| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
KONVERGENCA LOKALNIH MEDIJEV. PRIMER MEDIJSKEGA PODJETJA NOVICE D.O.O. IN CELJSKEGA UREDNIŠTVA ČZP VEČER D.D.
Alen Obrez, 2012, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomskega dela govori o konvergenci in medijih. Izraz konvergenca pomeni združevanje oziroma stapljanje. Kadar govorimo o medijski konvergenci, ugotovimo, da se mediji konvergirajo na več različnih nivojih: prevzemajo nove oblike (formate), kot na primer spletno poročanje in spletni video, ki ju pri svojem delu s pridom uporabljajo tudi novinarji. Prav tako medijske hiše uvajajo nove medije, predvsem spletne, uredniki pa vse medije (radio, tisk, splet) urejajo. Praktični del diplomske naloge daje vpogled v dve lokalni slovenski medijski hiši oziroma uredništvi, in sicer Novice d.o.o. in celjsko uredništvo ČZP Večer d.d., da se ugotovi, kako konvergenca vpliva nanju, njune vsebine in zaposlene.
Ključne besede: medij, konvergenca, splet, formati
Objavljeno: 22.03.2021; Ogledov: 43; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Kofein kot inhibitor korozijskih procesov v agresivnem mediju
Klara Laura Konda, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen kofein kot zeleni inhibitor korozije. Zeleni inhibitorji korozije ali t. i. okolju prijazni inhibitorji korozije so netoksične spojine, ki imajo sposobnost upočasnjevati degradacijo kovin v procesu korozije. Vpliv kofeina na inhibicijo korozije smo preučevali na vzorcih nerjavnega avstenitnega jekla z oznako AISI 304/W.Nr.1.4301, ki so bili izpostavljeni korozijskemu okolju raztopin HCl in H2SO4 različnih koncentracij za različna časovna obdobja (štiri, osem in 24 ur). Pri eksperimentalnem delu smo na vzorcih nerjavnega avstenitnega jekla uporabili naslednje metode: brušenje z vodo brusnim papirjem različnih granulacij, ultrazvočno čiščenje, metodo gravimetrije, mikroskopiranje in analizo z infrardečo spektroskopijo s Fourierjevo transformacijo na oslabljeni totalni odboj (ATR-FTIR). Ugotovljeno je bilo, da 8,5 % raztopina HCl predstavlja ustrezen, še dovolj agresiven medij. V slednjem smo analizirali inhibicijsko učinkovitost kofeina ƞ (%) ob dodatku 1 %, 2 %, 5 % in 10 % masnega deleža kofeina (wk). Izračunali smo korozijsko hitrost r (mm/leto) brez dodanega inhibitorja in z dodanim inhibitorjem. V 8,5 % raztopini HCl smo dosegli najnižjo inhibicijsko učinkovitost kofeina 36,3 % z 1 % dodanega kofeina v času štirih ur in najvišjo inhibicijsko učinkovitost kofeina 69,2 %, z 10 % dodanega kofeina v času osmih ur. Korozijska hitrost v 8,5 % raztopini HCl v primeru dodanega inhibitorja je najvišja pri 1 % dodanega kofeina in znaša 0,80 mm/leto ter najnižja pri 10 % dodanega kofeina in znaša 0,42 mm/leto. Obe hitrosti sta pridobljeni v času osmih ur. Osem ur tako predstavlja prelomen čas, medtem ko 5 % dodanega kofeina predstavlja mejno koncentracijo dodanega inhibitorja.
Ključne besede: kofein, inhibitor, korozija, agresivni medij, nerjavno jeklo
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 69; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

3.
Mobilno oglaševanje
Laura Horvat, 2019, diplomsko delo

Opis: Mobilna telefonija je v današnjem, hitro razvijajočem svetu postala edinstven medij še tako zahtevnih potrošnikov. Kljub temu da ima medij veliko pozitivnih lastnosti, ne smemo spregledati težav z zasebnostjo in zaupanjem. Prav zaradi tega smo se odločili, da v diplomskem projektu podrobneje raziščemo mnenje ljudi o oglaševanju v tem mediju, in tudi kateremu operaterju najbolj zaupajo.
Ključne besede: oglaševanje, operaterji, mobilni telefon, telefonija, medij.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 248; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

4.
Ključni elementi spletne trgovine z vidika uporabnika
Urška Repas, 2017, magistrsko delo

Opis: Splet je danes prisoten že skoraj v vsakem gospodinjstvu, zato nam tudi nakupovanje preko slednjega ni več tako tuje, kot nam je bilo še nekaj let nazaj. Preko spleta lahko danes kupimo praktično že skoraj vse. Spletni trgovci se na vso moč trudijo, da bi odpravili vse zadržke, ki jih imajo uporabniki pri nakupovanju preko spleta, ter jim približali spletno trgovino tako dobro, da bi na neki točki lahko nadomestila klasično (fizično) trgovino. Seveda se med poplavo slovenskih in tujih spletnih trgovin uporabniki težko odločijo, kje bodo opravili svoj nakup, tukaj pa gre za ključne elemente spletne trgovine, ki smo jih v nadaljevanju tudi raziskali, tako s teoretičnega vidika kot tudi z vidika spletnih trgovin in njihovih uporabnikov. Opravili smo intervju z direktorjem prodaje in nabave v spletni trgovini gizzmo.si ter anketirali 81 aktivnih uporabnikov spletnih trgovin. Z intervjujem smo dobili vpogled, kako se spletna trgovina spopada z vedno zahtevnejšimi uporabniki ter raziskali ključne elemente z njihovega vidika. Medtem smo pri anketi raziskali ključne elementi s strani uporabnikov ter pomembnost podpore med in po spletnem nakupu.
Ključne besede: Spletna trgovina, ključni elementi, zadovoljstvo uporabnika, spletno oglaševanje, družbeni medij.
Objavljeno: 30.10.2017; Ogledov: 554; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Korozijska obstojnost nanosa aerosolnega razpršilnika "Plasti Dip" v agresivnem mediju
Teo Ivančič, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje študijo obstojnosti različnih nanosev aerosolnih sprejev »plasti dip« in preučevati korozijsko obstojnost v kloridnem mediju. Vzorce smo potapljali v 3% raztopini NaCl in merili izgubo mas v določenih časovnih obdobjih. Vzporedne meritve smo opravljali z vzorci potopljenimi v vodi ter tako primerjali rezultate. Meritve so pokazale, da je zelo pomemno kako smo plasti nanesli. Ker smo »plasti dip« nanašali na podložke, je bilo težje nanesti enkomerno na celotno površino. Ravno neenakomeren nanos je v kasnejših preiskusih pokazal mesta, kjer je material bolj dovzeten za korozijo in reakcijo. V raztopini NaCl je nanos reagiral z raztopino. Pri vzorcih potopljenih v vodi teh opazk ni bilo vidnih. Rezultati kažejo, da je sprej v raztopini NaCl reagiral na mestih neenakomernega nanosa. Reakcija je vidna z odstopanjem nanosa ter tvorbo mehurčkov. Z večanjem številom plasti nanosa se tudi veča obstojnost plastidipa ter zaščite našega predmeta.
Ključne besede: aerosolni razpršilnik, korozijska odpornost, agresivni medij
Objavljeno: 26.10.2016; Ogledov: 839; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

