| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 60
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Ruminacija kot mediator med perfekcionizmom in socialno anksioznostjo
Janja Golob, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen naše študije je bil raziskati, kakšne so povezave med perfekcionizmom, ruminacijo in socialno anksioznostjo. Naš glavni cilj je bil ugotoviti, ali ruminacija deluje kot mediator v odnosu med perfekcionizmom in socialno anksioznostjo, zanimale pa so nas tudi razlike med spoloma v izraženosti posameznih konstruktov. Naš vzorec je sestavljalo 328 odraslih posameznikov. Uporabili smo Frostovo multidimenzionalno lestvico perfekcionizma (FMPS; Frost idr., 1990), Vprašalnik ruminacije in refleksije (RRQ; Trapnell in Campbell, 1999) ter Liebowitzovo lestvico socialne anksioznosti (LSAS; Liebowitz, 1987). Rezultati so pokazali pomembne pozitivne povezave med ruminacijo in socialno anksioznostjo, perfekcionizmom in ruminacijo ter med perfekcionizmom in socialno anksioznostjo, vključno s posameznimi dimenzijami perfekcionizma, kot so zaskrbljenost zaradi napak, dvom v dejanja, osebni standardi, starševska pričakovanja in starševska kritika, z izjemo dimenzije organiziranost. Mediacijska analiza je pokazala, da ruminacija delno mediira odnos med perfekcionizmom in socialno anksioznostjo. Ugotovili smo tudi, da sta pri ženskah ruminacija in socialna anksioznost statistično pomembno bolj izraženi kot pri moških, kar pa ne velja tudi za perfekcionizem. Ugotovitve naše raziskave nakazujejo, da bi lahko z razvijanjem intervencij za zmanjševanje perfekcionizma in ruminacije morda nekoliko prispevali tudi k znižanju stopnje socialne anksioznosti pri posameznikih.
Ključne besede: Perfekcionizem, ruminacija, socialna anksioznost, mediacija
Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 18; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

2.
Mediacija kot ena izmed metod za zmanjšanje stresa in doseganje dobrega počutja v organizaciji
Anja Omerzel, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je rdeča nit doseganje dobrega počutja zaposlenih. Svoj fokus smo usmerili na stres in kakšne posledice slednji povzroča na zaposlene ter na organizacijo, raziskovali smo metode za doseganje dobrega počutja, posebno pozornost pa smo namenili mediaciji v poslovnem okolju ter učinku slednje na zaposlene in podjetja. Tako smo prvi del magistrske naloge posvetili raziskovanju sprožilcev stresa, saj je to prvi korak do razumevanja tega v delovnem okolju organizacije. Posvetili smo se tudi odzivu zaposlenih na stres ter simptomom, ki jih odražajo posamezniki, ki doživljajo stresne dogodke. Največji poudarek tega poglavja pa je bil na posledicah stresa za organizacijo, saj smo želeli ugotoviti, ali in pa kako vpliva na samo poslovanje podjetij. Izpostavili smo tri ključna področja, kjer se posledice odražajo, in sicer na uspešnosti, sodelovanju in seveda na področju stroškov. V okviru tega smo se razpisali tudi o absentizmu in prezentizmu. Dobro počutje zaposlenih v organizaciji je ključno za uspešno in optimalno poslovanje. Preplet zadovoljstva v zasebnem življenju in zadovoljstva na področju kariere se oblikuje pod vplivom vzročnih dejavnikov – delovni pogoji, osebnostne lastnosti posameznika in poklicni stres − ter se kasneje odraža v posledicah, ki so lahko tako na ravni posameznika kot tudi na ravni organizacije. Poleg grafične ponazoritve je v delu še spremno besedilo, ki obširneje objasni preplet počutja posameznikov oziroma zaposlenih. Želja vsake organizacije pa je ne nazadnje uspešno poslovanje, ravno iz tega naslova pa so se začele oblikovati tako imenovane metode, ki skrbijo za dosego dobrega počutja posameznikov v organizacijah. Za celovito razumevanje je treba omeniti tudi organizacijsko klimo, ki je ključna pri doseganju in ohranjanju konkurenčne prednosti organizacij v poslovnem okolju. Omenjeno ustvarjajo zaposleni, dobro organizacijsko klimo pa lahko ustvarijo le, če so njihove potrebe zadovoljene in so srečni, zato se v nalogi posvetimo tudi potrebam zaposlenih, katerih hierarhijo s pomočjo Maslowa tudi grafično ponazorimo. Za dosego dobrega počutja je potrebna zadovoljitev več aspektov – fizičnega in finančnega aspekta, zadovoljitev na mentalni ravni ter socialna zadovoljitev potreb posameznika. Kot omenjeno, je zaradi želje po izboljšanju počutja zaposlenih nastalo veliko različnih metod, v tem magistrskem delu pa podrobneje obravnavamo mediacijo v organizaciji. Predvsem nas zanima doprinos, ki ga ustvari tako za zaposlene kot tudi za samo organizacijo. Poleg primarnega namena – reševanja konfliktov ima mediacija tudi sekundarne namene – izboljšanje odnosov med udeleženci, vse skupaj pa blagodejno vpliva na delovanje organizacije in posledično na njeno poslovanje. Odkrivamo tudi različna področja, kje v organizacijah lahko uporabimo mediacijo in kdo so ključni akterji. Kot dokaz, da gre za učinkovito metodo, smo izpostavili primere dobre prakse. V zadnjem delu pa smo uporabili pridobljeno znanje in oblikovali enostaven model implementacije mediacije v organizacijo, ki pa bi se z dodatnimi dodelavami lahko oblikoval v uporaben model, ki bi bil v pomoč vsem organizacijam, ki bi se odločile, da želijo v svoje organizacije vključiti ta uporabni in učinkoviti model za doseganje dobrega počutja njihovih zaposlenih.
Ključne besede: Mediacija, stres, reševanje sporov, poslovno okolje, dobro počutje.
Objavljeno v DKUM: 07.04.2022; Ogledov: 881; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

3.
Mediacija kot oblika reševanja medvrstniškega nasilja osnovnošolcev v razredu
Urška Mirt, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preučevali vlogo mediacije pri reševanju medvrstniškega nasilja osnovnošolcev v razredu. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev osnovnih terminov, kot sta medvrstniško nasilje in mediacija. Predstavili smo oblike medvrstnikgea nasilja, kakšne so posledice medvrstniškega nasilja, značilnosti povzročitelja in žrtve, kako na medvrstniško nasilje vplivata razredna klima in socialni odnosi v razredu ter vlogo učitelja pri tem. Predstavili smo mediacijo kot obliko reševanja medvrstniškega nasilja v razredu, vlogo mediatorja (učitelj, socialni delavec, učenci) ter kdaj je potrebna vključitev staršev in drugih strokovnih zunanjih institucij. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili prisotnost medvrstniškega nasilja med učenci in kje se najpogosteje o njem pogovarjajo. Zanimalo nas je, za katere oblike učenci menijo, da je mediacijski postopek primeren in kdo se jim zdi najbolj ustrezna oseba za izvedbo mediacijskega postopka. Ugotovili smo, da je medvrstniško nasilje v šolah prisotno in da se o njem najpogosteje pogovarjajo na razrednih urah. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se oblike medvrstniškega nasilja razlikujejo glede na razred (starost) učencev, da je učitelj tista oseba, ki se jim zdi najbolj primerna za izvedbo mediacijskega postopka in da je mediacija najbolj primerna v primeru otipavanja, kraje osebnih stvari in razrednih nesoglasij.
Ključne besede: medvrstniško nasilje, mediacija, osnovnošolci, oblike medvrstniškega nasilja
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 1247; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

4.
Vloga staršev pri uporabi mobilnega telefona pri osnovnošolcih
Barbara Sečkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del ter se osredotoča na preučevanje vloge staršev pri uporabi mobilnih telefonov pri osnovnošolskih otrocih. Za namen raziskovanja smo pripravili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 194 staršev otrok, ki obiskujejo zadnjo triado. Izsledki raziskave kažejo, da je večina otrok prejela svoj prvi mobilni telefon med 9. in 12. letom starosti in da so pomembnejši razlogi za sprejem odločitve o nakupu praktične narave. Večina staršev meni, da uporaba mobilnih telefonov ne vpliva bistveno na njihove otroke, če že, pa vidijo v njih negativni vpliv. Kljub temu da večina staršev svojim otrokom omejuje količino časa, ki ga lahko preživijo na mobilnih telefonih, jih kar precej tega še vedno ne počne. Ob omejevalni starševski mediaciji je med starši pogosta tudi aktivna mediacija, medtem ko sta nadzor in tehnično posredovanje manj priljubljeni. Starši na svojih mobilnih telefonih preživijo več kot dve uri na dan. Glede na to, da večina staršev ne uporablja telefona v okoliščinah, v katerih prepovedujejo uporabo svojim otrokom, lahko zaključimo, da se trudijo, da bi svojim otrokom predstavljali dober vzor.
Ključne besede: uporaba mobilnih telefonov, vloga staršev, starši kot vzor, starševska mediacija, osnovnošolci
Objavljeno v DKUM: 07.10.2021; Ogledov: 976; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Dejavniki starševske mediacije otrokove uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)
Živa Vidic, 2021, magistrsko delo

Opis: Starševska mediacija pomeni uporabo strategij z namenom zmanjševanja negativnih in optimiziranja pozitivnih vplivov informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za otroka. V raziskavi smo se osredotočili na tiste, ki so v literaturi najpogosteje omenjene, tj. aktivna mediacija, aktivna mediacija internetne varnosti, monitoring, restriktivna mediacija in tehnična restrikcija. Zanimalo nas je, kako se povezujejo s starostjo otrok, z velikostjo družine in značilnostmi staršev, tj. s starostjo ter z izobrazbo, IKT samoučinkovitostjo, s stališči do interneta in skrbmi glede otrokove uporabe IKT-ja. Vključili smo tudi spremenljivke količine uporabe IKT-ja za starša in otroka. Spletni vprašalnik je ustrezno izpolnilo 511 staršev osnovnošolskih otrok 1.–9. razreda. Po analizi oblike odnosa med posameznim tipom mediacije in starostjo otroka smo poleg korelacijskih analiz izvedli tudi hierarhične analize za posamezen tip mediacije ter obenem ločeno za mlajše (1.–5. r.) in starejše (6.–9. r.) otroke. Izkazalo se je, da se otrokova starost z aktivno in restriktivno mediacijo povezuje negativno ter linearno, ostale strategije so s to spremenljivko nakazovale kurvilinearen odnos. Ugotovili smo, da se vsak izmed izbranih dejavnikov statistično značilno povezuje z vsaj enim tipom mediacije. Starost in izobrazba starša sta največji delež variance pojasnili pri monitoringu starejših otrok, število otrok v družini pri aktivni mediaciji mlajših otrok, vključitev spremenljivk odnosa staršev do IKT pri aktivni mediaciji internetne varnosti, spremenljivke količine uporabe IKT pa pri restriktivni mediaciji mlajših otrok.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), starševska mediacija, IKT samoučinkovitost, stališča do interneta
Objavljeno v DKUM: 27.07.2021; Ogledov: 1037; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
Vrstniška mediacija v slovenskih srednjih šolah
Mateja Vogrinčič, 2019, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo izpostavlja tematiko vrstniške mediacije kot enega izmed alternativnih načinov za razreševanje nastalih konfliktov. Glavni namen naše empirične raziskave je bil osvetliti področje slovenskih srednješolskih programov z vidika discipline in konfliktov ter ugotoviti, koliko srednjih šol pri reševanju konfliktov uporablja koncept vrstniške mediacije. Pri tem so nas zanimale razlike glede na regijo in izobraževalni program, ki ga izvaja posamezna srednja šola. V prvi fazi raziskovanja smo pridobili podatke s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskava temelji na neslučajnostnem vzorcu šolskih svetovalnih delavcev vseh srednjih šol, ki so v šolskem letu 2016/2017 delovale v Sloveniji. Na anketni vprašalnik se je skupno odzvalo 71 šolskih svetovalnih delavcev. V drugi fazi raziskovanja smo uporabili metodo intervjuja, s katero smo želeli preveriti veljavnost z anketnim vprašalnikom pridobljenih podatkov in pridobiti poglobljen vpogled v vrstniško mediacijo v slovenskem prostoru. Izvedli smo polstrukturiran intervju z enim izmed slovenskih mediatorjev, z Janijem Prgićem. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da vsi šolski svetovalni delavci medosebne odnose med dijaki/dijakinjami na njihovi šoli ocenjujejo kot pozitivne in zelo pozitivne. Velik odstotek srednjih šol v urejanje konfliktov in disciplinskih vprašanj aktivno vključuje tudi dijake/dijakinje, vendar pa je koncept vrstniške mediacije kot eden izmed alternativnih metod reševanja konfliktov vseeno slabo uveljavljen v slovenskih srednjih šolah, pri tem pa ni bistvenih razlik glede na regijo ali tip izobraževalnega programa. Številni avtorji v svojih delih navajajo prednosti vrstniške mediacije, o tem pa poročajo tudi anketiranci s srednjih šol, ki že izvajajo vrstniško mediacijo. Ostali anketirani navajajo potrebo po uvedbi določenih pogojev, da bi lahko ta koncept vpeljali tudi na njihovih šolah. Odgovori, zbrani s pomočjo intervjuja, so potrdili našo domnevo, da je vrstniška mediacija in mediacija nasploh metoda, ki posameznika opremi z znanji in veščinami, ki so nujno potrebne ter zaželene za življenje in delovanje v družbi.
Ključne besede: Medvrstniški odnosi, konflikt, šolska mediacija, vrstniška mediacija
Objavljeno v DKUM: 07.06.2019; Ogledov: 1626; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
Slabosti obvezne mediacije
Ana Hederih, 2015, strokovni članek

Opis: Eno od glavnih načel mediacije je njena prostovoljnost, ki pa utegne biti v nasprotju z institutom obvezne mediacije, ki strankam ne daje svobodne izbire o sodelovanju. Posledica takšne ureditve je postopek, ki je v končnem rezultatu daljši in dražji, kar nadalje nasprotuje bistvenima vrlinama mediacije, ekonomičnosti in hitrosti. V slovenskem pravnem redu je obvezna mediacija specifično urejena predvsem v Zakonu o brezplačni pravni pomoči, ki nalaga obveznost mediacije prosilcem take pomoči. Ob takšni obveznosti se poraja vprašanje smiselnosti obvezne mediacije kot pravnega koncepta. Obvezna mediacija namreč predstavlja procesno oviro, saj omejuje posameznika pri dostopu do sodnega varstva. V članku so predstavljeni statistični podatki, ki izkazujejo uspešnost mediacije na slovenskih sodiščih v času od uveljavitve Zakona o alternativnem reševanju sodnih sporov. Le-ti izkazujejo relativno slabe rezultate, tako na strani podajanja soglasij kot z vidika uspešnih rešitev sporov. Na podlagi teh podatkov pa ni videti, da bi ukrep obvezne mediacije varoval katerokoli pravno vrednoto, niti se tak ukrep ne zdi sorazmeren. Zaključiti kaže, da je mediacija kot pravni institut sicer potrebna in njeno zagotavljanje vsekakor nujno, vendar pa se obveznost mediiranja zdi pretiran ukrep.
Ključne besede: spori, reševanje, alternativne oblike, nepravdni postopek, mediacija
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 1311; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (588,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Uspešnost družinske mediacije v korelaciji z normativnim okvirom urejanja
Andrea Mlakar, 2017, magistrsko delo

Opis: Družinska mediacija se je v Sloveniji na okrožnih in ostalih sodiščih začela intenzivno uveljavljati z letom 2010, in sicer po sprejemu Zakona o alternativnem reševanju sodnih sporov leto prej. Zakon v 4. členu namreč določa obveznost prvostopenjskim sodiščem (okrajnim, okrožnim in delovnim) ter višjim sodiščem in Višjemu delovnemu in socialnemu sodišču, da sprejmejo in uveljavijo programe alternativnega reševanja sporov, v okviru katerih je obvezno potrebno zagotoviti mediacijo kot obliko ARS. Družinska mediacija kot podvrsta mediacije je proces, v katerem nepristranska tretja oseba pomaga udeležencem, ki so se znašli v situaciji razpada družine, še posebej parom ob ločitvi ali razvezi, da se bolje sporazumevajo med seboj ter se sporazumno in zavestno odločijo o nekaterih ali vseh zadevah glede ločitve, razveze, otrok, financ ali lastnine ter tako pripomorejo k izboljšanju komunikacije med strankama. Magistrsko delo na kratko predstavi pojem alternativnega reševanja sporov ter podlago za izvajanje programov alternativnega reševanja sporov, natančneje pa se osredotoči na sam pojem družinske mediacije, na njene podlage za izvajanje v Sloveniji ter njena temeljna načela, posebnosti in prednosti. Del magistrskega dela so tudi predstavljeni statistični podatki posameznih okrožnih sodišč od začetka izvajanja družinske mediacije posameznega okrožnega sodišča do leta 2017 glede števila zadev, ki se rešujejo z družinsko mediacijo, ter sama uspešnost družinske mediacije. Ta se osredotoča na pojem uspešnosti družinske mediacije ter možnemu trendu naraščanja uspešnosti zaradi vedno večje urejenosti družinske mediacije na zakonodajnem področju.
Ključne besede: Alternativno reševanje sporov, metode ARS, družinska mediacija, temeljna načela družinske mediacije, zakonodaja, okrožna sodišča, statistika, uspešnost izvajanja družinske mediacije.
Objavljeno v DKUM: 13.11.2017; Ogledov: 1407; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

9.
Pojavnost nasilja med vrstniki in posledice nasilja na zdravje mladostnika
Aleksandra Skornšek, 2017, magistrsko delo

Opis: Uvod. Z nasiljem se danes srečujemo praktično povsod, tudi v šolah. Dijaki srednjih šol se sicer množično ne srečujejo z nasiljem med vrstniki, je pa nasilje v različnih pojavnih oblikah med srednješolci vsekakor prisotno. Zanima nas, v kakšni meri in obliki je nasilje med vrstniki prisotno in kakšne so posledice nasilja na zdravje srednješolca. Raziskovalna metodologija. Raziskava temelji na kvantitativni metodi. Do podatkov smo prišli s strukturiranim vprašalnikom, objavljenim kot spletni vprašalnik v programu Google Drive, kamor smo prejemali tudi odzive na anketo. Vprašalnik je izpolnilo 555 dijakov in dijakinj dveh šolskih centrov. Dobljene podatke smo analizirali s hi-kvadrat testom in obdelali s pomočjo računalniških programov IBM SPSS Statistics 21.0 za okolje Windows, Microsoft Office Excel 2013, Microsoft Office 2013. Rezultati. Rezultati so pokazali, da nasilja med srednješolci velenjskega in slovenjgraškega šolskega centra ni veliko. Se pojavi nekaj nasilja v različnih oblikah, manj je fizičnega, nekoliko več psihičnega, še več pa je nasilja preko sms sporočil in družabnih omrežij. 84 % vprašanih iz obeh šolskih centrov se v šoli počuti varno, torej je delež tistih, ki se ne počutijo varno sorazmerno majhen, takšnih je le 5 %. Pa vendar jih hkrati skoraj polovica (42 %) priznava, da je v šoli prisotno nasilje med vrstniki. Skoraj tri četrtine vprašanih (84 %) jih tudi odgovori, da v zadnjem šolskem letu niso bili trpinčeni s strani vrstnikov, tudi jih niso trpinčili v zadnjih petih dnevih. Govorjenje neprijetnih in nespodobnih besed s strani vrstnikov je tudi pogostejše, saj jih je le 42 % odgovorilo, da nikoli ne poslušajo takšnih besed, 40 % jih sliši redkokdaj, kar pomeni, da so že prisotne v vsakdanjem druženju v šolskem prostoru, občasno se s takšnim naborom nespodobnosti sreča 9 % vprašanih, po 4 % pa pogosto in zelo pogosto, kar pa tudi ni zanemarljivo, saj torej nekateri nespodobne besede uporabljajo vsakodnevno. Sklep. Nasilje med vrstniki je bilo, je in bo prisotno, tudi v srednjih šolah. Pomembno je, da se z mladimi pogovarjamo o načinih reševanja konfliktov, morda tudi z uvedbo medvrstniške mediacije, kjer bi sami sodelovali in razreševali spore med njimi. Predvsem pa si ne smemo zatiskati oči pred nasiljem in se umakniti na varno zaradi strahu pred maščevanjem mladostnika.
Ključne besede: nasilje, mladostnik, spor, kibernetsko nasilje, mediacija
Objavljeno v DKUM: 10.04.2017; Ogledov: 1747; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

10.
VLOGA IN POMEN MEDIATORJA V POSTOPKU MEDNARODNE UGRABITVE OTROK
Samanta Abram, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti problematiko mednarodne ugrabitve otrok in opisati delo in pomen mediatorja Evropskega parlamenta v primeru mednarodne ugrabitve otroka. Na začetku je predstavljenih nekaj bistvenih pojmov s področja mednarodnih ugrabitev, in sicer pojem otroka, starševske odgovornosti (predvsem, kako je s starševsko odgovornostjo, ko pride do razveze zakonske zveze ali življenjske skupnosti), pojem ugrabitve ter mednarodne ugrabitve. V nadaljevanju je predstavljena pomembna zakonodaja oziroma pravni akti, ki zadevajo področje mednarodnih ugrabitev. Tu sta izrednega pomena Konvencija o civilnopravnih vidikih mednarodne ugrabitve otrok in Uredba Bruselj II bis, ki najobsežneje pokrivata področje te problematike, nekaj besed pa sem namenila tudi Konvenciji Združenih narodov o otrokovih pravicah. V zadnjem poglavju je podrobneje predstavljena mediacija kot alternativni način reševanja sporov, načela mediacije in njen potek. Predstavljeno je tudi delo mediatorja Evropskega parlamenta v primerih mednarodne ugrabitve otrok ter razlogi za zavrnitev vrnitve otroka.
Ključne besede: otrok, mednarodna ugrabitev, starševska odgovornost, mediacija, mediator Evropskega parlamenta, otrokova korist.
Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 1944; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (545,68 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici