1. Primerjava toplotnih črpalk z različnim hladilnim medijemBlaž Vesenjak, 2024, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je z računalniškimi simulacijami pridobiti rezultate, ki omogočajo primerjavo ključnih parametrov, kot so hladilni medij, pretoki snovi, koeficient učinkovitosti (COP) in stroški. Cilj je pomagati podjetjem in uporabnikom toplotnih črpalk pri izbiri najustreznejše naprave za njihove potrebe. Toplotne črpalke so ključne tako za stanovanjske objekte, kjer zagotavljajo udobje in toploto, kot tudi za industrijo, kjer se uporabljajo za različne procese, kot so ogrevanje materialov, destilacija in koncentriranje raztopin.
Pri izbiri hladilnega medija smo upoštevali več dejavnikov, zlasti okoljske vplive, saj smo želeli delati s snovmi, ki bodo v prihodnosti še vedno dovoljene. Preverili smo njihovo vnetljivost, toksičnost ter vrednosti ODP in GWP, ki so ključne za določanje podnebnih vplivov. Eksperimentalni del naloge je bil večinoma izveden s pomočjo programske opreme Aspen Plus, kjer smo izvajali simulacije različnih toplotnih črpalk in analizirali njihove rezultate. Pri osnovnih simulacijah smo fiksirali masni pretok vode pri 1000 kg/h in simulacije optimizirali glede na hladilno sredstvo pri treh različnih temperaturnih režimih izstopne vode (40 °C, 50 °C in 60 °C). Prva analiza je pokazala, da so hladilni mediji z nižjimi masnimi pretoki učinkovitejši pri prenosu toplote, kar vpliva na celotno učinkovitost toplotnih črpalk. Pri analizi občutljivosti pa smo ugotovili, da je COP na splošno višji pri nižjih izstopnih temperaturah vode, optimalen pretok grelne vode pa zagotavlja najboljše ravnovesje med prenosom toplote in energijsko porabo, kar vodi do najvišjega COP. Ključne besede: subkritična toplotna črpalka, transkritična toplotna črpalka, hladilni medij, koeficient učinkovitosti, okoljski vplivi Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 19; Prenosov: 23
Celotno besedilo (1,81 MB) |
2. Razvoj oglaševalske akcije za zavetišče za pse (azil prijatelji Čakovec) : diplomsko deloTea Mauko, 2022, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je razvoj kreativne oglaševalske kampanje za pasje zavetišče Azil Prijatelji Čakovec. Diplomsko delo raziskuje proces oblikovanja oglaševalske akcije ter skozi teoretični in praktični del prinaša rešitev oblikovalske problematike. V teoretičnem delu je najprej raziskano, kaj je oglaševanje, podani so njegovi cilji in opisana zgodovina, nato pa so proučeni koraki razvoja dobre oglaševalske akcije. Ker je poznavanje vizualnega komuniciranja nujno za razvoj dobrega oglasa, delo predstavi tudi vizualno komunikacijo na splošno. V praktičnem delu diplomskega dela sta prikazani konkretna rešitev in zasnova oglaševalske akcije. Ustvarjeni so bili oglasi, ki učinkovito komunicirajo s ciljno publiko. Pri oblikovanju je bilo upoštevano pridobljeno znanje iz teoretičnega dela. Ključne besede: oglaševanje, oglaševalska akcija, medij, vizualna komunikacija Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 897; Prenosov: 41
Celotno besedilo (2,53 MB) |
3. Videoigra kot medij: Analiza transferja subkulturnih elementov med igro "Tony Hawk's Pro Skater 2" in subkulturo rolkarjev : magistrsko deloNejc Muršec, 2021, magistrsko delo Opis: Rolkanje kot subkultura predstavlja sožitje med različnimi subkulturami in pojavnostmi, kot so glasba, potovanja, arhitektura, šport, kolektivnost, duhovni razvoj človeka itd. Mnogo je takih, ki so omenjeno odkrili z igranjem videoigre Tony Hawk's Pro Skater 2. Veliko rolkarjev je igralo videoigro Tony Hawk's Pro Skater 2, ni pa veliko raziskanega, v kolikšni meri se je vpliv le-te prenašal na rolkarje. Magistrsko delo podrobneje raziskuje in predstavlja navedeno tematiko. Z magistrskim delom smo ugotovili, v kolikšni meri je imela videoigra vpliv na člane izbrane skate subkulture. Na kratko smo opisali tudi zgodovino rolkanja, ga opredelili z vidika subkulture in opredelili videoigro kot medij. Opravljena je bila podrobna analiza videoigre Tony Hawk's Pro Skater 2, kjer smo elemente videoigre primerjali z realnostjo. Vpliv videoigre na igralca smo podkrepili s slikovnim materialom, citati respondentov in analizo intervjujev, prikazano v grafih. Ključne besede: skejtanje, rolkanje, videoigra, Tony Hawk's Pro Skater 2, subkultura, medij. Objavljeno v DKUM: 24.12.2021; Ogledov: 797; Prenosov: 88
Celotno besedilo (3,82 MB) |
4. Mobilno marketinško komuniciranje na primeru spletne trgovine Okay.siŠpela Šilak, 2021, diplomsko delo Opis: Mobilne naprave so vsekakor postale nepogrešljiv del našega vsakdana. Uporabljamo jih že na vseh ravnem našega življenja – torej tudi v marketingu. S pomočjo mobilnih telefonov povečujemo raven digitalizacije, razpon katere pa nam omogoča boljše in lažje življenje. V marketinških vodah pa nam mobilne naprave pomenijo relativno nov komunikacijski medij, ki sicer obstaja že nekaj desetletij, vendar ne v takšni obliki, ki ga poznamo danes. Ta se je skozi leta nadgrajeval in izboljševal. Sedaj sam mobilni telefon ni samo komunikacijski medij, preko njega imamo uporabniki dostop do še več komunikacijskih medijev kot so družbena omrežja, mobilne aplikacije, znamčene mobilne igre itd.
Mobilno marketinško komunikacijo smo opredelili in analizirali pri spletni trgovini Okay.si in pri odjemalcih preverili morebitne novosti na tem področju s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati slednjega so nam dali vpogled do mnenj in preferenc poznavalcev in odjemalcev spletne trgovine do še večje digitalizacije – torej do večje vpeljave mobilnega telefona v marketinško komuniciranje. Ključne besede: mobilna naprava, marketing, komuniciranje, interaktivni medij Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 843; Prenosov: 113
Celotno besedilo (1,22 MB) |
5. Nove metode pospeševanja prodajeKatja Medved, 2021, diplomsko delo Opis: Marketinško komuniciranje je pomembna dejavnost vsakega podjetja, ki na tak način skuša vplivati na vedenje potencialnih odjemalcev. S pomočjo marketinškega komuniciranja podjetja neposredno ali posredno informirajo, prepričujejo in spominjajo odjemalce o svojih izdelkih ali storitvah. Znotraj marketinškega komuniciranja so zajete štiri osnovne dejavnosti, ki so podjetjem v pomoč pri prenosu sporočila do ciljnega odjemalca. Te dejavnosti so oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja in pospeševanje prodaje. Medtem ko so oglaševanje, odnosi z javnostmi in osebna prodaja namenjeni predvsem grajenju imidža blagovne znamke, pa ima pospeševanje prodaje takojšen učinek. Pospeševanje prodaje je torej namenjeno takojšnjemu odzivu odjemalcev, ki se najpogosteje odrazi pri nakupu samega izdelka ali uporabi storitve. Razmere na trgu se zaradi zasičenosti z izdelki precej zaostrujejo, zato morajo podjetja predvsem najti nove načine, s katerimi bodo pospešila prodajo svojih izdelkov in s tem ohranila konkurenčno prednost. Nove metode pospeševanja prodaje se tako nanašajo predvsem na razvoj telekomunikacijske tehnologije in premika dejavnosti na splet. Ta premik pa podjetjem omogoča neposredno pridobivanje povratnih informacij odjemalcev, s čimer prispeva k večji učinkovitosti in uspešnosti podjetja. Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, odjemalec, komunikacijska tehnologija, medij Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 1162; Prenosov: 138
Celotno besedilo (1,31 MB) |
6. KONVERGENCA LOKALNIH MEDIJEV. PRIMER MEDIJSKEGA PODJETJA NOVICE D.O.O. IN CELJSKEGA UREDNIŠTVA ČZP VEČER D.D. : diplomsko deloAlen Obrez, 2012, diplomsko delo Opis: Teoretični del diplomskega dela govori o konvergenci in medijih. Izraz konvergenca pomeni združevanje oziroma stapljanje. Kadar govorimo o medijski konvergenci, ugotovimo, da se mediji konvergirajo na več različnih nivojih: prevzemajo nove oblike (formate), kot na primer spletno poročanje in spletni video, ki ju pri svojem delu s pridom uporabljajo tudi novinarji. Prav tako medijske hiše uvajajo nove medije, predvsem spletne, uredniki pa vse medije (radio, tisk, splet) urejajo. Praktični del diplomske naloge daje vpogled v dve lokalni slovenski medijski hiši oziroma uredništvi, in sicer Novice d.o.o. in celjsko uredništvo ČZP Večer d.d., da se ugotovi, kako konvergenca vpliva nanju, njune vsebine in zaposlene. Ključne besede: medij, konvergenca, splet, formati Objavljeno v DKUM: 22.03.2021; Ogledov: 1102; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,21 MB) |
7. Kofein kot inhibitor korozijskih procesov v agresivnem mediju : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnjeKlara Laura Konda, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen kofein kot zeleni inhibitor korozije. Zeleni inhibitorji korozije ali t. i. okolju prijazni inhibitorji korozije so netoksične spojine, ki imajo sposobnost upočasnjevati degradacijo kovin v procesu korozije.
Vpliv kofeina na inhibicijo korozije smo preučevali na vzorcih nerjavnega avstenitnega jekla z oznako AISI 304/W.Nr.1.4301, ki so bili izpostavljeni korozijskemu okolju raztopin HCl in H2SO4 različnih koncentracij za različna časovna obdobja (štiri, osem in 24 ur).
Pri eksperimentalnem delu smo na vzorcih nerjavnega avstenitnega jekla uporabili naslednje metode: brušenje z vodo brusnim papirjem različnih granulacij, ultrazvočno čiščenje, metodo gravimetrije, mikroskopiranje in analizo z infrardečo spektroskopijo s Fourierjevo transformacijo na oslabljeni totalni odboj (ATR-FTIR).
Ugotovljeno je bilo, da 8,5 % raztopina HCl predstavlja ustrezen, še dovolj agresiven medij. V slednjem smo analizirali inhibicijsko učinkovitost kofeina ƞ (%) ob dodatku 1 %, 2 %, 5 % in 10 % masnega deleža kofeina (wk). Izračunali smo korozijsko hitrost r (mm/leto) brez dodanega inhibitorja in z dodanim inhibitorjem.
V 8,5 % raztopini HCl smo dosegli najnižjo inhibicijsko učinkovitost kofeina 36,3 % z 1 % dodanega kofeina v času štirih ur in najvišjo inhibicijsko učinkovitost kofeina 69,2 %, z 10 % dodanega kofeina v času osmih ur. Korozijska hitrost v 8,5 % raztopini HCl v primeru dodanega inhibitorja je najvišja pri 1 % dodanega kofeina in znaša 0,80 mm/leto ter najnižja pri 10 % dodanega kofeina in znaša 0,42 mm/leto. Obe hitrosti sta pridobljeni v času osmih ur. Osem ur tako predstavlja prelomen čas, medtem ko 5 % dodanega kofeina predstavlja mejno koncentracijo dodanega inhibitorja. Ključne besede: kofein, inhibitor, korozija, agresivni medij, nerjavno jeklo Objavljeno v DKUM: 08.10.2020; Ogledov: 1180; Prenosov: 157
Celotno besedilo (2,06 MB) |
8. Mobilno oglaševanjeLaura Horvat, 2019, diplomsko delo Opis: Mobilna telefonija je v današnjem, hitro razvijajočem svetu postala edinstven medij še tako zahtevnih potrošnikov. Kljub temu da ima medij veliko pozitivnih lastnosti, ne smemo spregledati težav z zasebnostjo in zaupanjem. Prav zaradi tega smo se odločili, da v diplomskem projektu podrobneje raziščemo mnenje ljudi o oglaševanju v tem mediju, in tudi kateremu operaterju najbolj zaupajo. Ključne besede: oglaševanje, operaterji, mobilni telefon, telefonija, medij. Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1171; Prenosov: 110
Celotno besedilo (1,27 MB) |
9. Ključni elementi spletne trgovine z vidika uporabnikaUrška Repas, 2017, magistrsko delo Opis: Splet je danes prisoten že skoraj v vsakem gospodinjstvu, zato nam tudi nakupovanje preko slednjega ni več tako tuje, kot nam je bilo še nekaj let nazaj. Preko spleta lahko danes kupimo praktično že skoraj vse. Spletni trgovci se na vso moč trudijo, da bi odpravili vse zadržke, ki jih imajo uporabniki pri nakupovanju preko spleta, ter jim približali spletno trgovino tako dobro, da bi na neki točki lahko nadomestila klasično (fizično) trgovino. Seveda se med poplavo slovenskih in tujih spletnih trgovin uporabniki težko odločijo, kje bodo opravili svoj nakup, tukaj pa gre za ključne elemente spletne trgovine, ki smo jih v nadaljevanju tudi raziskali, tako s teoretičnega vidika kot tudi z vidika spletnih trgovin in njihovih uporabnikov. Opravili smo intervju z direktorjem prodaje in nabave v spletni trgovini gizzmo.si ter anketirali 81 aktivnih uporabnikov spletnih trgovin. Z intervjujem smo dobili vpogled, kako se spletna trgovina spopada z vedno zahtevnejšimi uporabniki ter raziskali ključne elemente z njihovega vidika. Medtem smo pri anketi raziskali ključne elementi s strani uporabnikov ter pomembnost podpore med in po spletnem nakupu. Ključne besede: Spletna trgovina, ključni elementi, zadovoljstvo uporabnika, spletno oglaševanje, družbeni medij. Objavljeno v DKUM: 30.10.2017; Ogledov: 1524; Prenosov: 264
Celotno besedilo (1,39 MB) |
10. Korozijska obstojnost nanosa aerosolnega razpršilnika "Plasti Dip" v agresivnem medijuTeo Ivančič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo prikazuje študijo obstojnosti različnih nanosev aerosolnih sprejev »plasti dip« in preučevati korozijsko obstojnost v kloridnem mediju. Vzorce smo potapljali v 3% raztopini NaCl in merili izgubo mas v določenih časovnih obdobjih. Vzporedne meritve smo opravljali z vzorci potopljenimi v vodi ter tako primerjali rezultate.
Meritve so pokazale, da je zelo pomemno kako smo plasti nanesli.
Ker smo »plasti dip« nanašali na podložke, je bilo težje nanesti enkomerno na celotno površino. Ravno neenakomeren nanos je v kasnejših preiskusih pokazal mesta, kjer je material bolj dovzeten za korozijo in reakcijo. V raztopini NaCl je nanos reagiral z raztopino. Pri vzorcih potopljenih v vodi teh opazk ni bilo vidnih.
Rezultati kažejo, da je sprej v raztopini NaCl reagiral na mestih neenakomernega nanosa.
Reakcija je vidna z odstopanjem nanosa ter tvorbo mehurčkov. Z večanjem številom plasti nanosa se tudi veča obstojnost plastidipa ter zaščite našega predmeta. Ključne besede: aerosolni razpršilnik, korozijska odpornost, agresivni medij Objavljeno v DKUM: 26.10.2016; Ogledov: 1436; Prenosov: 69
Celotno besedilo (2,54 MB) |