6.
VPLIV Br IN I IONOV NA INHIBICIJSKO UČINKOVITOST NEIONSKEGA TIPA PAS V KISLEM MEDIJU
Sabina Jurak, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati vpliv mešanice neionskega surfaktanta oktilfenol etilenoksida (inhibitor) z in brez dodatka 1 mM KBr ali 1 mM KI v vodni raztopini 15 - odstotne HCl na inhibicijo korozije kislinsko neodpornega jekla AISI 304. V nalogi smo potemtakem proučevali inhibicijske lastnosti neionskega surfaktanta v močno agresivnem mediju kadar je v vlogi korozijskega inhibitorja sam in kakšen je odziv kadar so v raztopino dodani še halogenidni ioni. Kot korodirni medij smo uporabili mešanice 15% HCl + x M oktilfenol etilenoksid, v nadaljevanju še mešanice 15% HCl + x M oktilfenol etilenoksid + 1mM KBr, ter mešanice 15% HCl + x M oktilfenol etilenoksid + 1mM KI. Koncentracije oktilfenol etilenoksida so bile naslednje: c = (10˗3, 5∙10˗4, 10˗4, 5∙10˗4, 10˗5) mol L-1. Eksperimente smo izvajali pri sobni temperaturi in normalnem zračnem tlaku v dveh časovnih potopitvenih intervalih (5 in 24 ur). S pomočjo gravimetrične metode smo določali izgubo mase jeklenih vzorčkov. Spremembe na površini vzorca smo spremljali z optičnim mikroskopom. Za določanje/analizo prisotnosti pričakovanih funkcionalnih skupin na površini kovinskega vzorca smo Fourierjevo transformacijsko infrardečo spektroskopijo – FTIR Dobljeni rezultati nakazujejo, da je inhibicijska učinkovitost ob dodatku halogenidnih ionov veliko boljša. Dodatek bromidnih ionov poveča inhibicijsko učinkovitost predvsem pri nizkih koncentracijah. Višjo inhibicijsko učinkovitost smo dosegli z dodatkom jodidnih ionov. Pri koncentraciji c = 10˗3 mol L-1 po 24 urah je bila le-ta celo do 97 % in več. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko trdimo, da dlje časa kot je vzorec potopljen v korozivni medij, večja je adsorpcija na kovino. Potrdimo lahko tudi, da učinkovitost inhibitorja s koncentracijo narašča.
Ključne besede: oktilfenol etilenoksid, halogenidni ioni, inhibicijska učinkovitost, korodirni medij, gravimetrična metoda
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 675; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

7.
Aktivnost in stabilnost proteinov v gelih za kozmetične in medicinske aplikacije
Alain Kerhe, 2016, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je shranjevanje in imobilizacija encima transglutaminaze na gelne nosilce ter študij aktivnosti in stabilnosti dobljenih preparatov, da bi povečali njegovo obstojnost, stabilnost ter večkratno uporabo . Uporabili smo različne metode shranjevanja in preverili njihovo učinkovitost. Prav tako smo preverjali stabilnost shranjenega encima v primerjavi z aktivnostjo prostega encima. Preučili smo vpliv večkratne uporabe shranjenega encima. Encim smo zato zmešali z vodno raztopino aloe vere, ga imobilizirali na alginatne kroglice in alginatne kroglice hranili v aloe vera gelu. Proučevali smo tudi vpliv temperature za shranjen transglutaminaze. Največjo aktivnost encima TGM smo dosegli pri shranjevanju encima transglutaminaze v vodni raztopini aloe vere gela. Največjo učinkovitost imobilizacije in preostanek aktivnosti dosegli z imobilizacijo transglutaminaze na alginatne kroglice, ki so bile hranjene pri T = 4°C v aloe vera gelu.
Ključne besede: transglutaminaza, aktivnostni test za transglutaminazo, imobilizacija transglutaminaze, imobilizacija v alginatni medij
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 647; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

8.
ELEKTROKEMIJSKA ANALIZA ALUMINIJEVE ZLITINE 6082 V KLORIDNEM MEDIJU
Alenka Baklan, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je preučiti vpliv različnih koncentracij NaCl in temperature na korozijsko obstojnost aluminijeve zlitine 6082. Pri tem smo uporabili 1-odstotno in 5-odstotno raztopino NaCl pri 25 in 50 °C. Za izračun korozijske hitrosti smo uporabili rezultate meritev spremembe mase po potopitvenem preskusu. Pokazalo se je, da potopitveni preskus za izbran sistem ni najbolj primern, zato smo v nadaljevanju uporabili še elektrokemijsko analizo, pri kateri smo uporabili naslednje metode: kronopotenciometrijo, merjenje polarizacijske upornosti in ciklično polarizacijo. Rezultati potopitvenih preskusov kažejo, da najhitreje korodira aluminijeva zlitina pri 25 °C v 5-odstotni raztopini NaCl. Masa vzorcev zlitine, ki so bili izpostavljeni 50 °C, se je po potopitvenih preizkusih povečala zaradi nastalih korozijskih produktov. Pri kronopotenciometrični metodi, pri kateri merimo spremembo potenciala s časom, dobimo rezultat za korozijski potencial, ki je bil pri najbolj negativnih vrednostih v 5-odstotni raztopini NaCl pri 50 °C. Rezultati polarizacijske upornosti kažejo, da enakomerna korozija najmanj prizadene aluminijevo zlitino 6082, ko je izpostavljena 1-odstotni raztopini NaCl pri 25 °C. Oblika ciklične zanke, pove, da se aluminij aktivno raztaplja v kloridnem mediju.
Ključne besede: aluminijeva zlitina 6082, kloridni medij, potopitveni preskusi, elektrokemijska analiza
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 935; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

9.
Tehnologije za predvajanje in mešanje glasbe v živo
Jernej Repnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Raznolikost tehnologij, ki se uporabljajo za predvajanje in mešanje glasbe, predstavlja obširno tematiko za raziskovanje. Diplomsko delo se s pomočjo teorije in praktičnega pristopa osredotoča na opis, primerjavo in evaluacijo teh tehnologij. Predstavljene so prednosti in slabosti posameznih medijev in njihovih predvajalnikov, vloga računalnika in programske opreme, razvoj kontrolerjev in možnost združevanja različnih tehnologij v en sistem. Izpostavljene so lastnosti in funkcije naprav, ki so pomembne za uporabo v živo. Opis tehnoloških rešitev omogoča prikaz preteklega razvoja na tem področju in smernice za prihodnost.
Ključne besede: DJ, tehnologije, medij, računalnik, kontroler
Objavljeno: 05.09.2016; Ogledov: 527; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

10.
UČINEK IN ANALIZA INTERNETA KOT ORODJA OGLAŠEVANJA NA PRIMERU BLAGOVNE ZNAMKE BOB
Ana Koželj, 2016, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje je eden izmed pomembnejših in tudi najobsežnejši instrumentov tržnega komuniciranja, vendar tržno komuniciranje sestavlja več instrumentov oziroma orodji, katerih cilj je spodbuditi dialog med podjetjem in kupcem. Čeprav televizija še vedno predstavlja najobširnejši medij, tržno-raziskovalne agencije napovedujejo v prihodnosti internetnemu oglaševanju najvišjo rast, saj je trend rasti prihodkov iz naslova internetnega oglaševanja od leta 2010 vseskozi v porastu. Internet se je dokončno uveljavil kot nepogrešljivo komunikacijsko sredstvo za izvajanje trženjskih aktivnosti in ga tudi vedno več slovenskih podjetij uvršča v svoje medijske načrte. Zaradi najhitreje rastoče oblike oglaševanja se internet s svojimi prednostmi že postavlja ob bok tradicionalnim oblikam oglaševanja in kaj kmalu lahko pričakujemo, da bo celotno internetno oglaševanje (skupaj z mobilnim) prehitelo televizijskega. Podjetja se vse bolj zavedajo, da optimalno učinkovitost posameznega medija dosežejo le s pravo kombinacijo z ostalimi mediji, zato se srečujejo z vprašanjem, v kateri medij je najbolj smiselno vlagati oglaševalska sredstva in kateri medij je najučinkovitejši glede na vložek, ki je potreben, da oglas doseže uporabnika. Pri študiji primera smo na konkretnem primeru kampanje blagovne znamke Bob analizirali učinke medijev s poudarkom učinkovitosti internetnega oglaševanja. Ugotavljamo, da je internetno oglaševanje poleg ostalih prednosti najbolj učinkovit medij glede na strošek oziroma vložek na enega gledalca in vložek na en prikazan/predvajan oglas, oglaševanje na televiziji se je v našem primeru izkazalo za najdražjega.
Ključne besede: tradicionalno oglaševanje, internetno oglaševanje, medij, kazalniki uspešnosti
Objavljeno: 16.06.2016; Ogledov: 551; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici