1. Instrumenti proučevanja zunanjega okolja za potrebe razvojnega planiranja mikro podjetjaKatja Plahuta, 2015, magistrsko delo Opis: Živimo v času, ko je za podjetja bistvenega pomena poznavanje razvojnih možnosti in zmožnosti. Za dolgoročni obstoj podjetji morajo ta svoj trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, za kar pa je potrebno proučevanje zunanjega okolja. Vsako podjetje bi moralo zaradi trenutne situacije, ki jo je prinesla finančna kriza, izvesti analizo, kot smo jo izvedli na proučevanem podjetju in nato razviti predloge strategij.
Magistrsko nalogo sestavljata dva dela – teoretični in empirični. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na mikro podjetja, njihove prednosti, slabosti in jih nato primerjali s srednje velikimi in velikimi podjetji. Razmejili smo vrste mikro podjetij ter opredelili njihove razvojne posebnosti. Prav tako v teoretičnem delu opisujemo procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa in po različnih avtorjih proučujemo metode, ki smo jih izbrali, saj menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja.
V drugem delu magistrske naloge smo proučevano podjetje predstavili od njegove ustanovitve do danes ter njegov razvoj s ključnimi spremembami v rasti in razvoju. S pomočjo metod, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge in jih uporabili na primeru proučevanega podjetja, smo proučili zunanje okolje podjetja. Ključne besede: zunanje okolje podjetja, mikro podjetje, analiza interesnih udeležencev, Porterjev pristop, matrika panoge, metoda scenarija, sinteza zunanjih dejavnikov. Objavljeno v DKUM: 07.03.2016; Ogledov: 1338; Prenosov: 173
Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. USMERJANJE RAZVOJA ŠTUDENTSKE ORGANIZACIJE UNIVERZE V MARIBORUKatja Černčič, 2014, magistrsko delo Opis: Usmerjanje razvoja organizacij je zelo zahtevna in odgovorna naloga. V magistrski nalogi je poudarek na usmerjanju razvoja na ravni strateškega managementa. Vodilni zaposleni na tej ravni si pri zbiranju informacij, odločanju in ukrepanju, pomagajo z metodami za preučevanje zunanjega in notranjega okolja in metodami za presojo celovite organizacije ter oblikovanje strategij.
V teoretičnem delu naloge je predstavljen MER model integralnega managementa, ki je izhodišče za obravnavani management v nadaljevanju. Natančneje je predstavljena vloga strateškega managementa in planiranje ustanovitve in razvoja na tej ravni. Proučene so izbrane metode planiranja na ravni strateškega managementa, to so tiste metode, ki služijo kot pripomoček managementu pri sprejemanju odločitev glede nadaljnjega razvoja organizacije. Ker se strateško planiranje v javnih in neprofitnih organizacijah razlikuje od planiranja v podjetjih, kot jih klasično razumemo, je predstavljen tudi ta vidik.
V praktičnem delu naloge je predstavljena preučevana organizacija ŠOUM. Izvedene so metode: analiza verige vrednosti v namen preučevanja notranjega okolja, Porterjev model analize panoge za preučevanje zunanjega okolja in TOWS matrika za preučevanje notranjega in zunanjega okolja hkrati. Uporaba kombinacije izbranih metod omogoča preučevanje organizacije same in z vidika okolja, kar pripomore k celostnemu obravnavanju ŠOUM-a in podajanju predloga temeljne strategije.
Na primeru ŠOUM smo ugotovili, da se izvedene metode lahko tudi uporabijo za preučevanje javnih in neprofitnih organizacij. Rezultati vseh treh izvedenih metod so omogočili, da smo prepoznali možnosti in zmožnosti organizacije. Na podlagi tega smo podali predlog temeljne in poslovne strategije prihodnjega razvoja organizacije. Ključne besede: strateški management, usmerjanje razvoja, ŠOUM, analiza verige vrednosti, Porterjev pristop k analizi panoge, TOWS matrika Objavljeno v DKUM: 09.10.2014; Ogledov: 1705; Prenosov: 175
Celotno besedilo (2,16 MB) |
3. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA ZA ISKANJE STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI NADALJNJEGA RAZVOJA PODJETJASašo Nedelko, 2013, magistrsko delo Opis: Potreba po razvojnem in velikostnem spreminjanju podjetij izhaja iz želje po dolgoročnem obstoju podjetij. V kolikor želi podjetje poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne rezultate, mora vso svojo energijo in trud, usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, ki pa se v podjetju običajno prične s sistematičnim proučevanjem celotnega poslovnega okolja.
V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge strateškega managementa pri planiranju razvoja, predstavitev poslovnega okolja podjetja, iz katerega izhajajo osrednje zmožnosti za nadaljnji razvoj ter predstavitev nekaterih pomembnejši metod in modelov, ki služijo kot orodje za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja. Kot izhodišče za pojasnjevanje teoretičnega dela, smo izbrali MER model integralnega managementa.
V drugem delu magistrskega dela, torej aplikativnem delu, pa smo se osredotočili na analizo delovanja podjetja X in analizo zunanjega okolja v katerem deluje podjetje X. Osrednji namen izvedbe drugega dela magistrske naloge, je bil za podjetje X poiskati strateške priložnosti za nadaljnji razvoj. Kot podlago za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja X, smo uporabili metodo Interesnih udeležencev, PESTEL analizo, Porterjev pristop k analizi panoge in Matriko panoge. Ključne besede: strateški management, razvoj podjetja, poslovno okolje podjetja, analiza interesnih udeležencev, PESTEL analiza, Porterjev pristop k analizi panoge, matrika panoge. Objavljeno v DKUM: 12.06.2013; Ogledov: 2186; Prenosov: 396
Celotno besedilo (1,14 MB) |