| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 459
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza nastopanja v medijih v obdobju epidemije covid-19 z obdobjem pred njo
Nina Pahič, 2021, diplomsko delo

Opis: Epidemija COVID-19 je za nekaj časa spremenila naše življenje. Zaradi tega se je spremenilo tudi nastopanje v medijih. Vedeti moramo, da vsako daljše časovno obdobje, ki prizadene svetovno populacijo, pusti za sabo tudi svojevrstne posledice in spremembe. Prav zato se lahko spremeni način predstavljanja in samopredstavljanja ljudi v javnosti. Javni govorci pri tem niso izjema. Pri njih se to lahko odraža v govorih, ki jih podajajo pred množicami ljudi, in ljudje običajno to spremembo tudi zaznajo. Zato smo naredili analizo govorov Miroslava Cerarja in Tomaža Barade na primeru dobrodelne prireditve Olimpijskega komiteja Slovenije, ki je potekala pred in med epidemijo COVIDA-19. V analizi nismo ugotovili, da bi epidemija COVIDA-19 vplivala na govornikov etos, patos in logos, pa vendar je lahko dobro izhodišče za nadaljnje podobne raziskave. Ugotovili pa smo, da se pri obeh analiziranih govorcih v različnih obdobjih njuni govori razlikujejo v uporabi prepričevalnih sredstev, sicer ne v veliki meri, pa vendar se. Naše nadaljnje ugotovitve so bile, da oba govorca v obeh časovnih obdobjih nista razumljivo členila svojih govorov na uvod, jedro in zaključek ter da smo pri obeh in njunih govorih našli zmote v argumentih. Naše ugotovitve bodo služile za nadaljnje raziskovanje tematike nastopanja v medijih v različnih časovnih obdobjih, saj bodo lahko drugi primerjali naše ugotovitve s svojimi.
Ključne besede: nastopanje, mediji, etos, patos, logos
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 20; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

2.
Zaznavanje verodostojnosti informacij družbenih medijev med slovenskimi mladostniki
Lina Dvoršak, 2021, magistrsko delo

Opis: Vedno zgodnejša uporaba družbenih omrežij in poplava nepreverjenih informacij iz različnih kanalov pripelje do pomanjkanja orodij za ocenjevanje prejetih informacij. Še posebej ranljiva kategorija so mladostniki, saj se psihološki procesi pri njih odvijajo drugače. Bolj zaupajo vrstnikom in pomembna jim je družbena potrditev. Raziskovali smo, ali prisotnost hiperpovezave in pokroviteljstva ter družbena potrditev vplivajo na zaznavanje verodostojnosti informacij v objavah na družbenem omrežju Facebook. Med zadnjo triado mariborskih osnovnošolcev smo izvedli anketni vprašalnik in prejeli 176 odgovorov, izmed katerih smo upoštevali le uporabnike Facebooka (n = 52). Ugotavljamo, da je družbeno omrežje Facebook veliko manj uporabljano, kot smo pričakovali. Podatek sledi svetovnim trendom upadanja uporabe tega družbenega omrežja med mladostniki. Ugotovili smo, da prisotnost hiperpovezave in družbene potrditve pozitivno vpliva na verodostojnost sporočila objave, medtem ko pokroviteljstva nanjo ne vplivajo. Rezultati so pomembni predvsem za starše, učitelje in druge akterje v izobraževanju mladostnikov. Izjemno pomembno je poznavanje dejavnikov, ki vplivajo na zaznavo verodostojnosti informacij med mladostniki, da so jih zmožni sami prepoznati in primerno reagirati.
Ključne besede: zaznavanje verodostojnosti, verodostojnost informacij, družbeni mediji, Facebook, mladostniki
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 16; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Branje časopisov v tiskani in digitalni obliki med mladimi v sloveniji
Daša Kompan, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnji družbi časopis še vedno velja za pomemben vir informacij. Razvoj interneta je časopisnim hišam omogočil objavo vsebin tudi v digitalni obliki. S tem je postal lažje in hitreje dostopen uporabnikom. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kakšni obliki berejo časopise mladi v Sloveniji, katere vsebine jih v časopisu najbolj pritegnejo, katere slovenske časopise največ berejo, kako dostopajo do časopisov ter kakšno vlogo igrajo družbena omrežja pri branju časopisov v digitalni obliki.
Ključne besede: Časopis, mediji, internet, mladi, družbena omrežja
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 15; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (623,64 KB)

4.
Analiza medijske prisotnosti znotraj nba mehurčka
Žiga Jakomini, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je teoretična in empirična raziskava o medijski prisotnosti v NBA mehurčku. Cilj naloge je bil raziskati kako so informacije prihajale iz NBA mehurčka ter kako je javnost dostopala do njih. Raziskali smo tudi delovanje slovenskih športnih novinarjev v času pandemije zaradi covida-19. V nalogi smo predstavili športno novinarstvo, raziskali NBA mehurček in razloge za njegovo uvedbo ter delovanje športnih novinarjev in komentatorjev znotraj mehurčka. V diplomskem delu smo analizirali uporabo družbenih medijev s strani ekip in igralcev. Podrobno smo predstavili načine dostopanja do NBA tekem ter raziskali gledanost v NBA mehurčku. V empiričnem delu smo predstavili potek raziskave in metodologijo, ki smo jo izbrali kot relevantno za naše delo. Z namenom podrobnega razumevanja problematike smo izvedli anketo med širšo javnostjo o njihovem dostopanju do informacij iz NBA mehurčka, izvedeni pa so bili tudi intervjuji s športnimi novinarji na temo njihovega delovanja v času pandemije zaradi covida-19. Diplomsko nalogo zaključujemo s sklepnimi ugotovitvami o medijski pokritosti NBA mehurčka ter o delovanju slovenskih novinarjev v času pandemije.
Ključne besede: NBA mehurček, novinar, mediji
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

5.
Samopodoba žensk v kontekstu oglaševanja
Niki Cigan, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali pojem samopodoba in vpliv nanjo, v povezavi z oglaševanjem. Samopodoba nas spremlja od rojstva in je dolgotrajen proces. Oglaševanje lepotnih izdelkov s ''popolnimi'' modeli ima večinoma negativen vpliv na ženske, saj želijo doseči težko dosegljiv ideal. Ženske visoko cenijo žensko lepoto, ker verjamejo, da jim pomaga doseči družbeni uspeh. Pri oblikovanju samopodobe pa velikokrat igra pomembno vlogo primerjanje z drugimi, ki lahko izboljša ali pa poslabša našo samopodobo.
Ključne besede: samopodoba, samozavest, množični mediji, oglaševanje
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 15; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (796,20 KB)

6.
Fizični vpliv na obnovitev podatkov z odprtokodnimi forenzičnimi orodji
Nika Jeršič, 2021, diplomsko delo

Opis: Pomnilniški mediji so postali eden izmed najpomembnejših virov dokazov v sodnih postopkih. Pri kibernetskih zločinih pogosto vsebujejo najpomembnejše dokaze. Glavni namen diplomskega dela je bil spoznati potek forenzične preiskave in postopek obnovitve podatkov, ki se nahajajo na pomnilniških medijih. V sklopu zaključnega dela smo izvedli eksperiment, kjer smo pomnilniške medije izpostavili trem različnim okoljem, ki lahko potencialno vplivajo na podatke. Forenzične slike smo pregledali z odprtokodnima forenzičnima orodjema, s katerima smo tudi naredili analizo. Ugotovili smo, da magnetno polje in toplota ne vplivata na podatke. Odpiranje trdega diska je v večji meri uničilo podatke, na USB ključku pa ni bilo sprememb. Sklepamo, da bi poškodovani pomnilniški mediji lahko vplivali na potek sodnega postopka.
Ključne besede: forenzika, preiskava, fizični napadi, pomnilniški mediji
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 19; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

7.
Spletno oglaševanje na družbenih medijih kot instrument mednarodnega trženjskega komuniciranja
Maša Petrič, 2021, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje postaja del našega vsakdana. Karkoli počnemo, se bomo nekje srečali z oglasi. Najbolj učinkovito in priljubljeno je postalo oglaševanje na družbenih medijih. Lahko bi rekli, da je že vsako podjetje prisotno na družbenih medijih oziroma na njih oglašuje. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo predstavili mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijske medije in kanale ter instrumente trženjskega komunikacijskega spleta. Slednje smo nato povezali s spletnim oglaševanjem in družbenimi mediji. V empiričnem delu smo predstavili spletno oglaševanje dveh slovenskih in dveh tujih podjetij, ki delujejo na mednarodnih trgih in so iz dveh različnih panog. Nato smo opravili primerjalno analizo njihovega oglaševanja na družbenih medijih.
Ključne besede: mednarodno trženjsko komuniciranje, komunikacijski splet, oglaševanje, spletno oglaševanje, družbeni mediji
Objavljeno: 14.10.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

8.
Prevajanje koronaizrazja v slovenskih tiskanih revijah in izdelava trojezičnega glosarja
Polonca Potisk, 2021, magistrsko delo

Opis: Koronapandemija je spodbudila številne spremembe po vsem svetu in s tem tudi vpeljala novo terminologijo. Nastale so nove besede, že uveljavljene besede so dobile novi ali dodaten pomen in številne besede strokovnega izrazja so prešle v splošno izrazje. Magistrsko delo obravnava in analizira prevajanje izrazov, ki so povezani z novim koronavirusom in covid-19, na kratko koronaizrazje, v slovenskih tiskanih revijah Mladina in Global, kjer lahko zasledimo prevode aktualnih strokovnih člankov priznanih svetovnih revij in časopisov, kot Der Spiegel, The Guardian in The New York Times ter s tem nove ali spremenjene izraze. Namen raziskovalnega dela je ugotoviti, če so bili izbrani članki ustrezno prevedeni, katere prevajalske strategije so bile uporabljene in na osnovi raziskovalnega korpusa izdelati trojezični glosar koronaizrazja z iztočnicami v slovenskem, nemškem in angleškem jeziku. V teoretičnem delu so predstavljene zvrsti slovenskega jezika po Toporišiču (2004), nemške po Löfflerju (1995) in Hoffmannu (2007) ter angleške po M. A. K. Hallidayu (2005), tiskani mediji in nove spletne različice, nato časopisi in revije, iz katerih smo črpali gradivo za prevodno analizo. V nadaljevanju smo opredelili funkcionalistični pristop in teorijo skoposa po Vermeerju (Reiß & Vermeer, 1991), prevajalske strategije po teoretičnih izhodiščih prevodoslovnih avtorjev Vinaya in Darbelneta (1995), Petra Newmarka (2000) in Mone Baker (2011) ter osnove terminologije po Žagar Karer (2011) in Vintar (2008). Nato smo opisali novi koronavirus in covid-19 ter predstavili z njima povezano ustrezno rabo novega izrazja. V empiričnem delu so v okviru raziskovalnega dela primerjana besedila iz izhodiščnega jezika nemških in angleških izvirnikov ter ciljnega jezika slovenskih člankov revij Mladina in Global. Vzporedno je bil iz izluščenega koronaizrazja izdelan trojezični glosar.
Ključne besede: prevajanje, koronaizrazje, prevajalske strategije, tiskani in spletni mediji, izdelava glosarja
Objavljeno: 01.10.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (14,86 MB)

9.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 51; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

10.
Uporaba propagande pri širjenju nacistične ideologije v nemčiji med leti 1933 do 1945
Andrej Zorec, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo propagande s strani nacistov kot ključni instrument pridobivanja, ohranjanja ter širjenja politične moči in nacionalsocialistične ideologije v Nemčiji med leti 1933 do 1945. Cilj diplomskega dela je bilo preučevati, kako so nacisti izgradili propagandni stroj, ki je prepričal večji del nemškega prebivalstva o nujnosti grozovite vojne. Najprej je bila preučena vloga Hitlerjeve knjige Moj boj v nacistični propagandi. Ugotovljeno je bilo, da je nacistična propaganda prevzela teme antisemitizma, protikomunizma in rasne evgenike iz Hitlerjeve knjige ter pri tem sledila Hitlerjevim pravilom za izgradnjo učinkovitih propagandnih akcij, prav tako izraženih v knjigi. Naprej sledi obravnava cenzure in popolnega nadzora množičnih medijev s strani nacistov, da bi prepričali nemško prebivalstvo o podpori vojne. Na koncu so prepoznane propagandne tehnike, ki so jih nacisti uporabljali pri širjenju propagande ter raziskovali, kako so s spremembo jezika, ostro politično retoriko, simbolizmom in poniževanjem Judov povečali občutek pripadnosti k nacionalni skupnosti med nemškim prebivalstvom.
Ključne besede: propaganda, nacizem, psihologija množic, množični mediji, informacijski monopol
Objavljeno: 24.08.2021; Ogledov: 219; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici