično pomembnih razlik med eksperimentalnimi pogoji, nakazoval pa se je trend – udeleženci, izpostavljeni rumenemu mediju, so bili najbolje razpoloženi. Korelacijske raziskave niso pokazale statistično pomembne povezave med spremljanjem novic in doživljanjem neprijetnih čustev. Primerjava v dolgoročnem spremljanju resnega in rumenega medija ni pokazala statistično pomembnih razlik, trend pa je nakazoval, da bi morebitno dolgoročno spremljanje rumenih medijev lahko bilo povezano s slabšim blagostanjem. Primerjava med spoloma je pokazala pomembne razlike v spremljanju novic in čustvenem odzivanju nanje. Ugotovitve v magistrskem delu so razložene v skladu s trenutnimi psihološkimi spoznanji.
Ključne besede: resni mediji, rumeni mediji, senzacionalizem, duševno zdravje
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 122; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici