| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo z vidika učiteljev, staršev in učencev : magistrsko delo
Ines Kotnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo, ki še vedno velja za precej neraziskano področje in na katerega se po lastnih izkušnjah v šolskem sistemu velikokrat pozablja. Izvedeti smo želeli, kakšna so stališča in pogledi učiteljev, staršev in učencev, njegov pomen za delo učitelja in količina ter način sodelovanja med učitelji in starši. V teoretičnem delu je najprej predstavljen razvoj otroka in njegove razvojne značilnosti z namenom, da pojasnimo, kakšno je razmišljanje in doživljanje otrok anketirane starostne skupine. V nadaljevanju je opisan otrokov prehod iz vrtca v šolo, na podlagi katerega smo ugotovitve nadgradili na prehod s podružnične na matično osnovno šolo. Obravnavani so tudi vzgojni stili in sodelovanje med šolo in starši iz različnih vidikov. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili in raziskali poglede, stališča in razmišljanja o prehodu s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo. V raziskavo so bili vključeni učitelji, starši in učenci 5. in 6. razreda osnovne šole s podružničnimi šolami. V raziskavi smo ugotovili, da je prehod s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo za starše pomembnejši kot za učitelje, pri katerih v rezultatih ni statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo. Starši in učenci so bili s prehodom seznanjeni že pred vstopom v šolo, najpogosteje s pogovori. Ugotovila sem, da učitelji in starši glede prehoda s podružnične osnovne šole na matično osnovno šolo ne komunicirajo posebej, se pa kažejo spremembe v povečani komunikaciji med učitelji, starši in učenci. Učitelji prilagajajo pouk z vključevanjem dodatnih razlag in obrazložitev ter ponavljanja učne snovi z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji do učencev s podružnične osnovne šole čutijo več pozitivnih čustev in so njihovi občutki do njih usmerjeni v pozitivno smer.
Ključne besede: podružnična šola, matična šola, prehod, vzgojni pristopi, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 25.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (844,33 KB)

2.
Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli : magistrsko delo
Nina Terpotec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli smo v teoretičnem delu podrobneje opisali predmet naravoslovje in tehnika, matično ter podružnično šolo in izdelavo praktičnih izdelkov, kjer smo predstavili ustvarjalnost, varno delo, orodje ter pripomočke, ki jih uporabljamo v šoli pri predmetu naravoslovje in tehnika, ter delovno okolje. V nadaljevanju smo opisali izbrano gradivo les ter obdelovalne postopke lesa, s katerimi se srečujejo učenci pri predmetu naravoslovje in tehnika. V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode opisali in analizirali potek pouka na matični ter podružnični šoli. V raziskavi so sodelovali učenci 4. razreda izbrane matične in podružnične osnovne šole. Rezultati raziskave so predstavljeni slikovno in opisno ter kažejo, da razpoložljivost pripomočkov, materiala in orodja nimajo velikega vpliva na kakovost izdelave izdelkov. Učenci na matični šoli so imeli boljše pogoje za delo, vendar so imeli večje težave pri izdelovanju. Največji izziv jim je predstavljalo rokovanje z orodji in natančnost. Na podružnični šoli pa so se učenci soočali s pomanjkanjem določenih orodij in materialov, a so kljub temu izdelali kakovostne izdelke. Ne glede na izzive so učenci na obeh šolah pokazali veliko ustvarjalnosti.
Ključne besede: naravoslovje in tehnika, matična šola, podružnična šola, izdelek iz lesa
Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 96; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

3.
PODRUŽNIČNE OSNOVNE ŠOLE S KOMBINIRANIMI ODDELKI
Tjaša Cverlin, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Podeželske podružnične šole v Sloveniji so pripomogle k temu, da imamo zelo razvejano mrežo osnovnih šol. V diplomskem delu je prikazano stanje teh šol ter z njimi povezanimi kombiniranimi oddelki. Osredotočili smo se predvsem na zunanjo in notranjo organizacijo vzgojno-izobraževalnega procesa, materialno stanje in opremljenost podružničnih šol, problematiko izobraževanja ter strokovno usposobljenost pedagoških delavcev. Podružnične osnovne šole so se ohranile od začetkov obveznega šolstva do danes. Nekatere od njih pa so bile ukinjene. Ohranile so se predvsem tiste podeželske šole, kjer je učiteljem uspelo dokazati, da je znanje učencev, pridobljeno v teh šolah, povsem primerljivo z znanjem učencev v večjih šolah. Tudi specifika dela na podružničnih osnovnih šolah s kombiniranimi oddelki se je do neke mere ohranila do današnjih dni. Kakovostne izboljšave so vidne predvsem na področju splošne strokovne usposobljenosti učiteljev in na področju materialne ter didaktične opreme, medtem ko so druge možnosti še vedno dokaj nespremenjene in tudi v današnjem času terjajo specifično zunanjo ter notranjo organizacijo pouka. Tudi izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa v kombiniranem oddelku se v vseh fazah, od načrtovanja do izvedbe, razlikuje od vzgojno-izobraževalnega procesa v čistih oddelkih, kar terja posebno strokovno usposobljenost in veliko pedagoških izkušenj ter prilagodljivosti.
Ključne besede: Ključne besede: podružnična osnovna šola – podružnica, matična šola, vzgojno-izobraževalno delo, kombinirani pouk.
Objavljeno v DKUM: 12.05.2011; Ogledov: 2975; Prenosov: 416
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici